Fast food sau restaurant – discutii turistice

Pt cei noi pe blog sa va explic: la discutii turistice fiecare comentator (ce comenteaza pertinent si la subiect) va fi provocat printr-un link in urmatorul articol din aceasi serie (adica martea viitoare). Va astept pe toti sa discutam, ps: si voi cititorii mei fara blog :)!

Tema de saptamana aceasta a fost aleasa de Vladimir. Vom discuta despre obiceiurile noastre legate de alimentatie in vacante. Ce ne place sa mancam si unde. In restaurante, fast-food-uri sau alegem varianta de localnic: piete si alimentare.

Dar prima data sa va zic despre mine

Restaurante

In fiecare vacanta imi place sa mananc cel putin o data intr-un restaurant cu mancare autentica, preparate traditionale din tara in care ma aflu. Iar a doua oara intru intr-un restaurant cu mancare internationala de care nu am mancat pana acum. In Paris am intrat la restaurantul Indian, in Florenta la restaurantul Mexican, in Ungaria am mancat intr-un restaurant clandestin la Chinezi acasa, tot in Paris am mancat intr-un restaurant African mancare traditionala din Mali, in Lisabona am incercat pt prima oara restaurantul All You Can Eat, in Maroc restaurantul Vietnamez etccc Deci in fiecare vacanta intru cel putin in 2 restaurante.
Dar sper ca in viitoarele vacante sa imi fac un obicei de a manca si intr-un restaurant interesant, iesit din comun ! Intr-un restaurant cu design unic ... etc. Am descoperit in ultimul timp multe restaurante interesante, neobisnuite datorita decorului , a servirii sau a meniului asa ca deabia astept sa le incerc.

Fast-Food

Nu sunt mare fan fast-food american. Nu am intrat niciodata la Mc Donald sau altele de genul in strainatate. Nici in Romania, maxim 1 data pe an. Nu prea imi plac prajelile in vacanta gen cartofi prajiti sau snitele.
In schimb imi plac fast-food-urile chinezesti. Sunt mai light, orez, legume, pui. Mi se si potrivesc fiindca sunt cele mai ieftine mancaruri in strainatate. In Budapesta o portie de mancare (cu care sa te saturi) era 2 euro, in Maroc 3-4 euro, in Paris 6-7 euro, In Barcelona  cam 7 euro. Foarte rar am mancat shaworma, tin minte unul din cele mai bune fast-food-uri turcesti in care am intrat a fost la Paris. Aveau o mancare delicioasa. Dar sunt la noroc, dupa cum le nimeresti.

Alimentare si Piete

Iubesc sa mananc fructe in vacante. Asa ca trec prin piata zilnic si imi iau cate 1 kg de cirese, capsuni sau struguri. Ii mananc de obicei in parc sau pe oriunde se nimereste sa fie o banca si un peisaj frumos ma asez la o gustarica. Cred ca nevoia mea de a manca multe fructe e din cauza ca ma dezhidratez repede. Imi plac mult pietele turistice acolo unde te simti in paradisul culinar gen La Mercad de la Bogueria din Barcelona pentru fructele proaspete in zeci de feluri si shake-urile in diverse combinatii. Imi plac pietele cu produse traditionale dar de obicei sufar in ele datorita preturilor foarte mari
In Alimentare intru exlusiv pentru biscuiti si suc/apa. Doar cand calatoresc cu copilul cumpar iaurturi si alte cele. Sau cand am fost in Sudul Italiei, locuiam intr-o casuta si ne gateam singuri, deci ne-am cumpart carne, legume, paste, de toate de la supermarket.

Cu alte cuvinte eu in vacante mananc peste tot. Ideea e sa ma incadrez in buget. Nu prea imi plac locurile fancy, prefer tavernele si restaurantele pline de localnici, de obicei in afara ariei turistice

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. ador discutile turistice aliceee te pup

2. şi eu ador să încerc mâncărica locală atâta timp cât îmi face cu ochiul, mai ales că eu sunt mai pretențioasă de felul meu. Dar ca și tine fug de localurile fancy. Nu le văd scopul, mai ales că mâncarea este la fel, sau chiar mult mai bună într-un local normal și mai dosit.

