Ghid culinar in Sofia, Bulgaria - restaurantele mele preferate

Sofia din punct de vedere culinar este raiul pe Pamant!!! Dupa 100 de vacante, pe trei continente, mi-e greu sa gasesc un oras similar, in care sa fi mancat atat de bine, raportat calitate-pret! Poate ca Sofia mai are mult de lucru pe alte planuri, insa cand vine vorba de restaurante, am ramas uimita in cel mai pozitiv sens posibil. In absolut toate restaurantele personalul vorbea engleza fluent, servirea a fost impecabila (de la primirea personala in restaurant, zambete si recomandari), iar farfuriile le-am primit de fiecare data perfecte (atat vizual cat si la gust). Unde mai pui ca preturile sunt foarte foarte mici pentru ce ofera, am mancat preprate de lux, din categoria Masterchef cu 7-10 euro pe farfurie. Pentru a face acest tur culinar am primit toate recomandarile de la prietenele mele stabilite in Sofia (local insiders) si in fiecare zi, timp de o saptamana, am ales cel mai bun restaurant cu un anumit specific. Va recomand sa salvati adresele si sa mergeti la sigur, nu o sa fiti dezamagiti!

restaurante-bune-Sofia-Bulgaria-tur-culinar


RESTAURANTE  DE TOP DIN Sofia

  • Secret Restaurant   restaurant fusion ( Adresa: bul. "Tsar Osvoboditel" 12, Sofia)
  • Taj Mahal restaurant indian, vegetarian  (Adresa: Str  "11-ti Avgust " 11, Sofia )
  • Hadjidraganovite Kashti restaurant traditional (Adresa: ul  "Kozloduy " 75, Sofia) 
  • The View Restaurant   restaurant international cu priveliste ( Adresa: bul.  "Vitosha ", Millenium Center, floor 24, Sofia)
  • Ribs Brothers  restaurant specializat pe costite (Adresa: ul.  "Uzundzhovska " 13, Sofia)
  • Edgy Veggy restaurant vegan, vegetarian (Adresa:  " Knayaz Boris I 129"  Sofia ) 
  • Take a Cake  degustare de cupcakes ( Adresa:  ul"  Tulovo 1, Sofia Center " Sofia)

The Secret Restaurant by Chef Petrov- cel mai bun restaurant in stil fusion din Sofia  


Oh, acest restaurant a fost o delectare, in care toate cele 6 simtiri ne-au fost trezite. Am ales meniul de degustare a restaurantului ce include 12 preprate traditionale, reinventate in stil fusion. Portiile sunt micute (insa fiecare prepaprat are pana si 20 de ingrediente) asa incat sunt foarte puternice la gust si satioase. Ultimele de abia le-am mai mancat. Seamana foarte bine cu mancarea moleculara, asa ca nu-ti dai seamana prea bine despre ce e vorba, insa sefa de sala ne-a explicat fiecare farfurie in parte (ce contine si sub ce forma il consuma oamenii din Bulgaria). Am avut vreo 6 aperitive, 4 feluri principale si 2 deserturi! Fiecare farfurie a fost o surpriza si un spectacol vizual, ridicat la rangul de arta pura!!!! Parca imi era si mila sa stric farfuria, dar apoi .... le-am savurat pana la ultima imbucatura. Am mancat salata shopska reinterpretata, un fel de platoul ciobanului, mancare de vita cu varza calita, supa de dovlecel, un fel a fost cu peste si altul cu fructe de mare, salata cu sfecla a venit sub forma de trandafir, iar desertul cu kiwi in baie de gheata carbonica.

The-Secret-restaurant-Sofia-Bulgaria

The-Secret-restaurant-Sofia-Bulgaria

The-Secret-restaurant-Sofia-Bulgaria

Hadjidraganovite Kashti - Cel mai bun restaurant traditional din Sofia 


Am fost ademeniti de cladirea frumoasa, pictata in intregime in exterior si pancarda mare pe care scria `cel mai bun restaurant traditional din Sofia`, din 1866. Intr-adevar, au o selectie uriasa de preparate traditionale, la preturi foarte accesibile pentru un restaurant de acest rang (interiorul arata ca un muzeu etnografic si un grup de cantareti in varsta, imbracati in port popular, intretin atmosfera cu muzica populara.) Pana la urma am comandat o salata shopska ( e imensa, cu telemea razuita din belsug) si trei feluri de carne: `the lamb delicacy` (ce ne-a fost servita intr-o tigaie fierbinte cu maruntaie de miel, un platou traditional "Koprivstenska sabia" pe care era un piept de pui rulat, cartofi la cuptor, un borcanel de zacusca si salata si mancarea mea preferata "Djolan meze" cu bucati de carne de  porc si ciuperci, peste care se prelingea cascavalul topit. Toate insotite de vinul casei (cu ierburi aromatice). La final ne-am declarat multumiti, intarind ideea, ca e cel mai bun restaurant!!!

