Cum e in Londra dupa 2 luni

Ultimele 2 luni pot zice ca au fost cele mai lungi din viata mea! Zilele astea de cand sunt la Londra! Au fost lungi fiindca au fost grele, au fost lungi fiindca au fost foarte active si daca e sa pun pe o lista tot ce am facut pana acum, wow, ar fi o lista!! De fapt gandindu-ma bine chiar as putea scrie lista, nu de alta dar peste 10 ani, poate mi-ar placea sa imi amintesc chestiile acestea marunte, gandurile si impresiile mele de acum!

Ok, deci in primele 2 luni:

-am citit despre Londra zilnic minim 30 de minute! Inca simt ca nu cunosc orasul mai deloc, inca sunt multe zone ce nu le-am vazut, zilnic gasesc noi si noi obiective turistice! ceea ce e bine, ma tine in priza :)

-am ajuns in multe piete traditionale (Borough Market, Covent Garden, Spitfields Market, Portobello Road,  Columbia Road, Petticoatlane Market, Brick Lane, Uptown Market, acestea sunt targuri ce se tin saptamanal si sunt cele mai cunoscute din Londra)

-am vizitat multe muzee dar nu suficiente (British Museum, Victor&Albert Museum, Victor&Albert childhood museum, Horniman Museum, Muzeul Trabucului, Muzeul Bancii, Muzeul ceasurilor,  Muzeul de Istorie Naturala,   Muzeul Londrei,  Geffrey Museum  )
Galeria de arta Guidhall, Galeriile de arta Tate Britain si Tate Modern!

- M-am plimbat prin parcurile Londrei ( am ajuns la Kenwood house /era inchisa, dar am vazut gradina/James Park, Hyde Park, Regent's Park, Holland Park, Golders Hill Park si Parcul Cimitir Abney)

- Am fost la doua festivaluri: Festivalul teatrului de papusi Mr Punch si Anul nou Bangladez

- Nu am intrat in Muzeul Transportului Londonez dar in schimb am ales varianta mai ieftina in care ma dadeam chiar eu cu busurile londoneze, folosite pe post de sightseeing! Zilnic rute noi! Ca sa vad Londra :)

- Am vazut Little Venice, Cartierul Chinezesc Soho, si Camden Town care sunt o cu totul alta fata a Londrei :)

- Pe langa toate acestea am vazut London Bridge, Tower of London (exterior) catedrala St Paul si o gramada de alte cladiri istorice!

- Sunt mandra de faptul ca pana acum nu am dat nici un ban pe programul turistic! adica toata distractia si tot ce am vizitat a fost gratis!

Am invatat atat de multe de cand sunt la Londra:

Cum ar fi faptul ca Barnes si Barnet sunt 2 locuri complet diferite, ca un nume de strada il poti gasi la Londra de peste 20 de ori :)), ca linia de metrou Circle Line nu se invarte in cerc chiar deloc, ca aici chiriile se publica cu pretul pe saptamana, nu pe luna si ca pretul chiriei difera nu doar in functie de zona ci mai mult in functie de compania prin care o cumperi! Unele vand aceeasi chirie cu pret dublu! simple like that!

Dupa 2 luni sunt fericita fiindca am gasit chiria perfecta, in cartierul perfect, pentru suma perfecta!

Dar sa nu aveti impresia gresita ca totul e perfect! Viata la Londra e grea! La Cluj lucrurile erau atat de usoare! De lucru imi gaseam sau mi se ofereau cu multa usurinta, prietenii imi erau mereu aproape, aveam timp sa calatoresc si sa fac planuri de calatorie, niciodata nu am simtit lipsa de ceva. La Londra trebuie sa ma lupt pentru orice! Daca nu vreau sa stau singura in singuratate trebuie sa fac un efort sa ma conectez cu oamenii, sa fac totul din initiativa proprie, trebuie sa ma chinui dimineata sa ma trezesc si sa fiu productiva! Cand ma duc la un interviu nu sunt Alice de pe Enciclopedia Calatorului Independent, nu sunt fata care a absolvit 2 facultati si nici cea care are o diploma de manager! Aici sunt doar un roman! si cu asta am zis multe :)     Chestiile astea mi se par cam dificile dar stati linistiti ca inca nu ma dau batuta!

