5 experiente si obiective turistice de vazut in Grasse

De ce sa mergem in Grasse? Nu putem sa stam si noi, sa ne relaxam o zi ca toti oamenii pe Coasta de Azur? Prietenii mei vor sa mergem in Grasse si nu prea. Asta e ultima zi de vacanta si toata oboseala ni s-a adunat in gambe, in ceafa, in spate. Toate ne dor. E frumos pe Coasta de Azur, dar credeti-ma pe cuvant ca-i obositor. Plimbari zilnice, drumuri cu autobuze si trenuri, 4 km umblam zilnic de la apartament pana la statia de autobuz (asta a fost greseala noastra, aveti grija cand luati cazare), intr-un cuvant extenuant. Insa refuz sa pun accentul pe asta, fiindca locurile ce le vezi pe Coasta de Azur au fiecare un caracter total aparte si ar fi chiar pacat sa te rezumi la un singur oras. De exemplu Grasse e total diferit, in primul rand fiindca e un orasel de munte (cand toate celelalte orasele sunt pe malul marii) si in plus, este capitala parfumurilor, ceea ce pentru mine cantareste enorm. Daca alte femei sunt innebunite dupa fasion, eu am patima parfumurilor. Cand intru intr-o parfumerie m-ati pierdut. Pot sa stau si o ora sa miros fiecare sticluta in parte....Ah si mai e ceva, pentru cei ce au vazut filmul `Perfume: The story of a murderer (2006)` o sa ma intelegeti perfect de ce nu pot pleca fara sa vizitez Grasse. Daca nu ati vazut filmul, il recomand. E ciudat in esenta, dar foarte interesant din punct de vedere al vietii de parfumier.

Impresii-Grasse-am-fost-acolo
Vacanta pe Coasta de Azur am facut-o pe cont propriu. Informatii utile:
*Zborul m-a costat 60 de euro din Cluj in Nisa luat de aici >>>Bilet de avion ieftin Nisa . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine pe Coasta de Azur  Noi am stat  timp de 7 nopti intr-un apartament inchiriat la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 25 euro/apartament/pers/noapte. Puteti citi detalii despre el in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

5 experiente si obiective turistice pe care le recomand in Grasse

1. Uita de harta si pierde-te prin labirintul de stradute


Grasse nu prea seamana cu nimic din ceea ce am mai vazut pana acum in Franta. Din contra, imi aminteste mai mult de orasele de munte din Nordul Italiei. Aceleasi culori pastel pe cladiri, obloane verzi, scuaruri largi si multe stradute labirintice si intunecoase pe care se gasesc evident multe parfumerii, galerii de arta, magazine cu sapunuri si uleiuri bio, biserici ingramadite printre clădiri inalte si cafenele micute cu 2-3 mese scoase pe alei. In februarie atmosfera orasului a fost ca la munte, oameni putini pe străzi (mai mult clasa muncitoare). Cred ca doamnelor elegante din Cannes nu le prieste aerul rece de munte. Zic și eu....

obiective-turistice-grasse-Franta

obiective-turistice-grasse-Franta

obiective-turistice-grasse-Franta

obiective-turistice-grasse-Franta

obiective-turistice-grasse-Franta

obiective-turistice-grasse-Franta

2. O vizită la fabrica și Muzeul Fragnond


Toate indicatoarele din oraș te direcționează spre parfumeria Fragnond, o clădire enorma, pe trei niveluri, în care turiștii sunt invitați sa intre gratuit. La parter am văzut  metodele vechi și noi de producție a parfumului, cât și procesul prin care aromele sunt amestecate împreună și rezultatul final.
La etajele superioare sunt multe vitrine cu exponate de muzeu, sticluțe vechi de parfumuri, mici comori pe care mi-ar fi plăcut sa le pot lua acasă.
La finalul turului ajungi în parfumeria propriu-zisă unde un numare mare de parfumieri te ajuta să-ți găsești parfumul perfect pentru tipul tău de piele. Mi-am pus nasul la lucru jumătate de ora, pana când nu le mai puteam diferenția, asa ca am luat un set mic cu de toate. Preturile nu sunt mici {doar suntem în Franța} însă locul acesta a fost molipsitor pentru mine (dependenta de parfumuri, ce să-i faci).

