Retete de tapas - degustare culinara in Madrid

Primul articol despre vacanta mea in Spania este un omagiu adus aperitivelor din bucataria spaniola, numite tapas. Tapas se gasesc in mai multe forme (tapas/pinchos - raciones) pe tot teritoriul Spaniei insa eu va recomand Madrid fiindca aici este o piata de degustare speciala pentru aceste produse.
Se numeste Piata San Miguel si se afla in centrul Madridului, la 5 minute de Plaza Mayor, Inima Orasului.

Piata San Miguel este locul pe care nu trebuie sa il ratezi in Madrid

Daca vrei sa te familiarizezi cu bucataria spaniola, cu tapas! ti sugerez sa iti iei prietenii si sa iesiti la o seara de degustari!Aici tapas costa de la 1 euro (sunt si oferte gen platest 5 primesti 6 etccc)! Cu 10 euro poti sa faci un tur al pietii si sa degusti cele mai bune tapas iar la final sa te simti plin!

Ce inseamna Tapas

Tapas sunt de fapt niste aperitive sau preparate culinare spaniole in miniatura duse uneori la extrem. O farufurioara de mancare aranjata artistic in stil MasterChef!

Tapas = Aperitiv! ---> Tapas se consuma in Tapas Bar! ----> Tapas in trecut se ofereau gratis alaturi de o bautura, aveau rolul de a astupa paharul/sticla si de a feri bauturile de muste ---> Tapas sunt mai mult decat un simplu fel de mancare tapas inseamna prieteni, socializare, degustare! Un ritual pentru spanioli! Tapas se mananca in general seara! Spaniolii mananca pranzul in jurul orei 1-2 pm, iar cina incepand cu ora 21! Atunci se strang toti prietenii si incepe degustarea! Se merge din bar in bar, uneori 5-10 baruri sunt testate pe noapte! In general se consuma alaturi de un pahar de vin sau  bere la 250ml astfel nu se imbata atat de usor! Dupa acest ritual incepe viata de noapte! Cluburile functioneaza incepand cu ora 1 am si nu e nimic ciudat in a merge la un concert la 2 noaptea!

Atentie!!! Astazi in putine baruri se mai ofera tapas gratis(de obicei in cartierele mai putin umblate de turisti) in general aceste tapas costa de la 1 euro pana la 5 euro/bucata

Alte denumiri ce le puteti gasi in menurile restaurantelor/barurilor spaniole
Pinchos =  denumire pentru tapas in partea de Nord a tarii!
Raciones = fel de mancare principal; o portie mare din care se mananca la comun

Retete de Tapas

Tapas pot fi foarte simple (gen masline umplute; o felie de paine prajita cu somon, bachlahau (cod),anshoa,, rulade, salate,  jamon iberico etcc pana la felii de bagheta unse cu diverse paste si alte combinatii delicioase!

Tapas traditonale:
Chorizo - carnati de porc uscati
Tortila de Patata - omleta de cartofi
Gambas - creveti prajiti pe gratar sau in ulei cu usturoi si patrunjel
Patatas bravas - cartofi in sos condimentat
Alte 213 retete de tapas descrise pas cu pas gasiti aici: www.atapear.com

Unde am mancat cele mai bune tapas? In Madrid in Mercado de San Miguel! Aici sunt facute toate pozele din acest articol!

ps: Daca vrei sa mergi in Spania, agentia Via Romania are cele mai bune oferte de cazare! Vezi aici: Cazare in Madrid   ---> Cazare in Barcelona
Colindand Spania am fost surprinsa sa descopar ca tapas nu se gasesc in aceasi forma pe tot teritoriul tarii! Ca nu sunt la fel de cunoscute/apreciate peste tot! Eu cele mai bune tapas le-am mancat in Barcelona si Madrid acolo unde am vazut o intreaga cultura in jurul aperitivelor!
Daca in Barcelona se gaseau la tot pasul iar tapas constau in felii de bagheta taiate pe diagonala cu diverse creme si paste greu de descris in cuvinte, in Madrid tapas mi s-au parut mai simple insa se pune mai mult accent pe aspect! In timp ce in Toledo si Segovia nu tin minte sa fi vazut nici un tapas bar iar in Sudul Spaniei, barurile tapas sunt mult mai putin apreciate, in numar mai mic si mai scumpe! - observatiile sunt personale

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Madrid? Citeste tot jurnalul meu de calatorie

1. Arata extrordinar de bine, Alice, si cred ca sunt divine si la gust. Ma bucur sa vad ca ai avut parte de experienta asta si multumesc pentru recomandare.