Fast Food cred că am încercat doar prin Istanbul. Eram cu banii cât de cât drămuiți, așa că nu m-am aventurat în prea multe localuri, mai ales că prețurile erau cam mari. Și pe acolo am mâncat cel puțin un kebap zilnic, fiind doar vreo 5 lei unul.

În rest.. trăiască supermarketul! Mai ales când călătorești cu puțin.

Cât despre mâncărica altor nații.. oo ce fain a fost când la Sofia am descoperit mâncarea chinezează!

3. Eu mananc de obicei la restaurante/taverne. Nu merg in locuri fancy din motive de buget, nu vad rostul, doar daca este vreo ocazie foarte speciala. Incerc de obicei mancarurile traditionale, desi eu sunt un pic mai "sclifosita" cu mancarea (de exemplu ma atrage deloc bucataria asiatica si fructele de mare). In rest, e ok, imi place sa descopar bucataria traditionala a fiecarei tari, cel putin din curiozitate.

Mananc din pacate(ca stiu ca nu este sanatos) si fast-food si tre' s-o spun...imi place la nebunie (mai putin shaworma!), mai ales KFC-ul!!! Dupa Mc Donald's si altele nu ma dau in vant, dar intr-un KFC intru obligatoriu oriunde merg :)) (daca intalnesc in drumul meu). Oricum, cel mai bun tot cel din Romania este...pana acum. Astept sa ajung in SUA, la mama lui, sa il incerc si pe ala :)))!!!

Mai fac si piata, dar in general la fel ca tine, pt apa, suc, chestii de rontait sau fructe.

4. In general mananc din supermarket. In Grecia, seara, mai mergeam la cate o taverna. In Spania am avut masa asigurata(all inclusive). Prefer locurile nepretentioase, terasele. Vara aleg un meniu usor format preponderent din fructe, iaurturi si sucuri naturale.
    Bugetul alocat mancarii in concedii e mic.

5. Şi mie îmi place seria ta de discuţii turistice, poţi să contezi pe răspunsurile mele de acum încolo.

În vacanţe eu mănânc aproape exclusiv la restaurant şi aproape întotdeauna mâncare cu specific local. Dacă stau undeva mai mult de o săptămână atunci încerc şi restaurante internaţionale. Explicaţia ar fi că nu mă omor cu gătitul, aşa că refuz să gătesc în vacanţă. În general caut locuri recomandate, unde mâncarea să fie bună. Merg şi în locuri mai scumpe câteodată dar în general le evit pentru că am oroare de făcut rezervare în vacanţă (da! :)) iar locurile scumpe sau celebre aproape întotdeauna sunt cu rezervare.

Mie îmi place fast foodul dar încerc să nu abuzez fiindcă ştiu că nu sunt sănătoase. În general mănânc fast food in Romania (shaorma şi câteodată la McDonalds) şi când călătoresc în SUA unde pe unele autostrăzi nu ai de ales altceva decât fast food pe sute de km.

Singurele motive pentru care intru în supermarket când călătoresc e ca să-mi iau apă :) şi câteodata să cumpăr ceva cu specific local (de exemplu ceai mate în Argentina)

Ce-aş mai avea de zis e că altele îmi erau obiceiurile la 20 de ani când îmi ajungea o Eugenie toată ziua. Acum la 40 îmi place să savurez mâncarea drept care consider culinarul parte din experienţa de călătorie.

6. eu mananc in general mancare gatita , incerc orice mancare locala , niciodata fast food...nu-mi place , detest...odata am lucrat undeva aproape de un fast food si mi-a mirosit 2 ani a hamburger...nu vreau sa va spun :).
    Merg si in piete locale dupa sucuri , miere , fructe ,branzeturi , serbeturi . etc , tot ce este local si cat mai..de la tarani !

7. Oare de ce nu ma mir ca Vlad a sugerat un subiect despre mancare :))))
    Noi mergem cel putin o data pe zi la restaurant, nu foarte fancy, dar sa ne atraga, in functie daca ceea ce au pe meniu pare sa fie pe gusturile noastre. De obicei, mersul la restaurant il facem seara, cand facem pauza de la o zi intreaga de colindat si cand putem manca mai mult fara sa ne taram dupa aceea stomacurile pline la plimbare :D Pranzurile insa ni le luam undeva mai rapid, terase, cafenele sau fastfood locale adica nu americanesti, stil McD sau KFC ci ceva gen panini, fishcake sau carnat si chifla de la tarabe ambulante. De regula nu prea mergem prin piete decat daca ne nimerim prin zona, dar cumva nu m-au atras niciodata.

