Cea mai ieftina vacanta - discutii turistice

Nu pot merge fiindca nu am bani! costa prea mult! nu imi permit! nu am "timp", scuze! pe care le aud de ani de zile! De la prietenii mei, de la cunoscuti, chiar si aici pe blog! Nu zic, sa calatoresti iti trebuie ceva bani dar nu o avere!

Pt cei care se uita dispretuitor si se-ntreaba eu de unde am bani sa calatoresc din nou, vreau sa va spun ca vacantele nu trebuie sa fie la All Inclusive, nici nu trebuie sa stai la Hotel de 4 stele cu vedere la Turnul Eiffel daca nu-ti permiti asta!  Poti dormi si la camping, la hostel sau la No Star si surpriza tot acelasi Turn Eiffel o sa vezi! Poti sa iei mancarea la pachet sau sa mananci din brisca! Asta nu te opreste sa intri in Versailles sau la Colloseum! Poti sa iei autobuzele locale si sa te plimbi pe cele mai frumoase coaste ale lumii, cum ar fi Coasta Amalfi! a costat 3.5 euro calatoria!

Stiu ca avionul si cazarea sunt deseori problema de aceea am facut o categorie speciala pe blog, prin care va invat sa calatoriti, mai mult, mai frumos si mai ieftin! Simulari de vacanta la preturi minime in conditii decente scriu saptamanal pe blog si le puteti gasi pe toate aici >>>Pont-uri bune de vacante ieftine

Apoi totul depinde doar de tine! Poti sa mergi intr-un oras si sa nici nu cheltui nimic pe programul turistic! Asa cum am facut eu la Londra! fiindca la Londra majoritatea muzeelor nu se platesc! Parcurile nu se platesc! Sa te plimbi prin cartiere si sa vezi Londra cu ochi de localnic nu trebuie sa platesti! Poti sa renunti la London Eye pt Turnul Oxo care e gratis sau sa iei autobuzele locale in loc de Sightseeing! Oricum diferenta e doar de pret! Deci vreau sa spun ca se poate! Si daca am luat un oras la pas si daca am manancat din alimentara si  daca nu am dormit la un hotel de lux asta nu inseamna ca sunt saraca, nu inseamna nici ca-s ipocrita cand spun ca am bani sau ca n-am bani, nici nu-i adevarat cand zici ca asta nu-i vacanta! Incearca sa-ntelegi ca eu am ales altceva!

Nu vreau sa va conving ca asa-i mai usor, ca asa-i mai frumos! Din contra! E greu si cu sacrificii! Dar vreau sa va zic ca se poate si banii nu trebuie vazuti ca o scuza pt a va opri sa va impliniti visele! Unii zic ca daca iti doresti ceva suficient de mult o sa ti se-ntample! Din experienta va zic sa nu asteptati la ploaie de vise'mplinite si nici o ploaie cu bani! Mai bine cautati alternative, solutii ....

Cred ca m-am cam lungit,  vroiam doar sa va explic de ce cred ca e necesar sa abordam si subiectul acesta! Si sa dati si voi din casa .... sa ne spuneti care a fost cea mai ieftina vacanta in strainatate pe care a-ti facut-o! Dar hai sa va zic prima data eu :)

Cea mai ieftina vacanta cred ca  a fost la Budapesta! Am cheltuit 170 de euro in 5 zile! In conditiile in care am dormit in camera dubla si am mancat 3 mese pe zi in oras! Si programul turistic a fost full, a inclus plimbare cu vaporasul pe Dunare, Muzee, Gradina Zoologica, Card pe mijloacele de transport in comun, o zi la SPA si Aqua World, spectacol de Circ etcc! Despre cele 5 zile la Budapesta v-am povestit detailat aici >>>Costuri vacanta Budapesta

Apoi tot pana in 200 de euro am stat 5 zile la Roma! Ne-am scos cu cazarea, la casute, fiindca a fost doar 15 euro pe zi! In rest am mai cheltuit 25 euro pe Cardul de transport in comun pe 3 zile ce include si 2 obiective gratuite! Am ales Colloseum si Muzeul de Istorie Roman! Deci cazarea + transportul si intrarile au fost 100 de euro! Restul am dat pe avion si mancare!

Acum daca nu e sa iau transportul in considerare pana in Maroc, pe care in general dau 150 euro dus-intors!  pot zice ca in Maroc am facut cele mai ieftine iesiri de weekend! De exemplu un weekend in Marrakech a fost cu 75 euro! Am gasit cazare la un hotel cu 5 euro de persoana pe noapte! Decent si in centru! A fost noroc pur! Cat despre intrari, acestea nu sunt mai mult de 15 euro! in General in Maroc preturile la intrari se invart la 3-5 euro! Iar mancarea la terase la fel! De 75 euro am trait bine :)

Apoi tot in Maroc am fost mai la SUD, in Querzezet, primul meu weekend in afara orasului Casablanca! Am stricat 100 de euro! Am stat si mai mult, vreo 4 nopti cred! Si transportul pana acolo a fost mai scump! Tin minte ca am cumparat si o excursie cu 15 euro! la Kasbah Ain Benhadou

Dintre vacantele mai lungi  am calatorit ieftin de tot in Franta! fiindca la ei tinerii pana in 26 de ani nu platesc la foarte multe obiective turistice! Doar ca asta e subiectiv, si tine doar de mine si faptul ca am neamuri si nu platesc cazarea! Dar oricum cu un hostel, iesiti la 100 de euro pe 5 nopti! mancarea la alimentara e ca la noi, iar la unele fructe in aprilie era chiar mai ieftin!

Si tot la vacante ieftine, super active si care a meritat fiecare banut e cea de pe Coasta Amalfi! Dar despre ea va povestesc pe larg intr-un viitor articol!

Vezi articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile

Pentru noi vacante ieftine sunt in Mallorca si pe coastele Spaniei. Zboruri sunt o gramada din nord-vestul germaniei si poti alege low costuri plus o cazare last minute.
    Insa nu as stii sa-ti spun un pret pentru ca niciodata n-am contabilizat ...

2. Toate motivele pe care le-ai mentionat la inceputul articolului sunt de fapt scuze pentru cei care nu vor sau nu pot sa iasa din zona de confort. Timp iti faci daca vrei, ca altcineva sigur nu-ti face. Cu banii... depinde de asteptarile fiecaruia. Unii vor sa se rasfete in vacanta cu ce n-au acasa si cheltuiesc pe camere de hotel cu jacuzzi, pe altii ii intereseaza mai mult partea culturala, ca oricum nu stau mult prin hotel. Unii vor o vacanta pasiva, numai la plaja, hotel si terase, altii vor sa umble, sa vada, sa cunoasca.

