Mafie, preturi mari, oameni prosti

Primele ore in Maroc ....  Marrakech - Casablanca!




Mafie vine de la taximetristii din aeroport!
Autobuzul te duce din aeroport pana in centru in Marrakech pt 3 euro! E un autobuz comunist in care daca iti bagi bagajul ocupi un loc. Daca ai 3 bagaje si un copil, iti dai seama ca nu poti sa intri in autobuz. Asa ca ne indreptam privirea spre taxiuri. Stim ca taxiul costa maxim 3 euro pana in gara cu aparatul pus. Si ne gandim ca vom da 5 la final, fiindca se vede ca venim din Europa si asa sta treaba pe aici. Dar hotie! Nu vor sa puna aparatul de taxat si cer direct 10 euro, pretinzand ca cer putin doar fiindca sotul e marocan! Serios? Ne gandim ca asa e asta, incercam la alt sofer, aceeasi proveste, al treilea sofer la fel .... asta e Mafie!!! Toti is intelesi intre ei!


Preturi Mari in Gara din Marrakech!
In gara un sendivici costa 30 dirham (12 ron)! si o apa 10 dirham (4 ron)! Toata lumea stie ca un suc de portocale in Marrakech e 3 dirham adica 1 ron! Dar in gara preturile sunt pt turisti! Unii cu bani bag seama! Marocanii si alti muritori de rand asteptam pana in Casablanca ca sa rontaim ceva. Luam totusi o apa.
Cat despre pretul pt cursa: Marrakech - Casablanca (270 km ii face in 3 ore) costa 90 dirham (32 lei) e putin cam scump pt preturile ce le stiam eu in Maroc! Se pare ca si aici a lovit criza! Trag cat pot de pe turisti

Oameni prosti sunt cei ce au spart geamul!
Ma urc in tren si ma asez la geam. Vreau sa dorm cat de mult pot, adica cele 3 ore! Ma aranjez convortabil si dorm. Vagonul e plin si e gen autobuz cu cate doua locuri! Dar scaune confortabile, cu masute pliane in fata, cu loc de agatat geanta, loc pt bagaje, spatiu mare intre scaune! Lux! Trag cortina pe geam ca sa dorm mai bine! 
Dupa o ora se aude o bubuitura! Ma trezesc speriata. Sotul meu si copilul sunt pe un rand paralel cu mine. Si ei se trezesc. 10 minute incercam sa ghicim ce s-a intamplat ... dar nu ne dam seama. Adormim! Inca 10 minute si aud din nou o bubuitura de data asta zici ca a explodat o bomba in capul meu! Il intreb pe sotul meu speriata ce s-a intaplat. Imi zice ca probabil a picat un geamantan in alt vagon. Ok! 
Nu mai pot sa dorm, aud continuu niste sunete ciudate la capul meu de mi se ridica pielea pe mine! 
Trag cortina de pe geam in sus! Si aaaaaaaaaaaaa geamul meu e tot facut bucatele! Inchipuiti-va un geam imens de sticla, tare (ca cele de autobuz) spart in bucatele mici mici mici! Si se spargea in continuare! Jumatate de ceas stau cu groaza ca la un moment dat toate bucatatelele alea se vor revarsa pe mine! Intr-un final imi fac curaj si ating geamul pregatita sa ma acopar cu geaca pe cap in cazul in care vor cadea! Dar nu, era dublu si era spart doar cel din exterior! Cat de prost trebuie sa fii sa arunci cu caramizi in tren?!


Thanks for visiting,

  Am locuit 1 an in Maroc citeste jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

20 de comentarii:

  1. Aveti mare grija de voi. Va trimit o stransa imbratisare :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Nasoala treaba cu caramizile :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, nu poate fi totul roz, se pare ca ai avut parte si de momente neplacute, ma bucur ca nu ai patit nimic, Slava Domnului ca geamul era dublu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bag sama că mafia taxiurilor funcţionează peste tot.
    Am păţit acest lucru şi în Israel, cu ghidul lîngă noi.
    Făcusem o băută cu tot grupul la un restaurant şi ce şi-au zis dumnealor taxitoriştii: ăştia au bani, nenică, pe ei " :)
    Bine că aţi ajuns cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow, nu ma gandeam ca e chiar asa in Maroc. Astept cu interes continuarea.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu am fost niciodata in maroc , inca nu ma atrage.dar citesc cu interes tot ce scrii .ai grija de tine si familia ta,ai un copil foooarte dragut! te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim7:49 p.m.

