Top 10 Italia - Minuni mai putin cunoscute

Daca pana acum in fiecare sambata scriam despre un film cu calatorii astazi voi scrie despre o carte. Top 100 minuni ale Italiei primita de la Editura All.  Pt acest articol si comentariile voaste Echipa All va face voluntariat in casele de copii si centrele pentru batrani. Despre campanie puteti citi mai multe aici.

Cartea este mai mult un album foto, o enciclopedia ilustrata in care veti gasi  orase, insule, rezervatii naturale, cascade, vile, gradini, site-uri arheologie, sate, castele. Toate comorile Italiei in 200 de pagini. Mi-a placut enorm cartea fiindca e usor de citit, e interesanta, fiecare minune e prezentata pe 2 pagini, nici prea mult, nici prea putin. 
Eu care sunt un mare fan al Italiei credeam ca le stiu pe toate si ca am vazut mare parte din ele: Milano, Cinque Terre, Genova, Roma, Florenta, Siena, Lucca, Pisa, Insula Capri, Pompei, Amalfi, Sorrento, Positano, Ravello, acum daca le numar dau 15. Celelalte 85 le gasiti in carte.
Nu pot sa va scriu despre toate, insa pot sa va scriu pe scurt 10 minuni ale Italiei mai putin cunoscute, pe care le-am descoperit citind cartea si doresc sa le vad. Nici nu stiu pe care sa le aleg, sunt atat de multe....

 1.Insula Borromee - Insula Bella


By Colgregg

Insula este o imensa gradina etajata, sub forma de piramida, in stil baroc. Palatul conÅ£ine statui,  opere de arta, tapiserii specifice secolului, grote din mozaic, picturi, biblioteci. Eu m-as duce din martie pana in septembrie cand gradina ofera tot ce are mai bun, peste 2000 de specii de plante multicolore.

2. Arcipellago de la Magdalena - Sardinia

Un arhipelag unic in Marea Mediterana, 60 de insule sculptate de apa, cu vegetatie salbatica, capre salbatice, un adevarat monument al naturii.

3. Lecce - Puglia

Daca Florenta e "Orasul Renasterii" , Lecce e "Orasul Barocului" datorita bisericilor, palatelor si a portilor in stil baroc. Mie imi place mult arhitectura baroca, atat de eleganta, chiar mi-ar placea sa ajung in Lecce, oras in care gasesti cele mai frumoase exemple in acest stil aristocrat.

4. Ischia si Procida - Campania, zona Napoli

by Renzo Ferrante

Sunt 2 insule la fel de frumoase dar mai putin cunoscute decat insula Capri, veterana locului. Ischia se deosebeste prin vegetatia tropicala si baile termale care ofera vizitatorilor peisaje exotice. Stiu ca vroiam sa ajung la Poseidon, un SPA in aer liber, inconjurat de vegetatie luxurianta,o gradina cocotata pe munte, cu vedere la mare, Paradis nu alta. Din pacate zilele in regiune nu ne-au ajuns si am renuntat la idee. 
Procida e o insula colorata, sat pesacaresc. Sper sa le vad pe amandoua intr-o zi.

5. Gradinile din Regia di Casserta - Campania , zona Napoli

 by Averain

Palatul regal din Casserta a fost construit in incercarea monarhilor din familia Bourbon de a intrece frumusetea si maretia Versaillesului. Cu 1200 de incaperi ( cele 25 de camere din Apartamentul Regal fiind cu adeavarat extraordinare) si 120 de hectare de gradini si parcuri (numeroase cascade, fantani arteziene si statui) aproape ca au resit!

6. Villa Orsini di Bomarzo - Lazio

by Yellow Cat

La 96 de km de Roma se afla aceasta gradina unica - gradina monstrilor, in care straniul, fantezia si mitologia se regasesc in cele 24 de statui si opere de arta imprastiate printre arbori vechi, alei si cascade.

7.Orvieto

Am fost suprinsa sa regasesc in carte o imagine din Orvieto cu un put adanc de 53 de metri sapat in stanca, Pozzo di San Patrizio care seamana perfect cu tunelul subteran din gradina Quinta de Regaleira din Sintra, Portugalia. Dar nu m-as duce doar pt asta in Orvieto ci pt atelierele mestesugaresti de ceramica, dantela si lemn ce se gasesc in zona. O alta caracteristica a Italiei.

8.Langhe

 by The bode

In Langhe m-as duce in weekend pt targurile cu produse traditionale. Dupa o degustare as intra in Capela Colorata Santa Madonna delle Grazie, decorata de un artist englez si in fosta resedinta a contelui Cavour, Castelul Grinzane care in prezent gazduieste muzeul vinurilor si a altor produse locale. Langhe este una din cele mai importante regiuni viticole din Italia asa ca degustarile sunt la ordinea zilei.


