Vizita in Haifa, Israel - Plaja, Gradinile Bahai si biserica din Nazareth

In cea de a-8-a zi în Israel ne-am trezit din nou cu noaptea-n cap, ca să ajungem la o ora rezonabila în Nord-ul Israelului. Ideea e, ca mi-am dorit sa fac un circuit complet în Israel (fiindcă cine știe când și daca mai ajung aici), asa ca ultimele doua nopți de vacanta le-am rezervat în Haifa. Am citit 3 ghid-uri turistice și toate recomanda o oprire la Grădinile terasate Bahai din Haifa (înscrise în patrimoniul UNESCO) , o oprire în Nazaret (orașul copilăriei lui Isus) și dacă reușești sa ajungi si la Marea Galilei, te poți considera un turist împlinit. Practic, toate cele  3 zone de interes turistic sunt în Nord-ul Israelului, la 1 ora distanta una de alta. Sincer vorbind, eu vroiam sa ma limitez la grădini și leneveala pe plaja, ca să termin vacanta în Israel relaxata, fără haosul ce îl generează toate aceste excursii, dar planul de acasă nu s-a potrivit cu vremea din Israel.

Cum am ajuns in Haifa
Drumul din Bethleem în Haifa a fost cu multe schimburi: autocar pana în Ierusalim, metrou în Ierusalim pana la gara, autocar pana în Haifa, metronit pana la cazare…. în total vreo 5 ore și 60 de sekeli/ron, fără încurcături, dar totuși obositor. Uneori mi-e dor de circuitele cu autocarul în care îți pui fundul în mașină și te duce la destinație, fără nici o bătaie de cap. Însă călătoritul pe cont propriu are avantajele sale….

paradisul-din-gradinile-Haifa
Vacanta in Israel am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 30 de euro din Cluj in Tel-Aviv luat de aici >>>Bilet de avion ieftin Israel . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Israel  Noi am stat  timp de 10 nopti in apartamente inchiriate la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 20 euro/apartament/pers/noapte. Puteti citi detalii despre ele in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Apartamentul nostru e ca și scos din reviste

De exemplu luxul de a avea un apartament doar pentru noi, fix în fata marii. Unde mai pui ca tot apartamentul e decorat cu detalii marine, din bucătărie vad marea, în salon avem și un pian, iar balconul a devenit instant locul nostru Zen, perfect pt discuții ascultând valurile marii pe fundal. Vedeți voi, pt aceste momente de fericire merita tot chinul călătoriei pe cont propriu.

apartament-Haifa-Langa-mare

O după-masă relaxanta în Haifa pe plaja

Știți ce am făcut restul zilei în Haifa? Am stat la plaja! Nici măcar n-am cautat plaja aceea populara a orașului, ci ne-am mulțumit cu un petec de nisip ce îl aveam în fata casei, ne-am dat cu ulei din belșug și am stat toată după-masa ca soparlele la soare, ascultând hit-uri românești. A fost perfect!!!! Apusul, berile, prietenii, mișcările palmierilor ce dansează după briza marii… în seara asta am fost fericita!!!

plaja-Haifa-Israel-impresii

Paradisul terasat din Grădinile Bahai Haifa

A doua dimineața am fost socata sa vad nori. De fapt nici măcar nu cred ca erau nori, ci doar un cer gri închis și o ceata aiurea prin care vedeai, dar nu vedeai. Oricum, nu era deloc cum trebuia sa fie. Nu era soare, nu era nimeni la plaja, era o zi cu o vreme tâmpită. O caldura de nedescris, venita din cer! Drept pt care ne-am înțeles sa facem turul gratuit a Grădinii și apoi sa mergem în Nazaret. S-a dus pe apa Sâmbetei ideea mea de a termina vacanta într-un mod relaxant.

