Cum e cu bebe la mare

Fiindca stiu ca am pe blog cititoare cu copii mici, m-am gandit sa va scriu cum e cu bebe la mare! De curand v-am povestit despre vacanta noastra din Italia pe Coasta Amalfi si imprejurimi. V-am povestit si ca am fost cu Kari, fiul meu care atunci era micut, nu avea nici 2 ani. Azi o sa va scriu detalii despre aceasta vacanta din postura de mamica!

1. In primul rand Cazarea

Atunci cand faceti rezervare trebuie sa tineti cont de preferintele copilului! fiindca copilul trebuie sa fie odihnit! daca e rau pe timpul noptii zilele de concediu nu vor fi prea frumoase!
- Daca e obisnuit sa doarma in patut atunci cautati un Hotel ce ofera patut la cerere si duceti sac de dormit + lenjerie de pat! puteti deasemenea sa luati patut pliant pentru voiaj! Mi-am luat si eu unul de pe Toybox.ro, era la oferta (vad ca mai e) de care sunt foarte multumita.
- Daca e obisnuit sa doarma in pat atunci luati extra bed sau o camera tripla!

De asemenea fiti atenti la dimensiunea camerei! sa nu fie foarte mica! si cu baie proprie neapara! Atentie mare si la balcon! mai ales la cele cu grilaje ...

Noi am ales varianta camping - casuta! fiindca aveam o casuta mare cu 2 camere + salon si plaja privata :)

2. Bagajul! pentru o saptamana

- Haine (pantaloni lungi x 4, pantaloni scurti x 10, tricouri si bluze x 10, gecuta, Body x 10, sandale, papuci pentru apa - adidasi, costume de baie x 2)
- Iginera personala: sampon, sapun natural, crema Petrini + crema Bepanthen ( vara e usor sa se irite de la caldura/umezeala/ putine bai publice prin oras, crema de plaja factor de protectie 50) prosoape, olita
- Un bax de pampers!
- Trusa medicala: termometru, Nurofen, Humex
- Lapte praf + lingurita gradata, 3 biberoane + 5 tetine + o cratita mica + un fierbator de pus in priza pentru a steriliza sticlele + Un termos (sa tinem apa calduta pentru lapte atunci cand vom fi pe drumuri)
- Jucarii de interior ( un set de masinute mici, ceva animalute de plastic, soldatei, 1 carte cu povesti, 2 jucarii muzicale) + jucarii de exterior ( colac, delfin ) La fata locului am luat galetuta, forma, lopatele etccc sa se poata juca in nisip. Si jucariile le-am luat de pe Toybox.ro in special fiindca plata se face cash atunci cand le primesti, sunt trimise prin Fancurier si vin direct acasa, iar cel mai mare plus faptul ca nu cer plata pe kg la colet, ca alte firme. Va dati seama ca la patutul pliant aveam de platit extra nu gluma ....
- lenjerie de pat proprie
- carucior
- geanta de mama

Cu alte cuvinte bagajul nu a fost cu mult diferit fata de orice alta vacanta!

3. Mancarea

Copilul meu la varsta asta manca de toate. Avea 5 mese pe zi, 3 de lapte si 2 cu mancare diversificata! Totusi fiind in vacanta nu prea gateam! Si zic nu prea fiindca au fost seri in care am gatit! Faptul ca am locuit la camping a fost un plus din acest punct de vedere!  Eu nu i-am dat lui Kari mancare din borcanase! Personal nu mi se pareau sanatoase! La pranz manca cu noi! paste, salate, fructe de mare, pizza, peste in general ce comandam la restaurant! sucurile de fructe (portocale/lamaie) erau foarte bune, regiunea e cunoscuta pentru ele asa ca le luam cu incredere! Seara daca nu gateam atunci ii dadeam iaurt cu cereale, supica sau mancare rece luata de la supermarket! Biscuiti, fructe, orez cu lapte etcccc

