Amintiri din copilarie pe Litoral

Weekendul trecut am primit cadou de la tata (multumesc pe aceasta cale din nou :) ) un hard de un tera cu toate pozele mele din vacanta! Ceea ce m-a bucurat enorm! de atunci sortez poze, le pun pe categorii, pe ani, pe orase, pe tari! printre altele am gasit si pozele mele din vacante, mai vechi! Cele pe care nici nu le aveam pe laptopul meu!
Si tot weekendul trecut pe cand anunta la meteo 25 de grade in Constanta, iar eu ma zgribuleam de frig la Cluj m-am pus pe depanat amintiri! pe blog evident :)

La inceput a fost Navodari! complex de tabere pentru copiii! Tot anul scolar visam la vacanta de vara de pe litoral! La Andre', Animal X, 3Sud Est! Erau cele mai in voga formatii pe atunci iar spectacolele se tineau in fiecare seara! Navodari pentru mine insemna Litoral - Era cea mai frumoasa statiune! Si pe buna dreptate, pavilioanele se intindeau pe malul marii ca niste vile de lux, eram serviti cu mancare buna de 3 ori pe zi mai ceva ca la All Inclusive, plaja era populata majoritar de copii si era distractie din zori pana-n noapte! Aveam si program, educativ, sa nu credeti! Ore de sport obligatoriu pe plaja! Volei, concursuri de  jogging, batminton, concursuri de construit castele de nisip! Ne relaxam cu Septica, Monopoly si porumb fiert! Pe buna dreptate erau cele mai frumoase 10 zile din an!
Timpul a trecut si destinatia s-a schimbat ....

Constanta - de la Pavilion in Camine in centrul Orasului

Eh Constanta m-a asteptat alte 5 veri la mare! Imi amintesc ca era greu sa ne acomodam de la Pavilion la Camine! In Pavilion dormeam cate 40 iar camerele erau Imense! cat niste sali de spectacol! La camin lucrurile au inceput sa se complice! eram impartiti cate 7 pe camere dupa preferinte! De aici se nasteau intrigi, prietenii care se terminau cu tragedii copilaresti de genul: "Nu mai vorbesc cu tine niciodata"! Ba mai erau ani cand o sunam pe mama sa ma plang cam am ramas fara prieteni! Niciodata nu eram eu de vina! era de vina varsta, 13-14 ani, adolescenta cu probleme existentiale! probabil le stiti si voi :)
Totusi la Constanta vacantele erau mai lungi! Fiindca se adunau si noptile petrecute prin No Problem si Black Sea discotecile cele mai tari din oras! Iar activitatile de pe plaja se rezumau la somn, baie in mare, somn, baie in mare! Dar cel mai tare era faptul ca ne-au mutat in oras! Practic taberele nu mai erau atat de "tabere" cat timp aveam program liber prin oras, shopping prin Tomis Mall, cantina pe cartele (pe care le vindeam uneori la gurmanzi pentru pizza de pe terasa) plimbari cu grupul de prietene pe faleza si intalnirea de la ora 6 cu delfinii! Da in Constanta prin anii '90 erau in grup de delfini (nu doar la delfinariu) ci in Marea Neagra care in fiecare seara, pe la 6-7 faceau spectacol in larg! Si noi negresit, in fiecare seara mergeam sa-i vedem!

Iar apoi a urmat Mamaia - dragoste la prima vedere!