Eu nu tin sa am la hotel mai mult lux decat am acasa. Am grija sa ma informez inainte ca sa pot evita capcanele turistice, stiu de acasa cum ma deplasez pe acolo si care-s cele mai convenabile oferte. N-am socotit niciodata care a fost cea mai ieftina vacanta, nu incerc sa dobor recorduri, vreau doar sa ma simt cat mai bine cheltuind cat mai putini bani, fara sa cad intr-una din extreme. Ideea e sa gasesti punctul de echilibru (cel mai bun raport calitate-pret, daca vrei s-i iei asa).

3. Am fost intr-un an in Grecia cu 50 de euro(transport si cazare). Mancam fructe, iaurturi si uneori sandwich-uri din marketuri, doar de vreo doua ori am mers la terasa sa servim ceva(pizza, gyros). In rest am pastrat banii pentru optionale.

4. In cazul nostru cele mai ieftine vacante au fost in destinatii unde aveam prieteni sau rude. ÃŽn Florenta am stat o saptamana cu 500 de euro, la Budapesta cu vreo 300, dar mancam la ei acasa, deci mancare gatita acasa, dar cumparata de la magazine, nu plateam cazarea... asa se explica. In rest niciodata nu am gasit oferte miraculoase la avioane sau cazare, dar poti sa iti faci o vacanta cu bani multi sau bani putini si asa cum spui tu tot aceleasi obiective le vezi. Din pacate in Londra, o saptamana, cu tot cu avion noi am dat 1000 de euro, dar tot cu aproape 1000 de euro am stat doua saptamani si am mers in Viena, Bratislava si Praga. Tot ieftin e in Bulgaria, mai ales ca din Bucuresti pana la granita se face cu masina mai putin de o ora.
    Oricum ii admir pe cei care reusesc sa calatoreasca cu bani putini si as vrea sa reusim si noi pe viitor, mai ales ca am in cap destinatii ca Scotia, Moscova sau Amsterdam.

5. cea mai ieftina vacanta a mea a fost de fapt un weekend la viena. am cheltuit cam 80-90 de euro, da m-am si dat in multe chestii in Prater. chiar daca erau 4-6 euro cate o tura, numarul mare a crescut cheltuielile :)) plus ca m-a apucat foamea noaptea dupa atatea masinute si a trebuit sa-mi cumpar alimente de la Mc.
    dar ai dreptate Alice, poti face si vacante ieftine. daca nu ai cine stie ce pretentii, esti aranjat. Eu am stat vreo 4 zile la Venetia, la un camping, plateam vreo 20 de euro pe noapte, mic-dejun inclus si 5 euro cina si aveam si piscina. casutele erau super ingramadite, da stateam in ele doar pana dormeam, deci nu prea conta.
    si eu sunt ferm convinsa ca toata lumea ar trebui sa calatoreasca pentru ca asa iti deschizi orizontul, mai inveti cate ceva.

6. P.S. Si eu am vazut Parisul si Copenhaga :D

7. Ai dreptate in privinta scuzelor invocate de lume, dar probabi multi se plang de trasport plus ca daca nu ai o suma in cont probabil ca nu ai sentimentul de...siguranta (mai ales cand esti departe de casa)

8. Cred ca cea mai ieftina vacanta a fost cea din Cipru, dar asta pentru ca am avut cazare asigurata. In 10 zile am cheltuit amandoi in jur de 600 de euro. Si am fost la mare, am si vizitat, am si mancat in oras, am si fumat. :D

9. Cred ca cea mai ieftina vacanta in strainatate a fost la Roma, 8 zile cu mai putin de 200 euro. Avion low-cost cu 50 lei dus-intors, cazare la un hostel cu mic-dejun si cina incluse cu vreo 15 euro/noapte, ceva mancare de acasa, apa de la cismele, intrare platita doar la Muzeul Borghese si inca cateva, nesemnificative ca pret. Am vizitat tot ce am poftit (inclusiv Muzeele Vaticanului) gratis. Transportul de la/la aeroport ieftin, vreo 2-3 euro, in oras 1 euro/calatorie sau 4 euro/zi.

10. La mine cea mai ieftina vacanta a fost in Grecia: 1400 de euro. Nu sariti inca la mine. Este vorba de 3 persoane, 2 saptamani, si am calculat absolut tot: benzina, bac, ferryboat, cazare, mancare, cadouri plus 20 litri ulei de masline si 10 kg masline.

11. Depinde de fiecare ce isi doreste. Eu nu caut hoteluri luxoase, desi daca as primi o invitatie nu as refuza, desigur :) Dar multi cand merg numai in concedii/vacante, vor sa se odihneasca, sa nu faca nimic, doar sa stea la plaja, sa se relaxeze si aleg varianta hoteluri de 4-5 stele, AI. Eu prefer sa stau la pensiuni, la localnici, fiindca imi place atmosfera din micile pensiuni si caut altceva intr-o calatorie. Iar diferenta de pret este deseori semnificativa. Nu m-am gandit care a fost cea mai ieftina calatorie in alta tara. Conteaza pentru mine amintirile pe care le am, experientele, oamenii pe care i-am cunoscut. Si cum spui, ca sa te plimbi pe strazi, sa stai in parc si sa te "pierzi" printre localnici, nu e nevoie de bani. Dar nu toti ne dorim aceleasi lucruri de la o calatorie :)

12. Nu prea pot da un exemplu de vacanta ieftina in strainatate. Cam toate au costat destul de mult poate si pentru ca noi suntem destul de mofturosi si nu putem renunta la confort. Poate daca n-am fi asa (mai ales iubitul meu) am reusi sa calatorim mai des.
    Cred ca cea mai ieftina a fost vacanta prin Europa din 2008. Am mers atunci cu parintii iubitului si cu masina, am calatorit vreo 2-3 saptamani prin Franta, Belgia, Germania, Austria, cu masina. Nu am stat in hoteluri foarte scumpe. Nu mai tin minte acum exact, dar parca am avut la mine 300-400 euro, care sa-mi ajunga de cazare si masa, transportul nu l-am platit.