Pentru  început, ca să vizitam Gradina am luat autobuzul 216, despre care am citit, ca te urca tot muntele Carmel pana la poarta de sus de unde încep tururile gratuite la ora 11 dimineața (fix). Ideea e, ca drumul e destul de lung și cu toate ca am rezistat tentației de nu a cobora când am ajuns în fata grădinii, la a doua oprire de la mijlocul dealului am coborât. Recunosc, eu am avut ideea strălucită de a încerca să vedem gradina pe cont propriu, sa intram pe la mijloc ca să vedem centrul Bahai și priveliștea de 360 de grade. În capul meu, după viziunea mea geometrica, era perfect posibil! În realitate, fără tur poti intra doar la punctele de observare de jos, de la mijloc și de sus (toate deschise pana la ora 5 pm).

Nici nu știu cum e mai bine fiindca turul gratuit durează 1 ora, timp în care cobori 1000 de scări și urci tot atâtea. Nu l-am făcut, dar asta am citit acum cand scriu acest articol. Așadar poate varianta noastră a fost mai buna. Noi am fost în punctele de observare de la mijloc și de jos și merita ambele fiindcă gradina e frumoasa, frumoasa foc!!! În plus întrarea e gratuita, sunt sute de flori & plante, aranjamente peisagistice deosebite, priveliști spre mare, spre munte, cascade și fântâni arteziene, toate în simbioza perfecta cu natura. Am vizitat centrul Bahai și în India la Templul Lotus deci știam despre aceasta credință (a tuturor religiilor),însă cu toate astea am rămas surprinsa pt a doua oara de atmosfera de aici. La fel ca în India, locul acesta emana niște energii liniștitoare, relaxante, e greu sa va descriu, dar chiar sper sa le simțiți și voi, măcar o data în viata!!!

De-vazut-Gradina-Bahai-Haifa-Impresii-Israel

Biserica Buna Vestire din Nazaret

Ah…. Nici nu știu cum sa va povestesc ca să nu mă revolt atât de tare precum simt. E o chestiune personala, vedeți voi… ca eu mi-am propus sa nu mai plătesc niciodată intrare la biserici. Ceea ce nu e cazul în Nazaret fiindcă biserica e gratuita!!! Doar ca drumul pana acolo costa echivalentul a 7 euro dus-întors și o data ce ajungi în Nazaret n-ai nimic altceva de văzut (interesant) in afara de biserica. Și ca să fie totul și mai “minunat” autogara de unde am luat bus-ul spre Nazaret e cumva în afara orașului Haifa, asa ca am pierdut 1 ora pana sa ajungem la ea și încă aproape 2 ore pe drum pana în Nazaret, fiindcă deși e la 40 de km, mare parte se merge prin munți cu serpentine strânse.

Când am ajuns în Nazaret m-am simțit înșelată! Dar asta doar fiindcă în imaginația mea Nazaret trebuia sa fie altfel. Trebuia sa fie un orășel micuț și cochet, locul copilariei lui Isus, un oras magic, însă e total contaminat de buticuri turistice la supra-preț și străzi pietruite, fără nici un șarm. Din cauza asta nici măcar n-am putut aprecia biserica la adevărată valoare, cu toate ca jur, ca asa biserica n-am mai văzut în viata mea! E cumva unica!!! Nu are bogăția bisericilor catolice din Italia, nici arhitectura elaborata a catedralelor gotice… insa interiorul e cu totul special, fără sa spun de importanta religioasa…locul în care Fecioara Maria a aflat ca este însărcinată cu Isus. Sculptura ei este alimentata permanent cu apa și se afla fix lângă biserica.

***

Uite asa, am încheiat vacanta în Israel destul de obosita, dar fericita, ca am ajuns măcar înapoi la cazare în timp util pentru  a bea o bere pe malul marii la apus. După care mi--am făcut bagajele și m-am pregătit sufletește pentru interogatoriul, care presimteam ca ma paște la plecare și s-a adeverit. Dar despre asta, în articolul următor.