La granita dintre adolescenta si maturitate am descoperit Mamaia! Mamaia era de vis! In ultimele veri petrecute la Constanta cu tabara ne duceau la Mamaia imediat dupa spectacolul de la Delfinariu! Fiindca era aproape! Nu ne lasau decat in Satul de Vacanta dar nici ca ne trebuia mai mult! Eram cei mai fericiti copii! Printre preferatele mele era Balerina, Trenuletul, Casa Groazei! Si bunatatile din targ: vata pe bat, mere coapte trase prin zahar ars, porumb prajit! Aromele copilariei mele!
Ultima data am fost la Mamaia acum 6 ani! Nu mai eram chiar copil! Si nici nu mai mergeam in tabara! Pe vremea aia inca calatoriile mele nu cunosteau internetul asa ca ne-am cazat la gazda!  Calatoream spontan, iresponsabil sa-i spuneam asa. Pe atunci nici nu stiam sa existe site-uri cu cazare, nu stiam de Turo.ro, nu stiam ca daca cauti cazare Mamaia sau cazare apartamente Mamaia o sa le gasim pe toate frumos ordonate, cu impresii de la cei ce au fost, cu preturi si detalii! Am avut probleme la gazda, ne-au dat cheia si am plecat pe plaja! Cand ne-am intors nu mai stiam cum sa ajungem la apartament, care e blocul, nici strada corecta fiindca erau toate la fel! Dar trecand peste asta, acum 6 ani am descoperit Mamaia cea frumos ordonata, cea luxoasa si nu in ultmul rand, cea scumpa! Ne-am dat cu telegondola, evident, am vazut pentru prima data ce inseamna un Aqua Parc (si un pret european la intrare de 10 euro) o faleza adevarata cu restaurante, terase si fantani arteziene, iar in  Satul de Vacanta au aparut si Ciocanele, adrenalina cu capul in jos!

ps: Credit photo -bunul meu prieten Robert, eu nu aveam camera pe atunci

Asa ca amintirile mele de pe Litoral sunt cele mai frumoase clipe ale copilariei mele!

Voi ce amintiri de pe Litoral aveti ?

1. Alice, ce cadou minunat ti-a facut tatal tau! Cred ca este unul dintre cele mai frumoase si mai preţioase.

Tare faine amintirile tale de pe litoral. Mai ales prima... Eu prima dată am fost la 1 an si ceva, nu-mi amintesc desigur ce-am facut pe-acolo, doar ca mi s-a spus ca la un moment dat s-au gandit sa ma lege :D fiindca nu puteam sta linistita intr-un loc, tot timpul plecam... exploram si eu locurile :D

2. ce-mi place postul acesta cu orasul meu drag si scump...sa stii ca mai sunt delfini inca...se vad de pe terasa restaurantului On Plonge din Portul Tomis !...si au inceput reparatiile la faleza...sa poftesti la plimbare :)

3. Mira da m-am bucurat enorm de el! Fiindca pana acum aveam pozele atat de imprastiate pe mai multe calculatoare si fara nici o ordine incat deseori ma intrebam daca nu o sa le pierd :(((
    Bine am fost si eu cu ai mei la 3 ani la Saturn, tin minte ca nu mai vroiam sa ma dau jos de pe carusel! si un creion lung ce l-am luat de acolo suvenir ce a stat pe biroul meu multi ani! Dar din vacantele mai recente, ce ai sa ne povestesti?

Coco ma bucur, o sa revin la Constanta, astept sa se termine faleza! Vezi apropo de turism, daca sunt acolo delfinii s-ar putea face plimbari cu vaporasul mai aproape de ei, asa cum se fac prin Noua Zeelanda si alte tari din lume! doritori ar fi cu siguranta

4. Amintiri de pe litoral nu am, in schimb am multe de la munte. Am fost prin tabere sau cu ai mei cam peste tot prin tara. Mi-as dori sa merg din nou prin locurile alea, sa vad cum s-au schimbat intre timp :)

5. Ce amintiri frumoase... Eu am avut o pauza de 14 ani cand n-am mai calcat pe la mare, intre 1990 (cand eram in clasa 1, si nu-mi aduc aminte prea multe lucruri de atunci) si 2004, cand eram pe la sfarsitul facutlatii.

6. Andra si eu sunt curioasa de Navodari! De atunci nu am mai fost! mi-ar placea sa stiu ca inca exista complexul pentru tabere! si ca se tin! si ca taberele sunt la fel de "copilaresti" ca atunci :) Intre timp eu m-am intors la Constanta si Mamaia acum 3 ani! Constanta era cum am lasat-o, Mamaia mult mai luxoasa, plajele erau cu paturi cu baldachin si mult mai curata! :)
    La munte cum era in tabara? Nu am fost niciodata ....

Apollo wow!! 14 ani! eu daca stau 2 ani fara mare deja sufar! cumplit :)
    Cand ai fost in 2004 cum ti s-a parut?