13. Hapi cred ca pt voi Spania e cam acelasi lucru ca si Italia pt noi! Multe low-cost-uri si preturi ok! :)

Bogdan ai drepate, trebuie sa gasesti un echilibru :) Si totusi unde te-ai simtit cel mai bine, cheltuind cat mai putini bani?
    Eu calculez de fiecare data la final nu ca sa dobor recorduri (niciodata in vacanta nu stau sa ma gandesc sa nu-mi cumpar o pizza ca deja imi salta bugetul) ar fi chiar culmea, dar cand ma intorc acasa imi place sa vad cu ce m-am intors si daca planurile de acasa s-au potrivit sau nu cu cele din vacanta. Astfel incet incet am reusit sa-mi planific vacantele din ce in ce mai realist cu costuri exprimate corect! Iar sa stii ca banii ce ii ai (putini de obicei) o sa-ti ajunga si totul va fi exact asa cum stii deja, te ajuta, e un confort pshic si un stres mai putin ....

14. @Alicee: daca fac abstractie de weekendurile la bulgari, cred ca raspunsul ar fi la Roma, unde am cheltuit impreuna cu Laura vreo 800 de euro pentru o saptamana (inclusiv avion). Cumva noi n-am avut bafta niciodata la bilete de 50 de lei, cel mai ieftin pe care l-am prins a fost 60 de euro.

15. Nice 50 euro suna a pret SF! mai ales pt o tara atat de frumoasa ca si Grecia! Vreau si eu sa iau la puricat agentiile anul viitor!

Raluk pe destinatiile ce le doresti e greu sa calatoresti foare low-cost! 1000 de euro pe persoana e mult pt Londra! parerea mea! 1000 de euro pentru 2 persoane e un pret ok, spre ieftin! asta raportat la bugetul meu de vacanta! pentru unii 1000 de euro e un pret de plecare .... totul e relativ :)

Andra uite eu in Viena am avut una din cele mai scumpe vacante! categoric am fost eu mana larga! Banii se scurgeau printre degete fara sa-mi dau seama pe ce! Stiu ca nici nu m-am oprit de la nici un obiectiv turistic! Iar la Prater am facut si eu prapad :) Nu am stat decat 4 nopti, dormit la hostel, trasport cu autocarul si am cheltuit 450 de euro! concluzia e ca daca nu stii sa faci un plan de bataie si nu iti organizezi bugetul te trezesti ca banii s-au dus in vant!
    Apropo de camping am stat si noi la Roma, la un camping cu 15 euro pe noapte! A fost lux! poti citi aici: http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2011/10/camping-la-roma-servicii-de-5-stele.html
    Am mai stat in unul pe Coasta Amalfi, urmeaza sa scriu despre el

16. Bogdan ai dreptate, biletele de avion si cazarea in general sunt jumatate din pretul total de vacanta! Daca nu gasesti preturi mici si oferte bune costurile se ridica considerabil! :(( Din Bucuresti am vazut ca preturile nu sunt prea prietenoase! Acum erau ceva oferte la Wizz pe Verona, de 50 ron, nu stiu daca le mai au!

ps: Andra am vazut Paris si Londra! Copenhaga cred ca e urmatoarea :)

Ana 300 de euro pt 10 zile in Cipru mi se pare chiar un pret mic! chiar daca e fara cazare! Din cate am inteles oricum nu e foartee scumpa!

Ioana 200 de euro e fantastic pt 8 zile la Roma! Trebuie sa fi fost la inceputurile companiilor low-cost cand ne bombardau cu oferte super mici! Acum 50 ron pe Roma e un vis, nu cred sa mai fi astfel de preturi! :(((
    La ce hostel ai stat?

17. Natural daca e vb de 3 persoane 1400 de euro, inseamna sub 500 de euro pe 14 zile e un pret bun! Mai ales fiindca ati fost cu masina si probabil ati colindat din greu Grecia! bravo voua!

Mira stiu ce spui! Stiu ca oamenii sunt diferiti! Nu vroiam sa ii judec din punct de vedere financiar sau dupa preferintele din calatorii! doar ca ma enerveaza felul uracios in care vb cu tine cand afla ca tu iara pleci in vacanta! Si felul in care mereu mi se raspunde ca noi nu avem bani sa mergem! Nu zic, stiu sigur ca unii nu au, cum stiu prea bine ca altii sunt doar orbiti de preturile agentiilor si nu stiu ca se poate si altceva! din comoditate! din frica! sa nu se expuna la riscuri! aici vroiam sa dau concret preturi sa se vada ca daca vrei poti! si ca vacantele mele intr-un an insumate nu sunt nici o vacanta de a lor!

Mihaela 300-400 de euro doua-trei saptamani zic ca ai iesit mega ieftin! Mai ales ca tarile in care ati fost sunt printre cele mai scumpe din Europa :)

18. Pai 1000 de euro la doua persoane, asta incluzand un bilet de avion pentru ca sotul meu avea platit de companie, apoi hotel, vizitat de toate, excursie la Stonehenge si o gramada de cadouase si suveniruri si cate o masa pe zi la restaurat, chiar daca unele erau pizzerii. Nu mi-a parut rau, am mers cu un alt cuplu care clar avea mai multi bani si a trebuit sa ajungem la o intelegere. Acum mi se pare chiar foarte putin, desi la vremea aia ne-a destabilizat bugetul cam o jumatate de an. Tin minte ca ne urcam in masina cu rezervorul plin si un salariu in buzunar si mergeam. Asa am vizitat mai toata Romania, asa am ajuns la Istanbul...acum nu as mai practica treaba asta, bine si salariul e mai mare, dar parca nu as mai merge asa pe negandite...

19. Transportul este suficient de mare,cazarea este destul de greut de gasit la un pret onorabil (ma refer numai la hostel si hotel de 1 stea),in rest cu mancarea ceva de pe acasa si restul de pe unde mergi dar cu suficient discernamint si chibzuinta.
    Si totusi niste sute bune de euro tot iti trebuie pentru 2 persoane!
    De unde cind te cam tarasti de pe o luna pe alta !
    Fara doar orice efort este rasplatit pe deplin... si merita !

20. Romanii nu prea stiu sa se orienteze vis a vis de cazare,obiective si servitul mesei!Ne dam isteti,dar nu prea sintem deloc ,in multe cazuri.Se merita cu prisosinta sa calatoresti,dar transportul este suficient de mare ,ca de altfel si cazarea modesta.
    Asta este...se merita fara discutii.

