Baia-Mare: prima zi in Maramures

24. Iulie 2011

Buna dimineata ! il aud pe sotul meu soptindu-mi la ureche. Ma trezesc incet, adormita si putin nelinistita uitandu-ma in jur oare ce am pierdut, ce piesa de puzzle lipseste. Nu trec 2 secunde pana sa primesc un dus rece direct in fata ! E ora 6 ! eu nu ar fi trebuit sa adorm, noi acum trebuia sa fim in drum spre Sighetul Marmatiei. Incep sa ma foiesc, sa imi scot hainele din dulap, sa ma uit peste listele de informatii sa vedem cum putem face. Sotul meu are fix 3 zile libere si eu am fix 3 zile sa ii arat ca Romania e frumoasa, ca Romania nu inseamna doar orase ci altceva. Peisaje, traditii .... vroiam ca Maramures sa fie acea fata frumoasa a Romaniei, pe care doream si eu sa o vad, si nimic nu putea sa imi strice programul !

Incerc sa imi amintesc cum am reusit sa dorm. Planul cu Maramures s-a concretizat prea repede asa ca ultima seara am stat sa construiesc circuitul. Am citit pe site-uri, in carti, am scris pe foi, la inceput am crezut ca pana la 5 nici nu voi termina, dar in scurt timp am realizat ca 3 zile, sunt totusi 3 zile si nu vrem sa fugim, vrem sa ne bucuram in ritm incet, impreuna, de locuri frumoase. Asa ca vag tin minte ca am facut bagajul, am citit si recitit schitele, sa nu pierd vre-un detaliu fiindca stiti si voi cum sta treaba cu mijloacele de transport in Romania, intre sate si comune, nu voiam sa pierdem timpul degeaba….Si chiar nu tin minte momentul in care am decis sa ma intind un pic, nici nu tin minte sa fii fost obosita ceea ce ma enerveaza si mai tare !

Afara ploua, urmatorul autobuz spre Sighet ar fi la 11 de la Cluj si am ajunge aproape seara, Nu !! O zi pierduta ..... Sotul meu aproape ca vrea sa dea inapoi, sa amanam din nou plecarea dar pana sa ma convinga el eu fac in cap toate calculele si schimbam circuitul. Il facem in sens invers dinpre Baia-Mare spre Sighet, asa la 12 vom fi acolo si avem timp sa vedem orasul, poate chiar un muzeu. Binenteles asta inseamna ca toate planurile mele si schitele cu mijloacele de transport le pot pune la gunoi, ca noaptea nedormita a fost degeaba .. dar am invatat ceva .... sa inceapa aventura !

Asadar am ajuns in Baia Mare la 12. In Autogara am intrebat cand e ultimul autocar spre Viseul de sus, satul in care aveam sa inoptam. Ni s-a zis la 16:30. Mi s-a parut incredibil ca pe timp de vara la 16:30 e ultimul autocar. Care de fapt e un microbuz ...... Imi trece prin cap ca oamenii din partile alea nu prea vin la oras ....
In concluzie  avem patru ore ca sa vedem Baia-Mare « capitala Maramuresului ». Orasul l-am mai vazut cu 4 ani in urma, deci nu e o necunoscuta pt mine.  Ne plimbam pe aceleasi strazi cu arhitectura comunista, ba mai traverseaza trotuarul si un soricel, lumea se uita ciudat la mine si la aparatul meu foto ce atarna greu de gat, rucsacul din spate, sunt curiosi si deseori ii aud in spate intrebandu-se de unde venim.

Stiti ce imi place in Baia Mare ? Verdeata ! Cu toate ca orasul ar fi cel mai poluat din tara, primarii chiar au facut ceva in privinta asta. Si au facut bine ! Trotuare largi, multi arbori, flori, cladiri joase, orasul acesta spre deosebire de altele din Romania are o arhitectura uniforma, ce ajuta foarte mult la aspectul lui. Nu te da pe spate cu cladiri istorice, palate sau castele, nu are nimic iesit din comun dar e cumva placut. Cel putin asa l-am simtit eu. Armonios.

Piata Libertatii a fost restaurata, a devenit pietonala, spre desebire de acum 4 ani cand era folosita ca parcare pt taxiuri in special. Acum intradevar e centru istoric, sunt terase de jur imprejur, restaurante, fantani arteziene, e altceva.

Mi-a placut ca nu au restaurat chiar totul, au fost selectivi :) Mie chiar imi place usa asta, cred ca si altora :) din moment ce inca e aici !

Ne-am dus pana la Turn ( Turnul lui Stefan, dateaza din Evul Mediu), ne-am adapostit in biserici cand a plouat prea tare, ne-am oprit intr-un restaurant central (nu am stiu la intrare dar am vazut la iesire ca eram intr-un hotel de 3 stele: Hotel Rivulus) unde un meniu foarte bogat si cu look pretentios a costat 15 ron !! Sa tot locuiesti in Baia Mare ........