8. Mda, pai iata, a raspuns Kadia :)). Eu unul, ca si ea (normal :D), prefer indubitabil restaurantul. Dragostea mea (toata si de toate felurile) trece DIRECT prin stomac. Asadar, pentru o relatie armonioasa intre mine si orasul cu pricina, stomacul meu trebuie sa fie plin. Nu-mi plac restaurantele care ofera mancare foarte diferita sau complexa comparativ cu cea cu care sunt obisnuit. De regula imi place mancarea europeana si cea thai. Nu-mi plac ratzele confiate cu sos de pere sau altele din tagma ciudateniei descrise mai sus. Kadia are vederi culinare mult mai largi, dar se pliaza pe locuri unde pot manca si eu (isi stie interesul :P).
    In anumite orase, pe care le vizitam mai des, avem restaurante preferate si indeplinim ritualul de a le bifa de fiecare data. Asta e cam limitant fiindca nu testam decat rar altele noi, dar e foarte placuta si treaba cu ritualul :D. Cand plec de acasa vreau sa ma simt bine si restaurantul e un component esential. Mai ales daca are vreun design deosebit (cred ca am reusit in fiecare oras in care am fost sa mancam la cel putin unul absolut deosebit sau interesant).
    Au trecut milenii de cand n-am mai mancat la fast-food clasic cand plecam din oras (noi mai luam cand suntem acasa..). Intradevar, frecventam la pranz bistrouri (nu fast-fooduri) din motivele invocate de Kadia si fiindca mancatul la restaurant, in cazul meu, se lasa cu bere/vin/gin si daca as face-o la pranz m-as molesi.
    Vladimir

9. Rwxylove ma bucur :)

Dianora cred ca toti am descoperit la un moment dat fast-food-ul chinezesc :)) Noroc de cei care au descoperit mai repede. Eu pot spune ca doar anul trecut, in vacanta din Budapesta (fiindca acolo sunt obsesiv de multe).

Larisa la KFC am mancat o data in Bucuresti si nu mi-a placut deloc :(((. De atunci nu ma apropii de ele. La Mc recunosc ca imi plac cartofii prajiti, shake-ul de capsuni si aripioarele picante dar nu sunt deloc sanatoase, iar la silueta mea incerc sa ma retin :)
    In Tours se mananca fructe de mare??

10. Nice si eu, incerc pe cat posibil sa nu cheltui mult pe mancare. Din pacate cand faci efort mult mananci bine si deci eu nu prea pot cu salate si fructe (desi ar fi cea mai ieftina varianta) :)

Andreea ma bucur sa aud asta. Eu pana acum singurul restaurant fancy a fost surprizaaaa cel African, de care scriam in articol la Paris. Preturile erau piperate rau, ceva de genul 10 euro aperitiv, 10 euro suc, ma rog, am fost invitata (norocul meu) :)) La varsta mea de 24 de ani momentan nu imi permit sa ma duc in astfel de restaurante. Dar m-as duce pt a mancare preparate neobisnuite, sa incerc de toate! Imi place mult sa experiementez mai ales cand vine vorba de mancare.
    Cat despre fast-food-urile americane, sigur ca daca asta ar fi singura solutie as intra si mi-as lua cartofi prajiti, dar in general nu sunt fana.

Coco mirosul de hamburger poate fi frumos, depinde de ce Fast-Food e facut :) In Cluj este unul in centru, cand treci pe langa el instant ti se face foame :))

11. Kadia eu de obicei dimineata mananc biscuiti, pe timpul zilei fructe si seara intru undeva , vorba ta dupa o zi de plimbari, sa ma odihnesc, sa-mi tihneasca mancarea. Nu mananc decat o masa consistenta, din cauza efortului nici nu imi vine mai mult, si nici mai des ca ma oboseste. Pt a umbla cat mai mult am nevoie sa fiu cu stomacul gol. Dar asta e bine fiindca cu cat imi e mai foame cu atat apreciez mai mult mancarea :))

Vladimir ciudateniile descrise de tine nici mie nu imi plac. Si nici nu aleg restaurante in care primesc mostre de mancare. Fiindca asa cum ii scriam si Kadiei, mananc o data pe zi si bine! in Paris se mananca asa, tot felul de mancaruri deosebite, si primesti bucatele ce se pierd in farfurie :)). Ma refer francezii, ca la Paris mananci bine, daca stii unde! Cat despre restaurante interesante, spune-mi unul cu adevarat deosebit sa il incerc si eu next time!

