Despre moda, haine si obiceiuri in alte tari - discutii turistice

Trebuie sa va spun ca intotdeauna m-a interesat acest aspect. Nu sunt adepta stilului sport asa ca nu o sa ma vedeti ca si majoritatea turistilor cu adidasi, tricou, pantaloni scurti si ghiozdan in spate. Cand eram in liceu am avut tot felul de perioade din astea de adolescenta: rapperita, apoi rockerita (nu de tot insa am avut o perioada in negru), sport. De cand m-am casatorit si mai ales de cand am copil am adoptat un stil mai clasic, mai casual. Uneori port si pantaloni de stofa deci inclin spre cealalta categorie, eleganta.
Cand plec in vacanta intotdeauna citesc putin despre cultura tarii in care ma duc si citesc putin si despre moda. Nu de alta dar am avut si cateva surprize :)))). In plus nu mi-a placut niciodata sa ies in evidenta, intotdeauna am incercat sa fiu un localnic, mai ales de cand calatoresc singura evit sa ma afisez ca turist.

Asa ca daca va preocupa si pe voi aceasta problema uitati analiza mea despre moda si obiceiurile vestimentare a oamenilor din tarile in care am fost (parerile sunt subiective, asa cum le-am perceput eu):

In Italia: Capitala modei va intampina cu fete imbracate frumos, la moda, sexy, cu rochite si fustite scurte, tocuri sau balerini, intotdeauna accesorizate, zambarete si nu in ultimul rand feminine. Daca mergeti nemachiate sau foarte machiate, e totuna, este doar o chestiune de gust. Nu cred ca asta ar putea atrage atentia asupra voastra. Femile mai in varsta arata de multe ori la fel de bine ca cele tinere, sunt la fel de ingrijite si feminine, merg pe biciclete si se intretin. Barbatii sunt mai mult eleganti, prin orase costumul face parte din vestimentatia zilnica, chiar daca merg pe bicicleta sau pe motocicleta italienii se imbraca bine. Pielea bronzata, parul negru si aranjat intr-un stil neglijent e o caracteristica a barbatilor italieni.

In Spania: Mai exact in Barcelona fiindca multi spun ca Barcelona nu e Spania si invers. In Barcelona e plin de tineri asa ca stilul lor rebel isi pune amprenta asupra stilului vestimentar al orasului. In Barcelona daca mergi cu o pereche de pantaloni rupti, pantaloni din lac sau din contra un jeans si o posetuta micuta toate sunt in trend! Trebuie totusi sa recunosc ca am fost putin socata de stilul prea rebel a multor spanioli! Se poarta punk: ras in cap, rasta sau parti ale parului vopsite in toate nuanele, accesorilie de baza sunt pierce-urile si tatuajele apoi bratari cu tinte sau bratari din piele, impletite etccc. Multi sunt murdari, neingrijiti, dar .... e si moda asta de vina! Sunt curioasa cum e vara in Barcelona, insa iarna va asigur ca oricat va-ti chinui sa iesiti in evidenta, e greu sa reusiti, spaniolii au un stil liber, lejer, nonconformist, totul e normal si ok!

In Portugalia: Nu am vazut femei pe tocuri! Sincer asta m-a surprins cel mai mult acolo, faptul ca localnicii au adoptat un stil  natural. Fetele nu se prea machiaza, sau o fac in asa fel incat sa para cat mai natural,o esarfa aruncata din mers, parul prins cu un elastic, jeans si un tricou si fata portugheza e gata de iesit in oras, in club, sau la cafenea. Silueta nu este un factor stresant pentru fete intrucat se poarta o silueta robusta, fetele cu forme sunt apreciate, sunt considerate sexy asa ca ele sunt relaxate in orice ipostaza. In plus atat femile cat si barbatii se imbraca modest fara culori tipatoare si modele ce sa atraga atentia.

In Ungaria: Unguroaicele sunt frumoase! Dincolo de obiceiurile vestimentare acestea au o frumusete naturala. Despre imbracaminte, pot sa spun ca seamana cu romancele desi sunt mai putine fete ce se imbraca ca si in club, pe strada. Adica au putin mai mult stil, insa mai simplu.