21. Raluk de ce nu ai mai merge? fiindca simti ca pierzi obiective turistice pe care nu le stii, luand totul la nimereala? Fiindca prioritatile s-au schimbat si banii nu ar mai ajunge? sau pur si simplu acum calatoresti mai organizat?

Anonim nu zic, sunt multi care traiesc de azi pe maine si nu isi permit! eu ma refeream la cei care arunca cu banii in vacanta si au impresia ca toti fac la fel! sunt si dintre cei cu salarii normale care dau pe vicii (baut, fumat, iesit in cluburi) si alte distractii multi bani care zici ca nici nu conteaza! nu ar fi tot a lor si nu ar putea fi dati pe alte cele! Sunt fete care isi schimba garderoba cu haine din mall in fiecare sezon! Ori alea 3 milioane adunate luna cu luna in 3 luni, jumatate de an poti sa faci o vacanta! macar city break! binenteles conditia e sa vrei sa sa accepti sa renunti la confort! iar conditia de baza e sa iti doresti suficient de mult! sa constientizeze si sa nu se mai ascunda lumea dupa fraze de genul: nu am bani, nu pot, e prea scump...
    Ideea articolului era sa aratam ca se poate!

22. cu timpul stau mai prost...20 zile lucratoare de concediu...asta este , dar de plimbare...prima sunt , in rest :)))

23. cred ca cel mai ieftin m-am plimbat la sfarsitul lui martie la florenta si cinque terre, unde am prins o pomana de la wizz si o cazare fara pretentii undeva-n buricul targului, dar ne-am plimbat o gramada, cu trenul si pe jos. din pacate nu fac calculul niciodata, urmaresc doar sa ma incadrez in bugetul stabilit de acasa, luand pulsul locului.
    am calatorit si cu bani putini la cunostinte stabilite in alte tari, unde de cele mai multe ori n-am platit cazare si uneori nici masa, dar banuiesc ca astea nu se pun :)

24. cele mai ieftine vacante le-am facut pe munte. Cu cortul, bilet de tren la accelerat/autocar, mancare: conserve si fructe uscate din sueprmarket, o sticla de apa si reumpluta la izvor. La mare era ceva mai scump: cortul era gratis dar de la soare ne hidtratam cu multa bere.

Cred ca o vacanta are mai multe componente directe: transport,cazare, asigurare medicala, bani cheltuiti acolo, dar si cheltuieli indirecte: luatul concediului inseamna zile fara salariu; bagaj/echipament achizitionat, cheltuieli adiacente (costum de baie/cosmetice/medicamente cumparate preventiv etc).

Cunosc persoane care fac vacante lungi cu rulota. Astfel, componentele si cheltuielile se diminueaza mult, mai ales cand e familie mare/se calatoreste in grup.

25. mie oricum cifrele astea care le spuneti...si 300 euro, mi se pare mult. Este aproape venitul mediu pe economie in Romania, cu care un om traieste 1 luna. Bani care sa se duca pe o vacanta de 3-5 zile...scuze, da, e mult.

O vacanta ieftina si magnifica a avut un coleg de al meu.Ramas fara job, si-a decis 1 luna vacanta. Cu rucsacul in spate, a vizitat toata ROmania. Lua microbuz/tren personal/ocazie, cazari a cautat dinainte, si intreba local, dar a avut si cortul. La fel, alt coleg, cu masina, a facut 2 saptamani o regiune a tarii, urmarind lucruri mai putin cunoscute: conace vechi, parasite, beciuri vechi, formele de relief, etc. Campau unde voiau, puneau cortul pe iarba la unii oameni - care le dadeau voie. Cereau referinte de la localnici ce sa mai viziteze frumos.

26. Da si eu cred ca depinde de fiecare in parte si de zona lui de confort si mai ales de cat vrea sa renunte din zona de confort maxim. Unii sunt mai fitosi si nu concep o vacanta fara lux, altii sunt mai moderati si nu sunt asa interesati de cat de dotata e camera de hotel si cat de rafinat este restaurantul. Depinde de om, fiecare cu placerile lui. Sunt de acord ca tre' sa gasesti un echilibru, astfel incat sa te simti si bine si nici sa nu cheltuiesti mult. Eu nu mi-am contabilizat exact niciodata vacantele, imi fac un buget la inceput, care de cele mai multe ori il depasesc, sotul meu e cam mana larga, dupa ii pare rau si zice ca nu mai face, dar situatia se repeta :)), eu sunt mai econoama. :))

27. Arakelian normal exemplul din urma inseamna calatoritul absolut independent. Cand te bazezi pe picioare si resursele din dotare.

Acum preturile noastre erau date pt vacante in marile orase ale Europei, acolo unde agentiile de turism te trimit cu 200 de euro cu transport si cazare! La care mai adaugi banii de cheltuiala! e mult! dar sa dai 700 ron pe 5 zile in Budapesta o data la 6 luni, daca nu ai familie si castigi 300 de euro pe luna nu cred sa nu se poata! Stiu o blogarita care nu are familie si calatoreste in fiecare luna 1 weekend in strainante! Are un salar asemanator!
    Pe de alta parte in strainatate nu cred ca poti sa calatoresti atat de ieftin nici macar cu rucsacul si cortul in spate! Nu stiu cat esti de in siguranta in primul rand si apoi si la camping platesti 5 euro sa iti pui cortul :)! plus drumurile chiar si cu mijloacele de transport in comun si intre orase ajungi la sute de euro! In Romania am calatorit si eu cu ocazia moca si pana la mare :) Acum 5 ani! Prin Ardeal faceam asta frecvent pe vremea cand faceam chestionare pe la mama naibii, uneori prin sate izolate din munti! erau calatorii si alea desi aveau un scop! si erau ieftine! adica primeam diurna si eu mergeam cu ocazia deci aveam si bani de cheltuiala :) ce vremuri :)

Pe de alta parte in conditiile de care scriati, si ca si pret si ca si aventura, in Londra am povestit ca stateam cu 500 de lire pe luna! Jumatate din minimul lor pe enconomie! Binenteles nu la hotel ci cu cazare, mancare gatita in casa, vizitat obiectivele gratuite! dar asta nu a fost chiar vacanta!

E drept ca daca ai masina, mai ales o rulota sta altfel treaba! Poti dormi si in masina daca vrei sa faci vacanta super low-cost! dar eu nu am una, probabil daca as avea, mi-as lua o mana de prieteni si am merge! vara as dormi si in fan :) as iesi super ieftin

28. Larisa chiar daca nu mai stii bugetul unde ai facut cele mai ieftine vacante? fara sa luam Romania in calcul desigur :) Prin Tours care sunt preturile? Sa-r putea face sau e cam scump ...

