Cate ore stai online in vacanta - discutii turistice

Traim anii tehnologiei

Smarthphones, Laptop, Notebooks si mai nou Tablete! Toate au wireless incorporat! Aproape as putea spune ca cineva acolo sus vrea sa ne faca dependenti de internet! Ok, internetul este o necesitate, nu doar o placere, dar totusi parca suntem bombardati de prea multe oferte cu mb pe secunda! Ieri am vazut si reclama cu 4 euro pe zi, internet in strainante! Ceea ce inseamna ca cerere este!

Oamenii traiesc din ce in ce mai greu:

-fara facebook (doar trebuie sa iti anunti prietenii ca esti pe plaja, apoi in vapor, ca acum mananci scoici imbibate in bere etccc)
- fara skype sau mess ( mama, tata, trebuie sa stie ca copilul e bine, sa il vada, nu doar sa ii spuna la telefon)
fara blog ( 10 zile de vacanta inseamna decesul blogului, nu, asa ceva nu se poate)
- fara mail ( chiar daca esti in vacanta clientii tai nu sunt, seful tau nu este, colegul tau de servici nu este, si toti au nevoie de tine)

Cat timp petrec online in vacanta

Eu destul de putin! Depinde si de vacanta!
Cand ma duc in vacanta 3-4 zile intr-un oras nou, in strainantate, unde sunt bombardata permanent de lucruri si locuri noi, unde timpul e mereu insuficient pentru a vedea tot ce imi doresc, 10 minute imi este suficient! De obicei seara ma duc la internet cafe, scriu un mail la parinti, verific blogul si in mai putin de 15 minute sunt afara in cautarea unor noi locuri!
Cand ma duc in vacanta 7-10 zile atunci petrec online ceva mai mult timp! O data la 3 zile stau cate o ora-doua! sa scriu pe blog, pe facebook, sa raspund la mailuri etccc!
Deja mai mult de 10 zile nu mai e o vacanta e un mod de a trai si atunci stau mai mult online fiindca stiu ca am timp sa vad si sa fac tot ce imi doresc, in timp!

Dar ce vreau sa spun e ca (cel putin pana acum) nu am folosit telefonul sau tableta niciodata in vacanta! Laptopul in schimb da, dar numai in camera de hotel! Nu sunt genul care cum am 10 minute libere cum hop online sa vedem ce se mai petrece! Vacantele mele sunt vacante!

Acum va intreb pe voi

Larisa,  Raluk,  Hapi,  Nice,  Mira Miha.Ela,  Aa,  Vladimir
Bogdana Cassady, Speranta, Mania si toti cititorii mei fara blog

Cat timp petreceti online in vacanta?
Pentru ce folositi internetul atunci cand calatoriti?

Pt cei noi pe blog sa va explic, la discutii turistice fiecare comentator (ce comenteaza pertinent si la subiect) va fi provocat printr-un link in urmatorul articol din aceasi serie (adica martea viitoare). Va astept pe toti sa discutam, ps: si voi cititorii mei fara blog :)!

1. Si eu la fel ca tine, depinde de durata vacantei :-) In city break-uri daca am timp sa pun una-doua poze pe FB pentru urmaritorii mei, in vacantele de minim 7 zile intru zilnic insa nu zabovesc prea mult, mi se pare pierdere de vreme cand am atatea de vazut ori experimentat. De scris pe blog nu scriu decat cand sunt acasa, niciodata "in deplasari", mi s-ar prea o si mai mare pierdere de vreme. Si cum nu ma haituieste nimeni, voit nu am platitori ori sponsori care sa se supere ca nu scriu despre sejurul oferit gratis de ei sau mai stiu eu ce alte servicii oferite, prefer sa ma bucur de vacanta si sa scriu in tihna despre ea acasa :-)

