Portugalia - Lisabona intr-o zi

Teoretic am stat 3 zile in Lisabona dar practic am simtit ca toata Lisabona am vazut-o intr-o zi! Asta fiindca in prima zi am ajuns foarte obosita si m-am dus direct in Cartierul Belem deci am vazut o particica din Lisabona, iar in ultima zi, a trebuit sa imi fac bagajele si sa ma duc la aeroport asa ca mi-a ramas timp cat pentru o plimbarica si o aruncare cu privirea intr-un targ de vechituri!

Iar astazi am sa va povestesc despre cea mai agitata si activa zi in Lisabona, in care am umblat ca nebuna si am reusit sa vad cam tot ce mi-am propus sa vad in 3 zile :)))

Era dumineca dimineata cand buimaca din cauza alcoolului si a distractiei din seara precedenta  in Bairro Alto nu mi-am pus ceasul sa sune, si m-am trezit cu o criza de nervi! La hostelul unde eram cazata, datorita bunavoinetei lui Luis am primit o camera single cu jaluzele si toate serviciile `de lux` incluse!  Asa ca desi afara era un soare orbitor, la mine in camera zici ca nici nu rasarise inca, iar cand am vazut ore 12 mai ca sa lesin! Partea buna este ca statia de Metro: Marques de Pompal e la nici 2 minute de mers, si pana la 1 eram deja in Piata Restauradores sorbind dintr-un ceai fierbinte si luand un mic dejun portughez : prajiturele pastel de nata cu scortisoara (pt modica suma de 3 euro: 1 ceai+1apa+2 prajiturele).



In caldura amiezii (stiu ca la noi in februarie nu e chiar cald dar in Portugalia temperaturile treceau de 23 de grade ) am facut un mic tur prin Baixa, sau `cartierul de jos` al Lisabonei! De ce i se zice asa? Fiindca Baixa e cartierul cu teren plan, Alfama si Barrio Alto fiindca cele 2 dealuri ce se ridica de o parte si de alta al Baixei! Practic aceasta e o groapa, ca sa intelegeti mai bine! Asa ca pont incercati sa va cautati cazare in Baixa daca nu vreti sa fiti dependenti de tram-uri, taxiuri sau daca nu vreti sa urcati zilnic dealuri intregi! :)) D

Baixa este inima Lisabonei, principalul district comercial si bancar al orasului! Bulevarde largi, multe piatete imense, cantareti si artisti stradali, magazine frumos decorate cu modele art nuveau, Gara Rossio care e un adevarat exemplu de arhitectura negotica, castane prajite, cladiri mari si albe scaldandu-se in soarele amiezii!


Gara Rossio

Am intrat pe bulevardul principal Rua Augusta pentru a ma holba la vitrinele cu haine ( ps: mai putina clasa decat in alte orase europene ) mi-am luat o inghetata si mi-am continuat drumul pana la un moment dat, cand  pe la jumatatea aleii am vazut Elevator Santa Justa sau Liftul lui Carmo, `un lift opera de arta` construit de Gustave Eiffel, da da aceelasi ce a proiectat si Turnul Eiffel! Am fost fericita sa aflu ca pot folosi cartela de transport in comun pe care am dat aproape 4 euro pentru o zi! Putin daca e sa ma gandesc ca cei fara cartela plateau 2 euro (urcat-coborat) si tot atata pentru tramvaiele acelea vechi! Asa ca am facut ceva economie!
Nu stiu daca am avut ghinion sau asa e totdeauna dar liftul merge foarte incet, adica  cred ca au un anumit numar de urcari-coborari pe zi, fiindca intre ture asteptau cam 20-30 de minute! Asa ca am asteptat aproape o ora ca sa 'ma dau cu el'! Dar a meritat! Liftul face legatura intre Baixa (cel mai jos punct al orasului) si Bairro Alto (cel mai inalt). Dantelaria in fier forjat atrage pasionatii de fotografii, si unora le chiar iese (mie mai putin) :)

Cand am ajuns sus am urcat si scarile in spirala pentru a vedea panorama orasului!

Baixa si ale ei scuaruri



In deparare se vede Catedrala Santa Fe, cea mai veche cladire a Lisabonei


Baixa si dealul opus cu cartierul Alfama (cel mai vechi din Lisabona )




Iar in spatele meu Biserica Carmo pe care urmeaza sa o vizitez


Biserica Carmo fusese in trecut una din cele mai frumoase biserici in stil romantic din Portugalia si cea mai mare biserica din Lisabona! Doar ca in 1755 in urma cutremurului care a devasatat Lisabona, biserica s-a transformat intr-o ruina gotica ca un memento a acelor timpuri care nu pot fi uitate! Astazi e mai mult o adunatura de arcade, iar fosul altar a fost transformat intr-un mic muzeu arheologic unde se gasesc morminte, bucati de cearmica, cateva carti religioase toate scoase din molozul care a acoperit complet biserica in acele timpuri!