Aa si daca ai un buget stabilit de acasa nu inseamana ca ti-ai facut un calcul? :) la mine e usor sa imi amintesc cati bani am cheltuit fiindca de obicei sunt banii cu care plec de acasa! Mai multi nu cheltui niciodata ca nu am de unde hahahah :))

29. Asa se umfla pipota in mine de mandrie cand ma gandesc la cea mai ieftina vacanta a mea. In toamna lui 2009 am prins o promotie cu Ryanair catre Italia la 2 euro dus intors si asa s-a nascut cea mai low cost vacanta ever. 7 zile in care am vizitat Bologna, Ferrara, Firenze, Lucca si Ravenna cu 170 de euro. Cazarea am rezolvat-o cu Couchsurfing, deci am reusit sa o elimin din start. Asa ca cei 170 de euro s-au dus pe trenuri, mancare decenta si shopping. Din banii astia cred ca vreo 50 de euro i-am cheltuit pe carti, o geanta si alte cateva suveniruri.

E adevarat ca acum nu mai stau sa vanez oferte, insa ai mare dreptate cand spui ca e a calatori in afara tarii nu e atat de greu sau scump pe cat pare.

30. Monica 170 euro e super putin daca 50 de euro ai cheltuit pe suveniruri! Iar ce a mai ramas presupun ca mare parte a mers pe transport fiindca ai acoperit o parte destul de mare a Italiei!
    Uite couchsurfing nu am incercat dar imi doresc!de fapt am incercat in Italia sa trimit cereri dar nu m-a primit nimeni! Mi se raspundea fie ca sunt ocupati, fie ca nu mai au locuri, fie ca nu vor fi in oras! :( La fel si pe Italia si pe Barcelona! Am ramas dezamagita si am renuntat :( Am zis ca mai bine dau 7-10 euro la hostel si gata, nu mai deranjez pe nimeni!
    Dar in unele tari 25 de euro nu e destul nici la Hostel :(

31. acu realizam ca de vreo 2 ani nu am mai prins bilet de avion sub 50 euro de pers. In nicio directie. Voi ati mai vazut super oferte din astea?

32. Arakelian da! la Venetia a fost 300 ron de 2 persoane dus-intors! sub 50 de euro au fost si biletele din martie dus-intors Londra!

Anul trecut nu tin minte in bugetul acesta, doar de zborul Milano-Cluj a fost sub 100 ron!Ah, si cel spre Paris a fost sub 200 ron, dar prin Tg Mures

33. Si eu tot la Budapesta cred ca am avut cea mai ieftina vacanta. Prima data cand am fost am vizitat foarte putine chestii la care trebuie sa platesti bilet dar in Budapesta ai asa de multe de vazut si de facut fara bani...

Am luat bilet de avion cu vreo 50 de lei dus intors din tg mures si pana la mures din bucuresti am luat trenul. La intoarcere am pierdut trenul si am facut stopul pana inapoi acasa. Ne-a costat transportul in total vreo 30 de euro de persoana. Acum e mult mai ieftin din Bucuresti. Atunci nu erau zboruri cu wizz din bucuresti.

Cu cazarea eu m-am scos, ca am mers cu sotul meu la un seminar, si el avea cazarea asigurata, si am ales un hotel la care costa la fel camera single cu camera dubla, deci n-am platit nimic noi din buzunarul nostru.

Eu personal am platit in total maxim 100 de euro cu tot cu mancare, 4 zile jumate.

34. Hm...habar n-am, sinceră să fiu :D Nu prea ţin strict socoteala cheltuielilor, deşi cred că ar fi o idee bună.
    Sunt de acord că se poate călători şi cu bani puţini, totul e să ai puţină voinţă şi să-ţi dai ineteresul, să te documentezi foarte bine înainte şi să nu pleci de la premisa: "eu nu-mi permit".

35. Dintre toate ale mele sunt de regula cele de la Paris si Berlin. Si fiindca am vizitat cam tot ce se putea vizita si mai vizitam doar punctual o chestie de interes.
    Voiam insa sa comentez, in legatura cu postul, ca e si o chestie de interes si optiune. Tie iti place foarte tare sa calatoresti si esti foarte dispusa sa sacrifici multe pentru asta. Dar nu sunt toti asa. In ce ma priveste, eu unul n-as fi suficient de motivat sa fac ce faci tu. Nu stiu de ce, poate pentru ca am calatorit foarte mult de mic sau poate fiindca nu am gena de de dorinta de calatorie foarte activa. Ideea este ca pe mine nu m-ar satisface DELOC sa vad un oras in stilul descris de tine. Adica cu sacrificii. Eu vreau sa imi placa la hotel, sa mananc la orice restaurant voiesc eu, sa pot sa-mi cumpar de prin magazine orice imi place, sa testesz chestii rare, sa pot sa vizitez absolut orice imi trece prin cap, sa-i cumpar fetei tot ce doreste si in general sa fac absolut tot poftesc eu si fata mea. N-as suporta sa merg intr-un oras si sa nu pot sa-mi permit una sau alta. As fi frustrat. Mi-ar sta in gat toata experienta. Nu numai ca nu m-as simti bine, m-as simti oribil. Asa ca eu unul, daca nu mi-as permite tot ce am spus mai sus, nu m-as duce. Ca sa ma protejez de frustrare.
    Sa nu intelegi gresit, iti dau totala dreptate si te admir pentru perseverenta de a-ti urma visul in ciuda problemelor. Absolut sincer. Dar am vrut sa-ti explic si punctul meu (si eventual al altora) de vedere. Pentru mine vizitatul orasului trebuie sa fie o experienta completa ca sa fiu satisfacut. Nu selectiva.

36. Nici eu n-am contabilizat iar de amintit nu prea-mi mai amintesc exact dupa atatea calatorii, insa as zice ca cel mai ieftin concediu a fost in Grecia (Thassos). O minunatie, am fost doi ani la rand, a doua oara chiar in "luna" de miere :-)

37. Vladimir, absolut de acord cu tine. Vreau sa-mi scape cat mai putine peste tot pe unde plec, vreau sa incerc cat mai multe, de la mancare si vinuri locale pana la spectacole, concerte, hoteluri deosebite s.a.m.d.

