Marrakech: Piata Djemaa al Fna (Ziua 1)

Cum am ajuns in Marrakech

Era sfarsitul lui aprilie si mai erau exact 4 zile pana cand trebuia sa ma intorc in tara. Era weekend si mi se instalase un sentiment de duca, era un feeling foarte puternic amestecat cu regretul ca voi pleca si nu am apucat sa vizitez nimic in cele douazeci de zile de cand ma aflam in Maroc.

In stilul meu spontan si imprevizibil i-am pus pe tava oferta sotului: Azi unde mergem ... in Fes sau in Marrakesh? Iar el, fara sa se gandeasca zice Fes .... insa la final aveam sa mergem in Marrakesh fiindca nu gasisem nici o cazare la pret decent care sa concureze cu cei 10 euro ceruti de un Hotel din Marrakesh (camera dubla, hotel intr-un fost Riad).

Tot intr-o zarva si un haos: sa nu uitam camera, baga si tricoul asta, vezi de pasapoarte, ai pus certificatul de casatorie (se cerea la hotel) ... nu, fugi sus si i-al, mai ada si o bluza poate seara e rece .... uite asa am luat drumul spre tren si apoi spre Marrakesh!

Calatoria cu trenul a fost horror ( nimic din ce as vrea sa-mi amintesc: look a la' CFR, bebe plangacios, d-na barbat cu mustata, opriri in the middle of nowhere, caldura + 40 de grade, apa insuficienta, galagie, 4 ore insuportabile )

Cum am coborat din tren am luat directia Piata Djemaa el Fna unde era hotelul, printr-un labirint de stradute , unde daca eram singura nu ajungeam in veci, si apropo nici nu scria ca e Hotel deci nu stiu ce nume avea ....). Culmea era plin ochi de francezi si germani care ma intreb si acum .... oare ei cum au ajuns acolo??? E intr-un loc in care cu siguranta nu as iesi singura din hotel seara, unde m-as pierde si in timpul zilei insa avand in vedere circumstantele era super. 10 euro pe o camera cu pat dublu, cu dulap si chiuveta, cu camere racoroase si design frumos!

Orasul Marrakech

Marrakech, orasul care aduna anual milioane de turisti,  din toate colturile lumii, iubit de catre milionari si artisti (marile vedete au toate vile aici: Michael Jackson, Britney Spears etc ) supranumit Orasul Rosu datorita caselor facute din lut, care au ramas si azi in forma initiala.
Avand in vedere locatia in care ne aflam nu avea rost sa fugim pentru altceva. Am ramas sa ne petrecem seara in piata Djmaa el Fnaa si sa parcugem Medina pentru a cumpara ceva suveniruri prietenilor.

Piata Djemaa el Fna ziua

Cum am iesit din Hotel am crezut ca mi se taie respiratia, era cald, groaznic de cald. Lasasem Casablanca unde erau 20 de grade iar aici erau peste 40. Inchipuiti-va ceva de genul ca atunci cand mergi de la munte in sera. Fara ocean, adio briza, vant, aer, in 10 minute hainele se lipeau de noi ....
In Piata era destul de liniste .... cativa dansatori in haine traditionale, cativa cersetori, ceva mai multi turisti .... dar totusi putina lume fata de ce ma asteptam!

-Piata Djemaa el Fna-





 Bazarul

Nu era mare lucru de facut pe acolo asa ca ne-am bagat in bazar. Aici brusc Benq-ul meu de 2 milioane a murit, asa ca nu am mai putut face poze decat una seara tarziu .
Am inceput la standul de esarfe  unde m-am tiganit la propriu cu un vanzator care cerea un pret al naibii de mare si stiam ca odata ajunsa in Casablanca nu voi mai avea timp de facut cumparaturi. Pana la urma mi-a dat 2 la 6 euro, deci am scos un pret bun .... cred ca a cedat nervos insistentelor mele ... insa mai spre seara aveam sa cedez eu nervos in fata vanzatorilor care devisera chiar agresiv de insistenti, imi puneau obiecte in mana, in punga, apoi ziceau pretul, esti ultima cumparatoare, special price, uite ia mai multe si ti le dau mai ieftin ..... in toate felurile numai sa cumpar. Mi-am si luat tot felul de prostii care azi stau pe mobila si nu imi folosesc veci, dar .... sunt amintire din Marrakesh :)))
Bazarul e imens si plin cu de toate. Preturile mari, mult mai mari decat in Querzezet unde am fost in iarna, unele produse sunt chiar mai scumpe decat in Casablanca si aproape toata marfa e orientata catre turisti ....
Insa pentru cei ce ajung prima data in Maroc cu siguranta il vor gasi foarte interesant!!!


By Tim Proffitt White

La lasarea intunericului ne-am intors in Piata Djemaa el Fna care acum era intesata de fum de la tavernele cu mancare, cu carne de miel prajita, care culmea miroasea extrem de bine asa ca am si servit masa aici printre turisti si localnici. O portie a fost 5 euro cu cartofi prajiti si suc.
Apoi am trecut la desertul serii, melci in sos ... care desi stiu ca va suna scarbos ( ma scuzati de expresie insa si mie imi facea impresia ca voi manca niste muci, eram foarte neincrezatoare ) insa experienta a fost ok. Se scot din carapace cu scobitoarea si se imbiba bine intr-un sos foarte intepator, folosit de catre marocani ca remediu pentru raceala. Pana am plecat din Maroc am repetat experienta de cateva ori .....
Piata Djemaa el Fna e o piata nebuna sau o nebunie in piata. E imensa, e plina de lume, de muzica, de arome. La lasarea serii apar tavenerle amulante, cu carne de miel, tajine,  harira , carnaciori picanti, barbeque si fripturi bine condimentate. In jurul lor se aduc banci si scaune si lumea se pune la masa. Imaginea e de tablou: localnici, straini, copii, mese pline, toata lumea povesteste, e galagie, si din boxe rasuna muzica. In jurul tau e o mare de oameni, uneori concetrata in cercuri unde batranii povestesc amintiri, romane istorice, glume, altii iti vor ghici viitorul, unii pescuiesc sticle de cola si mascote, clovni, dansatori de muzica traditionala, uneori concerte improvizate, nu lipsesc nici numerele de circ, maimute si serpi ....  cate si mai cate. Totdeauna vei gasi altceva de aceea oricand vei merge vei ramane surprins de viata din intrunericul pietei. 
In fiecare seara pana noaptea tarziu in Marrakech e nebunie!

by soyignatius

by DarkB4Dawn

-Si o portie de melci-


Thanks for visiting,

  Am locuit 1 an in Maroc citeste jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

2 comentarii:

  1. Alicee, cred că ne-am fotografiat cu același marocan (https://picasaweb.google.com/nenciu.catalin/MoroccoMarrakech#5338291184275597042)...cel din stânga :)
    Costumul pare același...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate :)))
    Se pare ca sunt tot timpul acolo, la acostat turisti :)))

    RăspundețiȘtergere