Italia - Pompei muzeu in aer liber (10)

Pompei a fost unul din acele locuri in care am visat inca din anii de scoala cand ni se povestea despre orasul acoperit cu lava sau orasul inghetat in timp! Mi se parea fascinant si infricosator in acelasi timp ceea ce li s-a intamplat oamenilor in momentul in care Vezuviu a erupt si orasul a fost acoperit de lava, in anul 79! Asadar in ultima zi am facut o excursie pe cont propriu in Pompei!

Cum se ajunge la Pompei:

Am luat din Sorrento trenul Circumvesuviana ce leaga Sorrento de Napoli si are statii la Pompei si Herculanum! Deci se ajunge foarte usor! Din statia de tren am mai facut 2-3 minute pana la intrare trecand pe langa un sir de vanzatori ambulanti cu suveniruri, apa si alte maruntisuri!

Costuri si informatii

Intrarea costa 11 euro (noi am intrat gratis cu ArteCard fiind al doilea obiectiv turistic ales, gratuit)! In acesti bani ti se ofera o harta detailata si explicatii la fiecare punct! Se fac si tururi organizate, pretul incepe de la 7 euro si ai 3 variante: un traseu mai scurt de 2 ore, unul mediu de 4 ore si cel mai complex si detailat tur de 6 ore! Noi am mers dupa harta prin tot orasul, singuri si am stat in medie 3 ore jumate! Fara sa fugim si fara sa vedem totul, doar punctele principale!
Da Pompei nu trebuie considerat un obiectiv turistic ci un Oras! Un Oras foarte mare si foarte complex! Partea buna e ca nu umbli mult degeaba, fiindca site-ul e destul de compact! Partea proasta e ca drumurile sunt in marea lor majoritate din piatra cubica mare si se umbla destul de greu pe ele! Cu caruciorul e infernal!
Deasemenea caldura! E teren plan si nu sunt arbori deci soarele te bate in cap tot timpul! De aceea e bine sa aveti 2 litri de apa cu voi!  Aglomeratia nu a fost foarte mare cand am fost noi (desi sunt anul 2 milioane de vizitatori) prin oras se circula usor, la punctele de interes uneori iti mai dai coate sa poti privi/fotografia!

Ce am vazut in Pompei mai exact

Mici fragmente din viata celor aproape 20 000 de locuitori ai Orasului, in perioada antichitatii! Ce e curios e faptul ca si atunci in anii 79 lucrurile nu stateau foarte diferit fara de acum! Sunt 2 strazi principale, late ca niste bulevarde de-a lungul carora stau intinse "palatele" celor bogati! Pe strazile secundare, mai indepartate sunt casele celor saraci, care isi inchireau camerele de la strada pentru magazine! Majoritatea caselor sunt inchise, insa sunt unele in care se poate intra fiindca au fost reconditionate si s-au putut salva frescele de pe pereti si cateva statui! Unele au si gradini private, mozaicuri, picturi murale etccc!
Orasul e cat se poate de real, avea un centru cultural numit Foro, o Bazilica, un Amfiteatru unde se tineau frecvent spectacole, Terme suburbane un loc de destindere si relaxare, Terme Stabiane care erau niste camere cu temperaturi diferite si numeroase Vile de lux ale celor instariti! Acum daca stau sa ma gandesc bine lumea a evoluat mult de atunci insa viata de zi cu zi e intr-un fel neschimbata! Adica oamenii acestia aveau Spa, restaurante, taverne, teatru! Iar casele lor sunt fabricate din aceleasi materiale ca ale noastre, cu decoratii, sculpturi si coloane chiar mai elaborate fata de ce gasim acum in vilele "noastre"! Si sa nu uitam ca toate astea prin anii 79!
Pot doar sa-mi imaginez cat de frumos trebuie sa fi fost Pompei in vremurile acelea! Poate ca acum e doar un obiectiv turistic dar daca e sa ne gandim mai bine este un mormant viu al celor care au trait acolo candva!

Foro - centrul Pompeiului

Alee Principala

O Casa din Vechiul Pompei

Gradina Interioara dintr-un "Palat"

Amfiteatrul

Ruine - Pompei

Alei Secundare

Detalii din Pompei

Mi-a placut la nebunie Pompei, e un Oras extrem de interesant dar cu toate astea am avut o dezamagire!