Nici eu n-as putea calatori asa cum spune Alicee. Sincera sa fiu, daca nu mi-as permite sa calatoresc cum o fac, as prefera sa vad mai putine locuri dar bine decat mai multe si cu privatiuni. Cum din pacate fac multi, pentru a bifa cat mai multe destinatii, in loc sa vada 2-3 pe indelete.

Toti facem economii, insa fiecare hotaraste pentru el cum e mai bine sa si le cheltuiasca...

38. Ioana nu stiam ca din toate locurile superbe pe cre le-ai vazut in lumea asta ai ales tocmai Thassos pt luna de miere! Asta e o surpriza :)

Vladimir stiam deja ca asta e punctul tau de vedere, probabil mai sunt si altii dar nu o zic! Sincer crede-ma ca si eu mi-as dori sa pot sa calatoresc unde vreau, sa mananc unde vreau, sa stau cat vreau dar nu imi permit! Adica as putea face asta o data pe an, dar prefer sa merg de 3-4 ori si sa impart bugetul! Eu dorintele ce tin de restaurante, cadouri si alte cele le satisfac acasa fiindca de obicei sunt mai ieftine :)! E drept ca si diversitatea e mai mica!
    Pe de alta parte ma gandesc, frustarea de a nu avea confortul dorit sau frustrarea de a nu vedea locurile la care visez? asa am ajuns sa nu mai stau impotmolita moral in lipsa banilor si sa gasesc solutii! normal ca si sa calatoresti atat de low-cost e deseori frustrant, obositor dar satisfactia ca am reusit sa imi implinesc un vis, sa vad locuri extraordinare e mult mai mare! normal ca pt asta trebuie sa iti doresti suficient de mult!
    Mi-ar placea ca oamenii sa realizeze ca de fapt nu-si doresc destul decat sa zica la infinit e prea scump, nu am bani!macar sa constientizeze alternativele ...

39. Ioana cred ca ai citit printre randuri! Nu am zis sa renunti la obiective si tot ce tine de entrataimant dar faptul ca dormi intr-un hotel de 5 stele si mananci in restaurante de lux in loc sa mananci la taverne cu localnicii nu te faci in nici un caz sa vezi locurile mai pe indelete!

Bifatul destinatiilor inseamna atunci cand mergi din tara in tara si te concentrezi doar pe anumite obiective turistice pe care doresti sa le vezi! Stiu ca tu in general asta faci! si nu vad nimic rau in asta, fiecare calatoreste cat vrea si pe unde vrea si cu resursele pe care le are! nu inteleg bifatul destinatiilor ce are legatura are, fiindca prefer sa ma intorc de 5 ori in Italia acumulat o luna, decat sa stau o luna o data? Pai faza e ca nu am o luna libera dintr-o bucata ca as sta! sau ca fac acelasi lucru pe Paris! Am stat o luna cumulate in 3 vacante!? faptul ca faci mai multe vacante nu inseamna ca bifezi destinatii! eu ma intorc mereu in acelasi tari si orase tocmai fiindca calatoresc intr-un alt mod! si nu zic ca asa e mai rau sau mai bine! stiu ca si Vladimir calatoreste cam ca si mine si o face cu bani multi! el iubeste Norvegia si se intoarce mereu acolo!

40. Alexandra tare :)! e bine cand calatoresti in interes de serviciu, si norocul tau ai luat doar partea financiara de la ei si interesele au ramas la sotul tau deci ai putut sa vizitezi dupa bunul plac :)! De asa vacante sa tot ai parte! Apropo nu stiam ca wizz merge acum la Budapesta din Bucuresti, asta e o veste buna pentru voi, puteti lega astfel low-cost-uri pe destinatii unde e mai greu si mai scump de ajuns ....

Andra :) oricat de putini bani ai tot o sa iti permiti ceva, nu se pune problema :)

41. Wizz a avut in timpul verii cursa directa Bucuresti - Budapesta, dar au anulat-o in august, si n-au de gand s-o introduca din nou (cel putin in viitorul apropiat).

42. Alicee, eu cred ca ori n-ai inteles ce am scris, ori n-ai vrut sa intelegi :-)

Cred ca putini dintre cei care bifeaza s-au intors de atatea ori in locurile preferate cum am facut-o eu (pe demonstrate). Oricat ai vrea tu sa cred eu sau altcineva ca ai tu, Alicee, un mod mai special de a calatori, da-mi voie sa iti spun ca te flatezi, si tu si cei ca tine. Toti avem la dispozitie cam aceleasi obiective intr-un oras, diferenta o face ca din cand in cand mai dai peste un coltisor peste care altul nu a dat, dar poate ca acel altul a dat peste un coltisor pe care tu nu l-ai vazut. Diferenta o mai face si cat te duce capul sa intelegi din fiecare destinatie pe care o vezi. Nu in ultimul rand, diferenta o face cat sunt de inspirate alegerile pe care le faci, din toate punctele de vedere, inclusiv cele legate de bani.

Nu stiu unde am scris eu ca statul la hotelul de 5 stele si mancatul la restaurante de lux te face sa vezi locurile mai pe indelete :-), eu zic sa recitesti cu atentie ce am scris, cred ca m-am exprimat suficient de limpede. Ma indoiesc ca poti sa vezi low cost un balet la Moscova sau St. Petersburg ori un musical la Londra, dupa cum ma indoiesc ca vei gasi muzee gratis peste tot pe unde vei calatori, din pacate iti spun eu ca tind sa fie exceptia si nu regula. Mai conteaza si destinatiile pe care doresti sa le vezi, sigur ca e usor sa calatoresti low cost in Italia, Germania si Spania, cred ca de asta s-a prins toata lumea intre timp :-). Pe de alta parte, sigur ca daca ai un buget low cost vei afirma ca tu nu pierzi vremea prin muzee si turnuri ca altii ci preferi sa stai pe strazi la povesti cu localnicii, sa fim seriosi ca nu ne-am nascut nici unul alaltaieri :-)). Si apoi de unde stii tu atat de bine daca eu stau sau nu la povesti cu localnicii si de unde pana unde hotarasti tu ca asta e mai bine si te ajuta sa cunosti mai mult un oras?!

