Film Lost in translation - pierduti in Japonia

Saptamana 104
Lost in Translation (2003)
 
lost-in-translation-poster

Multi mi-au recomandat sa vad filmul Lost in translation dar l-am evitat mereu. Pentru mine nici coperta si nici titlul nu a fost destul de imbietor si acum, dupa ce am vazut filmul as spune ca protagonistii se simt mai mult pierduti in Japonia decat pierduti printre cuvinte.

Pe scurt este povestea unei calatorii in Japonia facuta de doi americani. Bob Harris (Bill Murray) este un star de cinema care ajunge aici datorita reclamei la wiskey pe care o face, in timp ce Charlotte (Scarlett Johansson) il acompaniaza in Japonia pe sotul ei fotograf. Desi nu se cunosc traiesc acceleasi probleme, socul cultural, fusul orar care le provoaca insomnii, plictiseala dar mai ales multa singuratate. Fiindca Bob are probleme cu sotia, in timp ce Charlotte se simte tot mai parasita de catre sot, acesta fiind absorbit in munca. Insa  Japonia nu e tara potrivita pentru ei, fiind  un taram total neprietenos si distant pentru calatori, unde e foarte greu sa iti faci prieteni si si sa socializezi, in special datorita barierei lingvistice, cei doi intrand intr-o serie de incurcaturi din cauza ca nu inteleg limba. Pana in ziua in care se intalnesc din greseala, in restaurantul hotelului si incep sa redescopere impreuna orasul, sa iasa la Karaoke, sa viziteze temple si cel mai important sa se redescopere pe ei insasi si bucuria de a trai.

Pentru mine, ca si calatoare, am gasit destul de frustrant filmul. Fiindca asa e si in realitate, unii au sansa sa calatoareasca in multe tari la care eu visez dar nu se bucura deloc ca sunt acolo. Pe de alta parte e un film realist, ce scoate bine in evidenta problemele unui turist ce ajunge intr-o tara noua, atat de diferita precum Japonia. E bine sa il vezi ca sa constientizezi problema si sa nu faci si tu asa, o data ce ajungi la destinatie :)

lost-in-translation-film-calatorii


L-ati vazut? V-a placut?
Click aici pentru a vedea mai multe ->FILME CU CALATORII
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

2 comentarii:

  1. L-am vazut si eu acum ceva vreme, dar nu mi-a placut deloc, probabil nu este genul meu. Chiar m-a plictisit as putea spune :D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici pe acesta nu l-am vazut! Sunt in urma rau de tot... Timpul meu este foarte ocupat cu minunea mea de Eva! :)
    Chiar imi pare rau ca nu pot trece asa des pe la tine! nu te-am uitat!!

    RăspundețiȘtergere