Avioane low-cost din Europa cu care am zburat– discutii turistice

 Pt cei noi pe blog sa va explic: la discutii turistice fiecare comentator (ce comenteaza pertinent si la subiect) va fi provocat printr-un link in urmatorul articol din aceasi serie (adica martia viitoare). Va astept pe toti sa discutam, ps: si voi cititorii mei fara blog :)!

Tot mi-am dorit sa scriu articolul acesta si l-am tot amanat. Sa mai zbor si cu compania X si cu Y sa am mai multe experiente de povestit etccc. Astazi cum nu am nici o vacanta in plan care sa necesite o companie noua imi permit sa scriu acest articol. Experientele mele de calator cu low-cost-urile prin Europa (si nu numai).
  
    
    1.Wizz-air

Trebuie sa il pun in fruntea listei din doua motive !

1.Fiindca ne-am intalnit cel mai des si 2.fiindca avem o prietenie apropiata.
Imi place ca e ieftin, ma duce din Cluj si nu stiu, am prins eu incredere in ei! L-as caracteriza in 3 cuvinte : profesionalism, echipa tanara, preturi mici !

*Nu stiu daca imi amintesc toate zborurile dar au fost cateva : Cluj-Paris si retur, Cluj – Pisa si retur de 3 ori, Cluj – Roma si retur, Cluj – Barcelona si retur de 2 ori, Milano – Cluj, Targu Mures – Paris ....

*Cel mai mic pret l-am dat : pe o cursa Cluj – Pisa, erau preturi promotionale chiar cand au introdus aceasta ruta, 50 ron dus-intors :)

*Din lista de destinatii pe viitor voi alege : Venetia, Madrid, Londra, Praga, etccc

*-Din experienta proprie : aveti grija cu bagajul de mana, sa fie in limita dimensiunilor cerute de ei, altfel  aveti mari sanse sa vi-l puna la cala si sa platiti taxa de bagaj. 
 -Cand cumparati biletul face-ti check in online, si printati-l cu cateva zile inainte de calatorie (atentie trebuie sa aveti 2 hartii), unii nu au stiut sa il scoata, au scos o singura foaie (cu copy-paste nu print), si au platit in aeroport 30 de euro pt check in :( ! In rest numai de bine
  


2. Jet4you

Cu Jet4you am calatorit o singura data din Barcelona in Casablanca. Au preturi mici uneori! De obicei e un low-cost mai scump :). Nu tin minte mare lucru despre aceasta companie. Stiu doar ca aveau scaune super confortabile ! 

      *Majoritatea curselor sunt intre marile orase din Europa si Maroc
  

  
   3. Ryan air

Cu Ryan air m-am inaltalnit anul trecut pe ruta Pisa-Marrakech. Am scris un articol cu impresiile mele personale despre aceasta companie aici. Adevarul e ca nu am avut o impresie prea buna despre modul in care se desfasoara lucrurile pana la decolare, dar despre piloti si zbor nu am nimic de comentat. Au preturi foarte mici, e cea mai ieftina companie aeriana din Europa. Au sute de destinatii deci pe viitor sper sa mai zbor cu ei in Faro, Porto, Nice, Sicilia, Malta etccc

  • Din experienta proprie : aveti grija cu bagajul de mana, sunt foarte exigenti ! verifica aproape pe toata lumea ! trebuie sa il bagati in ‘sablon’ !
  • Nu aveti mari pretenii, ca sa nu ramaneti dezamagiti :))

  
4.Vueling

Vueling m-a dus in Lisabona. Aveau atunci promotie la biletele de avion, 20 euro a fost dus si tot atat intors din Barcelona! Mi s-au parut foarte profesionalisti, business, poate si fiindca majoritatea pasagerilor erau oameni de afaceri. Nu s-a uitat nimeni la bagajul meu .... nu a fost harmalaie ca de obicei la imbarcare la low-cost-uri, nu a fost galagie. Zborul a fost usor, lumea cu ziarul si cafeluta in mana (era la 7 dimineata). :)


  • Pe viitor am de gand sa zbor cu ei in Santorini, Lisabona, Sevillia. Au multe zboruri pe Spania !
  • Daca vreti sa calatoriti cu ei da-ti Like paginii lor de facebook si urmariti zilele de oferta ! De obicei au cate 1-2 zile la cateva luni cand scot preturi cu 10/20 euro pt primii 1 000 000 de pasageri  pe toate cursele !

 5. Easy jet

Pt mine EasyJet inseamna calitate. As putea spune (din punctul meu de vedere) ca e fratele mai mic si mai ieftin (mult mai ieftin) al companiei Lufthansa. Am mers cu ei o singura data, ultimul zbor Casablanca-Milano dar a fost suficient. Am sa ii aleg pe viitor cu siguranta

*Amsterdam, Compenhaga, Corsica, Corfu, Madeira, Creta … sunt doar cateva din destinatiile interesante pe care le are Easy Jet

Vezi articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

53 de comentarii:

  1. multumim de informatii , eu nu am fost decat cu wizz-air odata , in rest cu masina , trenul...nu te pot ajuta prea mult , dar apreciez informatiile...am de gand ...sa zbor :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Un subiect foarte bun, asadar sa incepem :-)
    Blue air - compania mea preferata, cu ei am avut cele mai multe zboruri (Roma, Paris, Stuttgart etc). In general atat biletele cat si produsele din avion (apa, sandwish) au preturi cat de cat decente.