    Oana, nu e "chiar asa" in Maroc si Alice stie asta numai ca.....a avut un drum lung e obosita si astea au fost primele impresii la revenire.
    Eu am fost foarte incantata de Marocul meu (vazut de mine)
    Iar Alicee stie sa se descurce si in cateva zile o sa se adapteze si o sa vada SI partea frumoasa a lucrurilor.
    Nu-i asa , Alicee?

    RăspundețiȘtergere
  8. ce experienta... pfff deci in Romania e lux... sa mergi cu trenul, doar scaunele le-as schimba si cu de alea de tramvai

    RăspundețiȘtergere
  9. Acolo in Maroc e sport national aruncatul cu piatra-n geamul trenului? ca, daca la interval de 20 de minute s-a intamplat asta de doua ori, deduc ca nu a fost un caz izolat. Ce spun localnicii despre asta?

    RăspundețiȘtergere
  10. Si in romanica se arunca cu pietre in geamurile tenurilor la greu...e un fel de sport pentru cretini! Nu se arunca insa in autobuze...exista riscul sa opreasca ala si sa-i ia la ciomageala.
    Cat despre taxiuri... welcome in Africa, dar sti tu mai bine ca mine cum sta treaba pe acolo.

    RăspundețiȘtergere
  11. ce tampenie! zau... dar stii ca si in RO se practica asta cu caramizile. sau pietre. :(

    RăspundețiȘtergere
  12. Parca e o intamplare de la noi din tara

    RăspundețiȘtergere
  13. un moment mai neplacut , se intampla si la noi...chiar ieri am vazut ceva de genul...niste copii aruncau cu castane in autobuze...asa ca nu fi suparata , numai ochii in 14...

    RăspundețiȘtergere
  14. Da,asta cu preturile in aeroport cam asa e peste tot. eu am aterizat pana acum pe 3 aeroporturi: paris, larnaka si hamburg. si la fel, preturile erau foarte mari. in paris un senvis atingea si 7 (Sapte!!) euro...ceea ce mi s-a parut enorm de mult...
    cat despre hotii, vorba aia, nu am inventat noi romanii roata, asa e peste tot daca te vede turist.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai grija de tine si de fiul tau, vad ca e rost de cucuie pe acolo...
    PS Mai ai un ping de la mine, de data asta la Lecturi povestite !

    RăspundețiȘtergere
  16. Cred ca este destul de greu in Maroc, imi aduc aminte de anumite statistici care aratau ca marocanii emigreaza foarte mult ceea ce ma face sa cred ca situatia economica este grea acolo.In tara in care economia nu merge si oamenii sunt saraci si gasesc diferite cai ca sa-si asigure subzistenta. Despre educatie ce sa mai vorbim, se subintelege! Mare grija si mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  17. Calatoria ta poate a inceput cam nefericit, dar sunt sigura ca ai dat deja de frumusetea locului. Astept cu nerabdare si urmatoarele postari, simt ca aflu atat de multe despre Maroc prin intermediul tau.

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim7:35 p.m.

    Da- cum spune si Dl Florescu - parca e o calatorie la noi in tara. In urma cu cateva zile, povesteam si eu despre calatoria cu trenul- la Cluj numai ca starea de spirit fiind diferita nu m-a deranjat prea mult "compania"
    Oricum , Alicee, la mine sunt vreo 5 grade iar eu detest frigul....... asa ca ia o ie pe tine , iesi la plimbare si be happy!

    RăspundețiȘtergere
  19. ce sa intamplat acolo,poate sa se intamlpe oricand si la noi.de fapt se intampla in fiecare zi,poate mai putin treaba cu caramizile.

    RăspundețiȘtergere
  20. 90 dirhami cu trenul Marakesh-Casablanca pt 3 persoane (tu, sotul si copilul) sau ai zis pretul de persoana?

    RăspundețiȘtergere