Impresii Madrid cu bune si rele

Azi o sa scriu asa pe scurt, cu idei, ce impresii mi-a lasat mie Madridul dupa 4 zile, din care in 2 am fugit din el! Nu fiindca nu mi-a placut ci fiindca timpul a fost prea scurt si eu prea dornica de a vedea si altceva din regiunea asta, Castilla! Dar sa revenim la Madrid

Impresiile sunt la gramada, exact asa cum as raspunde daca m-ai intreba:
'Ei si ce parere ai despre Madrid?'

CE MI-A PLACUT

- In primul rand Madridul nu m-a fermecat si nu e un oras pentru mine! Asta nu inseamna ca e urat, doar ca eu nu mi-am dorit niciodata sa ajung la Madrid si a fost o pura intamplare!
Am remarcat si apreciat arhitectura, unul din putinele orase mari, capitale ale Europei, care combina cu succes ce-i vechi cu ce-i nou si diferite stiluri!

- In schimb Castilla mi-a placut! Toledo o bijuterie de oras in stil medieval, iar Segovia mai frumos decat Madrid si Toledo impreuna! Astea sunt parerile mele sincere, fiindca eu caut mereu altceva! E vorba de cum ma simt eu in acel oras, ce ma impresioneaza, ce e important pentru mine!

- Daca e sa ma refer strict la Madrid mi-au placut tapas! Da, aperitivele alea despre care va tot vorbesc de v-am innebunit! Delicatese curata! Ce am mancat in Madrid n-am gasit nici in Barcelona, nici in Toledo, Segovia sau prin Sud!

- Mi-a placut Barrio de las Lettras fiindca e plin de magazine cu fatada pictata, un adevarat muzeu cartierul acela! Numai sa te tot plimbi, sa fotografiezi, sa intri in restaurante, sa bei un vin bun, sa asculti un recital piano....

- In Madrid se iese tarziu, asa dupa 11 noaptea incepe sa se anime orasul! Cred ca e vb de programul de lucru al oamenilor!

- Arhitectura medievala mi-a placut si centrul cu Gran Via si Plaza Mayor dar toate astea nu se pot compara cu Rambla si cladirile lui Gaudi din Barcelona! Asa ca inteleg de ce Madridul chiar daca e capitala, sta in umbra mereu!

- Mi-a parut rau ca nu am ajuns la Muzeul Taurino! Dupa cum stiti Spania se mandreste cu aceste spectacole cu tauri, cred ca singurul lucru ce il regret vis a vis de Madrid! Mai ales ca muzeele de acest gen de prin Sud se platesc pe cand cel din Madrid e mare si gratis! Insa orarul doar pana la 2 pm si destul de departe de centru si de alte obiective turistice m-a facut sa zic pas

- Transportul in comun e ok, am folosit pt 4 zile, o cartela de 10 bilete ce a costat 12 euro!

- Inca un lucru ce mi-a placut la nebunie in Madrid sunt tablitele cu numele strazilor! Atat de originale

- La capitolul siguranta e mai ok decat in Barcelona, desi am stat tot in centru, Gran Via e mult mai pasnica decat Rambla din Barcelona, mai putina politie, fara hoti vizibili ca acolo.

- Madridul pentru turisti nu e un oras scump! Multe obiective turistice sunt gratuite sau au anumite ore in care sunt gratuite, mancarea la restaurante e mai ieftina decat in Barcelona, pentru iesiri de noapte au multe oferte care sunt ok (si ca si consumatie si ca si pret) ... acum depinde de fiecare cate pretentii are si cat vrea sa dea!

- Palazzo Real mi-a placut foarte mult, cel mai frumos obiectiv turistic vazut de mine in Madrid si daca nu ajungeti miercuri sau joi dupa-masa, cand e gratis, tot merita sa intrati!!!

- Obiectivele turistice in Madrid sunt foarte apropiate intre ele! Sunt 2 trasee turistice marcate pe orice harta! Traseul Central, care cuprinde aproape tot ce e de vazut si Traseul Muzeelor de Arta, care sunt lipite unul de celalalalt! Cu un hotel in centru nu aveti de ce sa folositi prea mult mijloacele de transport in comun! Doar asa ca vreti sa faceti excursii in afara orasului cum am fost eu si de la si spre aeroport!