restaurant-traditional-Sofia-Bulgaria

restaurant-traditional-Sofia-Bulgaria

restaurant-traditional-Sofia-Bulgaria


The View Restaurant - pentru cele mai frumoase privelisti si cele mai delicioase fructe de mare


Am ales acest restaurant pentru locatie, pe acoperisul unei cladiri moderne de tip zgarie nor, acest restaurant are o terasa deschisa de unde se profileaza cele mai frumoase privelisti cu Sofia. O panorama de 360 de grade! Pentru masa de pranz am ales doua aperitive, o salata Cezar cu creveti dementiala (preferata mea) si `Octopus Carpaccio` o farfurie cu un plating uimitor, in stil Masterchef. Felurile principale au fost de asemenea delicioase `Flambe Duck Magret` (cea mai buna rata, pe care am gustat-o vreodata, gatita intr-un mod special. mod despre care ne-a povestit chelnerul) si `Octopus with Chickpea Pure` calamar la gratar cu un piure fin, o delicatesa. De asemenea, desertul casei, Tiramisu este exact asa cum trebuie, dupa reteta originala din Italia. Toate insotite cu un vin rosu (unicul restaurant din Bulgaria, ce serveste vinuri premiate la concursurile internationale) si cocktail-uri delicioase (recomand cocktailul lor unic in lume `The view` cu un gust fresh de culoare albastra). Preturile sunt foarte prietenoase, o astfel de masa in Franta sau Italia ar fi costat de 10 ori mai mult.

review-the-view-restaurant-Sofia

review-the-view-restaurant-Sofia

review-the-view-restaurant-Sofia

Taj Mahal restaurant - cel mai bun restaurant indian din Sofia 


Stiti, ca iubesc mancarea indiana si in fiecare vacanta caut sa mananc macar o data la un restaurant indian. In Sofia, prietenele mele mi-au recomandat Taj Mahal, un restaurant imens, ce se afla la cativa pasi de Catedrala, intr-o vila pe 3 etaje, in care fiecare camera este decorata intr-un alt stil indian, cu muzica pe fundal. De cum am intrat, zici ca m-am teleportat direct in India. Cand am primit meniul am fost in extaz, toate prepratele ce mi le aminteam din vacanta in India erau acum la mine in meniu, asa ca am comandat de toate. `Samosa vegetariene` delicioase, o salata cu morcovi Junkiri, doua curry-uri pe care le pot recomanda din suflet, preferatul "Shai Panner" cu bucăți uriașe de brânză și "Rogan Josh" cu bucati de miel fragede in sos de nuci de caju, un orez Biryani, toate însoțite cu doua feluri de paine indiana (Naan cu usturoi si paratha) plus băuturi indiene (mango Lassi și marca restaurantului berea Taj Mahal). Porțiile sunt uriașe și foarte concentrate, asa ca n-am reusit sa mancam nici jumatate, insa le-am luat cu mine la pachet, fiindca mancarea a fost prea buna, ca sa o las acolo :) 

Taj-Mahal-restaurant-Sofia-review

Taj-Mahal-restaurant-Sofia-review

Taj-Mahal-restaurant-Sofia-review

Ribs Brothers - pentru cele mai bune costite din oras 


Aflandu-ne pe bulevardul central al orasului, Vitosha, am vazut acest restaurant plin de localnici si am zis, ca sigur mancarea e buna, asa ca ne-am alaturat lor. Vazand meniul, am inteles de la inceput ca acest restaurant e un pasadis pentru toti carnivorii din lume. Am comandat `Board Brothers` pentru doua persoane si am primit un platou combinat de barbeque la gratar: carne de porc frageda, piept de porc la gratar, carnati si o bucata mare de coaste in sos de prune. Toate acestea servite cu cartofi la cuptor crocanti, doua sosuri dementiale (in special cel cu rozmarin), 2 bucati de porumb fiert si muraturi. Mi-a placut mult conceputul, e un restaurant din clasa hip-cool cu preparate traditionale reinventate intr-un mod modern. Preturile sunt mici, chelnerii se misca repede si selectia de bere e artizanala produsa in Bulgaria. Per total, o experienta de nota 10 in centrul orasului Sofia!

