Notite dupa prima saptamana la Londra

Ganduri la Gramada

- Ieri mi-am gatit aici pt prima oara! Nu va ganditi la cine stie ce retete fandosite am adoptat si eu obiceiurile locale si am facut cartofi prajiti cu pulpe la cuptor! Cartofii prajiti au fost groaznici, nu aveau nici un gust cu toate ca special nu i-am luat inghetati ci din piata! Uite asa am renuntat la ideea de a mai cumpara chips, cu toate ca fish and chips e mancare traditionala la ei dar dupa ce am gustat cartofii de ieri cred ca am renuntat complet la obiceiurile nesanatoase! Pulpele in schimb sunt bune, ca cele de la noi din Oncos, putin umflate dar gustoase!

- Maine am de gand sa imi iau niste banane de prajit, sa profit de faptul ca sunt intr-o tara multi etnica si culturala si sa folosesc si eu tot ce pot! Le-am vazut azi in piata,  3 banane cu 1 lira! Totusi am zis ca ma duc pe varianta clasica cu cartofi prajiti .... proasta alegere!

- Vremea a fost buna! Soare si cald, doar ieri am prins o rapaiala buna in piata! Sa vedeti cum bolorosea apa in piata si cum fugeau oamenii! A venit asa ca o tornada, brusc, si la fel de repede s-a si terminat! va trebui sa ma obisnuiesc .....

- Metroul e scump! 35 de lire pe saptamana! Ieri am stat 1 ora sa ma gandesc si sa ma razgandesc daca sa imi fac card pe bus sau pe metrou ca se terminase saptamana! Diferenta e de 15 lire si cam 2 ore de mers in plus daca aleg varianta mai ieftina adica busul! Plus ceva probleme de orientare!  Pana la urma am ales varianta mai sigura ... cu metroul! cu toate ca timpul meu nu costa bani am zis ca nu e cazul sa imi fac de lucru aiurea! Inca nu am gasit harta cu mersul autobuzelor....

- Engleza britanica e aiurea! Daca de ce mi-a fost frica am scapat (exemplu orientarea cu strazile si mersul pe sens invers etccc) de engleza britanica nu! Unii vorbesc foarte rar si curat asa ca difera doar accentul si ii inteleg! Dar unii ..... vorbesc zici ca pe alta limba si doar apoi realizez hei, vorbesc pe engleza!!! In autobuz la fel, anunta statiile! Cand le zice nu inteleg nici una, apoi daca ma uit pe monitor si aud din nou statia recunosc! Zici ca au mamaliga in gura cand vorbesc! Taie litere, accentueaza aiurea! Si mai sunt si strainii, indieni, sud africani etcc care fiecare cu engleza lui! Si cu toate ca ma gandeam ca nu o sa ma afecteze engleza lor pe mine, asta doar teoretic pana sa ajung aici! te lovesti de ei la banca, la piata, la magazine, sunt soferi pe bus etccc!

- Londra e obositoare! Foarte multa populatie, foarte multe statii de metrou, foarte multe autobuze, foarte multe .... de toate!!! cand ies oamenii de la lucru rauri de oameni curg spre metrou si din metrou, lumea fuge, se arunca in multime cu toate ca se anunta in mod Continuu si Obsesiv: Mind The Gap! Toate culorile si toate limbile le auzi zilnic! Musulmani, negri, asiatici, englezi, polonezi, indieni,  romani, bulgari toate natiile se perinda prin fata ta! Cu toate astea in saptamana cat am fost aici nu am simtit urma de rasism! de da-te'n colo ca esti roman! sau negru, sau mai stiu eu ce! Englezii sunt foarte politicosi si amabili, si toata lumea in general, iti zice multumesc si daca nu trebuie, iti spun "scuza-ma" chiar daca tu ai gresit, ieri stateam la autobuz intr-o statie in care se anuntase ca nu e disponibila si 3 oameni mi-au zis ca nu stau bine, cu toate ca eu doar studiam directiile autobuzelor! Oamenii aici se ajuta, te ajuta! Daca ai bagaj, cel putin 1 te va intreba daca sa te ajute, sau daca ai copil, plase etcc! Lumea e foarte civilizata! Asta e unul din lucrurile care imi
place foarte mult aici!

Din punct de vedere turistic

In prima saptamana am vizitat  la intamplare tot ce mi-a iesit in cale! Am fost la London Bridge, La Bukingam Palace, St James's Park, in cartierul Notting Hill si piata de antichitati de pe Portobello, am ajuns in  Trafalgar Square si la Big Ben, am mancat intr-o piata cu produse traditionale de la statia Covert Garden, am fost intr-un pub renumit din Londra, am vizitat si cartierul cu magazine, Liberty, Hamleys mai am Harrods :) iar ieri am vazut 2 muzee superbe:  National History Museum si Victoria & Albert Museum! Cam atat! Urmeaza sa va povestesc despre tot ce nu am apucat inca :)
Momentan va las, Londra e Imensaaa!!! Mai am destule de vizitat :))

Citeste toate articole despre Londra aici --> ANGLIA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Nu stiu cum e in Londra, dar in Dublin exista cartofi speciali pentru prajit. Si cum ce e in Dublin e si in Londra sau invers s-ar putea sa fie asta motivul pentru care cartofii prajiti nu ti-au iesit. Eu am luat la un moment dat cartofi pentru fiert si s-au sfaramat si la final tot cruzi erau dupa vreo 30 de minute de prajeala continua. Irlandezii nu au multe culturi, da la cartofi sunt mesteri, de aici si tipurile de cartofi pentru diferite gateli.
    Nu ma refer aici la cartofii gata taiati si congelati ci la cartofii pe care ii cumperi din piata sau supermarket intregi.
    Si mie Londra mi s-a parut obositoare, aglomerata, haotica... Totenham nu era Totanham ci Totnam si tot asa, da pana la urma te obisnuiesti.Noi stateam in Paddington si numaram statiile ca niciodata nu intelegeam ce spun.
    Cat mai stai si ce mai ai in plan de vizitat?

