Calatorind cu 'ocazia' prin Romania (Partea 1)

Zilele astea mi s-a facut un dor nebun de o excursie prin tara cu 'ocazia'/  'ia-ma nene'/sau 'autostopul'. Eu ii voi spune Ocazie.

De ce cu ocazia?
Nu, nu e vorba de considerente financiare (desi sunt luate in calcul ) e vorba de acea aventura, de acel bagaj de sentimente ce te incearca pe parcursul excursiei : de firca, de iubire, de prietenie, de surpriza, de intelegere, de cunoastere etcccc toate acestea amestecate cu intamplarile ce au loc, locurile pe care le vezi, oamenii pe care ii cunosti, povestile pe care le auzi, momentele hazlii, nervii si oboseala in asteptarea masinii, dar la final cand tragi linie intotdeauna vei fi castigat, vei deveni mai puternic si mult mai bogat sufleteste stiind ca poti face ce vrei, poti ajunge oriunde si nu in ultimul rand ca : Oamenii sunt minunati!

Istoric.Orasele pe care le-am vazut calatorind astfel

La inceput am mers cu ocazia din necesitate. Am inceput in perioada liceului cand mersul cu ocazia intre Turda si Cluj (30 km)era ceva normal, obisnuit, la mana oricui. Nu prea erau autocare, si cele care erau aveau un orar doar de ele stiute asa ca majoritatea turdenilor mergeam cu ocazia sau cu oameni ce se angajau sa ne duca la Cluj pe bani. Apoi am inceput sa ma obisnuiesc, sa prind incredere in mine si astfel la inceputul clasei a-12-a am facut prima excursie cu ocazia impreuna cu alti 3 colegi de liceu Turda-Tg Mures-Brasov-Bran-Sibiu-Alba Iulia-Turda intr-un weekend. Ideea a fost sa calatorim, nu conta destinatia. Ne-am despartit in 2 grupuri si ne-am dus pana unde mergeau soferii, astfel am ajuns la Brasov. Dupa ce am vizitat centrul istoric ne-am dus la Bran, din nou cu ocaziile, am vizitat, si ne-am intors inapoi prin Sibiu, oprindu-ne sa savuram Sibiul la 3 dimineata. Am dormit pe ocazii, ne-am imprietenit cu oamenii, le-am spus inainte sa ne urcam in masina ca nu avem bani, si daca ne duc. Ne-au dus. Era iarna, frig, cu zapada pana la genunchi, noroc ca drumurile nu erau blocate. Acum a ramas doar amintire, cateva poze pe hartie si o vedere de la Bran, dar va spun sincer : a fost unul din momentele in care m-am simtit un om viu, ca traiesc, ca savurez clipa!

-Brasov-



-Sibiu-


Apoi vara, dupa bac. am mai bagat un tur, cu un alt prieten, Turda-Sibiu-Ploiesti-Slobozia-Constanta si retur pe la Brasov. Am facut drumul pe bucati, in total 10 ore. Mai putin decat daca mergeam cu trenul si mai ieftin (20 ron) fiindca unii chiar nu au vrut sa ia bani. A fost din nou o experienta interesanta, cu oameni de treaba si cu intamplari dragute.

-Constanta-


In primul an de facultate m-am angajat ca operator de teren, pentru facut chestionare. Asa am ajuns cu ocazia cu prietenele ( colege de 'servici' ) si singura, pe la Oradea, Baia-Mare, Arieseni, Campeni, Deva, Bucuresti, Zlatna, Alba Iulia, Vama veche, Sebes etc de nenumarate ori timp de 2 ani. De dragul excursiei n-am mai fost decat de 2 ori, pana in Oradea si Fagarasi.


-Cetatea din Deva-



Si acum probabil va intrebati daca nu e riscant ca fata sa mergi cu ocazia, sa te urci in masina necunoscutilor, sa ramai blocata prin cine stie ce oras la ore tarzii.

Ca sa intelegeti mai bine trebuie sa va spun ca mai riscanta era 'meseria mea' de luat interviuri pentru completarea chestionarelor. Era munca door to door, adica bateam la usa oamenilor sa ii rog sa imi raspunda la intrebari. Cand se deschidea usa putea fi: un copil, un batran, o femeie insarcinata, un avocat, un violator, un rrom, un student, un criminal etc. Pentru mine asta era mai stresant. Uneori mi se inchidea usa in nas, de multe ori eram injurata in toate felurile, nu de putine ori am fost invitata la 'o cafea' cu subanteles, si multe alte situatii.
In 2 ani am facut minim 1000 de chestionare pentru care am relationat cu mii de oameni si a trebuit sa fac fata multor probleme. Mersul cu ocazia, e ceva micut comparat cu asta :)

Si totusi sa vorbim un pic despre riscuri si curaj

Cand mergi cu ocazia riscul e din partea amandorura. El nu stie pe cine ia in masina, si tu nu stii in masina cui te urci. El isi asuma riscul de a te duce teafar la destinatie ( raspunde in fata legii pentru tine daca se intampla un accident etc ) iar tu iti asumi riscul de fi molestata verbal sau fizic. Sa fii molestat ti se poate intampla oriunde: in cafenea, pe strada, in club, la locul de munca,chiar oriunde! Porbabil veti zice ca da, e adevarat, dar asta e sa ti-o cauti cu lumanrea si ti se poate intampla mai des. Eu in cei 8 ani de cand circul frecvent cu ocazia, nu am avut probleme de genul, adica intamplari au fost, dar nu grave. Si oricum facand o statistica, am avut probleme cu maxim 5 soferi, si totul s-a limitat la vorbe.
Pe mine mersul cu ocazia si facutul chestionarelor door to door m-au ajutat in formarea mea: m-au facut mai increzatoare, mai puternica, mai flexibila, m-au facut sa ma adaptez usor diferitelor situatii, m-au facut mai intelegatoare, mai increzatoare in oameni si nu in ultimul rand mi-au dezvoltat curajul!

Mersul cu ocazia e o chestiune de incredere si curaj. Ambele sunt foarte bine descrise in cartea 'Curajul-placerea de a trai periculos ' scrisa de Osho, pe care v-o recomand cu ocazia asta!

Am selectat cateva citate din cartea lui, reprezentative pentru iubitorii de calatorii!

'Curajul inseamna sa risti cunoscutul pentru necunoscut, familiarul pentru nefamiliar, confortabilul pentru neconfortabil; el e un perelinaj aspru spre o destinatie necunoscuta. Niciodata nu stii daca poti sa mergi pana la capat sau nu. E un joc de noroc dar numai cei care joaca stiu ce e viata'.

'Viata e periculoasa si numai cei lasi stiu sa evite pericolele, dar e drept ca ei sunt deja morti. Un om adevarat, viu, plin de vitalitate, se avanta intotdeauna in necunoscut. Acolo exista primejdii dar el isi asuma riscul'

Azi va-m spus multa teorie, pe care o voi concretiza cu exemple clare din excursiile mele cu ocazia. Intamplari frumoase, urate, comice, despre cateva metode pe care le aplic atunci cand ma simt in pericol, despre masinile cu care am mers, banii pe care i-am dat, oamenii pe care i-am intalnit, toate acestea in postul urmator.

Thanks for visiting,

Citeste articole cu sfaturi, idei, informatii aici --> PONTURI BUNE

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu