Ziua 5 Paris - Plimbare pe malul Senei si Parcul Monceau

Ce ar fi Parisul fara Sena? Poate nu stiati dar malurile Senei sunt incluse in Patrimoniul UNESCO fiindca spun ei "Malul Senei constituie un exemplu remarcabil de arhitectura urbana pe malul unui rau, in care straturile de istorie sunt armonios suprapuse." La prima vacanta am mers intr-o plimbare pe apa, vazand Malurile Senei dintr-un capat in altul cu vaporul, admirand podurile frumoase (peste 37 de poduri traverseaza Sena) si cladirile ce se ridica marete pe margine (Muzeul d'Orsay, Grand Palais, Petit Palais, Institut de France, Louvre, Turnul Eiffel, Notre Dame, etc). Merita sa mergeti cu vaporul, simti ca patrunzi in cele mai ascunse cotloane ale Parisului si ai privelisti superbe, pe jos e o distanta prea mare de parcurs. Un tur cu vaporasul costa 11 euro (dar sunt mai multe variante/ depinde de vapor) si te plimba cam 1 ora.

plimbare-malul-senei

Acum, la a doua vizita am vrut sa fac o plimbare pe jos pe Malurile Senei, alegand sa ma plimb prin "zona turistica" de la Hotel De Ville (primaria orasului, pe langa catedrala Notre Dame, pe malul stang printre artizanii care au ajuns legenda vie al Parisului datorita tarabelor verzi ce dateaza inca din secolul 17 si pana la Pont des Arts, podul pietonal unde indragostitii prind lacate in semnul iubirii vesnice. Apoi am fugit din aglomeratie turistica undeva departe de Centrul Parisului . Dar sa o luam cu inceputul ...

malurile-senei-paris

malurile-senei-paris

Am coborat la statia de metro Hotel de Ville unde era un festival de obiceiuri si traditii internationale, cu vanzare. Nu mi s-a parut nimic iesit din comun sa vad ceramica africana, tesaturi marocane si standuri din diferite colturi ale lumii avand in vedere mixul de emigranti ce traiesc la Paris. Un eveniment tratat cu foarte mare seriozitate, aproape te convingea ca francezii admira, respecta si accepta celelalte popoare care le-au invadat tara. Insa mai departe de "aspectul politic" mi-a placut acest festival fiindca se vedea ca nu a fost nimic lasat la intamplare, cei de la standuri purtau cu mandrie portul national din tara de provenienta si te invitau sa-ti explice despre traditiile lor cu mult calm si rabdare desi era (in cazul meu) vizibil ca nu m-ar avea de client.

festival-paris

festival-international-paris

festival-international-paris

festival-etnic-paris

Mi-am continuat plimbarea pe malurile Senei pana la Notre Dame, catedrala pe care am vizitat-o cu 2 ani in urma. Nu pot zice ca mi-a intrat in suflet fiindca ma asteptam sa fie mult mai mare si am ramas cu dezamagirea asta insa ceea ce face din catedrala Notre Dame o biserica interesanta, pe langa fatada armonioasa este pozitionarea, chiar pe malul Senei, ajuta artistul la crearea unui tablou perfect.

malurile-senei-paris-franta

Imediat ce am trecut de biserica au inceput sa apara tarabele anticarilor care mi-au acaparat atentia toata bucata de drum pana la Pont des Arts. Vand de toate insa in special carti, reviste si discuri vechi ( e o idee buna pentru fanii jazzului la pick up ca alta data) tablouri vintage dar si replici si postere la preturi destul de accesibile majoritatea avand Parisul din ani '50, '60 in prin plan, foarte mult magneti de frigider etc. Mi-am luat o oglinda mica infatisand Parisul pe care de atunci o folosesc zilnic (o tin in portofel) ca sa imi retusez machiajul.

oglinda-paris

malurile-senei-paris-franta-carti

tablouri-paris

paris


Traseul meu pe Malul Senei s-a incheiat pe podul pietonal Pont des Arts unde am urmarit indragostitii avand toti acelasi ritual, prima data se plimbau pe tot podul sa vada care e cel mai bun loc pentru a plasa lacatelul, apoi isi spuneau la ureche vorbe dulci si promisiuni eterne, un baiat a ingenunchiat si a cerut-o pe iubita lui in casatorie asa ca toti ceilalti de pe pod am aplaudat, apoi fiecare cuplu arunca cu un gest artistic cheile in apa pentru ca dragostea lor sa ramana pentru totdeauna. Un mod acceptat de a polua Sena, daca cheitele ar fi mai grele imi inchipui ca fundul Senei ar fi acum o opera de arta cu foarte mare vechime si foarte apreciata gandindu-ma la cate mii de cupluri au participat.

malurile-senei-paris

pont-des-arts-lacate

inghetata-vintage-paris

lacate-paris

pont-des-arts-lacate

Pranzul m-am dus sa il iau in Parc Monceau (statia de metro Parc Monceau) considerat cel mai romantic si elegant parc din Paris datorita coloanelor, a gradinilor cu trandafiri si a zonelor verzi frumos amenajate in stil englezesc. Acest parc se bucura de o pozitionare strategica, intr-un frumos cartier rezidential, oaza verde a milionarilor dar in care la ora asta erau in special grupuri de tineri iesiti de la scoala. Exista zone pentru plimbari, pentru picnic, pentru jocuri cu discul, fotbal etc si amenajari peisagistice de stancarie.

parc-monceau-paris-franta

parc-monceau-paris-stancarie

parc-monceau-paris

parc-monceau-paris

parc-monceau-paris

Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

3 comentarii:

  1. Aliceee, nu stiu unde sa iti scriu, mi-e foarte greu sa gasesc ultima ta postare de pe blog. E foarte fain ca ai pus postarile in categorii, dar o fi de la oboseala dar chiar nu gasesc cum as putea depista ultima postare, poate gasesti cumva o solutie sa le dispui totusi altfel (categoriile, de ele zic).
    Altfel spus, a fost o incantare sa citesc despre Sena si despre Paris si mi s-a facut dor...mi s-a facut dor sa ma plimb din nou pe acolo, sa fac poze, sa ma bucur de peisaj...si da, imi doresc sa ajung din nou in Paris si sper ca acest lucru sa se implineasca cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana pe home page sunt ultimele postari,nu au legatura cu categoriile, sunt exact in ordinea in care le-am scris, acesta fiind ultimul :) Inca incerc sa caut o metoda de a pune data in articol ...

      Sper sa ajungi cat de curand din nou la Paris!

      Ștergere
  2. Cu vaporul dar si pe jos mi-ar placea sa ma plimb si sa descopar Parisul asa cum ni l-ai descris :)

    RăspundețiȘtergere