Din pacate timpul s-a scurs asa repede, dar totusi mai avem timp de un Muzeu. Ne uitam la oferta, e destul de bogata : Muzeul de Arheologie si Istorie, Muzeul de arta Etnografica si Populara, Muzeul Satului, Muzeul de Arta, de vazut era si Planetarium-ul cel mai vechi din Romania.

Pana la urma ne decidem pt cel mai interesant (eu l-am mai vazut o data) si poate tocmai de aceea l-am ales, fiindca stiam ca sotului meu o sa ii placa !
Dar despre Muzeul de Mineralogie si continuarea vacantei noastre  in Maramures in articolele viitoare........

Mai multe articole cu Vacanta in Maramures  aici--> Romania

Stati nu plecati, sa multumim impreuna sponsorilor Vacantei in Maramures

Vacante Turcia - Oferte Turcia            Farmacie ieftina: Farmacie Online

Ascento - Card de reduceri                   Asigurari Diverse:  Asigurare Locuinta

ViaRomaniaAgentie Turism,              Echipa Cazare.info - Cazare Brasov

Si sponsorilor Concursului desfasurat pe perioada articolelor cu Maramures

CarlaBrillanti - Cristale Swarovski      si       Pravalia de acasa

1. andreea12:45 p.m.

Si eu vreau sa ajung in Maramures dar ma cam sperie drumul pana acolo. Pozele astea mi-au crescut pofta asa ca planuiesc si eu o excursie acolo.

Eu locuiesc acolo. Daca pot sa va ajut cu ceva.....

3. frumoase meleaguri Alicee...eu ultima data am fost in 2009...e asa departeee...mai degraba ajung la Istanbul:)

4. este foarte frumos in maramures....imi place am fost si am sa ma mai duc de data aceasta cu toata familia:*:*:*:*

5. arata frumos!!! vreau sa merg :)

6. Tare frumos îi maramu' N-am mai fost pe acolo de vreo... 10 ani.
    Mulţumesc pentru relatări şi pentru poze, Aliceee!

7. alina elena postolache3:08 p.m.

foarte frumos!

8. si cu ce ai plecat intr-acolo? cu trenul sau cu autobuz/microbuz?

9. of, cat imi doresc cateva zile in Maramures, dar nu stiu cum se face ca tocmai in Romania nu am timp de calatorii turistice :( Cel putin pot calatori cu tine un pic :*

10. Sper sa ajungem si noi in Baia Mare.Am fost in zona Maramuresului,dar doar in trecere.Am vizitat scurt Cimitirul Vesel,si am dormit de doua ori in Satu Mare.Dar ne-am propus sa ne petrecem un concediu in aceasta zona,asa ca ne vor prinde bine povestirile tale.

11. Andreea Maramuresul mi-a placut teribil! Insa la partea cu mijloacele de transport e intradevar prost :(((. Sper totusi sa iti faci curaj si sa mergi, merita!

Anonim am sa scriu pe blog data viitoare cand merg in zona, sa cer opinii

Coco si de aici de la 200km simt ca e departe, asa ca din Constanta te inteleg :)

12. Elena e foarte pitoresc, o sa le placa si copiilor daca aveti

Shakuka ai vreo data in plan?

Tibi asta e doar inceputul, dar cred ca dupa 10 nu s-au schimbat foarte multe, oricum astept sa confirmi :)

13. Ioana cu Fany din Cj. Face vreo 2-3 ore :) merge ca iesire de weekend!

Kadia te inteleg, si eu cand ma duc in Maroc sunt asa. In 2 luni deabia ma desprind de casa cateva zile :).

Mircea voi povesti si eu despre Cimitirul Vesel dar si alte locuri foarte frumoase!

14. Chiar imi place cum arata Baia Mare sau cel putin ai reusit tu sa surprinzi partea frumoasa a orasului. Am fost in judetul Maramures, dar nu-mi aduc aminte sa fi trecut prin principalul centru al metalurgiei neferoase din tara noastra. Oricum, asta s-a intamplat demult de tot...parca in alta viata. :P
    Captivanta relatarea, mi-a facut mare placere s-o citesc. :)

Da foarte interesant .am fost in maramures anul trecut.a fost fantastic.mai ales ca am fost iarna si total era plain de Zapada

16. Eu cand am fost in Maramures nu am apucat sa vad Baia Mare din pacate. Am avut alte obiective. Sa speram ca la urmatoarea vizita pentru ca mi-a placut mult descrierea ta

17. si eu îmi propun o tura de macar trei zile prim Maramures... nu doar sotul meu trebuie sa vada frumusetile acelei zone, ci chiar si eu.
    Acum doi ani am facut o saptamâna de Apuseni... superb! la vara mergem Brasov (Bran, Sinaia, Rânov), Sibiu, Bucuresti, Litoral si Delta... 20 de zile! o tura de forta (cu masina!) asa ca Maramuresul, daca nu ai aruncat hârtiile, îl programez eu, peste doi ani ;)

18. Calin Andreea Daniela9:33 a.m.

mi-a placut asa mult aceasta descrierea, incat imi propun sa merg si eu in Maramures:)

19. La Baia Mare n-am ajuns, n-am apucat sa vad decat Sighetu Marmatiei + Viseul de Sus + Viseul de Jos. Din poze pare un oras frumos. :)

20. Din fericire am reușit sa revad maramuresul si in aceasta iarna ,deci sunt ff fericita :)) alice oricum aceste articole îmi vor reaminti de acele minunate zile:))

21. Din pacate nu am ajuns in Baia Mare,dar imi doresc si sant sigura ca in vara voi merge impreuna cu familia.

22. Usa aia are un farmec aparte, te indeamna sa o atingi si iti da impresia ca dincolo de ea se ascunde o poveste.

Mi-a atras atentia si cladirea din prima poza, e cumva vreo biserica ?

Doar in Cluj am fost, insa sper sa apuc sa vad macar o parte din frumusetea acestei tari. Imi doresc in una din calatorii sa gasesc o cazare care sa aiba o ferma de cai.

23. buna.nu am ajuns inca in baia mare ,sper sa ajung.e superb vad .frumoase locuri sunt.avem tara frumoasa.

24. VA ROG TOTI CEI CE ATI LASAT COMENTARIU CU ANONIM SA MAI SCRIETI INCA UN COMENTARIU CU NUMELE VOSTRU in el (la sfarsit) CA ALTFEL NU AM CUM SA VA INSCRIU IN CONCURS! daca toti sunteti ANONIM :)

MULTUMESC!

25. Oana ai dreptate, nici nu am remarcat acest aspect :))

Nice Baia-Mare e cam departe de Bucuresti :)

Andra sper si eu sa ajungi

Carmen daca esti cu masina hartiile nu te ajuta, dar cele 9 articole ce urmeaza da! :)

Calin Andreea multumesc

Mihaela nici in Barsana??? :((( pacat

Anonim1 si Anonim 2 sper sa imi scrieti numele vostru sa putem discuta pe parcurul articolelor in Maramures :)

Miha.ela da e o biserica, nu ma intreba de care ca nu ma pricep :). Am pozat-o fiindca mi s-a parut si mie interesanta :)

Speranta asa e si stati sa vedeti ce urmeaza ...

26. astept.si am sa te rog daca afli un loc si pt.catei unde sa te primeasca ma -s bucura tare mult de 2ani nu mai plecam.nu am gasit loc si pt beagalu meu si nu plecam fara el copii ii trimit cu sc.momentan.off greu la noi in tara nu e ca afara sa te primeasca.multumesc anticipat.pup

27. Frumos Maramu' asta intr-adevar, mai ales la Cavnic :))

semneaza unu' de prin zona ;-)) cavnicar 100% ;))

- am dat de acest articol de pe pagina de fb I love BM ;)

Vaaaaaaaaaaaaai, cat de dor mi s-a facut de casa vazand pozele astea :)

O baimareanca pribeaga prin Sud

29. Ce frumos arata , zici ca nu e oras din Romania :)) , nu am trecut pe acolo , dar sper sa trec in curand , arata bine orasul , arata parca prea bine fata de cat e de mediatizat , adica aproape deloc :))

30. Baia Mare am vazut-o acum multi ani intr-o tabara, mi-as dori sa o revad azi cu ochi de adult :) mi-aduc aminte ca mi-a placut mult muzeul de roci si pietre, atunci am aflat prima data ca piatra zodiei mele este agata...este intr-adevar superb, ador portile lucrate manual pe care le gasesti in toata zona maramuresului si ador felul cum stau oamenii pe bancute la poarta in zile de sarbatoare si saluta pe toata lumea chiar si pe cei din masini....

31. Alice eu sunt anonim care spune Din fericire am reușit sa revad maramuresul deci sunt ff fericita:))alice oricum aceste articole îmi vor reaminti de acele minunate zile:)) scz da nu aveam cont.acum am

32. Allice pacat ca nu ai reusit sa vizitezi Muzeul Satului, e un loc minunat.:) Anul trecut cand am fost eu era Muzeul de arta Etnografica si Populara inchis iar lucrurile din muzeu erau mutate in interiorul caselor taranesti...deosebit, merita vizitat.!

33. Ahaaa, deci asta ati facut voi de ziua mea! :)

34. Ce frumos! Si eu as vrea sa merg in Maramures. Sper ca intr-o buna zi sa ajung. <3

35. Buna! N-am fost niciodata in Baia Mare, dar din pozele pe care le-ai pus pare un oras fain, curat, cu drumuri bune si multa verdeata. Sper sa ajung si eu acolo cat de curand, desi e cam departe de Bucuresti.. :) Mi-a placut si mie poza cu usa aia veche (as fi curioasa sa aflu unde duce) dar si a treia poza cu statuile care reprezinta niste mosi fara gat din cate se vede.

36. Vazand aceste imagini ma incanta sa vizitez aceasta localitate! Superb de curat si frumos!

37. Baia mare este un oras foarte dragut si cochet.Am avut experiente faine acolo.

38. Anonim2:33 a.m.

Nu doar Baia Mare e frumos..și Sibiul,Oradea,Brașov,Cluj,Arad,Timișoara sunt frumoase