- Apropo Aeroportul are statie de metrou, se ajunge usor din Plaza del Sol, insa pe langa biletul normal mai trebuie platit 3 euro pe sens! nu stiu daca e vorba ca e alta zona sau de ce ....

- Si tot legat de Aeroport, aveti grija cand mergeti, 2 ore nu e intotdeauna suficient la cat e de Mare! E absolut Imenssss! cand am aterizat, pana sa parcheze avionul ne-a luat vreo 20 de minute! Sunt mai multe cladiri si toate sunt MARI! Unii faceau comentarii gen: "mergem inapoi in Romania de dureaza atata"?? :))

CE NU MI-A PLACUT

- Am ramas mega uimita cand am vazut noaptea, Plaza del Sol, centrul Madridului impanzit de prostituate romance si moldovence, si Atentie! Politia are sediul fix acolo! Mi s-a parut de maxim prost gust ca le lasa asa fix in centru! sa se adune tot felul de barbati dubiosi si oameni ai strazii in jurul lor si strigate de " fa TU **** treci incoace" m-a dezgustat teribil! ca sfat evitati sa luati hotel in jurul acestei piete!

- Viata de noapte in Madrid am gasit-o foarte agitata, plina de lume si destul de mizera (la propriu)! Adica peturi si chistoace si hartii peste tot si inca deabia incepuse noaptea!

- Madridul nu e un oras autentic al Spaniei, cum nici Bucurestiul nu reprezinta deloc Romania! trebuie sa aveti asta in cap! Spania e in imprejurimile Madridul, la Sud, la Nord!

-Suvenirurile sunt toate aduse din alte colturi ale tarii deci sunt mai scumpe! incercati sa va indreptati atentia spre chorizo si preparate ce provin din regiune, cu astea se mandreste Madridul! cu mancarea :)

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Madrid? Citeste tot jurnalul meu de calatorie

1. Am calatorit si la Madrid prin intermediul tau :)
    Cred ca e neplacut sa iesi seara si sa vezi (si sa auzi) prostituate si pesti....romani.
    In rest- imaginile sunt impresionante!

2. Eu m-am indragostit de Madrid, nu am prea iesit noaptea dar in o fost foarte frumos.
    Dap in Plaza del Sol sunt prostituate si apoi pe strada Serrano am auzit ca este strada pentru baieti.
    Cand am ajuns eu la Palat decisese regele sa-l foloseasca in scop diplomatic deci acces interzis, tot inchisa o fost si catedrala Almudena din poarta palatului. Am prins totusi schimbarea garzii mi-a placut spectacolul.
    Si mie mi-au placut placutele cu numele strazilor.
    Cu aeroportul cum iti e norocul, fusesem prevenita ca Baraja e mare, ca ia mult sa te lamuresti........mi-a iesit din prima, poate si pentru ca totul e bine perfect semnalizat, asa cum e imposibil sa te ratacesti in metroul lor.
    Am vazut o corida nu stiu daca m-as mai apropia de vreun muzeu sau altceva legat de asta, chiar am nimerit din greseala intr-un reestaurant langa Plaza de Toros din Las Ventas, nu am putut manca decat o pasnica tortilla cu toti taurii aia impaiati privindu-ma de pe pereti.
    Mi-au placut parcul Retiro, templul Debod, anghinarea foarte prezenta prin meniuri si SANGRIA care are retete diferite de la bar la bar.
    Am decis sa locuiesc acolo vreo 6 luni candva :)

3. Nu ma mira deloc ca declari Segovia orasul tau preferat din regiune, si eu am ales un orasel mic, drept preferat absolut, pe Coasta Dalmata, in speta Trogir. Intotdeauna orasele mici, cu arhitectura armonioasa, fara periferie, fara aglomeratie, curate, linistite, speciale, o sa ne cucereasca.
    Pai...eu nu as fi iesit la ora aceea(dupa 11 noaptea) pe strazi, de aceea nici n-as fi observat aspectul. Dar da, e tare neplacut ce se intampla acolo.