    Wizz Air - mie nu prea mi-a placut de ei. Am zburat cu ei o singura data, la Larnaca, anul trecut. Scaunele mi s-au parut super incomode (de departe cele mai rele pe care am stat, in special pt ca nu se puteau inclina deloc), sistemul de ocupare a locurilor de tip "tren personal" nu mi-a placut, ghiseele de predare a bagajelor s-au deschis tarziu si am stat la o coada enorma. In plus sistemul de check-in online este cel putin idiot (adica mi-a luat o ora sa ma prind ca trebuie sa scriu numele cu majuscule, desi pe rezervare era scris normal). La Larnaca ne-au luat foile de check-in si le-au pus teanc, si ne intrebau pe noi in avion daca stim cine lipseste, ca nu ieseau la numar. Overall nu mi-au facut o impresie buna, dar recunosc ca au destinatii bune. I-am evitat pentru ca din Bucuresti au in general preturi mai mari decat Blue Air pentru destinatiile comune.

    GermanWings - divizia low cost a Lufthansa, desi preturile numai "low-cost" nu sunt. Am zburat cu ei la Stuttgart si Berlin (dar de la 1 februarie renunta la ambele curse). Numic de comentat, in afara de engleza infecta vorbita de echipaj.

    RăspundețiȘtergere
  3. singura companie low cost cu care am zburat e fly niki. care numa low cost nu e, uneori preturile la Austrian sunt mai mici ca la ei :)). in rest, de la Viena e mai rentabil sa iei companie de linie, nu stiu de ce, dar eu nu prind niciodata preturi mici la astea low cost :))

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am zburat decat cu Wizz Air de mai multe ori si o singura data cu defuncta Sky Europe.
    La Wizz Air am calatorit de multe ori cu 60 lei un dus-intors.
    Nu am ce sa ma plang de Wizz Air, din punctul meu de vedere, la banii aia nu am niciun motiv de nemultumire. Sunt intarzieri de multe ori la zborul de intoarcere, nu ma afecteaza prea tare.

    Apollo, nu se dau locuri in avion si se deschide ghiseul din aeroport in ultimul moment pt. a scurta timpii inchiriati de companie pe aeroport, de asta sunt preturile la bilete atat de mici. Si pana nu aterizeaza aeronava nu incepe check-in-ul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu n-am prins niciodata bilete la 60 de lei, ca as pleca si maine, si n-as mai comenta. Mie nu mi se par atat de mici preturile. De exemplu am cautat zilele trecute un bilet la Barcelona pentru august-septembrie, si mi-a iesit 180 de euro cu taxe si bagaje, ceea ce mi se pare destul de mult (la banii aia gasesc si la Tarom cu putin noroc), iar la banii aia consider ca ar trebui sa fie alte conditii.

    RăspundețiȘtergere
  6. din lista ta am zburat cu EasyJet, in multiple ocazii si am fost foarte multumita de ei, mai ales ca de multe ori mi s-a parut ca au preturi mai mici decat un bilet de tren. Ca destinatii, am fost spre Barcelona, Berlin, Amsterdam si … Londra. Eh, si aici a fost buba, pentru ca am plecat de la Luton, la 4.30 dimineata, iar drumul cu taxiul (da, puteti rade, noua nu ne-a venit, dar n-am stiut de nici o alta varianta la 3 noaptea) a costat cam de 2 ori mai mult decat biletul de avion.
    Am mai testat Baboo air cand avea drumuri directe Geneva-Bucuresti, dar trebuiau vanate biletele cu reducere si am reusit sa prind unul ca sa ajungem la un curs in Bucuresti, dar apoi a fost cumparata de alta companie si au scos ruta directa, asa ca nu ne-a mai interesat. Mi-a placut compania si mai ales felul in care ne-au servit masa, in cutiute de plexiglas transparente, foarte frumusele, iar mancarea chiar buna.
    Vara asta planuiesc sa vad cum e Norwegian Air, care nu stiu cat de low cost e, dar comparativ cu SAS e mult mai ieftina si mai ales are zboruri directe Geneva-Oslo :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim4:38 p.m.

    Nu prea am experiaeta pe multe linii, dar:

    A) FlyBaboo (sau cam asa ceva):
    Am zburat cu ei in Romania si a fost o experienta unica. In sensul ala periorativ. Am descris-o si pe blog, ca sa vezi socul :)).