12. In Paris? E greu sa-ti dau doar unul. Uite lista (astea-s o parte din ritualul de Paris):
    1) Dragons elysées - mancare fast food sau thai (dar adaptata pe gustul nostru). Toata podeaua restaurantului este un acvariu cu pesti din aceea chinezesti portocalii si albi, unii mari pana la 6-7 kile. Stai cu masa pe acvariu si te uiti la pesti. Mancarea mie mi-a placut foarte tare. De cand am fost prima data mergem de fiecare data cand ajungem la Paris (cu o exceptie, ultima data :D).
    2) KONG. Este la ultimul etaj a cladirii din dreptul Pont Neuf (langa Samaritaine). Merge si la pranz fiindca ai o panorama grozava (fiind la ultimul etaj tot tavanul si peretii sunt din sticla, esti ca intr-o sera). Mancarea e interesanta, cocktailurile sunt foarte-foarte bune. Daca ai vazut Sex & City (serialul), la un moment dat eroina principala (habar nu am cum o cheama) mananca acolo cu fosta sotiei a artistului rus (nah :D) cu care umbla. Noi mergem cu mare placere.
    3) Ladurée. Este pe Champs. E foarte-foarte de fete mancarea. Fina. Usoara. Tot de pranz. Doamnei i-a placut teribil. Mie mi-a placut ca i-a placut ei.
    4) Restaurantul de pe terasa L'Institut du monde arabe. Mancare arabeasca (adaptata), panorama senzationala (vezi Notre Dame, Louvre si cam 280° de priveliste).
    Despre toate am postat pe blog daca vrei sa le dai un ochi (daca te deranjeaza ca am pus linkuri, editeaza-le, de aia le-am pus separat, nu vreau sa te supar):
    1) Dragons elysées: http://vraji.wordpress.com/2010/04/26/cu-dragonul-pe-campii/
    2) KONG: http://vraji.wordpress.com/2010/10/11/kong/
    3) Ladurée (in josul postului ai poze nu-i nevoie sa citesti toate prostiile mele): http://vraji.wordpress.com/2011/05/21/si-a-fost-si-ziua-doi/
    4) L'Institut du monde arabe: http://vraji.wordpress.com/2010/04/27/restaurantul-din-institut/

Si acum..la sfarsit, tu intrebai de restaurant misto IN PARIS, nu? :) Sau am inteles eu prost?
    Vladimir

13. Cu discutia asta m-ai nimerit la fix.
    Ca sa fie clar de la inceput, fast-food niciodata, nici in tara nici in strainatate. Si nici macar chinezesc. Chiar daca pare mai light, gustul acela super este dat de monoglutamat si alti potentiatori de gust.
    Pentru ca ultimele vacante le-am petrecut in Thassos (Grecia) pot sa spun ca am mancat la multele taverne de pe insula. Cel mai mult mi-a placut ca aveau mancaruri din produse proaspete, fie ca erau peste sau fructe de mare locale fie alte bunatati. Nu prea ma omor cu painea sau cu dulciurile, dar in Thassos am mancat mereu paine foarte gustoasa. Despre inghetata ce sa mai zic, cea mai gustoasa pe care am savurat-o!
    Singurul neajuns era ca nu prea gaseam supe la toate tavernele. Si aici am apelat la cealalta posibilitate amintita de tine: alimentara. Fructe si legume proaspete, pe care le alegi singur. Rosii cu gust inca din iunie, castravetii se vand la bucata, nu la kilogram, dar ce mi-a placut cel mai mult a fost sa mananc portocale proaspete. N-au nicio treaba cu astea care ajung la noi.Despre masline ce sa mai zic, am facut cura de masline 2 saptamani :) In fine, avand chicineta la studiourile unde eram cazati am facut niste supe de legume super. Ca sa concluzionez, in vacanta 1 Taverne, 2. Alimentara. Fast-food nu exista.