In Franta: Acuma depinde, eu vb de capitala, nu de Franta rurala, sau din orasele mici. Ei bine in Paris atat fetele cat si doamnele sunt in permanenta pe podium. Parul aranjat perfect, fuste sau rochii, haine scumpe, neaparat pantofi cu toc, ruj rosu si sa fie bine asortate. Si culorile, si materialele! Femeile sunt foarte feminine, si se pare ca nu ies din casa fara machiaj! Un alt stil 'in vougue' e cel a la bunica, vintage, cu pulovere de lana, agrafe cu fundite, bijuterii in stil victorian!  In Paris cu cat esti mai extravagant, mai manechin, cu atat te incadrezi mai bine in decor!

In Maroc: Aici majoritatea femilor poarta jeleba (hainele lor traditionale) dar mai sunt si d-ne in special fete tinere care se imbraca in stil european! In Maroc e de rau daca reusesti sa atragi atentia asupra ta! Nu sunt vazute cu ochi buni fustitele si rochitele scurte (sub genunchi), machiajul excesiv, mai ales al buzelorsi decolteurile! Ochii se stie ca e ok sa fie creonati si facuti cu rimel, dar rujul sa fie cat mai deschis, sau chiar inexistent, un  lip gloss sau un balsam e ok! Deasemenea tocurile se accepta numai la restaurante de lux, altfel oriunde mergeti lumea se va uita putin ciudat la voi!
In general femile in Maroc incearca sa fie cat mai cu bun gust si simplu imbracate (tricouri si bluze pana peste fund, fara decoleteuri, materiale si modele ce sa nu atraga prea mult altentia)! In schimb la culori aveti mana libera! Fie ca sunt tinere sau in varsta roz, verde deschis, multicolor e ok!!!
In general in Maroc nu pot sa vorbesc despre moda fiindca pentru noi europenii e greu de perceput, moda lor nu seamana cu a noastra dar e bine de stiut   '' regulile de buna vestimentatie :))) ''!

Ma intreb pe voiSmalldot, Shayna, Se-cret, Lumi Ro , NiceTeo Negură SoriN , Mihaela Vertange , Carmen, Sophie, Alice GeorgianaRobertN  , IULISA (completati) ..... va intereseaza acest subiect? cititi despre moda si obiceiurile vestimentare in tarile in care calatoriti? sau va puneti in bagaj hainele preferate, la nimereala dupa sezon???

Toti cei care vor participa prin comentarii vor primi link in urmatoarul articol cu discutii turistice!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. in Maroc nu prea exista moda (nu vb de Casablanca), am impresia ca se poarta aceiasi pantofi, aceleasi jelabii, poti purta tricou insa nu si pantaloni scurti :D la nunti sau petreceri se poarta aceleasi rochii mostenite din bunici si pastrate in geamantane:) dar e frumos :)
    nu tin cont de moda, imi place sa arat ca sunt "romanca" oriunde ma duc, dar ma imbrac decent.

2. absolut deloc. ma intereseaza aspectul 'haine' doar din punctul de vedere al vremii: daca sa-mi iau si haine mai groase sau ma voi descurca cu 2-3 tricouri si o jacheta. saptamana trecuta, in olanda, am umblat tot timpul cu rucsacul in spate; tinand cont ca numai aparatul meu foto cantareste 1,5 kg, bagajul meu trebuie sa fie extra-super-light, nu imi permit tinute elegante si pantofiori. probabil cand n-o sa mai calatoresc low-budget o sa umblu mai eleganta pe alte meleaguri, deocamdata ma multumesc sa o fac acasa :)

3. Nu, nu m-a interesat acest aspect, adevarul e ca la cat calatoresc eu prin lumea larga... :( Oricum nu intentionez sa merg vreodata in zone cu o cultura si civilizatie total diferita de cea europeana. Ce pot spune e ca de fiecare data imi iau cu mine tot sifonierul si intreaga trusa de cosmeticele. :)) Doar la plaja ies nefardata... Iar fuste si rochii nu port. Nici scurte si nici lungi. Niciodata. :))

