10 lucruri pe care le-am primit GRATIS in calatorii

Am mai vorbit de curand despre lucrurile cu care ramai dupa o calatorie. Si despre importanta lor! Si azi m-am gandit sa va scriu 10 lucruri  pe care le-am primit Gratis in calatorii. Acele momente, acele surprize pe care nu le voi uita niciodata! Am avut parte si de povesti urate, cu pierdut trenuri, avioane etccc dar azi am sa va scriu un articol pozitiv despre micile placeri ale calatoriilor, lucruri care apar de nicaieri parca exact atunci cand ai mai mare nevoie de ele! Ca sa iti lumineze ziua!

fericire-gratis

Mai exact 10 lucruri pe care le-am primit Gratis in calatorie:

1. O camera single, 2 paturi in plus si un telefon in caz de urgenta

O seara fericita s-a incheiat in Lisabona. Cand am ajuns la Hostelul Ola Backpakers si dupa o cearta zdravana cu receptionistul la telefon (care apoi am realizat ca e proprietarul) ne-am impacat de indata ce ne-am vazut si mi-a oferit din "Partea Casei" GRATIS o camera single, un telefon in caz de nevoie si 2 paturi groase in plus! Povestea in detaliu AICI.  Am fost cu atat mai fericita cu cat eram rupta de oboseala si ideea de a merge sa-mi caut cazare in prima mea noapte in Lisabona nu imi suradea chiar deloc! Si cand Luiz mi-a spus ca imi da camera single, am sarit in sus de fericire, in mine. A fost cel mai frumos cadou ce il puteam primi in seara aceea!

2. O degustare cu 8 feluri de mancare autentica din 8 tari Africane

La Paris am primit multe lucruri Gratis avand in vedere ca am neamuri. Cazare, mancare, povesti despre Parisul de odinioara, informatii turistice etc! Dar cea mai frumoasa amintire din Parisul oferit de altii a fost o onomastica sarbatorita intr-un restaurant african autentic. Stiti deja probabil ca eu sunt pasionata de restaurante si mancaruri inedite. Si acolo am primit din toate din plin. Restaurantul era foarte popular, se intra numai pe baza de rezervare, cu muzica live, cu un meniu personalizat - vreo 8 feluri de mancare - cate 1 fel de mancare traditionala din 8 tari diferite ale Africii Centrale si de Sud. Am comandat din toate felurile si am mancat la comun asa incat in seara aia am facut o degustare pe cinste a bucatariei africane!
Dar surpriza a fost, ca mi-a placut! Dupa ce initial am fost dezamagita de alegerea pe care au facut-o pt o onomastica, la final am iesit de acolo mega incantata si cu siguranta ca nu voi mai ajunge degraba intr-un astfel de restaurant. Cum de altfel s-a si intamplat :)

3. Un Sot! Actualul si unicul :)

In timp ce eram in Maroc, pt a doua oara, am facut o excursie in Rabat, si acolo intr-un Parc, dupa ce am primit un trandafir rosu (cumparat de la un vanzator ambulant) inconjurata de toti porumbeii din parc (care nu stiu prin ce puteri divine s-au adunat in jurul nostru) iubitul meu m-a cerut in Casatorie! Da am fost ceruta in casatorie in vacanta! Si asta a fost una din surprizele ce apar de nicaieri dar iti raman vii in memorie pt totdeauna!

4. Un bilet V.I.P la Circ

Tot in Lisabona am primit gratis un bilet la un spectacol de circ Gratis. Se face ca am cunoscut un cuplu din USA care faceau impreuna un Numar de Circ si acum se aflam in Lisabona "in interes de serviciu". Si dupa ce am povestit cateva ore, despre New York, viata de nomad, despre ce presupune jobul lor etccc mi-au dat un bilet VIP sa asist la spectacolul lor ce il aveau a doua zi. Pacat ca eu a doua zi ma intorceam la Barcelona si nu am putut merge :(((