14. In tara de obicei cand calatoresc imi caut intodeauna locurile de cazare unde am posibilitatea de a gati ca la mine acasa(sau macar un simplu gratar sa il pot face)1.Din motive economice(intodeauna mancarea la restaurant costa dublu decat cea facuta de tine).2 Stii ce ingrediente iti pui si iti prepari ce iti place dupa gustul tau.Dar daca este sa ma atraga ceva gust si din bunatatile specifice locului. In afara tarii daca merg cumpar de obicei semipreparate,imi fac salate,consum iaurturi,fructe,conserve.De multe ori imi iau un fierbator cu mine care sa ma ajute sa imi prepar rapid o supa calda instant , un ceai,o cafea.Fast -food-urile nu le frecventez decat foarte rar pentru ca stiu ca de cele mai multe ori mancarea este nesanatoasa si nu stiu exact in ce conditii a fost preparata.

15. Buna.si noua ne place sa incercam ceva diferit.cate o data ne place cate o data nu.la MEC.mergem.exact cand intram in tara respectiva.fiind pe langa autostrada si nu intram in oras dar cand ne place un oras ramanem si mergem la restaurant.cel mai mult in nuremberg germania.la taurs.specific mexican si afost ceva divin.si la viena mi a placut dar am un mic lapsus mai ales ca ei au in ger. si pe mine ma lasa.scz.iar in italia tot ce se poate cunoaste si gusta n am lasat nimic.chiar daca am luat 3 kg si acas am avut de munca.in general mie imi place sa gust tot ce este dulce sotu cu mancarea si copii ambele.iar de fructe nu mai zic felul cum sunt ambalate iti lasa gura apa. se vand la casolete mici de pinde zmeura era 2 euro si un pic parca restu la bucata.noi am incercat ce nu gaseam la noi. ms

16. In fiecare loc ma straduiesc sa ajung sa mananc ce e mai specific acolo - din curiozitate, fireste - dar caut si sa fie ieftin, asa ca daca se poate lua de la supermarket sau din piete, cu atat mai bine. Dar merg si prin restaurante, terase, taverne seara, mai ales cand sunt cu fiica-mea, care nici nu discuta cu mine altfel. Ziua nu prea imi e foame si nici nu as avea timp de stat undeva la o masa pt mancat, eu ma hranesc cu ce vad, se pare, mai ciugulesc ceva din geanta, gen ciocolata mica.

17. la restaurant sau...daca nu intru eu in ''greva'':)) si avem posibilitatea sa gatim in camera,mancam cea ce gatim...dar eu deobicei cand merg in concediu...sigur,sigur intru in greva,cine vrea sa manance ,sa se descurce...ca eu am teroare de gatit:)))

18. Eu am avut atatea neplaceri cu mancarea locala, incat nu o mai incerc. Daca se intampla ca cei cu care merg sa comande si eu sa gust si sa imi placa e bine, daca nu, nu.
    Asa ca noi in concedii preferam orice fel de restaurant, de obicei primul care ne iese in cale si care are preturi ce ni le putem permite. Am mai mers si pe recomandari, dar de foarte putine ori chiar am gasit respectivul restaurant.
    Fast food doar daca nu gasim nimic decent si suntem inconjurati doar de McDonalds, slabe sanse totusi sa se intample asa ceva.
    Din piete cumparam mai rar, iar din alimentara doar apa si dulciuri.
    Noi de obicei ne luam pe langa camera si mic dejun, care ne tine pana pe la 14. Apoi mancam ceva intr-un restaurant si seara gasim o terasa sau ceva ce noi spunem ca ar arata traditional.
    In Viena am fost cea mai fericita, ca snitele de pui erau cat farfuria si nu reuseam sa le termin. Eu de obicei comand gratar de pui sau snitele sau ceva asemanator ca stiu ca nu se pot gresi, decat daca carnea e stricata :(
    Dupa doua experiente neplacute in Londra si Balcic nu mai mananc niciodata primul lucru pe care il vad in fata ochilor...
    De pe strada nu cumparam chiar niciodata.