    B) EasyJet:

    Am zburat cu EasyJet de mai multe ori. Sunt ok. Daca e insa sa ma raportez la ce ai scris tu, eu prefer ORICAND in locul lor Swiss si surioara ei mai mare si rea Lufthansa, in ordinea asta (nu si Austrian fiindca nu ne plac -> ca veni vorba astia ar trebuie sa fie low cost, dar nu-s).
    De ce nu-mi plac prea tare cei de la Easy Jet:
    1) Ma deranjeaza ca NU au locuri rezervate in avion.
    2) Ma enerveaza limita foarte stricta de bagaj (si ca nr. si ca kg).
    3) Ma amuza ca pentru fiecare prostie necesara trebuie sa platesti, incat daca vrei toate facilitatile (gen bagaj de cala, asigurare de zbor si mancare), de altfel normale, ajunge la pretul unui bilet de linie. Si, in plus, pentru FIECARE dintre prostiile astea de mai sus mai trebuie sa bifezi online 5 casute ca ai inteles, poti, vrei, accepti si te supui :P. Da-i incolo, sa faca macar un combo numit "biletul scump pentru fandositii aia care vor haleala" sa nu mai trebuiasca sa scroll 5 pagini si bifezi 500 de casute :D.
    4) Ma irita ca-n toate aeropoarturile sunt localizati in "terminalu' de la mama dracu'" sau, si mai rau, in "aeroportul de la peste 100km" de parca ar fi ciumati (nu numai ei, toate low-costurile) si mi-e lene de mor sa ma duc pana acolo, mai ales daca sunt in intarziere. Mai bine, in timpul pe care l-as pierde ajungand la ei, mananc si beau o bere pe aeroport si ma joc si un joc pe computer.
    5) E cea mai importanta si motivul pentru care ii evit: Ma streseaza faptul ca atunci cand este o problema (vreme, supra-aglomerare, vulcan, greva a controlorilor de zbor) sunt primele avioane cancelate. Eu cand ma duc undeva VREAU si TREBUIE (cand e de slujba) sa ajung la destinatie, nu sa fac economie. Timpul meu e mai pretios. Ideea de a mi se cancela avionul meu de 2 lei si de a-l vedea pe cel de linie zburand deasupra capului spre destinatia dorita suna tare nasol.


    Vladimir
    P.S: Sper sa nu se inteleaga ca am ceva cu avioanele low-cost, le inteleg sensul si imi dau seama ca au permis largirea ariei de calatorie pentru multi si ca atare fara ele n-ar mai fi atat de infloritor turismul. In opinia mea, turismul e sensul existentei lor si le apreciez ca atare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu subiectul acesta, pe mine, m-ai pierdut. Nu am zburat in viata mea cu un avion, ce sa mai vorbesc de categoriile in care se impart zborurile. Imi pare rau ca te dezamagesc de aceasta data! Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  9. Coco mult succes!! sa zbori :)

    Apollo eu nu am zburat niciodata cu Blueair deci pe subiectul asta zic pas. Wizz air intadevar nu sunt nu stiu cat de confortabili, au si intarzieri (exista o taxa de 10 euro ce o poti plati la rezervare si in caz de intarziere iti dau inapoi 100 ) ceea ce nu te prea ajuta dar vb aia, e o solutie, macar te alegi cu niste bani, o noapte 2 in plus la hotel.
    Pretul, pe Bucuresti e mare. Si nu are rost sa te uiti de pe acum. Wizz air nu functioneaza asa. Nu platesti putin cu cat cumperi mai repede. De ex uita-te Tg mures Paris, retur in 3 feb e 30 ron!!!!
    Pe Barcelona nu prea au preturi bune niciodata :((. Si eu am platit 250 ron ... in feb!!! E o destinatie solicitata pt ca sunt multi romani in zona si e singurul aeroport ....
    Germanwings ... nu am calatorit cu ei niciodata

    RăspundețiȘtergere
  10. Zazuza am observat si eu ca pe Austria nu prea sunt zboruri low-cost. Don't know why. Probabil pretentii si preturi mari din partea aeroporturilor. De Fly Niki nici nu am auzit :))

    Ioana si eu platesc sub 100 ron pe bilet. Doar pe Paris (din Cj) si Barcelona am platit putin mai scump. In rest Pisa, Roma, Milano, Paris (Tg Mures) am platit sub 100

    Kadia impartasesc cu tine impresiile despre Easy Jet. Pe Oslo Ryan Air stiu sigur ca zboara. E super low-cost dar trebuie sa te inarmezi cu ceva rabdare. Daca sunt alte alternative, don't choose it!

    RăspundețiȘtergere
  11. La treaba cu intarzierea, deja m-am resemnat (apropo, cu Blue Air n-am avut intarziere niciodata :-D ), se intampla si la case mai mari, de ex Lufthansa, care e celebra pentru chestia asta, era cat pe ce sa pierd legatura in Frankfurt pentru ca au plecat cu o ora si jumatate intarziere din Stuttgart. Si cu Czech Airlines era sa raman prin Praga tot din cauza zborului de legatura, dar au fost asa de draguti sa ma astepte vreo 15 minute dupa ora de decolare (nu cred ca ceilalti pasageri au fost prea incantati).

    RăspundețiȘtergere
  12. Vladimir din pacate ce ai spus despre Easy Jet este valabil la toate companiile low-cost nu doar la ei.

    Omul de rand, sarac nu are de bifat ca nu are nevoie de mancare, loc rezervat etcc. In general pe asta se bazeaza low-cost-ul. Taie toate lux-urile si toate facilitatile ca sa fie cat mai ieftin, sa poate calatori oricine. In ziua de azi chiar poate doar cu multi nu stiu.