7. La mine prima data a fost Venus-Neptun-Olimp, zona aia, toata copilaria, cu parintii, ani la randul. Abia asteptam atunci sa vina vara si sa plecam la mare :).
    Mai tarziu, in adolescenta, a urmat Costinesti cu prietenii :)). Vai ce imi placea..distractie pana dimineata, discoteci, singuri fara parinti :))...
    Dupa, mai spre maturitate, am avut cateva tentative de iesiri de weekend prin Mamaia.
    Iar dupa asta...m-am lasat de mare si am inceput sa merg numai la munte :))) si end of story :)).
    Are si litoralul romanesc farmecul lui, pentru noi toti cred, pentru ca avem multe amintiri legate de acele locuri. Eu m-as intoarce de exemplu o zi prin zona Neptun-Venus, chiar daca stiu ca nu arata prea bine, doar sa retraiesc amintirile alea de cand eram copil, mancam clatite pe plaja si plangeam cand nenea fotograful ne facea poza de familie :))....

8. Am fost si eu in tabara la Navodari, in Constanta si Mamaia, am trecut prin crize adolescentine(cred ca ne certam si ne "promiteam" ca nu ne mai vedem niciodata tocmai pentru ca sufeream mult la gandul despartirii), m-am ratacit pe strazile din C-ta, am fost prinsa de controlori fara bilet si astfel am descoperit o statiune magnifica, Mamaia, m-am indragostit pe plaja din Neptun si in discoteca in Costinesti...multa aventura si numeroase amintiri de neuitat de pe litoralul romanesc al Marii Negre. :)

9. Larisa uite ca eu nu am poze de la fotografi! Una singura la Felix daca imi amintesc bine :)
    Si eu am fost pe tot litoralul! Dupa facultate am descoperit si eu Vama Veche si Ringul din Costinesti :) ultima oara am fost anul trecut in Vama si acum 3 ani in Costinesti

Nice si eu am luat amenda fiindca am trecut pe spatiu verde care de fapt era pamant, nimic verde pe acolo! Ma rog, ideea e ca trebuia sa imi vina in posta! N-a venit niciodata :))

10. @alicee: e superb in tabara la munte, drumetii, aer curat si "disco" seara tarziu :)) Si un cer cu muuulte stele :)

11. Primele mele amintiri EVER sunt de pe litoral din '86, o vacanta mereu vie in inima mea, apoi am asteptat nu mai putin de 19 de ani sa ma reintorc pe litoraul Marii Negre, in toata aceasta perioada ai mei m-au carat mai mult pe la munte si pe la vecinii maghiari, dar nu-mi pare rau, am recuperat mai apoi cu doua vacante reusite la mare in 2005 si 2009... Oricum litoralul nostru nu se numara printre locurile mele favorite din Romania, dar nici nu-l vad cu ochi chiar atat de critici cum il privesc unii.

12. Andra :) eu mai mergeam la tara! Vara imi placea sa caut cu privirea stelele calatoare! repede imi puneam o dorinta :) (nu se prea implineau)

Bia in '86 nici nu eram nascuta :) Ma intreb cum era litoralul pe atunci! cred ca mult mai ok decat acum! In 2005 si in 2009 in ce statiuni ai fost?

Natural in Vama si 2 Mai am fost cand am inceput facultatea, chiar i primul an si anul trecut! astea sunt amintiri recente, nu din copilarie :)

13. Pai eu aveam aproape 2 ani in '86 :)) De aia zic ca sunt primele mele amintiri EVER, dar franturi, deci nu-ti pot spune cum arata litoralul pe atunci, cred ca am fost la Venus sau Neptul :P In 2005 si în 2009 ne-am pus baza la Constanta, dar in 2005 am fost in TOATE statiunile de pe litoral, cam ziua zi stațiunea, ne-am plimbat mult, plus ca am fost si la Centrala de la Cernavoda (one day trip), iar in 2009, fiind vorba de un weekend prelungit doar, am fost numai prin Constanta si prin Mamaia, mai mult ne-am prajit la soare, ceea ce nu-i deloc stilul meu de vacanta, dar am fost cu niste prieteni...

14. Alicee, n-a fost chiar alegerea mea. In 2004 marea era... altfel. Nu mai vedeam lucurile cu ochii de copil, nu ma mai interesau acadelele si caruselul. In orice caz, Bia m-a depasit cu mult. Bine, ea are si o scuza, Ineul e departe de mare.