Si nu in ultimul rand, desi eu nu am spus asa ceva, ai luat personal chestia cu bifatul si ma intreb de ce :-) Dar adevarul este ca sunt oameni care asta fac, bifeaza locuri. Se duc cu un buget minim si vad obiectivele peste gard, doar ca sa se laude cate tari au vazut. In loc sa mearga intr-un singur oras al unei tari si cu banii aia putini (care nu sunt chiar asa putini de vreme ce le permit totusi calatorii in alte 10 tari in 2 saptamani :-D) sa vada tot ce se poate vedea acolo in loc sa vrea ei mortis sa bifeze tarile alea multe care dau bine la public.

Daca nici acum nu ai inteles care este parerea mea, imi pare rau si nu te mai inoportunez :-)

43. Ioana eu vorbeam despre privatiuni in ceea ce priveste confortul, mancarea eventual shopping! Nu stiu de unde ai tras concluzia ca eu as propune cuiva sa calatoreasca fara sa vada obiectivele turistice si sa renunte la distractie!

Probabil din tot articolul ai ramas fixata pe exemplul cu Londra...

44. Bogdan si a mai ramas ceva pe Budapesta? alta companie?

45. Da, Tarom, au 3 zboruri pe zi, mai putin in weekend, dar preturile nu-s chiar prietenoase acum ca nu mai au concurenta.

46. Bogdan pacat ca l-au scos fiindca acum vine perioada targurilor de Craciun, Budapesta si Viena sunt printre preferate si erau ieftin de ajuns! De la Budapesta la Viena cu autocarul ajungi in cateva ore!

47. Exact la asta ma refeream si totul se reduce la exact asta, ce alegem dintre "frustarea de a nu avea confortul dorit sau frustrarea de a nu vedea locurile la care visez?" Ce ne frustreaza mai putin? Pe tine a doua. Pe mine prima, cu precizarea ca in loc de "comfortul dorit" as spune "accesibilitatea dorita". Fiindca nu ma refeream doar la conditiile de cazare si masa (desi da sunt importante pentru mine) ci si la libertatea de a testa si vizita tot ce e de testat si vizitat. Vreau sa pot sa merg la Opera cand sunt Viena/Berlin/Paris si sa merg la Icebar in Copenhaga, sa vizitez fara sa pierd timpul la cozi, sa pot sa urc pe munti in Norvegia (fiindca te fapt cam costa sa o faci pare gratuit dar nu e), sa vad un film la Geoda din Paris, sa fac un tur pe canalele din Amsterdam si sa ma dau cu London Eye daca asta-mi doresc foarte tare (ce daca exista o treaba mai ieftina care ofera aceasi priveliste, nu ma satisface daca eu vreau cu London Eye, intelegi?), etc. Fiindca astea-s vitale (pentru mine), daca nu mi-ar permite, as strange bani si as calatori o data pe an sau la doi ani sau la trei ani. Pur si simplu mie nu-mi ajunge "sa vad". Trebuie sa si ating si sa ma joc cu ele. :) Cu toate.
    Din nou, admir tenacitatea ta, jos palaria. Doar voiam sa-ti explic de ce unii invoca argumentele "n-am timp, n-am bani" in loc de "nu-mi place sa calatoresc ieftin". In principal cred ca e folosita fiindca e mai scurt sa spui "n-am timp, n-am bani" decat sa explici tot ce explic eu. Altora le e frica ca par snobi daca scriu ce am scris. Altii au simt pentru dramatic (dupa fraza aia pot urma minute bune de miorlaiala despre lipsa banilor). Ideea e ca "n-am timp, n-am bani" e o modalitate minunata de a-i taia macaroana interlocutorului sau a schimba discutia. Mie unul nu mi-e rusine de parerile mele, sunt absolut dispus sa mi le schimb daca cineva "ma convinge", dar in privinta chestiilor de personalitate (care nu se schimba doar ca vrei) as fi un prost sa nu recunosc cum sunt. Pe cine as minti? :)) Asadar desi iti inteleg argumentele perfect, iti admir perseverenta si te incurajez sincer, eu unul n-as putea adera la sistem. Nu-i pentru mine. Mai bine o data pe an, dar bine decat de 10 dar cu sacrificii si lipsuri. Ma refer strict la cat de bine ma simt eu psihic in conditiile astea :).

48. Ioana, nici eu nu bifez si n-am avut niciodata vreo "lista" de obiective in minte. In general mi s-au "intamplat". Acum de cand au aparut programelele astea care-ti infig pioneze in harta m-am dat si eu sigur, a fost haios, dar n-a ajuns nici macar la stadiul de interes. Dar stiu ca pentru unii poate fi manie. Pe de alta parte nici nu e o pasiune rea, zau asa. Daca asta ii face pe ei fericiti eu ma bucur. Lumea fericita e mai putin nervoasa si daca unii pot avea o satisfactie in a bifa multe destinatii (sau locuri dintr-o destinatie) eu incurajez. Doar nu ader :).

49. Vladimir ai drepatate ca banii ajuta si iti pot face calatoriile mai usoare. De exemplu sa platesti 1-2 euro in plus sa scapi de coada cand esti in contra timp, e o investitie buna! Deasemenea obiectivele turistice, ce anume visezi sa vezi trebuie vazute chiar daca costa scump fiindca pana la urma deaia te-ai dus pana acolo! Tin minte ca in Barcelona preturile de intrare la operele lui Gaudi erau scumpe rau, la Sagrada Familia am dat 11 euro ( e totusi o biserica) si la Casa Milla tot cam la fel! Nu incurajez deloc calatorii sa renunte la obiectivele turistice pt care de fapt merg acolo! sa vada totul din afara doar pt a iesi ieftin! Ar fi pacat! la fel cum nu zic ca e bine sa mananci numai din Alimentara! e bine sa mergi macar la 1 restaurant cu produse traditionale! la fel cum barul de gheata din Copenhaga e o experienta unica, a locului, trebuie incercata! Sau plimbarea cu barcile in Brugge! Eu nu ma zgarcesc numai la hotel!si asta fiindca oricum numai dorm acolo! in general mananc la restaurante! si vad tot ce se poate vedea! cartele pe mijloacele de transport imi iau! Niciodata nu m-am dus la pas prin orase sa scad 20 de euro "din factura"! daca stii sa administrezi bine banii se pot face toate! tine doar de organizare

50. Anul trecut, cand am vizitat mai multe orase, in Spania, in aceeasi zi si am mers mai mult cu trenul si am platit doar o noapte de hotel. Frumos! Nu stiu daca am chetuit mai mult de 100 euro.

