Escala la Pisa

Acum 2 saptamani cand cautam bilete de avion pentru Maroc speram ca escala sa o fac intr-un oras din Spania (Valencia, Zaragoza sau Alicante). Nu s-au potrivit orarerele de zbor cu Ryan Air deloc. Si era si scump. Cand am vazut ca pe Spania nu merge am sperat la o escala in Venetia sau Milano. Macar sa vad un oras pe care nu l-am vazut pana acum. Nici pe aici nu se potriveau orele. Mergea doar prin Paris si Pisa. Ambele cu 6-8 ore intre avioane. Problema e ca le-am vazut pe amandoua si eu vroiam ceva nou, dar daca nu se poate asta este. Aleg 'raul' mai mic .... Pisa. In Paris am mai fost anul asta si in plus de la aeroport in centru platesti 15 euro si faci cam o ora. Din aeroportul din Pisa pana in centru faci 5 minute cu busul si costa 1 euro. Singura problema era ca nu prea mai am ce sa vad in Pisa. Am fost deja de 2 ori. Am vazut Turnul Inclinat, Domul, Gradina Botanica, Centrul istoric etccc.

Prima parte a drumului a inceput la trei jumate dimineata. Eram obosita, nu dormisem deloc, imi tot faceam bagajul in cap de o mie de ori, sa nu uit nici aia, nici cealalta, deja depasisem cele 20 de km ce le aveam la cala pt Ryan Air si cred ca si bagajul de mana era mai greu. Cu noaptea in cap a venit tata dupa noi. Nici n-am iesit bine din Turda ca mi-am amintit: Nu am luat banii! Ne intoarcem. Deja era 4 ora la care trebuia sa fim in aeroport. Totusi nu ma stresez prea tare. Intradevar lasasem banii pe noptiera. Repet din nou: asigurare, pasapoarte, hartiile cu check in, bani ..... le am, acum putem pleca.
Ajungem la Cluj aproape de 5. Intradevar bagajul mare are 23 de kg si unul mic are 12 celalatl 8. Nu ne-au pus sa platim in plus. Trecem de securitate, apoi de controlul pasapoartelor unde mereu suntem luati la intrebari pe motiv ca sotul e strain, si ne punem direct la coada pentru imbarcare. In 15 minute ne aflam in avion, Kari a adormit instant, eu atipesc din cand in cand. Avem parte de un zbor foarte usor, fara turbulente, fara agitatie. Zborul a durat 1 h 45 min. Nici nu imi dau prea bine seama cand aterizam.

In Pisa e ora 7. Urmatorul avion il avem la 3 dupa-masa. Asa ca avem destule ore de petrecut aici. Am vrea sa lasam bagajele in aeroport. Dar e scump, pt o zi 7 euro/bagajul. Nu se plateste pe ora. Parca nu as da 21 de euro pe 3 bagaje. Stam in aeroport o ora timp in care ma joc cu Kari, il plimb pe afara, pe inauntru. Apoi hotaram sa mergem in gara si sa le lasam acolo. Poate e mai ieftin. Si chiar a fost. 3 euro pe bagaj pe zi/ 2 euro daca il lasati dupa 12. Perfect! Uite asa am scapat cu 9 euro :)).

Urmatoarele 5 ore ne plimbam pe strazile din Pisa


Carcateristic Italiei: biserici si magazine cu haine la moda





Caracteristic orasului Pisa: Bicicletele! e orasul in care zici ca toata lumea are bicicleta! 
Copii de 3 ani pana la oameni in varsta trecuti de 80!





Am ajuns si intr-o piata improvizata. Aici in Piata am gasit un magazin de panificatie 
specializat pe pizza si focaccia. Se plateste la kg. Pt 3 bucati imense de pizza am platit 6 euro.
Le-am halit pe o banca de pe bulevardul principal in timp ce urmaream spectacolul strazii.






A fost excelenta, nici un minut nu am regretat ca nu m-am dus la pizzerie. Si mi-a trecut prin cap sa ma intorc sa iau si la pachet cateva dar nu vroiam sa ma plimb cu plasuta in mana si nici nu mai aveam loc in bagaj.


Dupa aceea ne-am plimbat pe malul raului Arno. Clidirile se oglindesc in apa ...



Noi




Si culmea norocului. Pe malul raului este Palazzo Blu, o cladire mare albastra ce gazduieste in zilele astea (pana in ianuarie) o colectie mare de tablouri facute de Picasso! Daca va uitati in Bucket list veti vedea ca era unul din visele mele! Sa vad Muzeul Picasso! Nu l-am vazut, propriu zis ... dar totusi cele peste 20 de incaperi pline de tablouri semnate Picasso m-au facut mai mult decat fericita! Voi considera ca mi-am indeplinit un vis! Inauntru nu e voie sa se faca poze, sunt si d-ne ce urmaresc si camere video asa ca nu mi-am incercat norocul numai o data :)




See you! ... soon
Thanks for visiting,


Citeste aici mai multe despre Italia  (click)

Daca v-a placut acest articol dati Like si Share pe pagina de Facebook : Click Here!


