FILM 10 000 km - O calatorie de un an in L.A si doua inimi despartite

Saptamana 140
10 000km (2014)

Inca un film ce l-am vazut in cadrul Festivalului de Film TIFF  2015. Daca va intrebati cum de e deja al treilea film consecutiv dupa filmul Corn Island si filmul Theeb ce il vad din cadrul Festivalului,ei bine m-am gandit sa iau programul la puricat in cautarea unor noi comori cinematografice. Filmul 10 000 km a fost nominalizat la 22 de Festivaluri de Film si a castigat 17 premii.

Nu as baga acest film in aceeasi liga cu celelalte doua, e mai slabut din punct de vedere vizual, dar povestea e interesanta. Este vorba despre relatia de cuplu dintre Alex si Sergi, doi tineri din Barcelona a caror relatie e testata in momentul cand Sergi accepta sa mearga 1 an in L.A pentru a face un curs de fotografie ce-i promite experienta necesara pentru un inceput de cariera in aceasta directie. Desi Alex nu e de acord cu aceasta initiativa, Sergi reuseste sa-l convinga ca relatia lor va functiona cu ajutorul tehnologiei, mai exact prin Skype si alte programe prin care te poti monitoriza live prin internet. Provocarea incepe din prima zi in care tanara Sergi ajunge in L.A, entuziasmul cu care abordeaza viata de emigrant, inceputul relatiei lor la distanta si toate activitatile ce isi dau seama ca le pot face in continuare chiar daca sunt la 10 000 de km distanta. Povestea ne este prezentata ca un jurnal, cu activitatile lor zilnice si evolutia relatiei lor pe parcursul celor 365 de zile. Uneori filmul devine plictisitor, dar ca in viata reala, toti trecem prin momente si zile plictisitoare. Uneori cei doi devin tristi, frustrati, obositi de acest stil de viata. Alex simte ca bate pasul pe loc in timp ce iubita lui se acomodeaza din ce in ce mai bine in L.A, face fotografii tot mai promitatoare si ne prezinta viata ei acolo, prin filtrul aparatului foto in timp ce traieste visul american.
Cu toate ca au fost momente in care mi-a venit sa inchid filmul, nu am reusit sa fac asta datorita curiozitatii. Ce credeti, se poate pastra vie o relatie la 10 000 de km? Cum te poti adapta, fiind singur, la 10 000 de km de casa, fara familie, fara iubit, fara tot  ce iti e familiar? Daca vreti si voi sa gasiti raspunsul, cautati filmul.

Filmul acesta m-a interesat in primul rand din pozitia de emigrant si deabia apoi din pozitia de calator in L.A. Filmul nu e foarte ofertant in imagini si asta cred ca are legatura cu faptul ca e un film low budget, directorul si scenaristul fiind debutanti. Dar totusi, chiar daca a avut un buget mic si sunt doar doi actori principali au reusit sa tina filmul pe picioare, timp de 99 de minute. A fost unul din filmele apreciate de la TIFF si eu zic ca prezinta foarte bine starile prin care cei doi trec traind-si povestea de dragoste la distanta. De asemenea modul in care e prezentata viata de emigrant in SUA mi-a placut. Au scos in evidenta partile bune si partile proaste, ceea ce m-a facut sa il vad un film uman cu o poveste posibila.

film-calatorii-10000-km

Click aici pentru a vedea mai multe ->> FILME CU CALATORII