15. Bia vad ca mai multi am fost pentru prima data la Venus, Neptun, si eu am fost tot acolo cu parintii! Ma intreb daca erau atunci statiunile cele mai in voga sau pur si simplu erau ca acum statiuni de familisti si e doar o coincidenta :) Si eu am fost prin toate statiunile dar doar de cateva mai imi aduc aminte! :)

Apollo sa inteleg ca in 2004 te-a dezamagit litoralul nostru? e pacat ca nu se investeste mai mult in el (mai ales in calitatea serviciilor) fiindca avem plaja cu nisip (sunt tari care nu au), statiunile sunt destul de mari, avem delfinariu, acvariu, parc de distractii, delfini in mare, plaje inca salbatice etccc Dar e atata tiganie, personal amator etcc incat te enerveaza! nici cu caratenia pe plaja nu exceleam! Iar mancarea e destul de limitata la fast food (chiar si la restaurante)

16. Am cateva amintiri de pe litoral insa cele mai multe sunt cu muntele.Nu ai cum sa te plictisesti intr-o drumetie de munte fie cu prietenii sau familia.Unde mai pui performantele daca iti stabilesti sa ajungi pe varfuri inalte!

17. Eu prima data la mare am fost intr-o tabara in Eforie Sud, avea 12 ani si marea mi-a placut f mult cand am vazut-o prima data. Apoi, la un an dupa, am mers in 2 Mai tot in tabara si imi amintesc ca rugam pe toata lumea in fiecare seara sa ma trezeasca dimineata sa merg sa vad rasaritul dar dimineata nu aveau nici o sansa sa ma trezeasca. De atunci nu am mai vazut litoralul romanesc:( ( doar putin Constanta anul trecut cand am mers spre Bulgaria)

18. Alicee, n-as putea spune ca m-a dezamagit, dar cu siguranta a fost altfel.
    Apopo de plaje inca salbatice, avem, dar sunt la kilometri distanta de cea mai apropiata localitate (ex Vadu, Corbu cam la 5 km de sat). Cu masina se poate merge, dar risti o amenda substantiala (intre 4000 si 8000 de lei, ca sa fiu mai exact). Permisul care te-ar scuti de amenda se obtine de la Tulcea (de luni pana vineri) pentru niste plaje din jud Constanta, unde ajungem sambata si duminica. Cei de la rezervatie prefera sa trimita garda de mediu cu noaptea-n cap ca sa dea amenzi, decat sa puna pe cineva sa taie bilete.

19. hmm, am fost pe litoral de multe ori, mai ales cand locuiam in moldova,era mai aproape. de obicei mergeam in septembrie, la saturn, acolo se dadeau bilete, acolo mergeam. imi amintesc parcul de vacanta chiar langa hotel,trenuletul ala abrupt ca-mi tremurau picioarele inca o ora dupa ce coboram din el si masinutele care se buseau. am fost si la navodari in generala, dar mi-a fost dor de mama si am cam bazait dupa ea :)
    ultimele dati am fost la constanta intr-o tabara parinti+copii, atunci am bifat aqua parc-ul si telegondola si mereu vizitatele planetariul,acvariul si delfinariul.
    pot spune ca am cam vazut ce era de vazut pe litoralul nostru si la cate ore fac pana la noi la mare,la ce preturi si servire se ofera, mai bine mai lungesc putin calatoria si ma bucur de altceva :)

20. Cadoul este superb. Eu primele amintiri de mare le am de cand mergeam cu ai mei la Mamaia...apoi la Navodari tot in tabara, unde mi-a placut la nebunie, Taberele mele in afara de Navodari au fost la munte, dar si alea au fost minunate. Pentru mine cel mai important lucru era plecatul de acasa :), nu conta unde.

21. Moaaaama, da cate amintiri aaam! :)

Ce nostalgica am devenit datorita articolului tau! :)

Imi amintesc asa de multe incat nu sunt in stare sa le pun pe toate"hartie"!!

De la 1 an si pana la 15 am mers in fiecare an cu familia la mare, si imi amintesc cat de misto era la cort, cand eram mai mici, si ce ahtiata eram sa intru in apa de o mie de ori. Si ce misto era ca mergeau si bunicii nostri cu noi..