9 . Cascadele Marmone - Umbria

by Andalusiando

Eu nu stiam ca Italia ar fi renumita pt cascade dar uite ca m-a mai suprins cu ceva. Cascadele Marmone sunt  dintre cele mai mari si mai vechi cascade facute de om din lume. Au o cadere de 165 m. Din pacate nu sunt deschise publicului doar intr-o anumita perioada din an.


10.Cartagirone - Sicilia

 by Alv

M-as duce in Cartagirone pentru Scala, 142 de trepte acoperite cu placute colorate din diferite perioade artistice: araba, spaniola renascentista, baroca, normanda.




Comenteaza, comenteaza, comenteaza ... de ce?

Pentru ca pt fiecare post scris echipa ALL va lucra 15 minute pentru un centru ales de bloggeri iar pentru fiecare comentariu referitor la carte şi la campanie se mai adaugă încă 3 minute de voluntariat.

35 de comentarii:

  1. Anonim1:31 p.m.

    am vazut doar cascada de la terni ,e minunata.dar toata italia e frumoasa si cine are ocazia sa traiasca aici se bucura de o sumedenie de frumuseti

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca tie de fapt iti e gandul la a 11-a "minune", Catania, de asta o pomenesti atat de des ;

    Italia...incomparabila !

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim1:54 p.m.

    6 si 9 as vrea si eu sa le vad :D. Mai ales 6. Poate asa sa ma convinga Kadia sa vizitam Italia mai des :))
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat e de frumos!
    Intotdeauna am fost de parere ca inainte de a pleca undeva trebuie sa cauti cat mai multe informatii despre acel loc si sa-ti faci un plan a ceea ce trebuie / merita sa vizitezi. Iar cum nu intotdeauna prinzi un ghid disponibil, cartile de acest gen vin in ajutorul descifrarii minunilor vizitate!
    Frumoasa carte ti-ai ales!
    Felicitari, din nou, editurii ALL pentru campanie si initiativa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoasa Italia:)Deocamdata am vizitat doar Franta...Catania e superba...frumos peisaj!:)XImi place mult..articolul mai ales ca sunt anumite aspecte ca asta,pe care nu le stiam:)Foarte frumos arata!:XIntradevae frumoasa carte!:)Felicitari:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim2:56 p.m.

    In Italia mia-ar placea sa traiesc...am reusit sa vizitez pana acum Roma, Florenta, Milano si Venetia. In topul preferintelor mele Italia este pe primul loc.

    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  7. Wow! De unele chestii habar nu aveam.

    RăspundețiȘtergere
  8. ce frumos...eu am fost doar in nord si la Venezia...imi doresc sa vad Roma , de fapt , toata Italia !

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta a fost prima carte pe care mi-am dorit-o din vALLuntar :).

    RăspundețiȘtergere
  10. Italia insasi, in ansamblu, e o comoara. Ferice de cei care ajung s-o vizitize, sa-i vada macar partial minunile. Numerele 2 si 9 ma atrag cel mai mult din prezentarea ta, Alicee.

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim8:23 p.m.

    Italia mi se pare fascinanta, intr-adevar... Nu am apucat sa vad decat o mica parte din ea, dar sper sa parcurg in viitor cat mai multe locatii pentru ca merita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim9:05 p.m.

    Anisoara,Am vizitat o mica parte a Italiei,am vazut Torino cu toate imprejurimile,Florenta si Venetia.M-a fascinat cultura,civilizatia si minunatele peisaje,sper sa vad mai multe locuri in viitor

    RăspundețiȘtergere
  13. Ati putea adauga muntele San Felice , e super , am fost acolo si a fost ceva WOW !

    RăspundețiȘtergere
  14. N-am fost inca in Italia, dar este pe lista. Probabil ca va trebui sa-mi aloc mai mult timp sau mai multe iesiri sa vad macar cele 10 obiective propuse de tine, ce sa mai zic de cele 100. Felicitari si pentru initiativa editurii ALL. Spor!

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim1 multi romani sunt plecati in Italia, am o oarecare invidie pe ei, nu fiindca locuiesc acolo, ci mai mult pt ca nu ii intereseaza deloc tara in care sunt si prea putini se bucura cu adevarat de toate frumusetile ei.

    Ioana in Catania am fost, as mai dori sa vad Ischia, Procida, Casserta, si Napoli pt inca o tura de shopping la promotii (au preturi foarte mici). Dar nu stiu daca voi mai ajunge vreodata, sunt 100 de minuni in Italia!!