2. Cat de bine arata aperitivele lor :) Desi tocmai m-am ridicat de la masa, daca le-as avea in fata, cred ca le-as incerca pe cele toate prezentate mai sus. :)) Sunt fenomenale, doar ca eu le-am ratat cu gratie cat am stat in Spania. Pe Costa Maresme nu le-am vazut, iar in Barcelona am preferat paella. Insa erau si pe Costa Brava, in Girona si Figueres, dar acolo nu am avut timp decat de-o cafea. Eram mai mult pe fuga.
    O adevarata arta au facut spaniolii din aperitivele astea. Foarte aspectuoase si, cred, delicioase. :) Asteptam si alte relatari de pe meleaguri iberice. :P

3. Arata foarte bine gustarile astea, o nebunie.. multa diversitate!

4. multumim de retete , Aliceee , mmmm...minunate !

5. georgiana state9:47 a.m.

ahh ce bine arata! sper sa mai ajung pe-acolo ca sa ma indop cu tapas :-P

6. Arata foarte bine. N-am incercat niciodata tapas...in Tenerife daca imi amintesc bine, erau in oferta restaurantelor...dar noi comandam mancaruri mai obisnuite. In plus, aveam demipensiune la hotel si acolo n-am vazut sa aiba tapas.

7. Ioana CR11:14 a.m.

Poze de revista esti din ce in ce mai talentata. Asta e prima oara cand iti scriu desi citesc blogul de mult timp. Ma mir cum pui pasiune in tot ce scrii si faci dupa atata timp. felicitari

8. Cunoscute si delicioase si mai ales usor de preparat. Vacanta placuta si descoperiri (gastronomice si nu numai) placute!

9. Ai vrut să ne torturezi cu toate pozele astea delicioase. Şi ai reuşit. :)

10. Mi-am dat seama ca sunt masochist sa ma uit la genul asta de post-uri, arata atat de bine incat imi e frica sa ma gandesc cat de bune sunt la gust :)

11. Tare fain şi util articolul tău, nu mai spun de poze care sunt... delicioase! Clar o experienţă care trebuie savurată! :)

12. Am si eu in plan sa invat sa fac vreo cateva ;)...imi plac pozele, foarte inspirationale ;)

13. Am apreciat omagiul adus aperitivelor și am poftit la tot ce am văzut. Aștept și impresii mai puțin ”dureroase” din vacanța în Spania.

14. arata super bine. deja imi lasa gura apa :))

15. Intradevar experienta culinara. Arata extrem de bine aperitivele si nu stiu daca as putea sa ma opresc:)

16. Super apetisante!
    Se servesc si aici chestii de genul tapas la inceputul si pe parcursul bautei :)). "gâteaux apéro" le spun ei familiar. De cele mai multe ori sunt simple: masline, carnati uscati (cam ca chorizo-ul), dar pot fi si mai complexe gen felii de paine cu diverse chestii deasupra.
    Ia sa caut si eu un restaurant spaniol aici in oras sa le gust!

17. Om nom nom ! Arata bine, am mancat si eu la Barcelona, mi-au placut foarte mult. Inca o chestie care o observasem cand am fost ... toti dadeau servetelele pe jos, sa fie cat mai multa mizerie si am intrebat pe cineva de ce se face asa si mi-a zis ca cu cat sunt mai multe servetele pe jos, atat de multi clienti au fost, e un fel de traditie. Eu cand am vazut primul bar asa, vroiam sa luam micul dejun, am facut stanga imprejur si am iesit, am zis ca eu nu mananc in miazeria aia si apoi am vazut ca peste tot era la fel, apoi am intrebat si am inteles de ce. In Madrid era la fel ?

18. Aliceeee, I will kill you! M-ai omorat la propriu cu mancarurile din imagini. Imi ploua in gura, nu alta!
    Pozele sunt super reusite si pun pariu ca si mancarurile sunt super gustoase!

19. Nici n-ai zice ca am mancat acum o jumatate de ora, imi ploua in gura :))

20. arata bestial, ma gandesc ca as face o gaura substantiala in buget daca ar fi sa gust tot ce-mi face cu ochiul :))

21. Anca S3:22 p.m.

Alice, Mercado San Miguel se poate vizita in fiecare zi si degusta tapas-urile, sau trebuie mers intr-o anumita zi? Merg la Madrid zilele urmatoare si nu as vrea sa ratez experienta....

22. Anca S este deschis in fiecare zi. Daca te deranjeaza aglomeratia mergi ziua, daca nu mergi seara!

Orarul: Plaza San Miguel Madrid
    L-M-M-D: de la 10:00AM la 12 NOAPTEA

J-V-S: de la 10:00AM la 2 NOAPTEA

Gresit Aliceee, "pinchos" nu este denumirea pentru tapas in nordul Spaniei. Diferenta intre pinchos si tapas rezida in cantitate: pincho este fix o imbucatura, din tapas poti sa musti macar o data. Ca sa nu incurcam cititorii.