Apoi au urmat verile din liceu cu colegii, ingragosteli pana peste cap, despartiri, nebunii! :)

Muuulte multe amintiri! Multumesc ca mi-ai dat ocazia sa mi le depan in minte :)

22. Wow...din categoria amintirile ma chinuiesc...ce momente frumoase am petrecut pe litoral. Mamaia era preferata mea, imi amintesc cati ani la rand in adolescenta ne organizam tot grupul nostru pentru a gasi camere la pret mic si a reusi sa stam cat mai multe zile...cata distractie...era frumos, din pacate la mare in Romania nu am mai fost din 2005..cine stie cate lucruri s-au schimbat!
    Am citit blogul tau, am vazut ca esti pasionata de calatorii, si eu am vizitat multe locuri frumoase, te invit sa descoperi locul unde locuiesc eu, Tirolul de Sud in Italia....daca ai ocazie sa treci prin zona, anunta-ma, te invit la cina :)

23. Cand eram mica in fiecare an eram la mare cu familia cate 2 saptamani, ca asa era pe vremea lui Ceasca, tot romanu isi permitea. Mergeam mai ales in Mangalia si Neptun, Jupiter, Saturn. Era frumos, in Mangalia imi amintesc ca erau multi copaci aproape de plaja, un fel de padurice (care nu mai exista de mult din pacate). Nu imi amintesc de alge si de manele ascultate la maxim, de fapt nu se auzea nici un fel de muzica pe plaja, inafara de cea facuta de valurile marii, si ce frumos mai era!

Fotografiile de familie cand trecea pozarul erau un deliciu: "Nu dati banii pe prostii, faceti poze la copii!", din fiecare an avem. Pe atunci imi amintesc ca multi straini ne si treceau pragul litoralui ca si turisti: nemti, rusi.

In ziua de astazi nu as mai merge pe litoralul nostru pt ca: serviciile sunt proaste, hotelurile sunt FOARTE scumpe. De ex anul trecut am petrecut 1 sapt la un hotel de 4 stele in Malorca, cu demipensiune, situat chiar pe plaja, 2 persoane, si am platit 700 de euro. Practic cu aproximativ 150 ron/zi de persoana aveam si cazare in super locatie, cu camera cu fata la mare si balcon, si 2 mese pe zi (si ce mese!). La noi in tara la pastele cailor faceam ceva cu banii astia in Mamaia la un hotel de 4 stele. in plin sezon de august vorbesc! Asa ca...litoralul romanesc ramane numai in amintirea mea ceva frumos.

24. In Romania n'am fost niciodata pe litoral :(. Abia am iesit din orasul meu natal...

Nu am amintiri de pe litoral.
    Cand aveam 2-3 ani am fost cu ai mei la mare si apoi daca bine-mi amintesc mergeam mereu la Felix sau in alte statiuni- Calimanesti, Govora....de-astea
    Cand am inceput eu sa-mi aleg taberele, mereu optam pentru munte,mergeam la Brasov sau Sinaia, Valenii de munte, Belis fantanele, Valea Draganului

26. Haha, ce frumos!
    Si eu imi doream sa merg in tabere la mare dar din pacate cand eram mica ai mei stateau f prost cu banii si nu ramaneau niciodata pentru ama trimite acolo.

27. Am si eu o multime de amintiri. :) Primele amintiri sunt de la Costinesti si Mamaia, acolo mergeam cu parintii. Era tare frumos, nu ma plictiseam, tot ce era mai greu era drumul spre mare, in Dacie...mi se facea mereu rau, ajungeam dupa o gramada de timp.
    In adolescenta am mers cu colegii la Costinesti si apoi Eforie Nord...dar dintre toate statiunea cea mai draga a ramas Costinesti. Acolo parca am amintirile cele mai faine.