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

Parfumeria-Fragnond-Grasse-impresii-Franta

3.Catedrala Notre Dame de Puy


Când am ieșit din muzeu intoxicată deja de atâta parfum, ne-am dus direct să vedem catedrala, al doilea obiectiv turistic de top din Grasse. Catedrala este destul de mică, însă se evidențiază prin picturile de Rubens, altarul înalt și statuia lui Iisus din capela Doamnei, cel mai frumos loc din biserică. După un scurt moment de reculegere, am ieșit și am zis sa dam un tur în jurul bisericii sa ii admiram și exteriorul. Spre marea noastră surpriza nu se poate înconjura, însă in partea stânga se afla un loc de panorama cu vederi excepționale asupra regiunii, a dealurilor verzi cu vile construite pana în vârf. Chiar și doar pt priveliștea asta tot se merita bătut drumul pana în Grasse.

Catedrala-Notre-Dame-de-Puy-Grasse

Catedrala-Notre-Dame-de-Puy-Grasse

Catedrala-Notre-Dame-de-Puy-Grasse

priveliste-Grasse-Coasta-de-Azur

priveliste-Grasse-Coasta-de-Azur

4. O vizită la Muzeul de arta


L-am găsit din greșeală, pe o străduță aglomerata, plina cu buticuri și văzând un grup de turiști ca întra, am zis sa intram și noi. Din nou surpriza, întrarea e gratuita. În hol am văzut unul din cele mai frumoase tavane pictate din viata mea, apoi la etajele superioare sunt doua expoziții. Una cu tablouri vechi, care nu m-a impresionat și una cu picturi contemporane pe care nu le-am înțeles. Așadar, n-am zăbovit prea mult.

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

Impresii-Grasse-muzeu-de-arta

5. Clătitele din Grasse


Pe toată Coasta de Azur găsești creperie, unele la gemulet,  sunt si tarabe amplasate pe strada, iar altele sunt de-a dreptul restaurante  specializate pe clătite.  Am remarcat din prima zi că prețurile sunt piperate, poate de aceea am lăsat experienta aceasta culinara la final.
Bine am făcut fiindca in Grasse preturile sunt mai mici decat in celelalte orase de pe Coasta de Azur, asa ca nu mi-a părut deloc rău să dau 5 euro pe o clătită la cina, intr-un restaurant cu istorie, specializat. Am încercat varianta sărată ce se numește "gallete" cu bacon, cașcaval și ou. Am primit o clătită enorma, cu o textura exact pe gustul meu (pufoasa și ușor rumenita).  Pentru 2.5 euro am luat la pachet și varianta dulce "crep au Chocolat"  Am primit o clătită enorma, împăturit în 4, cu ciocolata fina, pe care am savurat-o in stația de autobuz, având priveliștea din Grasse la picioare.

gallete-Grasse-Franta

clatite-bune-Franta

Am plecat din Grasse mulțumită sufletește ca am reușit sa vizitez tot ce mi-am propus pe Coasta de Azur. Aceasta a fost ultima zi, ultima seara pe care am sărbătorit-o cu un vin bun local, băut pe balconul din apartament, privind dealurile verzi și discutând impresii despre vacanta avuta.
Ne-au plăcut mult locurile văzute, orașelele și viata bună la care te invita aceasta regiune, singurul lucru ce ne-a știrbit vacanta a fost vântul și frigul (am prins și zile cu 4 grade) deh suntem în februarie, extra sezon. De aceea va recomand sa alegeți perioade mai călduroase, mai ales dacă va gândiți ca ajungeți aici o singura data în viata.

Eu sper sa revin la bătrânețe sa vizitez Eze, Saint Tropez și Marseille. 
😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti pe Coasta de Azur? Citeste toate articolele de calatorie 



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu