Indragostita de Lisabona

M-am indragostit de Lisabona iremediabil! Inca de la-nceput!
Poate ca asta e problema. Poate amaruia ei melancolie s-a scufundat in mine putin prea adanc! Este greu de spus. Mi-am petrecut ultima mea dimineata in Lisabona, in Alfama plimbandu-ma pe strazile abrupte in sus si in jos, simtind cum se naste in mine,  treptat,  un mozaic de regrete. Stiu ca multi ziceti ca nu e loc de regrete in vacanta, voi nu regretati nimic in viata, a fost cea mai buna alegere la momentul acela, well, cu toate ca stiu teoria si textele astea inventate de oameni prea insensibili, eu totusi regret.
Regret ca am ajuns epuizata in Lisabona dupa 4 zile agitate in Barcelona, dupa o ultima noapte nedormita, cu dureri de picioare si besici in talpa. Regret ca nu mi-am rezervat cu cel putin 3 nopti mai mult ca sa ma bucur de inca un weekend in Bairro Alto si inca 3 zile ca sa apuc sa vad orasul pe indelete, sa-i simt vibratia, sa asist la un spectacol de fado, sa mai beau un mojito portughez si un vin de porto. Simt ca am pierdut timpul aiurea, ca nu l-am folosit suficient de bine. Regret ca nu am vazut Castelul San George, pe care il vede toata lumea chiar de sta doar o zi. Iar eu am stat 5! Lisabona e cunoscuta pentru graffiti, iar eu nu m-am mobilizat sa vad blocurile pictate de artistii stradali! Pur si simplu nu mi-am organizat timpul cum trebuie! Poate petrecerile si serile pierdute prin Barrio Alto mi-au dat programul peste cap. Stiti vorba 'too much fiesta ... long siesta' well cam asta am facut si eu, nu nu regret noptile pierdute insa partea cu siesta se putea diminua :)
Vacanta in Portugalia am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~75 euro dus-intors Romania-Lisabona. Incercati si voi >>> AICI 
 Toate hostel-urile si hotelurile in care m-am cazat le-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
Lisabona mea ....
E un oras pavat cu nostalgie si piatra cubica, neregulata, cu strazi in zig-zag ce urca si serpuiesc pe cele 7 coline ale orasului. Tinerii se agata de peretii funicularelor galbene, si huiduie si striga, apoi intr-o clipa dispar printre strazi de zici ca nici nu au fost. Oamenii merg incet, cu capul plecat, fiind atenti sa nu le fuga pamantul de sub picioare! Piatra aceea neagra, straluceste sclipind in lumina soarelui, si e atat de neteda ca e foarte usor sa cazi, sa aluneci, sa te rostogoloesti, sa o iei la vale! Asa e Lisabona, te asteapta blanda stiind ca oricat ai vrea sa o faci, sa te comporti ca un turist grabit, nu vei putea. E prea greu sa fugi pe dealuri in sus si in jos, e prea rusinos sa-ti horcaie respiratia si sa te plimbi putind a transpiratie prin multime. De aceea ajungi sa o descoperi incet, sa o cunosti, ajungi sa te obisnuiesti si curand sa ii simti dorul! Orasul asta ti se baga sub piele, te cucereste cu lumina lui, cu nostalgia lui creata de tramvaiele galbene ce suiera pe strazi , case scorojite de vreme, rufele puse la uscat, oceanul ce spumega la picioarele tale, mancare buna si  multa, prajituri cu oua, vin dulce, cu oamenii calmi si amabili, mereu prietenosi ce isi intalnesti pe strazi! Si nu in ultimul rand muzica lui, cu cantecele de doliu si jale ce poarta numele Fado! E un oras fermecator ce pe mine m-a cucerit!









Iar noaptea cand am ajuns in Barcelona am facut o promisiune, si anume ca ma voi intoarce in anii ce vin.... la iubita mea Lisabona!

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Toate articolele le gasiti aici -> Jurnal de calatorie PORTUGALIA


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

19 comentarii:

  1. Deosebit! Multumesc de plimbare! Zile frumoase in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos! Ti-am mai scris eu pe aici, dar mai zic odata. Tu mi-ai facut "pofta" de Portugalia. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. tot mai mult imi doresc sa ajung acolo.puup

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu atatea regrete legate de locurile vizitate... De exemplu, am stat 8 zile in Bruxelles si nu am vazut nici 1% din obiectivele turistice ale orasului.
    Cine citeste articolul tau nu are cum sa nu fie impresionat si sa nu-si doreasca sa ajunga in Lisabona one day. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos ai povestit :-) Si eu am o groaza de regrete de prin mai toate locurile pe care le-am vizitat, dar le compenseaza multele bucurii legate de locurile pe care am reusit sa le vad in orasele cu pricina, de cele mai multe ori in foarte scurt timp...

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu m-as indragosti de el.....Un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos ai scris!
    Un weekend excelent să ai!
    Pupicei..

    RăspundețiȘtergere
  8. RobertN multumesc!

    Mihaela Portugalia a fost o surpriza foarte placuta pentru mine de aceea nu ma mai pot opri sa scriu despre ea!

    Smalldot te cred! Portugalia are acel ceva, ce le lipseste altor tari cu mult mai mult potential turistic!

    RăspundețiȘtergere
  9. Modnitza si eu doresc sa ma intorc!

    Nice multumesc! Regrete si eu am vis-a-vis de mai multe locuri unde am ajuns dar cele legate de Lisabona au fost mai puternice!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ioana si eu sunt foarte multumita de ce am reusit sa vad pana acum! multe locuri la care acum 5 ani nici nu as fi indraznit sa visez! dar intre timp prioritatile mele s-au schimbat si asa am inceput sa calatoresc mai mult si sa fiu mai interesata de partea culturala a vietii! dar nici distractia nu o las deoparte chiar de tot! :)))

    Alice, Elena va pup, weekend frumos si voua!

    RăspundețiȘtergere
  11. splendid! si eu vreau sa vizitez :)

    RăspundețiȘtergere
  12. ziceam si mai demult, datorita tie am inceput sa ma gandesc la barcelona si lisabona, chiar daca mi se pareau departe si prea latine pt gustul meu.daca vreodata vrei sa re-editezi excursia si simti nevoia unei companii razatoare, ma ofer eu! vacanta placuta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Tigara electronica sper sa ajungi si tu acolo!

    Aa in Spania si Portugalia mai vreau, nu stiu exact cand dar te voi anunta din timp! In Barcelona nu cred ca o sa mai ajung, cel putin nu intentionat, fiindca Spania e prea mare care sa ma opresc la un singur oras :)

    RăspundețiȘtergere
  14. frumos! si vine perfect la mine dupa ce am mai citit despre Lisabona...

    RăspundețiȘtergere
  15. Sper sa-ti calcam pe urme la anul :)
    Spunea cineva mai sus ca regreta ca nu a vazut niste locuri. Eu nu regret. Am un motiv sa ma intorc peste niste ani si sa mai vad ceva nou.

    RăspundețiȘtergere
  16. Apollo eu stiu multa lume care nu vede de doua ori aceasi tara/aceelasi oras! eu nu am problema asta, mereu ma intorc fericita in orice loc din lume!

    Dar in Lisabona imi doresc sa ma intorc in mod deosebit, mi-au mai ramas destul de vazut, si multe de retrait!

    RăspundețiȘtergere
  17. Din tot ce am vazut pana acum, nu e nici un loc in care nu m-as intoarce cu placere. Pana la urma, doar timpul va spune daca am (avem) dreptate sau nu. :-)

    RăspundețiȘtergere