Ribs-brothers-Sofia

Ribs-brothers-Sofia

Ribs-brothers-Sofia

Edggy Veggy Sofia - Cel mai bun restaurant vegan din Sofia 


Inca o descoperire senzationala pe care trebuie sa o includ in acest articol, desi nu e neaparat un restaurant, ci mai repede un local micut, cu doua mese, ce serveste mancare de strada, dar cu o anumita eleganta si optiuni 100% sanatoase. Salate, burgers, quesadillas, burritos, toate sunt vegane si au un gust demential! Salatele zilei au fost foarte gustoase, iar mancarea mea preferata este `Marry Berry` un fel de desert cu afine inghetate si lapte de nuca de cocos, facut shake si ornat totul cu seminte sanatoase de migdale si fructe de padure proaspete. Tot continutul l-am primit intr-o nuca de cocos. Asa ceva n-am mai mancat niciodata, dar am ramas extrem de impresionanta. Toata mancarea ne-a fost gatita in fata noastra, de catre un bucatar din Bahamas, foarte priceput. 

review-Edggy Veggy Sofia

review-Edggy Veggy Sofia

review-Edggy Veggy Sofia


Take a Cake - cele mai bune cupcakes din Sofia


Timp de o saptamana, am degustat zilnic cate un cupcake de la aceasta mica cofetarie specializata, fiindca treceam zilnic pe langa ea. Au zeci de variante (cu pina colada, cu ciocolata, vanilie, capsuni etcccc). Preferatele mele au fost “Cherry in Liquor Cupcakes” (cu cirese si lichior) “Red Velvet Cupcakes” (cu frosting de ciocolata si gem ascuns in interior) si “Strawberry Cupcakes” (cu frosting de capsuni). In ultima zi, fiindca stiam ca voi pleca si imi va fi super dor de ele mi-am luat doua si le-am mancat fix inainte sa zbor inapoi spre casa.


review-take-a-cake-Sofia

Care e restaurantul vostru preferat din aceasta lista?

😍Please Love & Share!!! ps: Apreciez comentariile voastre 😍


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

13 comentarii:

  1. Iubesc articolele tale! Chiar am sa tin cont de recomandarile tale! ❤️

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos acest articol. Superbe locurile pe care le-ai vizitat.

    RăspundețiȘtergere
  3. I-am tot povestit sotului de minunatele obiective turistice din Sofia și mai, mai l-am convins să mergem. Acum dacă îi arăt și ce preparate culinare minunate putem savura, sigur va vrea să mergem!

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow ce restaurante frumoase. Eu sunt in Bulgaria momentan intr-un sat superb. Nu am mers in restaurante dar am mancat aici mancaruri traditionale

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru ca imi plac briosele foarte mult, voi alege Take a Cake din lista. Toate mancarurile arata delicios.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mama!!! Ce de restaurante bune si de mâncăruri alese!Arată foarte bine si chiar o sa tin cont daca ajung prin Sofia! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. In curand mergem si noi in vacanta, sper sa gasim mancare la fel de buna.

    RăspundețiȘtergere
  8. Clar take a cake! Yuummy
    Eu am fost doar in trecere prin Sofia, in drumurile spre Grecia

    RăspundețiȘtergere
  9. Mereu postezi numai poze minunate cu locurile unde ai fost și mâncarea de acolo.. Nu am fost niciodată în Bulgaria și nici nu am mâncat astfel de feluri de mâncare până acum. Mi-ar plăcea mult să le încerc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata toate intr-un mare fel. Mi-ar placea sa incerc mancarea lor traditionala. Sper sa ajung in Bulgaria. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar dacă nu sunt așa mâncăcioasă, pofticioasă tot sunt. Mereu îmi faci poftă cu deliciile pe care le prezinți . O să rețin recomandările pentru următoarea călătorie în Bulgaria. 😁

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu am un regim vegan, dar mi-as dori sa incerc acel restaurant. Evident ca nici restul bunatatilor nu ma lasa indiferenta

    RăspundețiȘtergere
  13. Mâncărică! De fiecare data cand intru la tine pe blog, vad numai locuri frumoase si mâncare buna!

    RăspundețiȘtergere