19. Mie imi place sa mananc in restaurante cu specificul locului. Nu as merge intr-o alta tara sa mananc tot la mcdonalds. :D

20. In general preferam restaurantele cu mancare locala. Uneori mai luam si de la supermarket cate ceva. La fast food am mancat doar la Paris, unde am avut o surpriza neplacuta. Ne-am dus la un restaurant undeva pe langa hotel, am consultat meniul (aveau doar vreo 10 preparate) si am intrebat ce-s alea, ca nu cunosteam denumirile. Jumatate erau cu carne cruda (deci ieseau instant din discutie), iar din cealalta jumatate ospatarul n-a fost capabil sa ne explice (in franceza) ce-i cu ele (eu: ce-i aia? el: specialitate! eu: adica? el: specialitate frantuzeasca, nu pot sa explic. eu: e buna? el: nu cred ca ti-ar placea!). Si asa am sfarsit mancand hamburger cu cartofi prajiti si salata (care salata era o adunatura de ierburi, jumatete din ele necunoscute, nepreparata in nici un fel; am intrebat de oliviera, n-aveau). Azi asa, maine asa, pana la urma ne-am dus direct la McDonald's, ca daca tot am mancat numai hamburgeri, macar acolo erau la o treime din pret.

21. Vladimir de oriunde dar din Paris e mai bine ca acolo am de gand sa ma intorc :)).Restaurantul de la L'Institut du monde arabe cred ca o sa-l incercam prima data :) Multumesc pt toate recomandarile

Natural super! Ai dreptate cu portocale si in Italia si in Maroc au alt gust, sunt mult mai dulci si zemoase! cat despre masline ce sa mai zic :)! Din pacate pe noi clima nu ne ajuta!

Monnie si mie mi-ar placea sa imi gatesc in calatorii dar de cele mai multe ori sunt prea obosita!! In plus pe timpul zilei nu stau in Hotel/pensiune, doar seara si atunci sunt rupta! dar varianta aleasa de tine e categoric cea mai economica

22. Ioana asa sunt si eu! Iar pe fiica ta o inteleg :) Pana la urma in vacanta trebuie sa facem ce nu ne permitem acasa, din lipsa de fonduri si timp :). Eu asa ii ziceam la mama cand eram mai mica :)

Ana si atunci? Daca nu gateste nimeni?

Raluca am inteles. Dar spune-ne ce s-a intamplat in Londra si Balcic. Cu ce te-au "rasfatat" de ai prins orare de mancarea traditionala?

23. Da, stiu ca nu este sanatos fast-food-ul chiar de loc si eu incerc sa raresc vizitele pe acolo. Noroc ca aici e la marginea orasului KFC-ul, nici unul in oras :)).

Da se mananca fructe de mare,oceanul este destul de aproape de noi la vreo 3 ore. Francezii sunt mari amatori am observat! Gasesti si la restaurante si in magazine, prospete, sa iti prepari acasa.

24. Ana Q si ce bunatati ai mancat? sa incercam si noi :)

Apollo pai cum, la Paris? unde sunt cele mai bune clatite din lume (dupa parerea mea) si preturile sunt chiar ok! :)bine e drept ca nu se gasesc chiar peste tot, mai mult in locurile turistice ....din pacate e drept ca mancarea lor traditionala poate inseamna orice la cati ani de istorie gastronomica au in spate ....

25. Poate-s eu mai de la tara, dar nu prea apreciez carnatii cu sange si alte asemenea delicatese :-D

26. Nu am fost de multe ori plecati, dar lucrurile au stat in felul urmator:

* daca aveam bucatarie, gateam o supa de legume pentru pranz;
    * in prima zi mancam la restaurant, dupa depindea de buget;
    * faceam cumparaturi din piete si marketuri(apa, fructe, branzeturi, oua, legume si paine);
    * seara preferam de regula o pizza in camera.

27. Apollo stai linistit, nici eu :)) Mancare de a lor nici nu prea am mancat, doar clatite dupa care sunt innebunita! O data am mancat cheese fondue, a fost bun dar dupa aceea nu m-a mai tentat:)

Miha.Ela in ce tara ai fost? ai mancat ceva interesant, ce la noi nu ai gasit?