4. niciodata nu m-am pregatit bagajul pentru concediu privind vestimentatia din acest punct de vedere. Eu ma stilul meu de îmbracaminte - adaptat la vârsta si conformatia corpului meu, si în functie de sezon, pun în geamantan hainele si accesoriile necesare fiecarei toalete. Depinde ce fel de concediu fac! daca este munte, atunci am bocanci si pantaloni scurti, tenisi, tricoouri si jachete. Daca e o metropola, atunci am tinute comode si pantofi fara toc, pentru ca stiu ca voi pleca dimineata si nu ma voi întoarce decât seara, dupa ce am parcurs kilometrii întregi, vizitând orasul sau muzee; daca este litoral, atunci am rochite lejere pentru plaja, fuste scurte, bluze flu-flu, chiar si cu spatele gol, dar si tinute elegante, pentru serile la restaurant. Ceea ce vreau sa spun, este ca niciodata nu m-am interesat înainte, ce se poarta sau ce este la moda în locul în care îmi voi petrece concediul. Nu m-am simtit niciodata complexata ca nu sunt ca bastinasele, chiar dinpotriva. Iar daca am gasit ceva dragut în magazinele de moda, care sa se încadreaze în pretentiile gustului meu, am cumparat si mi-am amintit cu placere de localitatea respectiva.

5. Pe mine personal nu ma prea intereseaza acest capitol, asta nu inseamna insa ca nu am ochi de vazut si urechi de auzit :-P. De regula ma imbrac cat mai comod cu putinta, astfel incat sa fiu pregatita mereu pentru absolut orice aventura s-ar putea ivi la orizont. Nu imi iau niciodata tocuri in calatorii si rareori port adidasi pentru ca nu imi plac. Am in permanenta la mine cateva tinute in plus fata de numarul zilelor pe care le stau, penru ca inca mai am impulsul: "Eu cu ce ma imbrac azi?" si trebuie sa simt ca am de unde alege. Cel mai mult am intrat in joc in India si la arabi (Dubai, Doha), unde m-am imbracat cat se poate de colorat, dar evident super decent si asortat cu bun simt :-) In ultima vreme, inspirata de stilul lejer al europencelor de pretutindeni, am inceput sa imi iau si rochite prin calatorii, inclusiv iarna cand la port cu UGGsi (incredibil de comode incaltari pentru calatorii, le recomand oricui!)...

6. DA , SUPER SUBIECT , MA INTERESEAZA. sigur ca trebuie adoptata tinuta in functie de tara unde calatoresti. nu am avut surprize niciodata fiindca m-am informat din timp. te puuup

7. foarte bun articolul,sunt pasionata de moda,pentru mine este greu sa imi fac bagajul cand plec,urasc sa port hainele traditionale pentru turisti,incerc sa par din peisajul respectivului oras.
    incaltamintea trebuie sa fie comoda,dar am o pereche de pantofi eleganti,depinde si unde plec,in general vizitez orase,chiar daca de multe ori o car degeaba.

8. Nu stiu de ce, mereu mi-a placut Portugalia. Acum ca ai descris si felul oamenilor, imi place si mai mult. O saptamana cat mai placuta, iti doresc!

9. Shakuka ai dreptate ca pentru un turist e greu sa inteleaga moda in tarile arabe! Totusi daca ai norocul sa cunosti si oameni mai avuti vei intelege care si cum e moda la ei! :)) doar asa intr-o plimbare prin oras vei vedea aceeleasi haine si papuci doar culorile si eventual modelele vor fi altele dar nu foarte deosebite!

10. Anca si eu calatoresc ultra light, doar cu cele 10 kg in avion! :)

11. Nice nici nu trebuie sa mergi foarte departe de Romania ca sa vezi ca oamenii sunt tot aceeiasi dar ceea ce poarta e diferit! asa e si daca ajungi in Asia sau America!

12. Carmen ai dreptate! nici eu nu ma imbrac neaparat la moda, dar incerc sa ma adaptez tarilor in care ajung, sa ma accesorizez corespunzator.

Ioana cu hainele in plus te inteleg, si eu imi pun bluze +1 sau +2 la numarul de zile care stau!

13. Si uite cum D-nele care scriu despre moda sunt interesate despre acest subiect! e si normal! Multumesc Modnita si Bestiuta

14. RobertN da oamenii sunt foarte ok! si tara! :)

15. am vizitat doar tari europene, singura tara unde mi-am facut putin probleme a fost turcia, insa in zona turistica nu erau probleme desi li se cam lungeau ochii dupa noi :D si la meteora stiam ca va trebui imbracaminte decenta.
    in rest, ce am remarcat, faptul ca in germania nu se pune atat accent pe moda, cat pe calitatea si comoditatea hainelor. nu se uita nimeni la cat de sexi esti, fiecare isi vede de treaba lui. moda e un aspect secundar.

16. Atunci cred ca Germania mi se potriveste :)))

17. nu stiu ce s-a intamplat cu mesajul meu anterior, s-a pierdut pe drum pe undeva :)
    dar o sa reiau ideea: subiectul este interesant, nu m-am gandit prea mult la haine, dar nici nu am fost in zone in care conta f mult acest aspect; daca as merge, probabil ca m-as interesa acest aspect si m-as adapta. Imi place ca haine sa fie comode in primul rand si sa stea bine, fara prea mult interes pe moda in sine

18. Anonim9:06 a.m.

nici pe al meu nu il vad (comentariul)
    Ma intorc la cortul meu :D

19. Cine stie ce eroare o fi avand! oricum le iau in considerare Hapi!

Smalldot si la mine conteaza ca hainele sa fie comode si sa imi stea bine mai mult decat moda!

20. Hmm..nu m-a interesat pana acum acest aspect. Dar nici n-am avut nevoie, am calatorit doar prin Europa. Daca m-as duce prin Maroc sau alte tari din Asia/Africa/Orientul Mijlociu, as avea cu siguranta grija sa citesc, sa nu cumva sa fiu considerata vulgara.
    Costumatia mea de turist e in general casual/sportiva, in functie si de temperaturi. De obicei calatoresc vara, asa ca imi iau sandale comode (cu tocurile nu prea am ce face in astfel de calatorii), pantaloni (de in, de obicei lungi, dar si scurti) sau rochii, destul de lungi. Nu obisnuiesc sa port rochii foarte scurte.

21. Mihaela inseamana ca faci parte din categoria calatorilor inraiti ca si ei se imbraca asa :)
    E drept ca atunci cand pleci foarte departe cultura e diferita, trebuie sa citim putin! eu citesc si pentru Europa :)

22. Am trait si eu un moment penibil in legatura cu moda. Am fost plecata la rudele mele din Germania, in partea de vest, la Rasttat, destul de aproape de granita cu Franta. Si intr-o duminica, alte rude tot de acolo au vrut sa ma scoata si sa ma duca pana in Franta, la Strassbourg ...la cativa pasi. Zis si facut. Doar ca atunci cand mi-au spus ca o sa mergem la o biserica din Strassbourg m-am gandit ca cel mai frumos ar fi sa iau sacou si pantaloni de stofa, la fel cum fac acasa in Romania. La plecare cand m-au vazut asa costumata, mi-au spus ca la ei nu e asa moda ca la noi in Romania sa te arati cu sacou si cu restul. Eu bineinteles nu i-am bagat in seama.Si am plecat asa....penibilul a aparut la Strassbourg, cand poti din jur erau foarte lejer imbracati doar eu la costum si tocuri. Au urmat si alte locuri pe care le-am vizitat si unde m-am simtit ..... aiurea ca se uitau toti la mine cum sunt de oficial imbracata...

23. Eu ceva asemanator am patit la Paris cand cineva m-a invitat la o onomastica, si mi-a spus ca e la un restaurant unde incearca sa obtina un loc de saptamani, si deabia au reusit sa rezerve dupa 1 saptamana de la ziua persoanei respective! Cand am auzit m-am aranjat, machiat, haine de gala, ca doar daca e cu rezervare cine stie ce fite de restaurant va fi si cand au venit dupa mine ei erau cu jeans, adidasi si tricou ca cica la restaurantul acesta se mananca bine dar altfel nu e pretentios! Nu m-am simtit nici eu prea bine dar ar fi fost aiurea sa ii pun sa ma astepte sa merg sa ma schimb :)))

24. Lady S3:23 p.m.

eu as dori sa intreb daca stii cam cat de cald e acum la Barcelona....o sa merg pe 7 august la un schimb de experienta si sa stiu cam ce haine sa imi iau....

25. Lady nu stiu, dar te poti uita la prognozele meteo pe net :(! sigur e cald, asteapta la 30+! erau cam 20 in februarie ....

26. Hai ca ma bag si eu in discutia asta "intre fete". In general nu ne intereseaza foarte tare moda tarilor pe unde mergem, si ne adaptam garderoba doar atat cat sa nu incalcam regulile. Nu tinem sa ne imbracam la fel ca localnicii, nici nu prea avem cum sa caram dupa noi haine pentru toate ocaziile :-)

27. Si pe mine asta ma dispera cel mai tare ca nu am loc sa car haine pt toate ocaziile si uneori in unele locuri nu ma simt chiar bine cu outfit-ul de pe mine :))