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

18 comentarii:

  1. Prima escala, primul vis implinit... Ati inceput bine, sa o tineti tot asa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mno, îmi pare bine că sunteţi bine! :)
    Am trecut prin Pisa preţ de vreo 4 ore şi nu ştiu dacă aş fi tentat să mă întorc acolo... Am văzut Turnul şi ce mai este pe lîngă el, m-am plimbat puţin pe străzi (ca să găsesc un atelier foto digital) şi cam asta a fost.
    La Paris m-aş întoarce în schimb, şi de o mie de ori. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Iulia ms incercam :))

    Tibi mie imi place mult Italia, in Paris am stat vreo 3 saptamani, ar trebui sa ma duc intr-un loc anume ca asa pe strazi m-am plimbat mai peste tot.
    Pisa nu e un oras extraordinar, dar macar e relaxant sa te plimbi prin el fiind mare parte pietonal.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos. N-am fost in Pisa si nici nu mi-am dorit...pana acum, cand am citit articolul tau. Superbe si pozele.

    RăspundețiȘtergere
  5. ce mi-ar placea sa se mearga in Constanta numai pe bicicleteee....offf...ce bine ar fi !
    ce par superb are Kari , daca il lasi mai lung , juri ca e fetita :)
    ...asa...si ce bine ca e cald unde sunteti !

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos. Imi plac si pozele la nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pisa imi pare un oras pitoresc, tipic italian. Cred ca e o incantare sa-i strabati stradutele inguste, sa-i simti atmosfera, sa colinzi prin piete, muzee si magazine. Ai facut alegerea cea potrivita! Tare dragalas mai e Kari. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt curios de ce bagajele nu au ajuns direct la destinatia finala si a trebuit sa le preluati in tranzit? Noi aproape de fiecare data calatorim cu escala, dar bagajele de cala le lasam in Geneva si le preluam NUMAI ajunsi la destinatia finala (si invers). Nu ne batem capul cu ele deloc. Eu stiam ca-i treaba companiei aeriene sa tranziteze bagajul de cala de la destinatia initiala pana la cea finala. Si zburam cam 16 zboruri pe an in medie deci nu-i o chestie de noroc. Noi folosim companii din Star Alliance (Swiss, Lufthansa, Austrian, American Airlines) dar nu cred ca e o chestie specifica grupului asta sa se ocupe de bagaje. Sau e? Mi se pare tare neplacut ce ai patit si nu inteleg de ce.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  9. haha, imi place ca ai reusit o poza cu picasso :)). si eu voiam sa intreb ca si Vlad cum de nu au fost bagajele la tranzit. nici eu nu am ridicat vreodata bagajele, ele ajungand bine-mersi la destinatie, chiar daca noi am facut escale. nu ati facut check-in-ul pentru tot zborul?

    RăspundețiȘtergere
  10. ps: noua ne-au transferat bagajele chiar si cand am facut doua escale si am schimbat grupuri aeriene.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihaela Pisa nu e cel mai frumos oras al Italiei, nicidecum, dar daca ajungi acolo sau ai oportunitatea asta merita cateva ore.

    Coco inca mai este pana in Romania va fi un oras in care sa mergi numai pe bicicicleta

    Oana mersi

    RăspundețiȘtergere
  12. Nice exact, e un oras pitoresc caracteristic Italiei. Nu are nimic iesit in comun, dar e frumos prin simplitatea lui

    Vraji si Zazuza, bagajele nu merg pana la destinatie decat atunci cand cumperi pe avioane de linie! Daca mergi cu low-cost cu doua companii aeriene diferite trebuie sa ridici bagajul. Dar asta nu e asa o neplacere daca socot diferenta mare de pret :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Si daca mergi cele 2 segmente cu aceeasi companie low-cost trebuie sa ridici bagajul de la primul avion si sa-l predai la al doilea, cel putin la Wizz Air asa e. Companiile low-cost nu au zboruri cu escala sau conexiuni, au doar zboruri point-to-point.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cel mai mult imi place ca ai gasit solutiile cele mai ietfine si ca ni le si spui. Foarte frumos arata Pisa in varianta velo. Spor!

    RăspundețiȘtergere
  15. hmmm... dar sa stii ca eu spre Birmingham am mers cu un avion de linie si unul low cost si bagajele au ajuns singurele... ma rog, cine mai stie. si tu ai oricum dreptate, avand in vedere pretul, zic ca faptul ca ti-ai luat bagajele nu a fost un inconvenient prea mare :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Mie imi place mult Pisa, este un oras foarte linistit si relaxant. L-am viztat si eu in vara, iar de data aceasta (zilele trecute) l-am vazut in doua dimineti si intr-o seara ploioasa, dar romantica.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ioana ai spus foarte bine :)

    Natural ms :))

    Zazuza cu cativa ani in urma nici nu visam la un asemenea pret

    Bia, Pisa e un oras romantic, mie imi place mult

    RăspundețiȘtergere