Si asta tine doar de asteptarile mele! Ma asteptam sa gasesc mai multe sculpturi umane! Oameni acoperiti de lava! Ganditi-va si voi: cainii, barbatii de la crasma, femeile insarcinate, copii fugind! Atat de Morbid ... Stiu! dar am crescut cu ideea ca Pompei e un loc tragic, un loc al suferintei, ca o fotografie vie a evenimentelor intamplate in acea zi cand a erupt Vezuviu! Ma uit acum la Vezuviu, ma plimb prin Pompei si nu-mi iese deloc la iveala acea zi! Doar ce a fost inainte si dupa! Intradevar am vazut cateva corpuri si vase si unelte dar doar intr-o singura casa! Ma asteptam la mai mult! Sau poate nu am ajuns eu in locurile potrivite, fiindca v-am spus Pompei e imens!

Singurii oameni pietrificati ce i-am gasit in Pompei

Citeste tot jurnalul de calatorie cu Coasta Amalfi aici -> Italia

Vacanta in Italia - "Imprejurimile orasului Napoli" a fost sustinuta de:

AsReplica - Ceasuri Calvin Klein     Vreau sa Merg - Atractii turistice

SportManiac - Ghete dama      Etigara-electronica : Tigara electronica

ToyBox - Jucarii        La Femme Coquette - Bijuterii argint online

1. Ce imens e Pompeiul, nu mi-l imaginam atat de mare. In legatura cu dezamagirea ta, cred ca doar acele corpuri umane s-au mai pastrat, pentru ca tot pe ele le-am vazut si in fotografiile facute la fata locului de parintii mei.
    Si eu am visat la Pompei de cum am auzit prima data de orasul acoperit de lava... Dar in niciun caz nu as alege traseul de 6 ore, cat ati stat voi e mai mult decat suficient.

2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

3. La televizor în documentare am văzut mai mult. Probabil alte corpuri au fost duse în muzee. Sau le-au luat pt că au dorit să ofere turiştilor ocazia unei vizite frumoase cu locuri calme, nu o vizită apăsătoare emoţional.

4. Alice, corpurile umane au fost acoperite de cenusa vulcanica. Daca intrau in contact direct cu lava, nu mai aveam noi ce vedea astazi (mulaje pietrificate).
    Oricum este minunat Pompeiul, alte corpuri erau si la muzeul de arheologie din Napoli, deci poate multe-s duse la pastrare!
    Frumos articol, te urmarim la fiecare postare!

5. Pompei este un loc fascinant, cu o poveste, ca orice poveste veche de acest fel, intre maretie si tragedie.
    Acele trupuri sculptate in piatra sunt impresionante prin modul in care arata sfarsitul groaznic pe care l-au avut locuitorii orasului.
    Foarte interesant articolul si tare utile informatiile pe care le-ai dat pentru cei care vor sa faca o vizita.

6. Minunat, minunat, minunat! Imi doresc tare mult sa vad Pompeiul si pozele tale m-au convins ca merita sa-mi organizez o calatorie pana acolo!

Sunt lucruri pe care nu le stiam si ma bucur sa le descopar.
    Mi-ai starnit interesul cu articolul acesta despre Pompei, clar, mi-as dori sa il vad si eu intr-o zi.
    Ce ciudat arata oamenii pietrificati. Adica par statui simple dar banuiesc ca acolo simti o anumita energie, o stare care te transpune in momentul indepartat cand oamenii aceia au trait, vorbit,s-au bucurat....

8. Imi plac calatoriile prin care vad locurile din tren, la picior prin toate stradutele, adica atat vazute de departe cat si de aproape parca simtindu-i pulsul acelui loc. Pompei, ma asteptam ca si tine sa-l vad prin pozele tale exact asa cum l-ai descris, daca as fi prin zona mi-ar placea sa-l vad in de aproape, insa sufletul meu imi zboara spre Sicilia, Napoli, si altele mai intai, oricum Italia e una din tarile de suflet.

9. gand la gand, am citit chiar saptamana trecuta o carte despre pompei, unde era descis pelarg luxul in care traiau nobilii orasului, ce piscine, bazine cu pesti exoticisi terme evoluate aveau. bineinteles ca am cautat poze pe net si am fost si eu, ca si tine surprinsa de cat de putine sunt de vazut, ca fresce,oameni pietrificati si alte detalii...

10. Pompei e un odas fascinant, mereu mi-am dorit sa ajung acolo. Desi recunosc ca nu mi-ar lipsi oamenii petrificati :-P

11. tot ce se vede in pompei este istorie nefalsificata natura l a ajutat pe dumnezeu sa avem in fata ochilor creatia inaintasilor nostri o civilizatie care te face sa devii divin si tu...

12. Foarte interesant articolul tau! Si noi ne dorim sa vizitam Pompei-ul si speram sa ne facem timp si pentru el. Sunt atatea locuri frumoase in lumea aceasta si viata este atat de scurta. Iti dorim calatorii placute in continuare.