2. Daca vacanta e in strainate, nici un minut in online. In Spania era un calculator in holul hotelului, dar nu m-a tentat nici macar o secunda sa-l deschid pentru a controla blogul. De mess, mail si retele de socializare nu mai discut, nu le accesez des nici macar cand sunt acasa...
    Ma rog, acum ce am mai inceput sa folosesc fb-ul strict pentru a-mi promova blogul(fara rezultate notabile, ca nu prea am prieteni).
    Insa cand am fost in vacanta in Romania, da, am gasit la vila un laptop si i-am cerut permisiuna proprietarului sa-l folosesc si am intrat pe blog, dar asta doar seara cand ma intorceam din excursii...si oricum nu am stat prea mult ca nu era cine stie ce activitate, blogosfera mea era cam goala. :P
    Nu am tableta si nici smartphone asa ca fara net in calatorii. Si e mai bine asa ca oricum petrec prea mult timp pe blog cand sunt acasa. :D

3. Nici eu nu pot spune ca petrec prea mult timp online in vacante. Depinde de durata vacantei. Uneori mai intru cand am timp liber, de pe telefon pe FB sau blog, asa scurt sa vad ce se intampla, sau sa adaug o poza ceva, dar asta cand sunt pe teritoriul Frantei, altfel platesc prea mult interenetul :)). Poate daca gasesc wi-fi undeva... Sau seara, uneori din camera de hotel sau camping ...depinde de timp. Laptopul e prea greu, de obicei il las in camera sau in masina, nu il car toata ziua dupa mine. Pe skipe sau messenger nu intru niciodata in vacante, le folosesc doar acasa sa vorbesc cu familia din tara. In vacante ma iarta si ei :))). Mailul poate sa astepte, nu ma preseaza nimeni.
    Si eu in vacanta prefer sa vizitez, sa descopar locuri, sa ma relaxez, sa ma bucur de vacanta, nu sa stau pe internet. Asta pot sa o fac linistita acasa.

4. eu destul de putin...dupa cum s-a vazut :)))...imi mai vine cate o idee dar deschid messul de pe telefon si gata !

5. Eu pe telefon am fb, blogul si mailul, asa incat anul trecut la mare imi era usor sa verific. Dar nu stateam sa scriu posturi ci doar verificam mailurile, raspundeam, la pranz cand ne odihneam mai trageam un ochi pe fb...si cam atat. In schimb s-a mai intamplat ca in vacanta sa fie nevoie sa verific site-ul firmei, pe care-l administrez. Comenzile trebuia sa le preiau, sa le trimit, asa ca uneori am mai luat laptopul cu mine.

Ah, si tot la mare, si tot la pranz cand e prea cald sa stai afara, am mai citit bloguri si ziare pe net. Mai ales ca noi nu prea suntem cu tv-ul...

6. In vacanta nu stau pe net, prefer sa ma detasez :)Rar folosesc netul de la hotel, daca e, dar strict pentru chestii practice, gen cautat vreo adresa sau facut un check-in.

7. In vacanta sunt in vacanta, adica nu am niciun contact cu internetul, nici macar mail-ul nu il verific

8. Buna.in vacanta sunt in vacanta.nici telefon nu dau macar))))))))

9. Cred ca mi-ar fi imposibil sa traiesc mereu conectata la internet, sa uit ca in jurul meu este totusi viata cea adevarata, care imi ofera de fapt cele mai grozave experiente. Asa ca, in mini-vacante prefer sa ma bucur de tot ceea ce e nou si de ceea ce traiesc in acele momente, de locurile pe care le descopar. Iar aceste mini-vacante sunt de fapt cele mai dese, pentru mine. Asta nu inseamna ca uit total de blog, de oamenii care citesc blogul meu... Dar incerc sa gasesc un echilibru.

Nu am nici eu smartphone, asa ca folosesc de obicei un internet cafe pentru a verifica rapid ce s-a mai intamplat online. In rest, ma bucur de calatorii cat pot de mult.

10. Salut,
    Cand mergem in vacanta ne place sa exploram la maximum zona, ca sa zic asa...astfel, recunosc ca ne luam laptop-ul cu noi, insa facebook-ul si mail-ul sunt lasate deoparte pentru ca nu avem timp sa le deschidem. Din cand in cand, mai verificam insa blog-ul si mai intram pe messenger sa mai comunicam cu cei de acasa.

