Impresii Antibes - cel mai pitoresc orasel de pe Coasta de Azur

Știu, sunt subiectiva,dar pt mine Antibes este cel mai pitoresc loc de pe Coasta de Azur. Este orașul ce s-a mulat perfect pe imaginile ce le aveam eu în cap, împrumutate desigur din cărți precum “1 an în Provence”. Poate a contat într-un fel și faptul, ca aveam cazarea în Antibes, dar nu-s sigura,fiindca zilnic am făcut excursii, deci am alocat cam aceleași număr de ore fiecărui oras. Doar, ca în Antibes, am găsit tabloul perfect ce ilustrează viata bună și linistita de pe Coasta de Azur. 

impresii-Antibes-am-fost-acolo
Vacanta pe Coasta de Azur am facut-o pe cont propriu. Informatii utile:
*Zborul m-a costat 60 de euro din Cluj in Nisa luat de aici >>>Bilet de avion ieftin Nisa . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine pe Coasta de Azur  Noi am stat  timp de 7 nopti intr-un apartament inchiriat la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 25 euro/apartament/pers/noapte. Puteti citi detalii despre el in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Centrul istoric din Antibes


Antibes este un oraș extrem de vechi, cu un labirint de străduțe înguste, închise în zidurile fortificate a orașului. Aici am vazut case vechi de piatra, în nuanța mierii, cu plante în ghivece și pereți verzi, pisici ce stau în pragul casei, băncuțe mici amplasate lângă porti, biciclete cu coșuri înflorate, decorul perfect pentru un film de Woody Allan.


Antibes-centrul-Franta



Antibes-detalii



Magazine traditionale


Chiar și bulevardele largi din centrul istoric sunt fermecătoare si reflecta foarte bine stilul de viata francez. Pe aici nu prea am vazut buticuri cu haine scumpe (precum în Monaco și Nice) ci magazine mici, tradiționale, cu ceramica produsa în regiune, cu renumitele “tians”, (vase de gătit în cuptor), coșuri din nuiele, magazine cu săpunuri naturale și buticuri pline de levănțică vândute sub orice forma.

Antibes-Coasta-de-azur-oras-de-vazut

Antibes-Coasta-de-azur-oras-de-vazut

Antibes-Coasta-de-azur-oras-de-vazut

Antibes-Coasta-de-azur-oras-de-vazut

magazin-antibes-franta

Marche provencal - o dimineata la piata in Antibes


Ne-am continuat plimbarea pana în mica piața acoperita, în stil provensal. Mirosurile, culorile, gusturile fructelor și a mirodeniilor proaspete se ridica la standardele franțuzești, ce au o reputație pentru mese fine cu ingrediente proaspete, de calitate. Trebuie sa recunosc, ca-i invidiez puțin pentru asta. 

piata-din-Antibes

piata-din-Antibes

piata-din-Antibes

piata-din-Antibes

portocale-sudul-frantei


Catedrala Notre Dame de la Platea


Urcând pe niște scări pe lângă piața, am ajuns în fata Catedralei, o biserica catolica construita în secolul 17, cu un interior destul de interesant .  Este cel mai important lacas de cult religios din Antibes.

Catedrala Notre Dame de la Platea

Catedrala Notre Dame de la Platea


Portul Vauban - cel mai mare din Europa


Am rămas în partea de sus a orașului, pentru o plimbare pe zidurile fortificate. De sus se vede cel mai bine Portul Vauban, construit în 1642, cu priveliști scoase parca din cărțile postale, datorita iahturilor de lux. 

Portul Vauban a fost un port sigur pentru navele maritime de pe vremurile grecești și romane, de aceea găzduiește astăzi nu mai puțin de 1700 de iahturi, printre cele mai scumpe din lume. Dilbarul lui Usmanov - care costă peste 350 de milioane de euro are un loc special în port, alături de o duzină de alte vase mai mici, de câteva zeci de milioane de euro. Este simplu de înțeles, de ce portul Vauban din Antibes este considerat ca fiind casă pentru cea de-a doua cea mai valoroasă flotă din lume (după Johannasberg - Africa, aparent).