Eu ma zgarcesc la cazare hostelurile sunt ok,biletele de avion se pot lua din timp in schimb imi place sa vizitez muzee,expozitii.Cea mai ieftin vacanta a mea a fost in Istabul anul trecut(300 euro-7 zile) cu avionul,hotel 3 stele.Desi imi permit prefer sa ma plimb in parcuri sau pe strazi decat sa vizitez multe muzee de obicei le aleg pe cele reprezentative.Cat despre mancare aleg mereu ceva cu specific local insa nici un supermarket nu ma incomodeaza:).Calatorii frumoase sa aveti!

52. Este destul de complicat de mers (nu am spus imposibil) atunci cind stai intr un oras ca Braila si drumurile spre orice aeroport sint enorme (ma refer la bani si timp !)
    Cit despre alte mijloace de transport (autocar)sint suficient de scumpe!
    Este greu de calatorit ,si cu multe sacrificii.
    Sint de acord cu cazarile f f f ieftine ,situate in orase cind se gasesc.
    Romanii in genere iubesc confortul si mai putin plimbatul sa vezi ceva .

53. da, cred ca pe la vreo 150 de euro am petrecut si eu 4 zile la Pisa si Florenta dar, recunosc, am cam facut foamea, doar biscuiti si altele de genul asta.
    Am cautat si hosteluri ieftine la Paris si intr-adevar, poti iesi pe la vreo 100 de euro 5 nopti. Problema e ca sunt deja ocupate locurile la multe dintre ele - si vorbesc de o rezervare pentru luna lunie 2013. Mai ca nu mi-a venit sa cred cand am vazut.
    Cat despre vacanta ieftina din Budapesta, acolo chiar vreu sa revin, dar cand o s-o fac am sa imi notez si dintre obiectivele pe care le-ai scris tu pe blog!

54. Georgiana9:21 p.m.

Eu nu cheltui asa mult in vacante. Cea mai ieftina vacanta a mea a fost la Amsterdam . Ne.a costat 250 de euro biletul dus-intors pt 3 persoane, 25 de euro de persoana pe noapte pentru un apartament (am stat 4 nopti). 30 euro intrarea la muzee ( muzeult torturilor si al figurilor de ceara ). Si mancarea plus mancarea si celebrele Muffins. Sa zic ca am cheltuit cam 300 de euro de fiecare.

55. Roscata aveti noroc ca locuiti in Spania :) sunt multe de vazut!

Anonim 1 parca eu am scris comentariul, mai putin exemplul cu Istanbul, fiindca nu am fost inca! ne potrivim perfect in ceea ce priveste calatoriile!

Anonim 2, ai dreptate din Braila si in general toata partea de Sud e mai nasol, doar din Bucuresti, unde oricum deja preturile sunt mai mari, plus drumul la aeroport, plus drumul pana acolo :((((
    Dar lucrurile se misca, am vazut ca Wizz va opera si din CRAIOVA asa ca pe viitor se va extinde!

56. Mihaeladm stai linistita ca vei gasi, chiar daca acum sunt rezervare inainte cu 2 saptamani mai renunta la ele! :(
    In Pisa si Florenta am cheltuit parca 250 euro, am detailat in acest articol: http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2010/04/4-zile-in-regiunea-toscana-pentru-250eu.html
    Dar nu ne-am dat in laturi de la nimic, nici de la mancare prin restaurante si am si vizitat mult!

Georgiana pentru Amsterdam, unde se stie ca nu e tocmai ieftin pretul nu mi se pare mare! astept sa vad eu ce gasesc :)

57. ma gandeam la ce ai spus cu bugetul prestabilit si ti-am dat dreptate. am avut norocul si sa pot da banii in avans pe cazare de ex si apoi in intervalul ramas sa mai am timps a strang niste bani de cheltuiala sau mancare. de asta spuneam ca mi-e mai greu sa fac un calcul ca mereu am platit in doua etape sau 3, drumul, cazarea si banii de cheltuiala.

58. Georgiana6:13 p.m.

Alice, daca vrei iti pot da nr de tel de acolo de unde am stat eu, daca suni din timp poate gasesti, daca nu sunt o gramada de hosteluri ieftine, noi am vrut apartament ca sa stam mai relaxati, am si gatit. Apartamentul era landa piata Dam si langa Red light District. A fost ft frumos, sunt sigura ca o sa iti placa. Apropo, atentie la biciclisti, strada pentru biciclete, nu e marcata prin bordura ca trotuarul, e ca si cum ar fi un trotuar foarte lat si noi mergeam pe pista pentru bicicleta, fara sa ne dam seama, ne-am luat cateva injuraturi :D. Oricum a fost super, sunt sigura ca iti va placea !

59. imi poate recomanda si mie cineva o locatie unde as pute merge cu familia? 2 adulti si un copil de 5 ani? si nu nu dorim lux, 5 stele, all inclusive :D etc... poate are cineva si experienta de familie si ma puteti ajuta. multumesc anticipat :)

60. Anonim sa mergeti primavara/vara la mare??? in orase?
    sa ne dati ceva detalii despre ce anume va doriti ca sa va putem ajuta

Vara clar, undeva la mare in afara tarii. Mai mult nu stiu nici eu. Asteptam sugestii de la voi. Am vrea sa stam si la soare si sa si vizitam imprejurimi eventual. Daca imi puteti sugera cateva locuri de cazare din experienta voastra.

62. Abia astept sa vina vara cu adevarat, mare, munte:d

63. Alicee cand mai pleci undeva ( oriunde) si nu ai cu cine ma ofer eu voluntara :))).

64. Buna.... Ceva idei pentru un cuplu cu un buget de 600 euro? Am fost in Bulgaria in 2011 unde an cheltuit 500 euro... In 2013 am fost in Grecia Thassos cu 700 euro. Ptr 2014 am ajuns la 600 , dar nu stim unde sa mergem ca sa ne ajunga banii. Deci ceva sugestii? Multumesc

65. Depinde cat sunteti de pretentiosi insa eu va recomand Roma! La casutele din acest camping -> http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2011/10/camping-la-roma-servicii-de-5-stele.html

3-5 zile vizitati Roma si alte 2-3 faceti baie in statiunea de langa! Aveti transport pana la plaja gratis de la camping + gratis pâna la gura de metro. Mancarea e la pret de supermarket in oras Roma card costa pana in 30 euro si puteti intra la 2 obiective turistice + transport in oras 3 zile! Cu putina chibzuiala si vointa se poate si e frumos