De ce iubesc Romania

Stiu ca v-am promis altceva pt astazi ceea ce ma face sa nu mai promit de acum inainte articole pt o anumita data fiindca de fiecare data intervine ceva si nu imi tin promisiunea.
Dar asa mi-a venit un chef sa scriu despre Romania. Cred ca m-au inspirat zecile de bloguri pe care le-am rasfoit azi si pe care am gasit mesaje, fotografii, povesti  despre Romania.
Acum ca sunt la mare departare de casa, e mai usor sa scriu tot ce iubesc in Romania. Cand sunt acolo si vad oamenii necajiti, spitalele, preturile, stirile la tv, despre guvernanti, saracie, mizerie, non-valoare, proasta educatie etccc imi vine sa fug.

Dar cand sunt departe mi-e dor de tara mea. Mi-e dor de Romania, cu bune si rele!



Ce iubesc in Romania?

1. Imi iubesc familia si prietenii, oamenii dragi ce ma inconjoara acolo!

2. Iubesc mancarea facuta de mama si nu numai, preparatele noastre traditionale (in special cele ce le facem de sarbatori :)!!!

3. Iubesc hainele imbracate de tara noastra in fiecare anotimp (culorile Romaniei): iubesc toamna aurie sau rosiatica cu miros de castane, primavara cu pajisti de viorele si ghiocei, vara noastra cu lanuri de grau  si  albastrul marii,  iarna cu brazi si orase imbracate in alb!

4. Iubesc traditiile si sarbatorile in Romania:
-14 februarie cand toate cafenelele abunda in inimioare roz, strazile sunt presarate cu petale de trandafiri, iar culuburile te invita sa-ti gasesti partenterul - chiar daca nu e pur romaneasca imi place adaptarea de la noi
-imi plac sarbatorile ce vestesc primavara 1 Martie si 8 Martie cand facem daruri mamelor si bunicilor si serbam toate femeile din viata noastra
-apoi 1 Aprilie cand ne pacalim unii pe altii, cand suntem veseli si fericiti ca ne-au iesit poantele
-Pastele cu toate ca nu e sarbatoarea mea preferata recunosc ca ador drobul, mielul umplut si ouale rosii. Era sa uit de  mirosul intepator de parfum de pe scari :)
-1 Mai sau startul vacantelor. Prima iesire oficiala in natura, picnic, gratare, beri, prieteni!
- Vacanta de vara cand fiecare merge in concediu, la tara sau la oras. In Tara sau in Strainatate. Dar merge :)
- In August e Sfanta Marie. Alte vizite, prajituri, mese imbelsugate, voie buna. Si daca aveti bunici la tara mergeti la Bucium. Sau targul cu turta dulce si vata pe bat!
- Toamna e sezonul festivalurilor: Festivalul Castanelor, Festivalul Sarmalelor, Festivalul Vinului etc. Se strang recoltele, dospim placintele (cu mere sau dovleac), mancam castane si ne desfatam cu must.Hollowinul nu stiu cati il tin dar eu nu
-Iar iarna, Sarbatorea mea preferata: Craciunul! Pregatirile pt Craciun, taiatul porcului, impodobirea bradului, goana dupa cadouri, facutul prajiturilor, mancarea specifica: sangerete, cartabos, sarmale, colinzile, colindatorii .... Perioada mea preferata din an! 
- Revelionul fiindca Da suntem un popor petrecaret si asta imi place. Ca stim sa ne distram bine si des. Si sfarsim Anul si il incepem pe cel Nou cu dans si voie buna, distractie si veselie!

5. Iubesc romanii (aceea frumosi pe care i-am cunoscut eu) printre care si bloggari pe care i-am cunoscut prin intermediul acestui blog

6. Iubesc Romania fiindca acolo ma simt in siguranta. Acolo pot sa ies din casa la 12 noaptea, pot sa ma duc in club la ce ora vreau, pot sa ma intorc acasa dimineata. Pe strazi e tot liniste si pace

7. Iubesc Romania pt ca e o tara frumoasa. Chiar e. Avem munti si plaje; rauri, mare, lacuri si delta, orase istorice, medievale, cosmopolite; sate atat de rustice, avem 4 anotimpuri sa le vedem si sa le facem  pe toate.

8. Iubesc Romania fiindca e tara in care am copilarit. Fiindca de ea ma leaga multe amintiri, multe trairi. 23 de ani in Romania inseamana ceva. Am calatorit mult, am vazut multe dar ..... tot Romania e casa mea (cel putin momentan). Eu am avut o viata frumoasa in Romania! Si cand mi-am dorit mai mult am plecat sa vad altceva, si daca intr-o zi o sa-mi doresc si mai multe voi pleca din Romania, dar tot suflet de roman voi avea!

Inca o data: La multi ani dragi romani!
Daca v-a placut acest articol dati un Like si un share/Mersi :)) Click Here!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)! 

6 comentarii:

  1. Aliceee dragă, tu iubeşti Ro din exact aceleaşi motive pentru care o iubim noi, toţi: Ro este rădăcina din care ne tragem, Ro este leagănul din care imaculata puritate a copilăriei noastre se hrăneşte, Ro este isvorul vieţii noastre.
    Dar.
    Acest lucru nu ne poate împiedica să ne alegem o altă soartă, pe alte meleaguri.
    Viaţa omului obişnuit, este prea scurtă pentru a o circumscrie unor idei de prea lungă durată, idei pe care le denumim îndeobşte, idealuri.
    Ro este şi casa mea dar, asta nu cred că mă va împiedica să aleg nu ştiu cînd, o altă casă.
    Toate cele bune îţi urez!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aliceee, ai punctul pe i : cand suntem acasa nu vedem decat mizeriam, saracia, proasta crestere si egoismul,
    insa cand ne departam ni se face dor de lucrurile bune si frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. ..si este si frumoasa Alicee...dar ne batem joc de ea...poate niste legi drastice ar fi bune...si niste conducatori necorupti !

    RăspundețiȘtergere
  4. ai spus exact ce gandesc si eu, voi iubi romania mereu. de departe sau de aproape, asta e mai putin important :)

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce? Am sa-ti raspund eu mult mai simplu. Pentru ca esti româncã!

    RăspundețiȘtergere
  6. cred ca e normal sa ne iubim tara. nu e normal sa ne batem joc de ea si nici sa o vorbim de rau. dar asta e alta poveste :)

    RăspundețiȘtergere