Vara asta am cateva planuri: sa imi gasesc un job! unul de calibru mediu (daca se poate) inca visez! inca refuz si inca sper la un job decent! altfel am decis sa ma intorc in tara. Pe plan turistic doresc sa ma duc la mai multe festivaluri si chestii organizate ad hoc! Acolo unde se strange lumea si se intampla ceva! Doresc sa vizitez Greenwich cu meridianul 0, targul de dumineca, muzeul Marinei!
Aici se poarta sa mergi la teatru, la musical sau la comdy show! Nu sunt obisnuita cu asa ceva dar avand in vedere ca am inceput o viata noua, ar trebui sa le includ in programul de vara! Galeriile de arta deasemenea! aici se poarta galeriile, sa mai vedem si operele noilor generatii nu doar cele antice si de demult!

Cam atat despre primele 2 luni la Londra! Eu zic ca am combinat bine viata de turist cu cel de imigrant!

C you soon! Xoxo, Alice

Citeste toate articole despre Londra aici --> ANGLIA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. suna bine, sunt convinsa ca in curand ne vei da vestea cea mare: am un job excelent! numai ganduri bune iti doresc si putere sa infrunti orice greutate se iveste!

2. una peste alta , e bine :) !

Iti tin pumnii sa iti gasesti curand un job
    Eu cred ca te-ai adaptat deja suficient de bine

4. Imi place postarea ta :)
    Iti doresc sa iti gasesti si job-ul perfect dupa chiria perfecta si cartierul perfect si sa te integrezi cat mai bine la Londra!!!
    Sunt foarte faine articolele tale si parca ma intorc si eu in timp cu cateva luni, cand am ajuns in Dublin.
    Multa Bafta!!!

5. Totul merge conform planului. :) Partea cea mai dificila insa abia acum urmeaza, iti doresc mult succes in gasirea acelui job decent la care visezi, de care ai atata nevoie. Nu va fi usor, dar vad ca ai cam tot ce iti trebuie pentru a reusi: dorinta, ambitie, noroc. :)

6. La anu` vin si eu in Londra in concedium, gata!
    daca mai esti pe acolo as vrea sa fii ghidul nostru o zi :P

7. Buna.pana acum a fost bine succes si numa impliniri in gasirea jobului perfect .pup

8. veronica picioroaga9:42 a.m.

Clar! ai putea fi ghidul nostru, ptr oricare din noi! uite un job bun :-) ghid la Londra pentru romanii turisti :-)) Cel putin eu daca as veni in Londra , sigur te-as cauta. Nu m-as descurca cu siguranta! Si cum urmeaza un mare eveniment pe-acolo, ma gandesc ca s-ar gasi ceva :-D ma bucur ca iti pastrezi optimismul, si-ti doresc sa curga totul cum vrei tu si de acum incolo! Tine-ne la curent! Succes si pupici!

9. Anonim9:52 a.m.

Ma bucur ca nu te dai batuta ! Bravo.

10. Nu-i rau deloc. Si mai ales nu sunt putine locurile/lucrurile noi pe care le-ai vizitat/invatat. Spor!

11. Aa, multumesc asa sa fie!!!

Coco momentan da

Hapi da, m-am adaptat, doar partea cea mai importanta lipseste, sa am un job stabil!

Raluk multumesc frumos :) Cred ca oriunde m-as duce ar fi fost la fel la inceput

12. Nice cu ambitia si dorinta sunt de acord, norocul inca nu se arata :)

AnaQ sper sa mai fiu aici la anul sa pot sa iti arat Londra!

Speranta multumesc, pupici

Calin Andreea sper sa fiu si in gasirea jobului perfect

13. Veronica uite un job din acesta chiar mi-ar placea! din pacate vacantele pe Londra ce le fac agentiile romanesti sunt de 6 zile, din care 3 sunt excursii in afara Londrei, deci nici nu stiu ce vad pana la urma turistii in 3 zile la Londra :((

Anonim multumesc!