Pt a intra se plateste 5 euro sau gratis pt cei cu Lisboa Card pe care desi eu l-am cumparat pt 48 de ore, am modificat data din 25 in 26 si am intrat cu el in 28 :)! Nu va invat prostii, ps, nu stiati de la mine :)))




Am iesit in Bairro Alto dar doar pt 2 minute cat sa fotografiez o casa acoperita complet cu aluzejos, care mi-a amintit ca eu de fapt vroiam azi sa vad si Muzeul de Aluzejos care se afla hat departe in Alfama, asa ca uitandu-ma la ceas am vazut ca era deja aproape 4 si la 5 muzeul se inchidea asa ca repede am luat liftul care sa ma coboare jos in Baixa, acolo am luat un bus (nu tin minte numarul) dar un domn foarte de treaba m-a ajutat cu informatiile necesare desi eu nu stiu portugheza si el nu stia decat limba lui, dar ne-am inteles, si pe la 4 si ceva am ajuns si la Muzeu unde din nou nu am platit datorita Cardului Lisboa!





Restul fotografiile facute in muzeu o sa vi le arat miercuri fiindca s-a cam aglomerat deja acest articol.

Daca ajungeti in Lisabona trebuie sa mancati neaparat peste si fructe de mare, sunt proaspeti si foarte buni! Eu am ales pentru pranz o portie de sardine cu cartofi copti! Preturile la mancare nu sunt mari doar sa va indepartati de zona turistica. Aceasta portie a fost 6 euro, comandata undeva la baza dealului si a cartierului Alfama.



Binenteles ca mai erau destule de vazut in Lisabona dar eram deja obosita si in mare am vazut tot ce mi-am dorit asa ca ultima oprire a fost in Piata Comercio unde lumea statea pe malul raului si se relaxa.


M-am intors  acasa pe Rua Augusta care din partea aceasta afiseaza un superb Arc de Triumf prin care am trecut ca sa il fotografiez din ambele parti apoi m-am plimbat pana la stiatia de Metrou Restauradores si de acolo in 2 minute eram la Hostel fericita ca am reusit sa vad atat de multe din Lisabona intr-o zi!


Citeste tot jurnalul de calatorie cu Lisabona aici -> Portugalia

Daca vreti sa stiti primii ponturi despre calatorii va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

15 comentarii:

  1. tare as vrea sa povestesc cu tine in particular, ma bat diferite ganduri, dar nu-i nici o urgenta, nu am bani sa plec in graba nicaieri ;)
    doar ca citindu-te realizez ce sanse am pierdut stand si asteptand pe unul si altul sa ma conduca prin diferite orase, cand puteam sa hoinaresc si singura!
    daca ai timp si chef, adresa mea de mail care iti apare aici e si id de mess. daca nu, nu-i nici o suparare, cand ma decid sa fac vreo miscare, te intreb aici ce nelamuriri am. zi racoroasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte foarte frumos!!!! Mi-ai facut o mare pofta de hoinarit!
    O zi frumoasa si linistita sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos, am ramas fara cuvinte. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe imagini!
    Aș vrea și eu acolo!
    O săptpmână frumoasă să ai!
    Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata mai fain pe soare, recunosc si eu ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios postul...din toate punctele de vedere: turistic, literar, culinar. Asteptam impresii si din alte orase portugheze... ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. La 23°C îmi închipui ca a fost vreme ideala pentru hoinarit! Super pelerinajul tau pe strazile Lisabonei!

    RăspundețiȘtergere
  8. ooo .. da.. treaba cu caldurica in februarie... mi-a placut si mie :P
    a fost mai grea readaptarea la zapada din tara la intoarcere :))
    de fapt as fi vrut sa ma intorc inapoi in Portugalia :))

    RăspundețiȘtergere
  9. multumesc de plimbare:), mi-a prins bine. clima Portugaliei cred ca m-ar ajuta foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Aa sigur ca da, te-am si adaugat. Sper sa vb si sa iti pot fi de folos pentru vacantele viitoare :). Te-ai hotarat sa calatoresti independent?

    RăspundețiȘtergere
  11. Alice, Andrew multumesc :)

    Elena iti doresc si tie o saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  12. Liliana pacat ca tu ai prins ploaie :(

    Nice pe saptamana viitoare :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen multumesc :). Ce dor mai imi e de zilele alea de hoinareala :)

    Smalldot asa si eu, la noi inca ningea si acolo era asa de bine

    RăspundețiȘtergere
  14. Robert Clima da dar infrastructura nu cred :(

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte frumoase si reusite pozele. Lisabona este un oras superb, de altfel ca toata Portugalia, merita sa mergi sa stai acolo macar o saptamana. Si eu cand am fost tot pe fuga eram, dar dupa m-am documentat mai bine pe internet si am ajuns la concluzia ca trebuie sa mai merg neaparat, e prea frumos.

    RăspundețiȘtergere