Alice, cand spui Spania, spui Barcelona intai de toate. Tu ai dreptate, Madridul pare sa stea in umbra capitalei industriale a tarii. Dar asta nu inseamna ca nu ne dorim sa-l vizitam macar o data in viata. :)

4. multumesc de plimbare Aliceee , eu vreau la Madrid :)

5. Pentru Burgos si altele as vrea la Madrid. Dupa 12 noaptea nu cred ca as iesi afara. Placutele cu numele strazilor sunt foarte interesante, denota atentia la detalii, personalizarea orasului :)

6. Da, adevărul e că nici eu nu sunt atrasa în mod deosebit de Madrid... ce puțin până în prezent, adica am citit multe lucruri despre el și mi se pare că nici nu se poate compara cu Barcelona (și da, pentru mine Spania e cam egal Barcelona, deși poate e nedrept).
    As merge sa vizitez Madridul cu alt suflu, dacă aș putea să merg și la Warner Bros Park, ca e în apropiere și mi se pare minunat, în plus îmi cam plac parcurile de distractii, iar acesta e unic in Europa :))

7. Mersi Hapi

Mihaela eu anghinare nu tin minte sa fi vazut :((( si-mi pare rau fiindca imi place! Am intrat si eu intr-un local plin de tauri impaiati, nu pot sa spun ca m-am simtit prea bine deci te inteleg! O corida nu sunt inca pregatita sa vad dar un muzeu al lor da! e mai putin "violent"

Nice eu am fost la o intalnire de couchsurfers! A fost dragut :) Bine ca nu am fost singura cand am trecut prin Plaza del Sol cred ca ma teleportam :))) Acum dupa Barcelona, MADRID, Andaluzia vreau sa mai ajung in Valencia si sa fac o parte din Camino!

Coco iti doresc sa mergi cat de repede :)

Mihaela exact, am impresia ca in toate tarile in care am fost se pune accent pe detalii! mai putin la noi :(((

Bia m-as fi dus si eu in parcul Warner Bros daca nu as fi fost singura! Asa n-am simtit nevoia de a merge ... am preferat sa vad orasele din jur, sa ma plimb ...

8. mi-ar placea sa vad si madridul chiar daca exista alte orase mai frumoase in spania. e mare si trebuie bifat, iar din ce povestesti tu aici, sunt destule de vazut, iar arhitectura e adorabila :)

9. Aa categoric recomand Barcelona si Andaluzia inaintea Madridului! Insa daca ajungi la Madrid sa nu va para rau, fiindca Toledo si Segovia sunt absolut minunate!

10. Cam aşa este cu orice mare capitală, cu siguranţă nu te duci la Madrid şi spui că ai văzut Spania.. :D Sunt de acord cu tine, alte oraşe mai micuţe pot să fie mult mai frumoase şi atractive. Sigur că ţine de gusturi, însă în orice loc poţi găsi lucruri extraordinare, dar şi minusuri, lucruri care nu îţi plac, aşa cum ai punctat tu aici.
    Tăbliţele alea cu denumirile străzile chiar sunt grozave, dau o notă originală!

11. Mira sincer am ramas surprinsa de Madrid, de preparatele culinare care m-au uimit, de arhitectura, de "sistemul turistic" ce tine de traseele turistice, informare etccc! In aceelasi timp poate aveam asteptari mai mari pt un oras cu mai multa personalitate asa cum e Barcelona!

12. Adevarul este ca articolele tale despre Madrid au fost un deliciu. Nu stiu daca voi ajunge prea curand acolo insa sunt sigur ca pot reprezenta o sursa buna de informatii pentru viitorul apropiat/indepartat.

13. Propunem un Ghid in Madrid mobil, pentru turistii independenti. Aici gasiti toate atractiile principale din Madrid, muzee, adrese, cum sa ajungeti, parcuri si gradini. Descrieri si cum sa ajungeti la fiecare si multa alta informatie. Sper sa va fie de folos, caci oricum e mult mai comod decat sa rasfoesti o carte.

14. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobincube.ghidul.de.madrid