2. Pai Aliceee cu cartofii ca-n toata Europa vestica, conteaza si de unde ii cumperi. Sunt ieftini, sunt nasoi. Ca regula, cat dai atata face. Intreaba pe cineva care sta acolo de ani buni (nu 2-3 ci 10-12) si ai sa aflii unde se gasesc "aia buni". La fel si cand ii cumperi de la Pub. Trebuie sa stii in ce Pub. Aia de la chiosc sunt infecti, bineinteles. Sunt pentru turisti.
    Trebuie sa te contrazic! Englezii educati NU accentueaza aiurea. Noi o facem. Aia e limba lor materna. Noi ne-am batut joc de ea si fiindca ei au observat ca suntem grei de cap au inventat conceptul de "engleza BBC". Sa vezi cum suna King's English sau Oxford! Si iti garantez ca respectivii accentueaza foarte-foarte si nespus de corect. E ca si cum ai merge in Franta si ai zice aia accentueaza franceza aiurea fiindca nu suna ca cea din gura profei de franceza de la scoala :D.
    Si eu as fi luat tot pe Metrou abonamentul fara dubii. 35£ pentru o saptamana nu mi se pare mult comparativ cu pretul din alte orase (posesoare de metrou sau nu). In Geneva o calatorie de O ORA cu transportul in comun costa 3.50 SFR. La un calcul scurt iti dai seama ca 35£ e "promotie"
    Rasistii ii gasesti de regula pe la periferii, dar mai ajung si in centru. Stai suficient si ai sa vezi. Dar de regula nu prea sunt fiindca au mentalitate de tara imperiala cu multe colonii. Asadar sunt obisnuiti cu alte culori de piele, cu vreo 200 de ani inaintea restului Europei.
    In rest mentalitatea mie mi s-a parut ca in orice oras cu adevarat mare gen Moscova sau Berlin (nu Paris, ala-i mititel, are cam 3 mil locuitori).
    Ma intrebai de un meuzeu mai intereant, pai ce-ar fi sa mergi cand ai timp la cel de Istorie Naturala? Cred cu tarie ca-ti va placea. Poti sa mai mergi la casa lui Sherlock Holmes :). A fost misto :)). De jucarie, dar misto.
    Vladimir

3. Aliceee, da' vad ca tu te-ai pus pe stat in Londra, nu gluma! Cat ai de gand sa stai? Poate te duci si la gradina botanica, Kew Gardens, eu n-am fost.

Poate te uiti si dupa ceva concerte la Albert Hall, poate e ceva ieftin si sa te intereseze, cine stie?

Eu imi luam spre seara mancare f ieftina din supermarketurile Saisbury's si Tesco, fii serioasa, nu te-ai dus la Londra sa gatesti, ca parca ziceai ca nici acasa nu-ti place! Erau la oferta cu 1-2-3 lire o multime de bunatati.

Mie mi-au placut f mult doua muzee, dar ambele-s cu taxa si parca nici nu cred ca-s genul tau, asa ca nu le mai amintesc.

Mie nu mi s-a parut deloc un oras obositor, dimpotriva. Nici foarte solicitant, desi si pt. mine engleza vorbita acolo poate fi o problema, dar dat fiind ca am plecat f bine pregatita, s-a necesitat o minima interactiune si eu puteam oricum formula o intrebare, cu raspunsul sa-l inteleg era mai greu, dar faceam ochii mari si mimica aferenta si mi se repeta, daca era nevoie se foloseau si mainile :)).
    Altfel, de acord cu tot ce ai spus tu, foarte civilizati si amabili toti.

4. suna teribil de interesant, chiar daca obositor. sunt tare curioasa cum sunt bananele prajite. le-am vazut si la bruxelles, dar nestiind cum se fac nu m-am apropiat.
    iti doresc vreme buna si picioare bune de hoinarit!

5. mi-ai facut pofta...de peste...dar , fara cartofi !

6. chiar o sa-mi foloseasca notitele tale!

N-am mai mancat de-un secol cartofi prajiti, cred ca daca m-as muta in Londra m-as obisnui greu cu mancarea,mai ales ca nici dupa peste nu ma dau in vant.
    Dupa cum descrii aglomeratia si invazia simturilor, nu cred ca e genul meu de destinatie.
    Dar ma bucur ca e pe placul tau si astept sa mai vad poze si povesti englezesti :)

8. Am in plan ca anul viitor sa ajung cateva zile in Londra asa ca mi-am notat cateva lucruri care merita vazute.
    multumesc, Alice

9. M-ai facut curioasa cu acesti fish and chips, mai ales ca ieri i-am si vazut intr-o poza si aratau tare bine.
    Care e mai aglomerata si mai pestrita, Londra sau Barcelona? Banuiesc de pe acum raspunsul tau, dar sa stii ca eu am gasit orasul catalan teribil de obositor. Chiar stresant...

10. Am fost si eu la Londra doua zile dar,cu toate ca a fost foarte scurta vizita,mi-a placut mult de tot ceea ce am vazut.A fost un tur al orasului cu autocarul,dar,lucrul cel mai important,insotiti de un ghid foarte bun.Concluzia insa e f clara:trebuie sa ne programam o vacanta macar de o sampamana,pentru ca se merita cu prisosinta.

11. Nice post, mi-a facut placere sa-l citesc. Tare imi doresc sa vizitez si eu Londra. :X