Ravello - Mai aproape de cer decat de mare (8)

Circuitul nostru de o zi : Coasta Amalfi - Amalfi - Ravello se incheie aici! In Ravello, statiunea de deasupra orasului Amalfi si Altrani, in cel mai inalt punct al Coastei! Vorba lui Andrei Gide:

"Ravello - Mai aproape de cer decat de mare"

Drumul spre Ravello

Din Amalfi am luat din nou autobuzul spre Ravello. Nu ne-am interesat de bilet fiindca aveam ArteCard care include transportul pe coasta! Drumul este unul foarte frumos, ca in toata regiunea de altfel insa aici diferenta o fac dealurile terasate "impodobite" cu vile de lux! Daca mergeti cu masina pregatiti-va sufleteste pentru inca un drum ingust, foarte ingust, singurul loc din viata mea unde am vazut semafor pus in munte, pentru a stii cand poti trece si cand nu! Autobuzul se oprea la fiecare 5 minute sa ii lase sa treaca  pe cei care veneau din Ravello! Dar pentru mine treaba asta era excelenta, astfel reusind sa fac unele din cele mai frumoase poze (prin geamul autobuzului) din vacanta! :))

Obiective turistice din Ravello

Nu sunt multe fiindca Ravello e mic, se pot vedea toate in 4-5 ore!

• Piazzeta dominata de Duomo in care gasitit Muzeul Duomo (intrarea ~3 euro/ zilnic intre 9-13 si 15-19)
  • Villa Rufollo in imediata apropiere care merita negresit sa ajungeti aici pentru gradina suspendata deasupra coastei cu peisaje superbe! In iulie gazduieste Festivalul Musicale di Ravello (intrarea ~6 euro/ zilnic 9-apus)
  • Villa Cimbrone o fantezie in stil medieval care se ridica la 450m deasupra marii (este la 25 min de mers de centrul Orasului / intrare ~ 5 euro / orar 9-apus)
  • Belvedere dell'Infinita (Privelistea Infinitului) un parapet mare de piatra dincolo de care se intinde perspectiva Golfului Salerno (imediat langa Villa Cimbrone)

Ravello - Villa Rufollo

Trebuie sa recunosc ca m-am dus in Ravello special pentru Villa Rufollo! Am vazut intr-o zi poze pe net si m-am indragostit! Asa cum sper sa gasiti inspiratie si in articolele mele si sa va starneasca atat de rau incat sa planuiti o vacanta cat de repede in Imprejurimile orasului Napoli fiindca toata zona e un Paradis si o recomand cu mare caldura!
Asadar de la autobuz ne-am dus direct la Villa Rufollo! Villa Rufollo a fost construita in secolul al- XIII-lea pentru familia Rufollo! Pe vremea acea Villa era un Castel Imens, se spunea ca avea "mai multe camere decat zilele unui an"! Insa cu timpul familia Rufollo a decazut material iar Villa a fost vanduta altor familii din Ravello! Astazi a ramas o mare ruina din pacate, o parte a fost demolata, insa au ramas cateva elemente specifice Villei:

Turnul Maggiore (inalt de 30 m)

Un Pavilion in aer liber (Sala del Cavalieri)
pe care mi-ar placea sa-l numesc: "Fereastra catre cer"

Manastirea

Si nu in ultimul rand Gradina! multe flori, pergole, si o
Panorama de nota 20! :)

Dupa ce mi-am satisfacut dorinta, am mai hoinarit putin prin Ravello, am facut poze in Piazzeta, am blestemat pauza de pranz si siesta italienilor fiindca am prins Duomo inchis, am intrat prin atelierele cu ceramica, am invidiat din greu pe cei care au vile aici, si putin mai mult pe cei care au vile cu piscina cu vedere la mare! God, That's Haven!