Natural da, am invatat si inca mai am destule

14. Bafta multa! Sa iti gasesti un job exact pe placul tau! Este foarte important sa faci ce iti place, faci cu mai mult spor si nu este un chin sa te duci in fiecare zi la serviciu ;)!

Aici in Fr este destul de greu cu joburile in perioada asta cu criza. Si apoi daca mai esti si imigrant e si mai complicat. Eu inca nu lucrez, ca nu stiu bine inca franceza, fac cursuri inca. Dar mi-e putin groaza dupa...:D.

15. Nu vreau sa te descurajez, dar poate te poate ajuta cu ceva...si eu am o amica la Londra de ceva vreme...tot cu facultate si master...si mi-a scris : ''M-au felicitat cu o strangere de mana pentru studiile mele, dar mi-au spus ca aici nu am ce face cu ele'' (ea in tara a facut finante-banci parca si un master, dar nu stiu exact in ce)...si pana la urma s-a inscris la un colegiu de contabilitate si asa mi-a explicat ca are si dreptul la cateva ore de munca, reusind sa gaseasca ceva cei care se ocupa cu masinile la Gatwick, mi-a spus ca nu e cine stie ce , dar e un inceput...spera cand termina studiile sa fie mai bine :D. Oricum imi spunea ceva de niste permise de munca de diverse tipologii...nu stiu daca sunt doar pentru studenti sau e un mod al lor de a controla imigratia...ca acum ea asteapta unul...(nu am cerut detalii ca nu ma interesa...dar daca vrei, o pot intreba)...Oricum succes in continuare !!!

16. Draga Alice...
    Multa bafta in gasirea unui job... Jumatate din problema se rezolva prin optimism si persuasiune.

Cat despre Londra... niciodata nu s-au spus sau povestit prea multe. Cel mai bine m-am simtit in Gradina Victoria (asa cred ca-i spune) pe malul Tamisei, unde este o sculptura de Rodin. Daca se poate poate imi trimiti o poza cu tine de acolo. eu am vizitat-o iarna... imi imaginez cü acum e superb acolo.

17. Larisa din pacate si la Londra mi se pare din ce in ce mai complicat :(((
    Chiar daca stiu limba :(((

Ana Maria, multumesc, stiu de toate tipologiile de permise! le-am tot sutdiat, e bataie de cap cu ele :((((

Parmena Zirina nu stiu de Gradina Victoria nu am auzit dar promit si sa o caut si sa imi fac o poza acolo pentru tine! cat de repede :)

18. Salutare Alicee,
    Deci te-ai stabilit in Londra! Locuim intr-un oras minunat.
    Circle Line si-a schimbat treseul de 2 ani (parca). Era circular cand m-am plimbat eu cu el :)
    Poate ne-ntalnim in centru.
    Toate cele bune,
    Diana Z.

19. Când le arati prea multe diplome se cam sperie si spun ca nu au nevoie de atâta calificare. Din pacate cam asa-i acum, ei au nevoie de oameni ascultatori, de buni executanti, fara idei si initiative. Au nevoie de turma...
    Chiar te consideri emigranta? De cine (sau de ce) ai "fugit"?

20. Diana sper sa ne intalnim cat de curand, daca vrei sa imi lasi un e-mail sa pot lua legatura cu tine aliceee_traveler@yahoo.com

Dan de cativa ani ma simt cu un picior in Romania si cu unul in alta parte! Nu am ales Londra ca sa fug de ceva, e pur si simplu o schimbare, o incercare! daca nu e sa iasa cum vreau eu, voi incerca altceva!

21. au, am un comentariu cam lung si multe intrebari, deci punctual :
    - nu stiam ca au si englezii un Muzeul al Ceasului !
    - galeriile Tate , si astea imi suna taaare interesant, sunt convinsa ca mi-ar placea sa le vad.
    - Hyde Park, chiar se tin speech-uri acolo?
    - despre Soho eu stiam ca e cel mai scump cartier al Londrei. Cum adica e cartier chinezesc ?
    - Si mai ales poate scrii si cum ai putut vedea gratis tot ce ai vazut pana acum, ma refer la muzee.
    - eu sper sa iti gasesti jobul care sa te avantajeze dupa toate criteriile tale, fiindca e pacat sa refuzi oportunitatea de a trai acolo. Din tot ce spui tu Londra pare o mica minune in care nici nu stii ce sa faci mai intai.
    Stiu ca am cam multe intrebari, poate la unele voi gasi raspuns in articolele tale viitoare, chiar mi se fascinanta viata ta acum!