4. Cum a fost cu bebe pe Coasta Amalfi - impresii personale

Coasta Amalfi si in general toata regiunea nu e potrivita pentru vacante cu copii mici! majoritatea plajelor sunt cu pietris (doar plajele private au locuri speciale cu nisip pt copii), in Sorrento tin minte ca au fost stradute inguste unde imi era groaza sa nu calc oamenii cu caruciorul! In Capri la fel, cam mare aglomeratie! dar am avut noroc ca lui Kari i-a placut cu vaporasul si nu am avut altfel probleme!
Pe Coasta Amalfi transportul e destul de greoi, mai ales cu autobuzele! multe ore, foarte mare aglomeratie! dar cel mai greu a fost in Pompei unde duceam caruciorul mai mult pe sus datorita pietrei cubice cu care e pavat orasul! Si la toate astea se mai adauga si faptul ca nu sunt parcuri pentru copiii!
Mda nu e un loc tocmai bun de mers cu bebe dar noi ne-am simtit bine! Am avut noroc ca ne-am dus multe jucarii cu care l-am  tinut ocupat pe mijloacele de transport! In orase il scoteam deseori din carucior, nu-l lasam sa protesteze! Baile in mare il oboseau dar in acelasi timp ii placeau foarte mult! Radia de fericire! :) In plus era super fericit ca era afara, in natura de dimineata pana seara! Va dati seama ca acasa nu se intampla asta prea des :)

5. Impresii de final - cu Kari in vacanta

Calatoria cu Kari ne-a prins  bine si noua! Fiindca am facut-o in ritmul lui, mai incet, mai cu putina fuga! Per total a fost o vacanta frumoasa, am combinat bine relaxarea de pe plaja si inotul cu diverse vizite in regiune! Din cele 7 zile o zi ne-am odihnit si am petrecut-o exclusiv la camping! pe plaja in principal :) asta doar datorita copilului :)! Deci da, se pot face vacante si cu bebelusi, chiar circuite si fara masina proprie! Uneori trebuie sa faci compromisuri si sa mai tai din program! deci nu va pot zice ca e super usor, e nevoie de ceva mai multa atentie si rabdare dar fercirea se multiplica la 2 si se consuma in familie! La final nu va zic cu ce amintiri si poze frumoase am ramas :)

1. Ce amintiri frumoase aveti!
    E tare scump Kari al tau :)

2. Kari e ca o papusica! tare dragut! te pup,o saptamana frumoasa!

3. Pare ca s-a distrat foarte bine! :) E super util un articol de acest gen.

4. Este foarte dragut Kari! Articolul este foarte util, o sa-mi foloseasca si mie sper in curand :))! La cat mai multe vacante frumoase impreuna!

5. hai ca mai adaug detalii care le-am luat noi in calcul: hotelul sa fie aproape de obiective ( mare de ex.) / transport. Daca e obosit/foame/se plictiseste - sa ajungem repede, si sa nu mearga copilul prin soare prea mult.
    Daca e camera mica, hotelul sa compenseze cu un spatiu afara, umbros, inchis,(o mica gradina) de joaca, camera ramanand pt somn si dus.

Cu borcanelele, in occident sunt destul de promovate si accesibil la pret ( asa ca se pot lua din supermarket local). Unele restaurante au meniu de copii, asa ca asta compenseaza. Am fost la unul unde am primit meniu gratis pt copil ;) (doar o singura data insa :D ). Dupa 1 an juma, 2, mancare de la parinti, dar nimic riscant. Supe creme, piure de elgume, legume fierte la aburi, carne gratar / peste gratar sunt usor de servit.

Cel mai greu e de organizat programul, functie de orarul de somn. Ar trebui sa ma bucur ca fiica mea nu mai doarme la pranz de la 2 ani :D

6. Arkelian multumesc de completari! foarte bune :)
    Apropo de somn chiar depinde de copil, al meu dormea cate 2 ore in carucior la amiaz deci puteam sa ne plimbam linistiti cu el! Isi tragea paturica pe ochi si gata :) e drept ca il puneam de mic in gradina in carucior sa doarma, deci era obisnuit!

Larisa mersi! deabia astept sa citesc despre calatoriile tale in familie! bebe + Azorel :)

Mihaela da, el nu a avut probleme, noi ne-am obosit ceva mai mult :)

Hapi, Modniza mersi :) sunteti dragute!