    Ioana asa e, ghidul iti pune in fata imagini si informatii, tu doar trebuie sa stai cateva ore si sa selectezi informatia, in asa fel incat sa te ajute

    Vladimir sunt sigura ca sunt si alte locuri din Italia care o sa iti placa. Intradevar gradina aia imi doresc si eu sa o vad. Si cea de la Tivoli (tot zona Roma). Imi pare rau ca nu am apucat sa le vad cand am fost acolo .....

    Aniela sper sa vizitezi Italia cat de curand ...

    RăspundețiȘtergere
  16. Carmen eu din lista ta mai am Venetia, tot ma pregatesc dar nu imi iese :((

    Oana, nici eu :)

    Coco Sudul e exotic, Toscana e in stil rustic, Roma inseama trecut, istoric dar si cosmopolit

    Liliana si eu, vezi pasionatele de Italia :)

    Nice eu habar nu aveam de acest arhipeleag pana acum ....

    D-na Anisoara asta va doresc si eu, sa vedeti cat mai multe!!

    Dl Adrian San Felice nu apare in carte :)

    Natural pai sper sa iti faci timp si sa vii sa ne povestesti!

    RăspundețiȘtergere
  17. Zici ca e frumoasa Catania? Merita un drum pana acolo?

    RăspundețiȘtergere
  18. Da-da Ioana ms, ma tot gandeam ca ceva nu suna bine .... mi-a luat ceva mai mult sa ma prind :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. pentru concedii sunt oricând pregatita, mai ales când duc spre astfel de tarâmuri!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce minunatii, mai ales pentru mine, o mare iubitoare a frumusetilor Italiei! Multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. o carte foarte interesanta si pentru cei care planuiesc o excursie, dar si pentru cei care vor sa se informeze ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. Pozele sunt superbe!!!
    Ma intreb daca lucrarea lor cu 100 de minuni ale lumii este in acelasi gen ca cea prezentata de tine, caci face rau de tot cu ochiul...

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu nu prea mai am multe de zis, iubesc Italia la nebunie, după Romania e cea mai vizitata tara de mine, e superba! Am si eu aceasta carte/album şi Doamne cum as mai merge peste tot, prin toate cele 100 de minuni, chiar sunt minuni. Italia e minunată!

    RăspundețiȘtergere
  24. Frumoasa carte ti-ai ales pentru campania vALLuntar - cui nu-i place Italia ? .... Eu n-am ajuns decat la Roma, dar Florenta si o plimbare prin Toscana sunt undeva in fruntea listei de dorinte :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Te face sa regreti ca nu esti acolo chiar in clipa asta :). Frumoasa carte intr-adevar!

    RăspundețiȘtergere
  26. Foarte frumoase toate obiectivele mentionate. Ti-am mai povestit ca din Italia eu n-am apucat sa vad mare lucru, doar Venetia. Cu prima ocazie as vrea sa vizitez Roma.

    RăspundețiȘtergere
  27. Foarte interesanta cartea - imi plac mult genul acestea de carti care te ajuta sa vizitezi macar virtual diverse colturi ale lumii
    O zi frumoasa:)
    rux

    RăspundețiȘtergere
  28. super , sunt deosebite peisajele , si daca nu reusim sa le vizitam vreodata uite asa le vedem si noi si invatam si o parte dinn geografia minunatei Italii, multumim mult si succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
  29. eu as vrea sa vad 2,3,4,6 si 9. Cred ca de fapt mi-ar placea cam toata Italia, dar nu in toiul verii. Imi plac carticelele care arata locuri mai putin cunoscute, dar extrem de frumoase :) Imi pare tare bine ca te-ai implicat si tu in campania All <3

    RăspundețiȘtergere
  30. superbe imaginile...pe 6,7,9 as vrea sa le vad si eu...dar nu stiu cand am sa am sansa asta...intr-o zi poate voi ajunge si eu...multumim pentru informatii

    RăspundețiȘtergere
  31. Multumesc fetelor pentru comentarii! vad ca suntem multe admiratoare ale Italiei pe aici :) si nu pot decat sa ma bucur

    RăspundețiȘtergere
  32. Alice, minunata carte ti-ai ales! Sincer, eram in dubii pentru vacanta din acest an in vara, dar tu m-ai ajutat nespus de mult! Am ales ca destinatie: Cartagirone - Sicilia!

    Iti multumesc din suflet si succes in campanie!

    RăspundețiȘtergere
  33. Maria multumesc! sa ai vacanta frumoasa

    RăspundețiȘtergere