    Si pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa ma bag mereu sa fug sa prind un loc in spate desi stiu ca tot bulucul si zbatatorii vor in fata, dar eu vreau ultimele locuri si ma grabesc sa "rezerv" loc pt sot si copil, ce vin mai in incet si sa am loc de bagaje. Si cu bagajele e problema, mai ales cum stau eu in spate, nu mi-ar placea sa nu mai fi loc si sa le puna in fata.
    Ma deranjeaza si pe mine locul mic, ca nu ne dau mancare, bagajele standard, etccc. Dar apoi daca compar ca ma duceam in Maroc cu Luftansa sau Iberia cu 500 euro si apoi in celalate randuri cu 100 euro cu low-cost-ul, sincer pot sa suport o zi/cateva ore toate neplacerile astea, care pana la urma poti supravietui fara ele. Mai ales ca zboul nu e parte din viata mea, adica e o data la luna, la cateva luni, nu mor de la o zi obositoare :)
    Mai ales ca ma gandesc la cei 400 euro ce ii economisesc si pot sa fac altele cele cu ei! sa imi permit alte lux-uri acolo, la destinatie! pe termen lung ..

    RăspundețiȘtergere
  13. Dintre companiile low-cost eu am zburat doar cu:

    1. Blue Air de la Bucuresti la Paris si sincer am ramas cu o parere buna. Nu m-au deranjat cu nimic, n-am avut intarzieri si nici alte probleme. Dar nici nu i-am indragit prea tare....

    2. Ryan air de aici din Tours la Londra si la fel fara intarzieri fara inconveniente, dar fara locuri rezervate in avion, deci fiecare unde apuca. Nu mi s-au parut foarte profi, dar zborul a fost scurt si fara probleme.

    In general ce nu imi place la companiile low cost este ca in ciuda pretului aparent mic, ai o multime de alte taxe: bagaj cala (si eu am avut mereu), taxa plata cu cardul (si eu asa am platit mereu), taxe de administrare etc iar in final pretul s-a marit destul de mult.

    Insa daca ai noroc de oferte promotionale, nu ai o data fixa de plecare/intoarcere, sau norocul ca data calatoriei tale sa crespunda unui pret mic...da , poti face o economie bunicica.

    Insa poti la fel de bine sa ajungi la un pret asemanator sau identic cu ale celorlalte companii aeriene ne-low-cost.

    Plus ca de obicei aeroporturile lor sunt foarte departe de oras, deci mai adaugi si transportul pana in centru. Acum depinde cum se incadreaza si isi calculeaza fiecare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Si Iberia a avut intarziere, Tarom-ul nu mai spun, primul meu zbor, pana la urma nici nu am mai zburat cu ei ca ne-au mutat pe alt avion.
    Eu cu Wizz am avut de 2 ori.
    O data Cluj-Pisa cand m-am dus in Cinque Terre. Si inca o data, nu mai stiu pe ce destinatie.

    RăspundețiȘtergere
  15. @LARISA TEODORESCU: ah, da, am uitat de treaba cu taxele, e deosebit de enervanta. Nu inteleg de ce nu includ in pretul biletului macar taxele care-s obligatorii, gen taxa de aeroport, taxa de combustibil, taxa de plata cu cardul, taxa de rezervare, taxa de acoperire a pierderilor din cauza intarzierilor (asta-i ultima descoperire a Blue Air), ca oricum nu-mi pot cumpara biletul fara ele. Poate-s eu mai ciudat, dar daca imi afiseaza un pret de 50 euro la prima cautare, si pana ajung sa platesc aflu ca am ajuns la 120, de cele mai multe ori renunt, pentru ca ma simt pacalit/prostit in fata.

    PS: se pare ca pe subiectul asta am multe de zis :-D

    RăspundețiȘtergere
  16. Larisa asa e. Din Romania cel mai low-cost e pe Italia. Ca de obicei aeroportul nu e la mare distanta de oras (nici nu au cum ca aproape fiecare oras mare are aeroport) :)) si preturile pe bilet sunt mici

    Spania, Franta, Anglia Iarna sunt ok. Adica chiar faci economie! Deja, Primavara-Vara nu mai e chiar asa ieftin. Eu nici nu urmaresc preturile la companiile de linie, mai vad oferte gen Tarom 150 euro, mi se pare mult. Fiindca eu cel mai mult am dat 300 ron (cu toate taxele) pe primul zbor la Paris. Pe Barcelona 250 ron. Restul sub 100. E drept ca pana acum aveam disponibilitate mare deci urmaream constant preturile :) si alegeam eu cand e mai ieftin.
    Acum si cu transportul de la oras la Aeroport depinde. De multe ori se poate si cu tren/bus mai ieftin decat cu shuttle dar multi nu se informeaza. De ex in Barcelona, oras mare, poti calatori cu bilet de transport in comun de oras, chiar daca faci 40 min. :))
    Bagajul la Cala e scump! Eu nu il platesc totdeauna, imi place sa calatoresc light

    RăspundețiȘtergere
  17. Apollo chiar te rog.
    Ai dreptate cu taxa. La Wizz eu m-am obisnuit. In urma simularii iti arata pretul cu taxa. La care se mai adauga bagajul la cala (daca ai) 15 euro/sens si daca platesti cu cardul nu stiu cat (eu pun direct in contul OTP si nu cred ca mai e vre-o taxa, sau oricum 10 ron).

    Deci la pretul ala initial ce ti-l arata mai adaugi 20 ron daca nu ai bagaj, 100 ron daca ai bagaj :). Si nu trebuie sa parcuri toti pasii .... doar daca chiar vrei sa faci rezervarea

    RăspundețiȘtergere
  18. Da, intr-adevar Alicee daca ai disponiblitate poti gasi preturi mici. Eu pana acum nu aveam, erau probleme cu concediul etc...acum nu prea mai are prietenul meu. Si e mai greu la data fixa sa gasesti un pret bun. Eu n-am reusit niciodata sub 100 euro :))

    De exemplu de sarbatori trebuia sa plecam fix pe 24 decembrie...ce sa spun ca nici macar nu aveau zboruri wizz sau blue air la data respectiva!

    Dar repet, sunt de acord, daca cauti din timp si ai disponibilitate mare, cu tot cu taxe tot iesi mai ieftin decat la companiile de linie....

    @Apollo: da si eu consider ca toate taxele enumerate de tine ar trebui incluse de la inceput. Macar stii despre ce e vorba. Bagajul ca bagajul...se poate si fara, chek-in ul se poate face online...dar restul, nu poti lua biletul oricum fara ele...

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim6:30 p.m.

    Easy Jet, Wizz Air - nu am de ce sa ma plang .
    Lumea nu intelege un lucru cand se plange de scaune mici , intarzieri, mailuri la care nu se raspunde si lipsa comunicarii eficiente intre pessengeri si companie. DE-aia sunt LOW COST pentru ca nu investesc mult in asa ceva. Unele nici nu au birouri decat intr-un aeroport sau doua , intr-o anumita tara. Sau deloc!!
    Ideea e ca te afli in avion o ora, maxim doua. Si eu stau cam gugulita la 1, 75 m in Wizz, dar asta e - platesc putin, ajung repede la destinatie.
    Serviciile care implica grija si comoditate, se platesc
    De exemplu , acum in februarie am rezervat XXL seats la Wizz. Sunt curioasa sa vad diferenta, m-am uitat la ele data trecuta cand am zburat si nu mi s-a parut mai spatios..,...ok, poate la picioare, putin

    Ce m-a amuzat la Wizz e ca Priority Boardingul ala nu-ti ofera mai nimic :))) Bun, te urci in bus in fata celorlalti. Dar cand ajungi la avion, stai la rand si ...iti cauti loc ca toti ceilalti. N-am inteles smecheria........

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim6:31 p.m.

    German Wings. Au airbusuri mai noi. Dar in rest nu am observat diferente majore
    Cafeaua tot de-aia instant e :D

    RăspundețiȘtergere
  21. wowwww 50 de lei dus intors...?
    vreau si eu!
    N-am zburat niciodata :(

    RăspundețiȘtergere
  22. De blue air nu zici nimic? Mie mi se pare cea mai oribila companie low-cost. Prietenul meu a stat in Dublin o zi si jumatate pe aeroport pentru ca ei nu si-au platit serviciile. Eu inteleg ca low-cost presupune renuntarea la anumite servicii, dar la cele de siguranta nu mi se pare corect sa se faca rabat. Pe scurt ei au zis ca in Dublin nu ninge niciodata si nu si-au contractat companie de curatat avionul de gheata pentru decolare. Cand a nins anul trecut au asteptat sa se milostiveasca cei de la aeroport si sa le ofere serviciul asta gratis. Pur si simplu nu le-a pasat de calatori, care au stat de la 9 dimineata pana a doua zi la 17 pe aeroport si in avion. De ce sa imi dau banii pe asa o companie? multi, putini cati or fi, am platit un serviciu si ma astept sa il primesc.
    Wizz-air si Easy Jet mi s-au parut si mie profesioniste. Nu ma astept la scaune incalzite sau masa cu trei feluri cand imi iau prin low cost, ma astept sa ma urc intr-un avion si sa ajung la destinatie. Sper sa nu ajung in situatii limita si cu aceste companii si sa imi fac impresii proaste. Pana acum nu s-a intamplat.
    Despre celelalte companii nici nu am auzit. Ryan Air stiu ca e irlandeza, dar nu am incercat-o.

    RăspundețiȘtergere
  23. Anonim8:12 p.m.

    Sunt total de acord Alice :). Exact asta si ziceam, doar ca tu te-ai exprimat mult mai clar decat am reusit eu. Inteleg exact de ce exista low-costuri, ma bucur ca exista, e bine ca exista si sper sa existe si-n continuare. Oamenii trebuie sa vada lumea si sa se simta liberi. Inteleg si argumentul tau cu cei 400€ de la destinatie. Asa e, dar ideea e sa ajungi in primul rand la destinatie atunci cand ti-ai planuit, nu sa stai cu orele/zilele pe aeroport si 400€ in buzunar, ca atunci e mai scump decat o companie consacrata.
    Nu am vrut sa las impresia ca as fi vreun fandosit care are probleme cu sintagma "low-cost" si de aceea am insirat toate argumentele de mai sus. Le evit fiindca au niste lipsuri reale (justificabile) care insa pe mine ma deranjeaza si ma face sa le evit.
    Bineinteles contribuie si faptul ca marea majoritate a biletelor imi sunt decontate si tocmai de aceea am datoria morala sa ajung la destinatie si sa-mi fac treaba, siguranta pe care companiile low-cost nu prea mi-o pot oferi. Nu vorbesc din burta, sunt si patit: am avut de zburat cu EasyJet de la Barcelona la Geneva in 2010 exact cand a fost greva controlorilor de zbor francezi si a fost...o poezie. Poti sa o gasesti si pe aia pe blog :D.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu nu prea am foarte multe de povestit la capitolul asta pentru ca nu prea zbor low-cost, cu exceptia situatiilor in care chiar nu am incotro. Am zburat cu un singur low-cost pana acuma, insa nu din Europa ci din Asia (Kingfisher Red, divizia low-cost a companiei de 5 stele Kingfisher Airlines, care nu prea se pune la low-cost pentru ca bate lejer multe companii de linie la servicii :-P) si o sa mai zbor cat de curand cu Norwegian, in ambele cazuri am ales varianta asta pentru ca alte variante nu exista/u pentru destinatiile alese de mine :-)

    RăspundețiȘtergere
  25. Am zburat o singura data, vara trecuta Bucuresti - Paris si retur cu Blue Air. Am facut checkin online la plecare, iar la intoarcer pe Beauvais, fara costuri suplimentare. Foarte amabila si persoana care mi-a rezervat biletele si mi-a explicat procedurile, fiind primul zbor "rezolvat" exclusiv online.
    A fost OK, zborul placut, personalul de bord la fel. Daca tin cont ca am castigat biletele scriind un articol pe blog si ca alte experiente cu low-cost nu am, pot spune ca Blue Air sunt preferatii mei.

    RăspundețiȘtergere
  26. Hm, de cele mai multe nici nu am auzit. :)) Dintre companiile low-cost am zburat doar cu Blue Air si a fost chiar ok, nu am fost probleme, am ajus in conditii excelente la destinatie. Pentru mine asta conteaza!

    RăspundețiȘtergere
  27. Interesante informatii. Eu n-am calatorit niciodata cu un pret foarte mic, gen 20 euro, n-am fost pe faza la asemnea promotii.
    Cat despre companiile low cost am zburat doar cu Blue Air. A fost ok, cam inghesuiala la aeroport, si nu la fel de elegant ca Tarom (nu ca Tarom ar fi foarte elegant, dar era un pic mai multa civilizatie). Mai mult m-au deranjat calatorii din Blue Air, se imbatasera niste tipi, se luau de stewardese.

    RăspundețiȘtergere
  28. Eu am fost de doua ori cu avionul, dus-intors, cand am fost acasa acum 2 ani. Ori cu wizz-air ori cu spanair, nu mai tin minte exact dar a fost ok, am ajuns repede si totul a fost ok, fara turbulente sau alte neplaceri.

    RăspundețiȘtergere
  29. am zburat doar o data cu wizz-air-ul anul trecut si intradevar e mai aglomerat si ca in personal- sa prinzi loc, dar pana la urma era vorba de doar 2ore, iar destinatia a meritat. pe de alta parte acum cateva zile am luat bilete pt florenta in martie, cu 19lei un drum. asta mi se pare pomana si e pacat sa nu profit de ea. nu merg pt cumparaturi si ap foto si 2bulendre imi incap in bagaj.

    RăspundețiȘtergere
  30. Anonim4:00 p.m.

    aA, poate ca exagerezi putin. Nu cumva au fost si pessengeri care au stat in picioare? :)
    Nu putea fi mai aglomerat decat numarul de locuri......deci nu exista posibilitatea de a nu prinde loc :)

    RăspundețiȘtergere
  31. ai dreptate, n-am fost suficient de exacta: loc la fereastra si daca se poate, nu pe aripa, sa poti face eventual o poza-doua ;)

    RăspundețiȘtergere
  32. Larisa ma laudam eu degeaba ca nu am platit mult pe biletele de avion, tocmai ieri a trebuie sa imi cumpar bilet pt weekend-ul acesta. Cel mai scump bilet cumparat de mine vreodata :)))

    Raluca nasoala experienta prietenului tau. Nu as fi vrut sa fiu in piele lui! Nu zic nimic de Blue air fiindca nu am calatorit cu ei. Nu stiu, si cand aveau zboruri din Cluj tot nu am vrut sa ma duc cu ei, prefer Wizz. Din obisnuinta binenteles

    Vladimir daca e sa imi fie decontat avionul si eu m-as duce numai cu companii de linie! Cred ca putini oameni de afaceri merg cu low-cost-urile! Asta sunt mai mult pt calatori, backpakeri, muncitori, cei care nu isi permit zborurile de linie. Eu am fost cu Tarom, a intarziat vreo 3 ore, si in afara ca imi arata pe monitor continuu pe unde mergem, nu a fost cu nimic mai interesant

    RăspundețiȘtergere
  33. Ioana sa ne spui cum e cu Norwegian :)

    Nice, Natural ma bucur ca pe tine Blue Air nu te-a dezamagit!

    Mihaela faza cu imbatatul am prins-o si eu, cu 2 oameni in varsta, dar erau simpatici, faceau glume, se jucau cu Kari ...

    Aa ma bucur ca te-ai hotarat pt Florenta! Toscana e asa frumoasa! Mai ales daca prinzi vreme buna! Sa mergi neaparat si in Siena!
    Cat despre bagajul de mana, vei fi surprinsa sa vezi cate pot incapea in el!

    Hapi sigur ca nu, dar sunt sigura ca se referea la aglomeratia aceea facuta de zbatatorii care vor in fata :))

    RăspundețiȘtergere
  34. Low-costul nu e neaparat pentru turisti, eu am mers de multe ori cu low-costul in interes de servici, si asta pentru ca (in cazul meu) aveau un avantaj mare: zbor direct :-)

    RăspundețiȘtergere
  35. Apollo ai dreptate, la asta nu m-am gandit :)))

    RăspundețiȘtergere
  36. din companiile low cost am zburat numai cu wizz-air, care chiar mi-a placut

    RăspundețiȘtergere
  37. Ma intereseaza subiectul si as dori sa va intreb ce parere aveti aeroporturile sau administratiile locale ar trebui sa sprijine aceste companii sau nu? Cum pot oare companiile low cost sa zboare cu pana la 100 euro/bilet iar o companie de linie cu peste 250 - 300 euro/ bilet pentru aceeasi destinatie/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De regula,companiile low cost aleg aeroporturi mai mici,cu taxe de aeroport sensibil mai mici.Aici este o diferenta.In plus,deseori o cursa Low cost asteapta si cateva ore,daca mai au locuri libere.O cursa de linie nu face asta.Si greutatea admisa/bagaj e mai mica la low cost.Evident ei consuma mai putin combustibil.Si mai e ceva:se intampla destul de des ca pretul unui bilet low cost (mai ales la wizz) sa fie aproape acelasi cu cel de linie.

      Ștergere
    2. Anonim4:06 a.m.

      Tin sa specific ca eu sunt Pilot la o companie de linie si nu la una low-cost marile probleme nu se datoreaza companiilor intradevar sunt aspecte care sunt influnetate de catre companiile aeriene insa fiecare zbor cu avionul va supune la unele schimbari in sistemul de functionare a corpului asta tine mai mult de pilot fiecare companie respecta standardele de sigurnata altfel nu are acord de operare WizzAir vs QuatarAirLine este egal fiecare avion este construit intr-un standar daca credeti ca o companie low-cost are siguranta scazuta din cauza ca aparatura de bord si constructia avionului este mai scazuta va inselati fiecare avion ca este de la BlueAir sau EmiratesAirLine este la fel de sigur si felul in care va simtiti se datoreaza modului de pilotaj WizzAir are cei mai buni piloti din europa care intrec piloti companiilor gen KLM unele aterizari in care credeti ca avionul se dezmembreaza nu este ca vai este companie low-cost si este un dezastru eu ca sunt pilot pentru CzechAirLine am avut decolari si aterizari extrem de dezastruoase.Principiile se datoreaza vantului umiditati vizibilitati si multor alte aspecte calatoresti cu KLM si din motive meteorologice bruste avionul incepe un balans puternic este nevoie de stabilizare si rateaza punctul de aterizare cu 200 m din cauza ca nu a fost pus pe pista la timp va fi nevoie de forta de franare maxima si fii sigur ca vei avea acel sentiment ca si la low-cost avionul loveste pista cu brutalitate incat nu se piate numi aterizare nu va fi ceva lin sa nu simti chiar daca este companie de linie iar forta de franare va fi impusa la maxim incat avionul se va zgaltai din toate surubele ca o sa crezi ca se dezmembreaza desi ai zburat cu KLM pe cand un avion de la WizzAir nu intampina nici o problema meteorologica in timpul aterizati si poti crede ca ai aterizat cu compania Emirates important este ca am vrut sa punctez ca nu conteaza compania aeriana pentru felul in care va simtiti in aeronava ci pilotul si vremea.

      Ștergere
  38. Anonim nu sunt eu mare specialista dar pot sa iti spun cateva exemple:

    1. Avioanele low-cost zboara pe aeropoarte mici. In Barcelona Girona, in Pisa, in Milano (Bergamo nu Malpensa) in Paris (Buveau nu Orly ) etccc. Aeropoarte unde taxele sunt mai mici si sunt mai indepartate de oras. Aici fac prima mare economie. Chiar daca e aceeasi destinatie poate fi alt aeroport

    2. Au un numar mult mai mare de clienti si fac mult mai multe curse. De exemplu pe unele curse au zilnic, si avionul e plin. Pe cand pe cele de linie merg mai rar si avioanele sunt mai goale. Normal ca cu cat zbori mai mult cu atat castigi mai mult profit. Apoi Companiile low-cost sunt foarte extinse, pe toata Europa, daca nu castiga pe o cursa, castiga pe alta din Londra sau Paris unde preturile sunt mai ridicate. Taromul e prezent mai mult pe Romania si fiecare companie de linie opereaza mai mult din tara gazda

    3. Nu se ofera mancare, conditiile la low-cost sunt mai scazute, taxa de asigurare e mai mica, fata de cele de linie. Au costuri reduse

    4. Biletele sunt ieftine cu luni inainte, daca il cumperi cu cateva zile poate fi foarte scump, chiar cat cel de linie ...

    RăspundețiȘtergere
  39. E vorba de un alt model de business. La low-cost nu ai nici o garantie, ele functioneaza in regim "best effort": daca pot opera cursa , bine, daca nu, ghinion. O companie de linie iti ofera de multe ori cazare daca ai pierdut legatura, sau iti asigura loc la o alta companie daca e cazul. La low cost nici nu se pune problema de asa ceva. Diferenta se vede atunci cand apar probleme.

    RăspundețiȘtergere
  40. Eu am mers si cu low-cost si cu cele de linie. Am mers pe aceeasi ruta si cu unele si cu altele. Va marturisesc ca am fost (culmea!)mai multumit de low-cost decat de cele de linie. Am fost nevoit sa iau de obicei low-cost fiindca cele de linie nu aveau zboruri in ziua respectiva. De Blue Air am fost multumit, Wizz-groaznic. Ryanair-yuck, dar sunt ieftini si ajung cat de cat in timp la destinatie. Cel mai multumit am fost de Lufthansa, pe toate rutele. In Europa, sincer, merita pe distante mici si medii utilizarea de low-cost, cu conditia sa nu aveti pretentii!!! La distante mari - de peste 3 ore - nu recomand low-cost.

    RăspundețiȘtergere
  41. Apollo exact! Pentru low-cost trebuie sa ai libertate, flexibilitate si timp! sa te adaptezi conditiilor, orelor nepotrivite, intarizierilor neprevazute! as putea spune ca e pentru tineri, pentru cei cu rabdare, pentru cei care calatoresc des si cu buget redus! Daca mergi intr-o vacanta pe an, categoric recomand si eu avioanele de linie! nu are rost sa iti bati capul

    Anonim Lufthansa este una din cele mai bune companii de linie deci inteleg de ce o preferati:)
    Dar si una din cele mai scumpe :)

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna! Am vazut ca te pricepi la calatoriile cu avionul si ai destula experienta asa ca am o intrebare, sau mai multe. Eu si iubitul meu vrem sa mergem in Sicilia peste 2 saptamani si cum nu am mai calatorit niciodata cu avionul nu stim exact cum merge treaba. Cursele astea low-cost au si alte taxe ascunse? Sau platesti biletul si aia e? Mai stiu ca se fac rezervari cu mult inainte pentru a prinde un pret cat de cat decent, doar ca noi nu stiam exact cand ii va da concediu de la munca. Daca ma poti ajuta cu mai multe informatii, ti-as fi tare recunoscatoare.

    RăspundețiȘtergere
  43. M la biletele de avion pe langa pretul pe bilet la sfarsitul rezervarii veti mai plati bagajul la cala (daca doriti) in functie de companie aeriana cam 15 euro/drum!
    Si inca maxim 10 euro taxa bancara, fiindca platiti cu cardul! Daca depuneti bani in contul companiei, direct la banca (la Wizz air se poate la OTP bank) atunci e mai putin sau deloc (nu mai tin minte exact)
    Acum pentru Sicilia trebuie vazut ce companii merg acolo si ales cel mai bun pret cat de repede posibil

    RăspundețiȘtergere
  44. Blue Air si Wizz Air zboara din Bucuresti la Catania.

    RăspundețiȘtergere
  45. Eu am utilizat atat zboruri de linie, cat si low cost.De regula alegerea era dictata de orar si aeroport,mai putin de bani.Mai cu seama ca am constatat ca,uneori,diferenta este extrem de mica.De exemplu un zbor dus in Londra cu British a fost doar 20 E mai mult decat intoarcerea cu blue air (care era mai ieftin decat wizz),desi la dus eram foarte constransa ,trebuia musai acel zbor si nu altul,de care am stiut doar cu cateva zile inainte.Nu am incercat inca Ryanair,desi cred ca anul acesta de la ei cumpar.Sunt foarte ieftini,dar pe mine ma intereseaza mai ales aeroportul.Este singura companie care are curse din Romania in Londra pe Stansted.Ce pot spune:am fost foarte,foarte nemultumita cand am folosit ALITALIA,dar incantata de Iberia

    RăspundețiȘtergere
  46. Nu pot sa cred ce citesc aici. Curse cu avionul la 19 euro? La 50 lei? Sau,in orice caz, sub 100 lei? Unde le gasiti, fratilor, ca sa caut si eu!! Pe toate saiturile pe unde am cautat zboruri low cost, spre diferite locatii din Europa, am gasit preturi de ordinal sutelor de euro. Cel mai ieftin zbor spre Londra, in mai, 120 euro/persoana, doar dus. Cat despre aeroporturile mici... toate cautarile de zboruri cu plecare din Cluj imi indica Lufthansa ca avand cel mai mic pret (cel mai mic, dar tot cu sutele de euro, desigur). Cred ca visez , trebuie sa imi restartez calculatorul.

    RăspundețiȘtergere
  47. Anonim1:54 p.m.

    voi spune doar atat! faza cu autobuzul pana la avion si inapoi ma enerveaza cumplit la Vueling. e prima data cand zbor cu compania asta naspa. mi-au desfacut bagajul de cala si mi-au furat si o pereche de pantaoni de acolo. foarte urat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie Vueling mi s-a parut o companie profi! Bagajul de cala in aeroport e verificat de catre oameni angajati ai aeroportului nu al companiei aeriene.

      Ștergere
  48. Buna,

    Vreau sa va intreb si eu ceva in legatura cu formularul API de la Vueling, este in regula daca completez cu numarul cartii de identitate in loc de numarul pasaportului?

    Va multumesc frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bia nu stiu sa raspund concret, mai bine suni si vb cu un operator Vueling.

      Ștergere