Portul-Vauban-am-fost-acolo-Antibes-Coasta-de-Azur

Portul-Vauban-am-fost-acolo-Antibes-Coasta-de-Azur

Portul-Vauban-am-fost-acolo-Antibes-Coasta-de-Azur



Panorama orașului Antibes


Din port, ne-am întors spre oraș pe șoseaua suspendata deasupra marii, pana la Palatul Grimaldi, locul în care Picasso a locuit timp de 4 luni și opera lui este expusa prin 23 de tablouri. Din păcate, era prea târziu, ca să-l mai putem vizita, asa ca am continuat sa mergem pe șosea, pana ce am găsit un fel de balcon suspendat din fier, de pe care ai o panorama de 360 de grade cu Antibes. O parte a priveliștii, este cu centrul vechi văzuta pe inserate (zici ca trăiesc în povesti), iar cealalta parte este cu plaja din Antibes și marea ce se întinde pana la infinit.



Antibes-Franta-Panorama

Plaja-din-Antibes

Era deja 7 seara când am întrat într-un Carrefour (sunt în fiecare orasel de pe Coasta de Azur). Preturile sunt în medie de 3 ori mai mari decât în România, doar selecția de cașcaval are preturi normale. Ne-am cumpărat paste, salate, clătite împachetate (nu-s prea bune - prea uscate pt gustul meu) câteva sticle de vin, cașcaval și baghetă (evident), apoi ne-am întors fericiți acasă, gata sa pregătim cina și sa povestim pe balcon.
😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti pe Coasta de Azur? Citeste toate articolele de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului 

14 comentarii:

  1. Wow ce poze faine ai facut, te invidiez!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un loc minunat din Coasta de Azur. Multumim ca imparti cu noi aceste calatorii, la cat mai multe pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai prin ce locuri minunate te-ai plimbat, minunate poze :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow cat de frumos e acolo! Si pozele minunate. Portul arata superb.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte tare orasul. As vrea sa vad si eu live aceste peisaje superbe.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase poze. Am "calatorit" si eu acum prin intermediul pozelor tale, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Oh Doamne! Ce loc superb!💜 Foarte frumoase si pozele! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce poze frumoase, ca de obicei. Imi plac extrem de mult articolele tale.��

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce loc frumos și ce poze frumoase. Îmi plac articolele tale.

    RăspundețiȘtergere
  10. După ce citesc articolele tale despre Coasta de Azur, mereu ii spun sotului ca anul viitor trebuie sa mergem si noi acolo sa vedem aceste locuri frumoase. Coasta de Azur va ramane mereu in sufletul meu. Datorita tie, vom sti exact ce sa vizitam, ce nu trebuie sa ratam.

    RăspundețiȘtergere
  11. Noroc ca ai mentionat ca acest orasel se afla pe Coasta de Azur.
    Ma asteptam sa vad mai multa apa, mai multi palmieri ... in fine! Cred ca visez eu la altceva. Ma bucur ca se gaseste Carrefour in fiecare oras si suna nasol asta cu costul ridicat, dar cred ca oricum iesi mai ieftin decat daca mananci la restaurant

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa stii ca astept de fiecare data cu nerabdare articolele tale, ca sa ma plimb si eu, macar vizual, prin toate locurile astea minunate.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nuti Iancu2:37 p.m.

    Un articol frumos ! Daca imi permiti as vrea sa fac o adaugare la articol...Am mai citit pe diverse bloguri pareri despre acest orasel ,Antibes, care si pentru mine a ramas memorabil .Dar nimeni nu am vazut sa fi amintit pe undeva despre un eveniment trist si deosebit de important care s-a intamplat cu multi ani in urma in portul Antibes si despre care am aflat si eu cu ocazia vizitarii Portului Vauban din Antibes.Este vorba despre un accident hidroaviatic din 1937.In acel an, la data de 19 mai, la Antibes, prototipul Lioré și Olivier 47, una dintre cele mai frumoase producții ale forțelor aeriene franceze ,în timpul testelor preliminare, când a fost pus în funcțiune pe liniile comerciale ale Oceanul Atlantic de Sud ,s-au scufundat brutal, ducând la moartea a cinci dintre cei zece membri ai echipajului. Pilotul sef Lucien Bourdin, unul dintre cei mai buni piloți de hidroavion, cu mai mult de 4000 de ore zbor, cel de-al doilea maistru Luce Brochet,Robert Blouin, -șef al Air France, controlorul AirFrance,Juin Marcel tot de la Air France si editorul Charles Rayer.Exista placuta memorabilia in port pe care sunt inscrise numele victimelor accidentului.

    RăspundețiȘtergere