Din cele enumerate de tine eu am doar laptop. Imi e bine asa
    Cele doua telefoane imi ocupa suficient timpul
    In vacanta , odata la 4 zile verific mailul iar daca astept ceva urgent in verific zilnic dar atat
    Nu stau pe net si nu postez pe blog(uri)

12. Eu am avut o vacanta in Maroc fara telefoane, fara laptop si fara ceas :) Cred ca asta spune totul :)

13. Eu în vacanțe sunt de multe ori inaccesibilă și pe telefon. :lol:
    De regulă prefer să fac în concedii și alte ieșiri să îmi ocup timpul cu vizitat, plimbat, escaladat, descoperit. Nu prea am timp de internet. Desigur, îmi mai verific adresa de mail personală și cea profesională, dar pe cele folosite pentru blogging și alte chestii rămân ignorate. Mă mai interesez de vreme pe net, mai consult un mers al trenurilor, nimicuri din astea.
    Extrem de rar iau laptopul în concedii. Mi se pare inutil. Telefonul e un must și tableta e mai mult pentru citit pe drum.

14. Iti dai seama ca n-am stat sa calculez :D. Cand si pe unde apuc, ma conetez. Si tot vacanta e. Imi place conectat. Pentru mine blogul sau FB nu-s datorie. Imi plac. Daca ma chef sa scriu...scriu, daca nu, nu scriu. Sunt hobby. Asadar ma conectez nu fiindca trebuie, ci fiindca asa voiesc eu.
    Folosesc in general ipad sau laptop 8mai putin iphonul ca ma enerveaza, e prea mic si eu am degete mari) si fac parte dintre cei care cer parola de conectare la wi-fi prin baruri si restaurante. Daca n-au merg pe internetul providerului fiindca sa fim seriosi, e tare ieftin. In plus, absolut intotdeauna hotelurile la care ma duc au internet. Daca n-au gratuit, platesc fara discutii. Sa stii ca 4 euro pe zi e ieftin ca braga. Eu am platit 20 de Lire per zi in Belfast, 24 de euro in Berlin si 20 de dolari la Marriott. Eu n-am intalnit niciodata internet la hotel cu 4 euro pe zi. Poate pe ora...

15. cand plec in vacanta sunt deconectata complet. imi place sa fac pauza si de pasiuni sau sa le schimb intre ele. telefonul imi ajunge sa aflu daca cei dragi sunt bine, atunci cand nu-s cu mine, pe blog anunt ca-s plecata, iar restul chestiilor le gasesc neschimbate cand ma intorc.

16. Niciun minut.
    Daca e vacanta, vacanta sa fie!
    Si mobilele le tin inchise daca pot, iar pentru comunicare intre masinile cu care plecam in vacanta folosim statii radio. Nu-mi neglijez cititorii pentru ca am articole planificate pentru fiecare zi cand sunt in vacanta. Partea cu interactiunea la comentarii insa n-o pot rezolva prin planificare :) Spor!

17. Ioana eu din pacate nu reusesc sa postez poze pe facebook in vacanta desi am incercat, totdeauna mi se incarca prea greu!

Nice stai linistita, eu am ambele dar nu le folosesc niciodata! prefer tot laptopul! :)

Larisa asa e! dar eu am vazut atatia calatori care cum stau o secunda cum se conecteaza pe net! romanii parca nu sunt atat de absorbiti de asta, si daca au smart phone nu le folosesc excesiv! Prin Londra lumea si cand merge pe strada sta pe net

18. Coco, sa inteleg ca folosesti netul de pe telefon pentru blog! pai daca iti vin idei bune! trebuie!

Mihaela acum la mare inteleg si eu! pe plaja, parca dupa un timp te plictisesti! :)

Andra :) aici ne asemanam! cel putin pt moment, poate ma va prinde si pe mine boala netului in vacante!

19. Mircea asa! sa te bucuri de nou!

Mira si eu incerc sa gasesc un echilibru dar in ultimul timp nu-l prea gasesc :((( Sunt tot contra timp!

Raluca si eu duc laptopul cu mine, pentru 3 zile nu, dar pentru mai mult nu ma pot abtine :)))
    De fapt in Essouira (Maroc l-am dus si pt 3-4 zile) ca stiam ca e vacanta de relaxare mai mult decat de vizitare

Hapi eu nu pot sa stau departe de blog asa mult timp! 2-3 zile pot, linistita, apoi simt ca ceva imi lipseste, dupa 1 saptamana deja sunt rau! :)))

20. Mania, fara ceas??? asta e tare!

Diana imi place ca ai de toate dar reusesti sa te detasezi si sa te bucuri de vacanta!