7. Greu, dar atat de frumos sa ai puiul cu tine in concediu. Mai ales in strainatate, mai ales intr-o regiune precum Costiera Amalfitana. Cate sfaturi si informatii utile ai dat, Alice.
    Kari e mereu zambitor si atat de fotogenic. :)

8. Mama mama ce bagaj are Kari! Ma sperie cate tre' sa cari pentru un bebe, cu machiajele mele cum ramane? :))
    Foarte simpatic coplilasul tau!

9. buna.super articolul asta era bun pt mine acum cati va ani:)ce am mai tras cu baiatu nici prin cap nu mi da dea sa i iau patutu lui si seara vai de noi ca nu vroia in pat la noi ca si fata :)))asta e au crescut ei.ms.pop sa va traisca.

10. He he....noi am fost la mare cu copiii de la 7, respectiv 8 luni. Dar cum patutul in care dormeau acasa este pliant a fost foarte usor sa-l luam cu noi. In ceea ce priveste mancarea, cand aveau 7-8 luni m-am carat cu craticioara, ibric si fierbator ca sa fierb legumele, carnea si ouale. :D Iar la 1 an si 7-8 luni, mancau la restaurant ca noi. Si neaparat felul 1 si felul 2, si desert. :)) La pranz dormeam toti 4. Deci nu pot zice ca ne-a fost greu cu copiii la mare. Doar pe plaja, ca nu prea stateau locului si voiau in apa, dar s-a ocupat sotul. :D Iar referitor la bagaj, fiecare a avut cate o gentuta. Mentionez ca noi am stat de fiecare data 14 zile. Dar nu am luat decat o pereche de pantaloni lungi si 2-3 bluzite cu maneci lungi, in caz ca se raceste vremea. Vreo 3 perechi de pantaloni scurti, 3 rochite (pt fetita), cateva tricouri si pijamale. Baxul cu pampers a fost nelipsit, in schimb noi am scapat de biberoane de pe la 9 luni, deci nu ne-au trebuit. Medicamente, in schimb, am luat de toate: Nurofen, supozitoare cu paracetamol, Bromhexin, Tantum Verde (spray), clorfeniramin, smecta, ketof, metoclorpramid picaturi, panadol, vibrocil si nu-mi mai vin acum in minte. :)))) Si cam atat. Oricum, au fost super concediile cu ei. Abia asteptam si la anul, mai ales ca fata va avea 5 ani si 7 luni, iar baiatul 2 ani si 8 luni. O sa fie mai usor. Puuup si sa va traiasca minunea!!

11. un articol care nu trebuia sa lipseasca, multe mamici se plang ca nu pot pleca in concediu, tu esti un model ca se poate! :)

12. Miha.Ela eu cred ca totusi, Kari e un model de copil :)! Unele mame nu pot merge ca nu vor, la unele le e groaza, frica sa nu se intample ceva, comoditatea.... dar sunt si copii care chiar sunt rai si nu poti sa te aventurezi asa! fiindca nu e nici o placere :(((

Camy sa-ti traiasca copii! ce sa zic 14 zile ... wow! Si inca cu 2! Noi am dus multe haine fiindca am facut vacanta combinata 5 zile la Roma si 7 pe Coasta! si vroiam sa avem curate tot timpul, stii ce usor le murdaresc copii! In plus noi ne plimbam zilnic prin oras/statiune! imi era groaza ca se murdaresc hainele si o sa ajung sa il plimb cu bluzica patata! ca doar cine are timp sa mai si spele haine in vacanta? Mai bine punem in plus :)
    Acum cu mancarea nu mai sunt probleme! laptele il poti face pe drum, iaurturi cereale cumperi, legume fierte poti comanda la restaurant ... eu zic ca nu mai e atat de greu sa calatoresti cu copii! doar cu dormitul daca are tabieturi cu citit povesti etccc poate fi mai greu!

13. Speranta ms! cand sunt mici e mai greu cu dormitul dar daca se obosesc bine seara cad repede in lumea viselor :)

Federova sunt multe dar mici! Un bagaj mic de mana sau o parte din cel la cala! nu e chiar asa complicat mai ramane loc si de cosmetice stai linistita!

Nice mersi! e frumos, raman multe amintiri placute, in plus nu te stresezi tot timpul ca oare cum e copilul :)! Stii ca e bine, doar e cu tine!