28. Frig si sex astea-s amintirile :)). Frig fiindca am fost la o nunta in noiembrie si numai faptul ca m-am imbatat m-a salvat de la inghet, iar sex fiindca nevasta mea a facut practica din anul II de facultate acolo si am venit si eu. Aveam 19-20 de ani si a fost si cald si ocazie nesperata sa ne tavalim dezgoliti prin nisip :P. Asadar dap, imi place litoralul romanesc! :D

29. Vladimir frumoase amintiri! Eu n-am inghetat niciodata pe litoral! desi am mers de 1 mai o data :)! dar si atunci am prins vreme buna :) De sex nu se pune problema, era copil :)

Mihaela Costinesti e mai pentru tineret! am ajuns si eu acolo in cateva nopti, acum 3 ani am fost ultima oara, a fost frumos, tot distractie, tot cluburi si discoteci pe plaja! Problema e cu tineretul, multi analfabeti cand am fost eu! noroc ca eram cu gasca ca daca nu ma obosea psihic atata prostie, grandomanie, smecherie din partea tinerilor!

Ana Q pacat! cred ca sufereai mai ales ca de la tine la mare nu e asa mult! o aruncatura mai mare de bat :)

30. Hapi eu nu am fost niciodata la munte, nu stiu de ce:(! Nu tin minte daca se facea ... sau nu! sau nu vroiam eu :)

Roscata daca ai ocazia sa mergi! Nu se compara cu cele din Spania dar oricum, pentru distractie sunt bune!

Raphaelly sunt scumpe dar poate ca nici nu sunt bine promovate! trebuie sa fie si la noi hoteluri bune, cu servicii de calitate! din pacate in turism nu se prea face suficienta reclama! nici hotelurile, nici restaurantele, nici macar la obiectivele turistice! :(((
    Oricum ati prins un super pret pe Mallorca!

31. Ramy multumesc de invitatie, sa stii ca nu te uit :)

Alexandra la cort nu tin minte sa fi stat! in familia mea nu se prea practica (am fost o singura data pe malul Muresului) din cate tin minte si noaptea a venit o rapaiala de mama focului :))

Ana Maria si mie de mica imi placea sa calatoresc! oriunde! acum sunt la fel :))))

32. Adriana cu muntele nu prea am avut tangente in copilarie! se promova la maxim marea :)

Ramona nici eu nu reuseam sa vad rasaritul in copilarie! doar in ultimii 6 ani am ambitie pentru asta :) de obicei nu dorm deloc ca sa fiu sigura ca nu il ratez :)))

Apollo mda :(( turism romanesc din nou! trist, cred ca te enerveaza la culme! Am auzit ca la Corbu e fosta "Vama Veche" ...

Aa, stiu ca ai descoperit Grecia si iti place! dupa ce peisaje am vazut in pozele tale, e drept ca nu se compara :)

33. Prima oara la mare am fost la 17 ani, un cadou pretios de la fratele meu inainte de ziua de nastere. Am stat in Euforie Sud, la cineva in gazda, o camera cu mai multe paturi. Attunci am incercat sa pescuiesc, dar m-am lasat pagubasa cand am vazut ca vecinii de undita scoteau prada si eu ma plictiseam cu momeala in apa. Tot atunci fratele meu adormise in soare si seara ii turnam smantana pe pielea arsa de soare, ah ba nu era a doua oara. In Euforie Nord, tot cazati la casa. Atunci m-am indragostit prima si ultima oara la prima vedere de un baiat, care lumea ne banuia a fi frati, am incercat sa construim o poveste de dragoste care a incetat datorita distantei. Era din Craiova.
    A treia oara am fost cu cea mai buna prietena, multe nebunii, in campingul de la Navodari.
    A patra oara in Satul de Vacanta.
    Dupa un timp m-am mutat in Mangalia, dupa casatorie, si marea o aveam la picioarele noastre si noaptea o auzeam in garsoniera noastra de serviciu.
    A fost frumos!

Si mi-e dor de ea si stiu ca o voi vedea cat de curand.
    Frumoase amintirile tale, iar cadoul tatalui e.. de suflet! :)

34. Am uitat, cum am putut, sa mentionez si de escapada cu colegii la sfarsit de liceu. ME-MO-RA-BIL! Trebuia sa fim sub supravegherea dirigintelui, oricum nu ne-am facut noi de cap prea mult, am fost cazati la Dacia, parca.. acum imi scapa numele :D

35. Anonim3:03 a.m.

mergeți la Neptun! e cel mai fain..