Vladimir la hotelurile cu multe stele si netul are alta valoare! doar asa ca esti taxat la pret de stele nu de internet ...
    Eu cel mai mult am dat 2 euro pe ora la un Hostel in Italia dar pretul nu era chiar mare daca ma gandesc unde eram cocotata si aveam internet!
    In rest 4 euro a fost cel mai mult! Dar multe aveau gratis!

Aa am vazut si eu anunturile tale cum ca pleci, eu nu prea anunt fiindca de obicei mai apuc sa scriu ceva si la destinatie mai ales daca stau multe zile! dar cel mai adesea am pregatite articole de acasa :)

Daniel asa si eu! doar cu comentariile nici eu nu fac fata! :)

Ps: La cat mai multe vacante tutror!!!

21. Ei, la noi e ceva mai complicat. Daca am merge intr-o vacanta, doua pe an probabil ca am vrea sa stam departe de net, dar cum plecam cam o data pe luna, uneori chiar si mai des, e destul de greu sa taiem legaturile. Mai ales cu ce se intampla la lucru, in conditiile in care clientii multumiti sunt cei care ne permit sa calatorim asa mult :) Asa ca atunci cand plecam avem grija sa ne luam hotel cu internet si in medie petrecem cam doua ore pe zi in fata laptopului. Cat sa rezolvam problemele urgente si sa ne informam despre programe de vizitare & co. Plus wikipedia la greu cand vrem sa aflam mai multe despre un loc abia vizitat.

22. Nu am mai avut o vacanta adevarata de multiii ani, insa de 5 luni sunt intr-o permanenta vacanta. Din pacate, mare parte din timp il petrec la calculator. Din fericire, il petrec pe blogurile voastre, urmarind traseele pe care le parcurgeti prin lume.

23. La mine e foarte simplu : nu am nici laptp, nici smartphone, nici tableta. Singura sursa de net e pc-ul. :)
    Deci vacantele sunt 100% lipsite de net.
    Adevarul e insa ca imi convine astfel, profit de orice minut.
    Iar dependenta de net inca nu sunt, deci nu sufar de vreo lipsa. :)
    Cateodata recuperez cand ma intorc din vacante, alteori nu, depinde de aglomerarea perioadei respective.

24. Eu incerc sa-mi fac vacantele offline :-)
    Daca lucrez toata ziua cu calculatoare, prefer sa ma deconectez cand plec pe undeva. Intru foarte rar pe net, si doar daca am un scop precis (caut punctual o informatie anume, un hotel, un obiectiv). In rest, fara facebook, fara blog (scriu doar de acasa), fara mail, doar relaxare :-)

25. eu recunosc ca nu prea stau, eventual mai arat cate-o poza, dar de cele mai multe ori sunt afara sau in locuri fara internet sau cand sunt la hotel, unde de regula avem internet nu ma dau decat daca am de cautat ceva intormatii despre destinatiile sau planurile zilei urmatoare. De aceea cam pierd si sirul discutiilor turistice si blogul meu cam sufera. Mai raspund la comentarii si emailuri cand stau sa astept in aeroport, dar de obicei prefer sa citesc, mai ales ca am primit foarte multe carti in ultima perioada. De aceea nici nu prea ma car cu calculatorul dupa mine in vacanta, de obicei am doar tableta si mi-e suficienta.

26. Ai de la mine o nominalizare, dar si o leapsa ... dulce.

Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

27. Adriana pentru noi, pasionatii de calatorii, calatoriile nu sunt neaparat vacante! nu mergem doar sa ne relaxam cum fac multi! Iar la 3-5+ calatorii pe an, deja e greu sa stai departe de job atat de mult

Vienela trebuie neaparat sa mergi pe undeva, nu se poate doar in fata laptopului!

Mihaeladm e bine sa te abtii tentatiei de a le cumpara, apoi e mai greu sa te stapanesti sa nu le folosesti :) chiar si in vacanta

Apollo asa si eu :) te inteleg perfect!

Kadia si blogul meu sufera (si a fiecaruia cred) atunci cand e in vacanta, dar pana la urma blogurile noastre (cel putin cele de travel) sunt conditionate de asta fara calatorii nu am avea despre ce scrie