28. Mi se pare normal ca in momentul in care sa mergi intr o anumita zona sa mananci ce e specific zonei ca daca alegi sa mananci din supermarket, deja pierzi anumite detalii ale zonei.

29. m-ai prins cu garda jos la subiectul asta! pe unde am fost am stat la romani si am mancat ce mi-au oferit ei, era totul nou oricum si eram gura cascata pe la cladiri, oameni, magazine, fara sa ma tenteze grozav mancarea, fiind de obicei cu bugetul restrans. intre timp mi-am mai revenit in simtiri si am inceput sa studiez locurile ma atent. am testat in cipru mousaka (am vrut klefticos dar exact se terminase) la o terasa familiala unde am povestit si ne-am simtit de-ai casei si un peste-bass- specific zonei, gatit cu un sos de lamaie bestial si servit intr-un restaurant pustiu in afara sezonului!
    la frankfurt si bruxelles m-am stapanit cu greu de la produsele de patiserie pe care le ador. in germania am testat ceva carnati albi si berici cu tot felul de arome. unele bune altele mai putin.
    la roma am mancat pizza de pe strada si inghetata, delicioase toate.
    in rest, subscriu parerii generale, in cursul zilei mananc pe strada ceva usurel cat sa nu-mi fie foame, iar seara ma imbuib si zac pana a 2a zi :)

30. In strainatate de obicei mananc la fastfood-uri din simplul motiv ca mancarea e mult mai ieftine. De ex mancarea de la fastfood ptr 2 persoane in strainatate e cam 10-15 euro, pe cand la restaurant (si cel unde am incercat nu era cine stie ce luxos) ajungea la 15 euro/persoana si chiar nu ma incadram cu banii.
    Mai cumparam si din supermarketuri si mancam in camera - o varianta mai sanatoasa si chiar si mai ieftina.

31. Aa ai dreptate e pacat sa nu incercam produsele traditionale macar cele ce le putem cumpara si cu bani mai putini gen inghetata, bere de la alimentara etccc! Pana la urma traditional nu inseamana doar mancarea din restaurante!!!

Mihaela restaurantele sunt scumpe in zonele turistice dar de obicei daca ai timp sa ajungi si prin alte cartiere cu localnici vei vedea ca preturile sunt ca cele de la fast-foos! Problema e de obicei timpul :)

32. Noi preferam restaurantele, tavernele. Prefer sa mananc si sa ma si satur, ori la fast-food doar mananci pe moment si in 20 minute ti'e foame din nou.
    Rar incerc preparate noi, specifice locului pentru ca sunt mofturoasa la mancare si am mancarurile mele preferate :D.

33. Mi-a placut discutia si drept urmare ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa ca la carte.
    Te bagi la leapsa sau macar la un comentariu?

34. Prefer restaurantele.
    Ba chiar mi-a plăcut că și la noi au început să apară acele restaurante de mic-dejun, brunch, de unde poți să servești și fructe, ca să nu vorbesc că fresh-uri există destule.
    Eu am amintiri prea neplăcute cu fast-food-ul, pentru că la 12 ani când am fost la o mătușă și am mâncat de la celebrul McDonalds un hamburger de la care am dat la rațe două zile... mda... și îți închipui cum văd acuma restaurante de genul și îmi revin amintiri.

Deși dacă e cu stat multe zile, poate mâncatul la restaurant de 2 ori pe zi să îți mănânce mai mulți bani ca sejurul. :lol: Așa că se mai face o mică alimentare și din alimentar. :D

35. Restaurantele sunt cele mai atragatoare pentru mine... multumim pentru articol!

36. Imi place tara noastra asa ca in fiecare an merg de 2 ori in concediu si incerc sa acopar mai multe zone-merg cu rucsacul in spate din cabana in cabana, pensiune. Imi place sa mananc mancare traditionala si prefer sa mananc la pensiuni pentru ca acolo sunt mancaruri traditiomnal locului respectiv. Si mai mananc si la restaurante cand este cazul, exclus fast food.

37. Ultima oara am mancat la un restaurant in Sinaia la cota 1400.Prefer restaurantele bune.

38. Prefer Fast food cand sunt la munca si restaurant cand ies in oras cu prietenii.