14. Buna.Da ,Alicee, intradevar dar baiatu meu avea 2saptamani cand am plecat si am luat carutu am zis ca e bine mai incolo am zis de pat sa l luam etc dar na.a plecat sotu val vartej si la luat asta e.cu fata la fel am procedat si nu mi-a facut figuri la somn a fost bine dar cu baiatu na.asta e acum am crescut si gata s-a uitat dar tot luam dupa noi paturica si toate plusurile:))))). noi fara copiii nu plecam nici unde cu noi ii luam ca alt fel parca nu merge si stau cu gandul la ei plus nici nu am cu cine sa-i las ..pot spune ca am avut copii cuminti seara mai ales dupa o baie si un masaj gata cad lati ca si acum.va pop.

15. Oricat de model ar fi copilul, nu el hotaraste daca plecati sau nu intr-o vacanta, deci de la cei mari pleaca. Eu incercam sa te complimentez.
    Am vazut copii cuminti acasa, iar in vacanta sa devina irascibili.

16. Noi am fost cu cel mic in concediu de la 5 luni (la munte, unde a fost simplu ca e in tara), apoi la 7 luni o spatamana in Italia - Florenta-Cinque Terre si apoi de mai multe ori in tara. Cand era mai mic era foarte lejer cu el, daca era odihnit, schimbat si mancat era ok. Mai complicat a fost la 1 an si 3 luni cand am fost o saptamana in Belgia si il apuca cate o criza de plansete in avion (voia pe jos exact cand trebuia sa decolam/aterizam), in autobuze, trenuri si muzee! Tipa ca voia sa se plimbe (in alta directie decat cea dorita de noi sau nu voia deloc in carucior, etc.) Cel mai urat a fost la Muzeul Berii in Brugge cand doamna ghid de acolo, vazand ca bebe plange si nu am reusit sa-l calmam rapid, ne-a "recomandat" sa mergem sa servim la bar berea inclusa in pretul biletului si sa renuntam la turul fabricii de bere si al muzeului pentru ca ii deranjam pe ceilalti turisti!!! A fost foarte penibil... Pana la urma sotul, ofensat a ramas afara cu bebe care a adormit instantaneu (era obosit) si am facut eu turul cu prietenii cu care eram plecati, dar atitudinea ei a fost de 2 parale!Ideea e ca atunci cand era mic era usor de multumit, acum, fiind mare, vrea sa mearga mult pe jos, sa traga de lucruri (sa vezi ce chin in muzee), tipa mult daca nu-i convine ceva! Asa ca pe viitor, prevad concediile in afara tarii fara bebe o perioada, daca nu se preteaza dorintelor unui copil mic!Adica fara plimbari cu trenul de la un oras la altul! :) Am scris asa muuuult :D

17. Milly chiar foarte neprofesional te-a abordat doamna! Ok pe de alta parte e de inteles dar putea sa fie mai prietenoasa si sa te i-a altfel! Si eu am fost cu Kari prima data la Paris o saptamana! Nu am avut deloc treaba cu el, era incantat oriunde mergeam! Am mai fost si pana la vacanta asta de pe coasta cu el in Maroc dar de fiecare data ne salvau jucariile si jocurile de tot felul! E drept ca am evitat sa intram in muzee sau o faceam cand el dormea in carucior! acum ca e mai mare i-am luat un laptop mic sa ii punem desene pe avion si atunci cand calatorim multe ore, sa nu se mai plictiseasca! Acum e mai nasol de calatorit cu el fiindca nu mai sta in carucior insa in continuare doarme de amiaz! asa ca la pranz ar trebui sa fim pe ceva autocar sau la hotel .... Asa ca pt moment nici noi nu calatorim cu el

Miha.Ela mersi stiu! Copii sunt irascibili in vacanta daca li se ofera mai putina atentie! fiindca ei nu sunt interesati de ce ai tu sa vezi si programul tau turistic :))

Speranta da, intre timp cresc si calatoriile cu ei devin mai usoare!

18. Buna seara.Intradevar cresc si totu este mai usor,nu pot spune ca m-am chinuit ca suntem invatati cu plimbarile lungi si de mici fiind ei.sa va traisca pup