Impresii transport Sofia, Bulgaria - pregateste psihic pentru o vacanta grea

Vedeti voi, iubesc vacantele in Balcani, in special pentru relaxare!!! Daca am o saptamana la dispozitie, asa cum incerc sa imi planific de fiecare data, stiu sigur, ca o sa am timp suficient sa vad totul, dar in acelasi timp sa ma incarc cu energie pozitiva, asa cum am facut in Serbia si in Macedonia. Doar ca in Sofia a fost diferit. Relaxare? Desigur, in unele momente ale zilei: la restaurante, la SPA, pe terase cu prietenii .... dar cand vine vorba de navigat prin oras, am facut ca toti dracii, fiindca in Sofia sunt cateva probleme majore, de care n-ai cum sa scapi, oricat de mult te decumentezi.

transportul-in-Sofia
Vacanta de o saptamana in Sofia am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Am mers cu autocarul FlixBus din Bucuresti si drumul m-a costat 100 ron dus-intors (luna iunie). Timp de 7 nopti am locuit in acest apartament modern luat prin Airbnb cu 16  euro pe noapte. Daca vrei sa inchiriezi si tu apartamente la localnici oriunde in lume, primesti 100 ron CADOU la prima rezervare daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> Voucher AICI. 

Partile bune: e ieftin, ieftin, mai ieftin decat in RO si majoritatea obiectivelor turistice sunt gratis


Mancarea e ieftina, transportul e ieftin, obiectivele turistice sunt 90% gratuite (mai putin muzeele, care costa infim, oricum).

+++ Banii lor sunt leva si 1 leva valoreaza 2 ron. Mancarea la top cele mai bune restaurante din capitala Bulgariei, adica cele fanteziste la care in Paris ai plati 100 de euro cat clipesti, in Sofia dai 30-40 ron pe o farfurie in stil Masterchef si super gustoasa. Daca te rezumi la fast-food si mancare la gemulet, iesi cu 5-10 ron pe o masa. In piata preturile sunt din categoria WOW, pe un kg de cirese enorme am dat 3 ron/ zmeura 5 ron pe o cutie mare/ etccc

+++ Transportul costa 1.6 leva/3 ron pe tichet, insa eu  am preferat sa platesc 4 leva/8 ron pentru o zi, fiindca e categoric mult mai rentabil (asta doar daca aveti cazarea departe de centru)

+++ Obiectivele turistice sunt la maxim 2 minute de mers unele de altele. Eu asa ceva n-am mai vazut niciodata, in nici un oras din lume. Practic la fiecare doi pasi e un obiectiv turistic (e drept majoritatea sunt cladiri si biserici, piatete si pietre arheologice) dar oricum, macar te intretin si e absolut gratuit! Plimbarile in Sofia sunt frumoase :)

Partile proaste: Transportul si limba engleza sunt o problema 


Toate semnele sunt scrise cu litere chirilice
In statiile de autobuz si tren, pe strazi, (doar la metrou e ok)  totul este confuz pentru cineva ca mine, care n-are nici o treaba cu chirilicele (ce-s alea?). Intr-un final prietenele mi-au spus, ca e destul de usor, practic, daca traduci aproximativ litera cu litera din alfabetul chirilic in cel latin, o sa aiba sens. Pffff .... ok! Asa ca, va atasez o imagine, ca sa intelegeti despre ce e vorba si sa va pregatiti deprinderile de invatat o noua limba :)

Localnicii nu vorbesc engleza
Statistica mea e ca din 10 oameni, poate doi stiau engleza, la nivelul de a ne intelege (nu sa ne si raspunda) dar macar prin mima, ne puteau dirija. Sofia in capul meu trebuia sa fie un oras super vibrant, plin de tineri, ca la noi in Bucuresti, dar in realitate nu e asa. Cred ca tinerii au emigrat demult, fiindca prin centrul orasului 80% din populatie e in varsta, de la care evident, la ce sa te astepti???

Pe google maps nu este trecut transportul
Cum se poate, ca o tara din Uniunea Europeana, sa nu aiba transport pe google maps in 2018, nu pot sa inteleg. Evident, daca mergi pt 1 zi sau 2, nu e atat de grav, fiindca toate obiectivele turistice sunt concentrare pe un perimetru restrans din centrul istoric, insa daca stai ca mine, o saptamana situatia devine foarte, foarte frustranta. Practic de fiecare data cand eram invitata la o terasa sau la un restaurant de catre prietenele mele, eu ajungeam ultima si super nervoasa, fiindca imi lua o ora sa le gasesc!!! Puneti asta laolalta cu faptul, ca localnicii nu stiu engleza si nici binevoitori nu sunt, vedeti ce va da! Nervi, nervi, nervi....

Taxiurile fake sunt la ordinea zilei si am cazut in capcana lor
Daca opresti un taxi pe strada, pregates-te sa platesti x 5, valoarea cursei reala. Daca le iei din standul de taxi, atunci pregateste sa platesti  o teapa de x 10 fata de pretul normal. Taxi e ieftin in Sofia, daca mergi la pretul corect. Daca nu, atunci nu e ieftin (am platit de doua ori cate 8 euro, pe o cursa ce trebuia sa fie 2 euro). Pana si prietenele mele, stabilite in Sofia, mi-au spus, ca au luat zeci de tepe chiar si dupa 2 ani, fiindca taxiurile fake sunt exagerat de multe. Pe langa asta, nu te astepta niciodata sa primesti rest (o chestie foarte enervanta). Intr-o zi cand am cerut restul, am primit inapoi o injuratura. WTF

Partea si mai proasta e ca nu exista UBER, dar exista Yellow Cabs app
Fara Uber, viata e nasoala rau in Sofia. Exista in schimb o aplicatie similara, Yellow cabs, doar ca nu citeste cu precizie buna adresa si uneori masina te asteapta altundeva, pe langa ca, la orele de varf da eroare! Partea buna este, ca totusi ai o sansa sa mergi la pretul corect si astfel am platit sume infime pe multi km prin oras, doar ca pregateste-te bine psihic, pana primesti confirmarea ca vine o masina (uneori am asteptat confirmarea 15 minute, alteori 40 de minute) asta va zic asa, ca sa intelegeti despre ce vorbesc.

Transportul cu metroul nu prea ajuta
In sensul ca, daca n-ai de mers la aeroport (chestie pt care e utila, fiindca biletul costa doar 1.6 leva/aprox 3 ron) si sunt totusi vreo 13 km .... in rest nu l-am prea putut folosi, fiindca locuiam in centru. Sunt doua linii de metrou, albastra si rosie, insa din moment ce nu e trecut transportul pe google maps, e destul de greu de folosit. Cand intrebam, chiar si la ghiseul metroului, care e statia cea mai apropiata de restaurantul la care vroiam sa ajung, aratand pe harta unde e restaurantul, ne spuneau, ca nu stiu. In doua zile l-am folosit, dar mi-am dat seama, ca umblam mai mult pe jos, asa ca am renuntat si am trecut inapoi la aplicatia de taxi.


😍Please Love & Share!!! ps: Apreciez comentariile voastre 😍



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu