Circuit Iasi-Suceava-Piatra Neamt in 3 zile, ce sa vad?

Iasi
Va spuneam ca vreau sa fac un circuit prin Romania. Printre orasele pe care le am in vizor si chiar doresc sa le vad se numara si Iasi. L-am vazut acum 2 ani (sa fi fost 3 ?) cand faceam tot asa un circuit in Romania, pe vremea aceea eram deja prea obosita, Iasi fiind ultima oprire, m-am prabuist in camera de camin din Copou si am iesit sa respir din aerul moldovean la apus cand m-am dus cateva strazi mai jos la Gradina Botanica. A doua zi am facut o mica vizita facultatii si am plecat mai departe spre casa. Mi-am dorit mai mult, mi-am facut planuri in cap si pe foaie cu ce voi vedea in Iasi dar s-au dus toate pe apa Sambetei cand am ajuns acolo. Asta e, asta a fost ...

by Chodaboy

Sper ca de data asta sa vad orasul, sa vad Mitropolia Moldovei, Palatul Culturii– Complexul Muzeul National al Moldovei si Muzeul lui Mihaei Eminescu. Atunci aveam un carnetel plin cu tot felul de schite si notite, habar n-am pe unde s-a pierdut si odata cu el si informatiile pretioase despre Iasi ce le stransesem ! In fine, oricum nu stiu daca apuc sa vad tot in Iasi in prima zi. M-am uitat peste cazari (cazare Iasi) si (cazare Moldova) preturile nu mi se par foarte mari dar totusi mi-ar placea sa ma duc si in Suceava si in Piatra Neamt. Nu de alta dar daca aduni timpul pierdut pe autocar/tren si banii pe bilete mai bine ma duc cu totul, mai departe, ca un calator adevarat. Nu am mai facut un circuit singura in Romania si recunosc ca mi-e putin groaza. La fel cum nu am mai calatorit pana acum nici gen backpaker cu rucsacul in spate dar la drumurile trotoarele bune din Romania imi e groaza sa bag trollerul. In plus cine stie pe unde voi ajunge si peste ce hartoape voi avea de trecut. Dar sa continuam ....

Suceava
In Suceava sunt 2 manastiri ce vreau sa le vad. Am vazut Voronet in vacanta trecuta (de care tocmai va povesteam). Dar atat. De data asta sper sa aprofundez mai mult, sa vad si Muzeul Bucovinei ... sa vad Orasul ! Desi stiu ca ce e mai frumos e in imprejurimi dar nu stiu cum pot sa ajung acolo .... da ati ghicit I need some help !!!

Piatra Neamt
M-am gandit si la Piatra Neamt. Nu ca as fi un turist religios dar mi-ar placea sa vad ceva mai multe manastiri din Moldova. Le am trecute si in Bucket List. E o dorinta de a mea. Nu ma laud cu prea multe calatorii in Romania dar important e ca vreau sa schimb asta, tot ce am nevoie e de putin ajutor de la voi !

by Chodaboy

Cazare am gasit si in Suceava (cazare Suceava) si in Piatra Neamt (cazare Piatra-Neamt), am si harti cu manastirile, am cam 3 zile la dispozitie ziceti-mi ce pot sa fac si sa vad ? ajutati-ma cu idei de circuit, cu nume de restaurante si metode prin care sa vad si imprejurimile oraselor cu busurile locale.

Toti cei care imi scriu un itinerar, pont-uri / informatii vor primi un link in articolul de marti : la discutii turistice :)) Ps : vreau sa fie scrise de voi, nu imi puneti link-uri sa citesc ca asa mersi pot sa le gasesc si eu pe net. Oricum veti primi link

Aici nu prea am ce comenta :)
    Probabil ca cei din zona te pot ajuta cu astfel de detalii.Darrrr o sa rog un prieten sa treaca pe aici cu cateva idei

2. Ah, daca mai eram in Iasi ...

Si daca ma gandesc bine nici nu prea as sti ce sa vizitezi in Iasi. Sa te plimbi prin Copou + Botanica e un must, insa acum pe iarna nu cred ca e sezon pt asa ceva. Sa simti viata de noapte studenteasca de prin Tudor - aia cred ca e mai ales in sesiune. Sa te duci pe la Bojdeuca lui Creanga, la Plopii fara sot al lui Eminescu sau la teiul lui din Copou. Sa treci pe la Mitropolie, trei ierarhi, pe la Palat, pe la Bisericuta Domneasca. Pe la teatru - era in renovare ultima oara, nu stiu daca l-au mai terminat. La Cetatuie sau la Golia, in Bucium sa vezi panorama orasului, cam cum se vede Clujul de pe Feleacului.

Asta imi vine in cap pt inceput.

3. Daca e sa vii in judetul Suceava, nu tragi o fuga si prin Vatra Dornei. Sunt la liceu, dar cred ca te-as putea insoti ;)

4. Haro (sunt poliglot).

Voi sfarsi cu inceputul (sau invers, whatever). Daca te bazezi pe busurile locale sa vizitezi Bucovina, ai nevoie de urmatoarele lucruri: cheie de roti cu teava prelungitoare, tigaie, ciorapi de lana, revista Rebus, 1 litru de vodca si o cutie de Distonocalm. Cu alte cuvinte... c'mon!
    Busurile locale sunt chiar locale, adica transporta navetisti de colo-colo si nu prea au tangente cu turistii. Soferii sunt nervosi, neatenti, necizelati si altele care incep cu "ne".
    Cea mai solutie simpla (sau invers) este sa inchiriezi o masina din Suceava. Costa vreo 50 Euro pe zi, dar mergi unde vrei, opresti unde vrei, cand vrei, cum vrei. Vrei, vrei; nu vrei - nu vrei. Cum vrei.
    Trenul nu e o solutie. Sunt trenuri putine, proaste si care nu te duc nicaieri.
    So (sunt multilanguist), sa zicem ca ai inchiriat masina. Well, in Suceava merita vazuta Cetatea de Scaun. Mie mi-a placut beciul unde erau tinuti arestatii si butucul pe care se taiau capetele infractorilor.
    In rest, Suceava e un oras nasol, cu blocuri, betoane si pavele.
    Asa ca mergi cu masina din Suceava spre Gura Humorului via Scheia - Ciprian Porumbescu. In Gura Humorului gasesti, desigur, manastirea Humorului (Voronetul zici ca l-ai vazut) Te poti relaxa la bazinul acoperit, ultramodern, cu apa incalzita, care se afla... il gasesti pe net. Dupa aia iesi inapoi din Gura Humorului si iei directia Solca. Drumul este excelent, peisajul este si mai excelent. In drum spre Solca vei gasi localitatea Cacica (inseamna rata - din aia care face mac-mac, in limba polona, ti-am spus deja ca-s cvadrilingv). La Cacica se afla o mina de sare si o biserica polono-catolico-nustiucum, precum si un bazin cu saramura, adica apa cu sare, incalzita la 37 de grade. Face bine la romantism. Toate aceste obiective se afla pe o raza de 500 de metri, deci nu vei consuma benzina prea multa pe acolo.
    Cazare e foarte simplu de gasit, sunt multe pensiuni pe tot traseul, cu preturi rezonabile si conditii bune. Unele au chiar si veceu!!! (wc, pe romaneste)
    Ai iesit din mina? Norocoaso! Te bagi in masina si mergi mai departe. Treci prin Solca (acolo nu stiu ce obiective turistice sunt, ca am dusmani in Solca), ajungi in Marginea.
    Marginea e renumita pentru ceramica. Intri in Marginea, tii drumul inainte vreo 3 kilometri, iar la sensul giratoriu faci stanga. Dupa unca 2 kilometri gasesti atelierul de ceramica. Este si magazin, se pot cumpara oale, sticle, opinci, caciuli, figurine din ceramica, fluiere, guma Orbit si tigari de contrabanda.
    Apoi nu te intorci, mergi mai departe, pentru ca mai departe e Sucevita, cu manastirea ei. Vezi manastirea, mai casti ochii prin jur, si daca mai ai chef de o plimbare, mergi tot inainte, prin munti, pana ajungi la Palma. Palma este un monumenu in forma de palma, care se afla la vreo 15 kilometri de Sucevita, si a fost ridicat in cinstea celor care au construit drumul ce leaga Radautii de Campulung Moldovenesc. Privelistea este foarte faina, cand e cer senin se poate vedea chiar si Raraul, aflat la cateva zeci de kilometri distanta.
    Fii atenta, Palma este optionala, pentru ca trebuie sa te intorci inapoi. Daca nu vrei sa o vezi, atunci te intorci din Sucevita spre Marginea si la acelasi sens giratoriu (singurul, de altfel), faci din nou stanga, spre Radauti. Poti sa mergi la Radauti, pentru ca acolo se afla biserica ctitorita de Bogdan-Voda, intemeietorul Moldovei, biserica in care se afla calugari cu barba, apoi este Catedrala, chiar in centrul orasului, alaturi este Templul evreiesc, Muzeul Etnografic, bazarul si patinoarul in aer liber. Daca ti se face foame, mergi la gara din Radauti, acolo este un motel cu restaurant unde se mananca foarte bine. Dom'le, fac aia o ciorba radauteana, de plangi langa ea! Tot in gara vei gasi inca o atractie turistica: singurul cimitir din Europa taiat in doua de linia ferata. Adica trenul trece prin mijlocul cimitirului, iti dai seama? Cul.
    Booon. Mai ai rabdare?

5. Din Radauti poti sa tragi o fuga pana la Siret, oras de frontiera, de unde poti sa cumperi tigari ieftine, fara timbru. Exista acolo un cimitir evreiesc, vechi si neingrijit, un spital de agitati care umbla liberi prin oras si o statuie de-a lui Latcu Voda. Deci, mergi la Siret doar daca n-ai ce face. Dar ai. Din Radauti tii indicatorul spre Putna. Ta-daaaaa! Putna, unde e ingropat Stefan cel Mare, a?
    Super de fain.
    In drum spre Putna o sa treci peste o gramada de pasaje de cale ferata. Nesemnalizate. Opreste la fiecare si casca ochii, ca sa nu patesti vreo belea cu singurul tren care trece pe-acolo.
    Putna e "the thing", "dopo del gaura", punctul terminus. Vizitezi manastirea, Schitul sihastriei, unde vei vedea calugari cu rochiile legate cu sarma, dupa aia mergi la Chilia lui Daniil Sihastru, te sui pe ea si faci poze.
    Dupa aia te intorci la Suceava, dar nu tot prin Radauti, ci prin Vicovu de Jos (gasesti acolo fabrici de incaltaminte din piele naturala, au si magazine, cu preturi de producator), deci: Vicovu de Jos, Solca (stiu, ai mai fost, da' alt drum nu mai e), Arbore (este o biserica faina acolo), Milisauti, Suceava, si-i dai omului masina inapoi.
    No (vorba ardeleanului - ca sunt si multicultural), sper ca n-am scris degeaba un kilometru. Pe net gasesti harta, cazare, tot ce-ti trebuie. Oamenii sunt calzi si primitori, locurile sunt superbe, ciorba radauteana e criminala si padurile inca nu au fost defrisate de tot.
    Drumul este foarte bun, indicatoare se gasesc peste tot, nu ai sanse sa te ratacesti.
    Ca te-au ajutat sau nu sfaturile mele, eu oricum iti doresc calatorie placuta. Daca era vara, m-ai fi vazut si pe mine prin zona, calare pe motor. Dar asa... hibernez, ca tot romanul.
    Arribederciu (braziliana, that is).

Pasquinel, nu esti ipen :))))

Alicee, that s my man! Adica fellow. Coleg de blog. Ghidul tau. Whatever :))))

7. Din pacate nici eu nu te pot ajuta. Am fost in partea aceea a tarii, in Piatra Neamt am stat o zi, am mers la un magazin pentru ceva cumparaturi, la o pizzerie si la un film, in Iasi si Suceava nu am ajuns insa, acum foarte multi ani, cand eram copil. Evident ca nu mai tin minte mare lucru... Astept cu interes comentariile celor care locuiesc in zona sau care au fost recent in concediu acolo.

8. 2 orase minunate , incarcate de istorie...ponturi ? nu ai nevoie , fiecare pas facut o sa-ti dezvaluie lucruri minunte , dar asa...sa nu zici...
    ..distractie placuta Alicee...vreau si euuuuuuu !!!!!

9. am uitat....Iasul...cred ca este singurul oras din tara pe care nu l-am vazut...imi doresc enorm !!!!!!

10. n-am vazut niciunul dintre orase :( dar abia astept sa vad descrierile si fotografiile tale!

11. hmm.. nu am vazut decat cate ceva prin Iasi, mi-a placut palatul culturii, gradina botanica si parcul Copou :)

12. Cand ajungi la Iasi sa te gandesti si o secunda la mine, imi e asa de dor de orasul meu natal de nu iti poti da seama..
    Asa musai sa vizitezi Bojdeuca lui Creanga si daca il prinzi ghid pe Domnul Parascan cred ca ai sa pierzi toata ziua acolo... Apoi sa cobori usor Copoul (Bojdeuca e pe acelasi deal) vei ajunge pe o strada pietonala Strada Lapusneanu, sa intri la Anticariatul Grumazescu sau doar sa ii admiri vitrinele, apoi poate vizitezi Muzeul Unirii tot pe Lapusneanu, redeschis recent, mai ales ca s-ar putea ca Palatul Culturii sa fie inchis si cand ajungi in Piata Unirii sa faci o poza frumoasa Hotelului Traian, ai sa il recunosti. Apoi sa cauti pe jos mozaicul cu Dragos Voda in lupta cu bourul. Apoi mergi pe strada in capatul careia vezi Palatul Culturii, vei trece pe langa Mitropolie si Biserica Trei Ierarhi, iar langa palat e Biserica Sf. Nicolae Domnesc ctitorie a lui Stefan cel Mare. Daca poti ajunge pe vreun deal din Iasi sa vezi panorama e prefect, dar din pacate fara masina, mai greu. Asta e de vizitat, daca vrei poti merge in Tudor sa vezi cum se distreaza studentii, dar pentru mine Iasi inseamna centru vechi.
    In Suceava eu am trecut pe langa cetate si era inchisa, deci daca o vizitezi fa poze multe.
    La fel iti recomand Cetatea Neamtului renovata recent, care arata foarte bine. La fel daca poti ajunge la Putna e de vazut sau la orice biserica mai rasarita gen Agapia si Varatec. Tot in Neamt e casa lui Creanga si casa Veronicai Micle sunt aproape una de alta si poti sa vezi diferentele dintre cele doua.
    Si daca ajungi in Moldova e musai sa mananci ciorba radauteana, e un fel de ciorba de burta, doar ca se face cu pui.

13. Am ”făcut” de două ori nordul Moldovei È™i l-aÈ™ mai face o dată. E superb, merită. Nu È™tiu cum mai arată acum, dar mânăstirile Agapia, VoroneÈ› È™i Putna arătau extraordinar.Pe undeva pe acolo era È™i o rezervaÈ›ie de zimbri, ”DragoÈ™-vodă ”, nu È™tiu dacă mai există, dar dacă e, merită să fie vizitată.

*Ai un ping la ARTE.

14. Eu recomand zona Tg. Neamt: cetatea (e refacuta si arata foarte bine), casa lui Ion Creanga din Humulesti, manastirea Neamtului (imediat in apropiere este un mic parc cu o gradina zoologica si rezervatia de zimbri Vanatori). In Suceava singurele care merita sunt Cetatea de scaun si Muzeul satului bucovinean; a, si mai exista si un planetariu daca te intereseaza asa ceva.

15. Daca vii in Iasi, neaparat ne intalnim. :) Nu stiu daca sunt un ghid foarte bun, insa ti-as putea recomanda sa vezi si Piata Unirii, Palatul Culturii, Mitropolia, Bulevardul Stefan cel Mare, Universitatea Al I Cuza, Gradina Botanica, Parcul Expozitiei, Parcul Copou.

16. Pentru ca vad ca toata lumea iti recomanda din Iasi, eu iti voi recomanda ceva din Suceava. Din judet. Sa nu ratezi Hanul Ancutei si sa nu incerci sa muti scaunele (sunt din fier masiv). Si sa faci o poza sa-mi reamintesc si eu de Hanul Ancutei. Spor!

17. Liliana super! Vad ca sunt multe locuri de vazut pe Copou, si eram atat de aproape .... Ms
    Apropo de panorama, in Cluj de pe cetatuie vezi mult mai bine si mai de aproape

Ciprian inca nu am in traseu exact stabilit, voi vedea ce va iesi la sfarsit, oricum daca e sa ajung si pe acolo te anunt, sigur

18. Pasquinel nu ai scris degeaba. Prind bine, foarte bine informatiile tale. Si mie si altor calatori. Problema e ca nu am permis. Si ma duc singura ...
    Uh deci programul tau va trebui sa il fac cu busurile, alea nashpa de care vorbeai. Cool! Ai scris foarte amuzant, m-am distrat teribil, cred ca eu nu ma voi distra la fel de tare acolo ...
    Am retinut in mare: Suceava-Gura Humorului - Cacica si Sucevita (sper) - Radauti! Presupun ca intre orasele mari merg bus-urile! Vezi deaia urasc sa calatoresc in Romania, e atata de greu cu misjloacele de transport in comun ....... zici ca traim in era preistorica! E drept ca face parte din aventura, dar te apuizeaza pe termen lung!
    Multumesc Hapi pt ghid, e foarte bine docmentat, si amuzant, aproapo Pasquinel, nu ti-ai gresit cumva meseria?

19. Raluca sigur ca o sa ma gandesc la tine! Multumesc pt ghid! Unde se mananca bine in Iasi.? Ai ceva restaurante preferate si mai putin scumpe :)) ? La Humulesti pot ajunge cu busul?? Ms anticipat

Mihaela sigur ca da :) ne vedem! te anunt cand stiu exact cand vin!

Nickro tot asa: pot ajunge din Piatra Neamt in Humulesti cu busul?? daca stii cumva ...

Natural unde e mai exact Hanul Ancutei? pot ajunge acolo fara masina?

20. Am gresit, este in jud Neamt, intre Roman si Suceava.

21. Eu am fost o singura data cand mergeam spre Campulung Moldovenesc. Am plecat din Bucuresti cu masina si in drum ne-am oprit si la Hanul Ancutei. De-asta am incurcat borcanele (judetele), mai ales ca nici n-am fost sofer :)

22. Se mananca bine la Oscar, cu portii exagerat de mari. Altceva de recomandat ar fi pizzeria domneasca, cum cobori de la Palat spre Podu Ros, au pizza pe vatra f buna. Altfel, sunt o gramada de fast food-uri in diverse mall-uri, n-as recomanda. Din gama de restaurante, mai imi vine in cap cel de la Unirea de la etajul 13, se vede orasul de sus, de acolo. Unora le place la Little Texas, mie nu.

Or mai fi aparut si altele intre timp, io zic ce-mi place mie. No, Oscar sa fie! Sau Panoramic, ala de la et13.

23. Din pacate, nu stiu cum sa faci circuitul asta fara masina!

24. Sunt intr-adevar foarte multe locuri de vizitat in Iasi,dar sunt cam dispersate,mai putin cele din zona Copoului.In Piatra Neamt sa mergi vara la strand pentru ca este cel mai frumos din tara ,cred.Pt o imagine panoramica sa urci pe varful Pietricica,iar apoi cu telegondola.Iar pentru Nordul Moldovei cred ca cel mai bine ar fi sa mergi cu cineva cu masina,pt ca sunt multe de vazut.Eu am fost de vreo 5,6 ori si nu am reusit sa vad tot.

25. Moldova mi se pare cea mai frumoasa parte a tarii noastre, dar din nefericire e greu cu drumurile peste tot, si mai ales acolo..

26. foarte frumoasa postarea iasul este un oras frumos si captivant daca stii ce si cum sa faci, ce si cum sa vizitezi si mai ales daca stai la un hotel k lumea