22. Sper sa-ti gasesti un job, conteaza foarte mult cand esti intr-o tara straina. Interesant sa stiu ca ai diploma de manager ;;).

23. Mihaeladm

1. Londra nu are doar muzeul ceasului, are muzeul ambalajurilor, muzeul ceaiului, muzeul distractiei, o gramada de muzee interesante! din pacate majoritatea se platesc! cele care sunt de stat insa sunt gratuite pentru oricine, in fiecare zi ex: toate cele scrise in articol, dar si altele la care nu am fost inca! Si galeriile Tate si mai sunt si altele gratuite la care inca nu am ajuns (Barbican, Serpentine, etccc)

2. Da In Hyde Park corner se tine speech zilnic, oricine isi poate zice ofurile!

3. Soho nu e scump, e cartierul asiatic (china town) dar in care gasesti tot felul de restaurante, desi predomina cele asiatice! E centul nocturn al Londrei, aici se desfasoara viata de noapte a Londrei, barurile intradevar nu sunt chiar ieftine!

4. Londra e intradevar o minune, fiindca sunt atatea posibilitati, ai atatea de facut, si vazut o infinitate de obtiuni la orice ora! doar timp sa ai!

Federova da, momentan ma manageriez pe mine, destul de prost! :))

24. Alice, multumesc mult pentru raspunsuri. Mi-ai daramat deja cateva prejudecati.
    Muzee gratuite fiindca sunt de stat, muzee faimoase ... senzational !!
    Sper sa ne mai povestesti, inclusiv despre muzee. Cred ca suntem multi care n-am ajuns inca la Londra si care aflam de la tine toate aspectele astea !
    Acum asteptam sa ne povestesti de Regina si defilarile din weekend-ul asta. :)

25. Sa stii ca ai vizitat ceva, bravo! Mai sunt inca multe, dar ai tot timpul. Sunt si eu foarte curioasa cum e muzeul Victoria & Albert, mi-ar placea sa vad ce exponate au.

26. Alice, scrii tare frumos! tocmai am descoperit postarile tale... imi face placere sa le citesc. Ma bucur ca impartasesti cu noi experientele prin care treci din calatoriile tale.. ;)

Din curiozitate, acum mai esti la Londra? ti-ai gasit job pana la urma?
    Diplomele noastre sunt recunoscute acolo? Ca roman cu studii superioare, iti mai amintesti care era oferta de job-uri? se cerea experienta?

27. Oana da, fara experienta poti avea tone de diplome si pentru multi nici nu este luata in considerare experienta din Romania, trebuie sa fie din Anglia cu referinte contactabile si alte minuni. Acum am inceput sa scriu din nou despre Londra, promit sa scriu mai pe larg despre subiect

28. Alice, multumesc pentru raspuns; da, cred ca ar fi un articol interesant pe acest subiect, mai ales pentru cei care vor si ei sa plece in UK pentru a-si gasi un loc de munca, ma refer la cei cu studii superioare, caci pentru ceilalti cred ca poate fi mai usor sa-si gaseasca ceva.

Ai putea te rog sa incluzi in articol si pasii care se fac o data ajuns in UK, in cautare fiind de job...? si daca exista un centru de consiliere in cariera la care poti apela pentru indrumare sau daca nu, pe cont propriu, cateva sugestii si eventual cateva site-uri recunoscute in UK cu oferte de job-uri ... As fi curioasa in ce domenii cauta cel mai mult sa angajeze?!
    Iar daca ai experimentat interviuri interesante, poate ne povestesti te rog experienta ta la aceste interviuri. Ar fi interesant de citit.;)

Un week-end frumos, relaxant iti doresc!!!