5. Bunatate si ajutor din partea strainilor

Am avut momente proaste in vacante, mai ales in cele in care am calatorit singura si de fiecare data am primit vorbe de incurajare, ajutor, zambete din partea strainilor. Doar asa un exemplu a fost in Londra, chiar cand am ajuns, cu un bagaj de 38 kg si inca unul de 10 in spate iar in metro la Victoria (unde te lasa autobuzul ce te duce din aeroport) sunt vreo 20 de scari de coborat pe care evident nu aveam cum sa le cobor cu aproape 50 de kg in brate si nici nu vroiam sa imi las bagajul nesupraveghiat sa cobor cu ele pe rand, pt nimic in lume. Si un domn in varsta s-a oferit sa ma ajute nu numai cu bagajul ci si sa imi cumpar Oyster, mi-a explicat cum merg lucrurile la metroul Londonez etccc! Si astfel de ajutor am primit in foarte multe orase, in foarte multe vacante! Si incerc si eu sa ajut, cand pot, fara sa cer nimica! Inca mai am de platit pt cata bunatate si intelegere am primit...

6. Un drum cu masina atunci cand aveam cel mai mare nevoie de el

Se face ca eram la Londra si a doua zi mergeam intr-o excursie organizata la Windsor, Bath si Stonehange! Trebuia sa fiu la ora 7 in centru in autogara, lucru care nu parea a fi dificil intr-o zi obisnuita la Londra. Dar ziua aia nu era una obisnuita fiindca era greva pe toate mijloacele de transport. Totul era dat peste cap, autobuzul nu venise de 30 minute cand in mod normal veneau din 5 in 5 minute. In statie erau zeci de persoane, ploua marunt si era frig si in momentele alea simteam efectiv cum trece fiecare minut, ca si nisipul in clepsidra si ma simteam prizoniera si neajutorata, minus o excursie si minus 80 de lire cat a costat.
Decid sa pierd inca 10 minute mergand pe jos la alta statie de autobuz ce merge pe alta ruta,  inca mai speram ca am timp, ca o minune sau ceva se va intampla. Si s-a intamplat! Un indian (pana atunci nu avem o impresie prea buna despre ei) m-a intrebat din senin pe strada ca unde ma grabesc asa tare, i-am spus ca nu vine autobuzul si pierd o excursie! Mi-a zis ca la TV a anuntat ca azi e greva, eu nu ma uit la TV? cum era sa zic ca NU AM  TV??! am zis ca nu si atunci s-a oferit el sa ma duca pana la statia de metro!
In mod normal nu m-as fi dus, dar atunci am simtit o aliniere a stelelor si a planetelor si a tuturor constelatilor si am mers! Si a fost un tip de treaba! Nu m-a intrebat nimic, nici de unde-s, nici ce-i cu fata mea pierduta, ingrijoarata, nici nu a vrut sa imi ia banii ce i-am oferit, nimic! Mi-a zis doar "Have a great day si a accelerat"! Dupa faza asta mi-am schimbat la 360 de grade impresiile despre indieni! da sunt si puturosi si mizeabili dar si exagerat de draguti! Ca si romanii de altfel, cu nimic mai prejos!

7. Un zbor gratis, upgradat

Eram la prima calatorie spre Maroc cand am fost informati ca Aeronava noastra Tarom are ceva defectiune si nu poate pleca de pe Otopeni in timp util ca noi sa prindem urmatorul zbor din Madrid spre Casablanca.
Si din senin, noi, inca un cuplu romanca-marocan si 3 afaceristi am fost anuntati ca ne muta pe un ZBOR GRATIS Lufthansa (dublu ca pret) Bucuresti- Frankfurt, Frankfurt - Casablanca si astfel am ajuns cam in accelasi timp, am avut parte de un zbor de lux, am fost serviti cu mancare buna intr-un avion cu oameni civilizati in care miroasea a piele si parfum :)

8. Marihuana

Eram cu sotul meu intr-un city break in Maroc, in Essaouira, oras cunoscut pentru festivalurile wild, pentru muzica gnnoa, hippy people ce merg acolo sa intre in transa. Ne aflam intr-un restaurant unde era reprezentatie live de gnnoa si fiind toamna, la 9 era deja intuneric bine, inauntru putini turisti si noi! Restaurantul era mic (de familie) se statea pe jos pe perne din acelea mari colorate, la mese rotunde si joase. Kari se juca cu masinile cand imi ridic privirea si il vad pe "ospatar" cum serveste fiecare client cu cate o tigara "mai speciala" ca sa fie o noapte cu efect! Am zis no thanks si nu dupa mult timp am plecat inainte de a inhala "veninul" :))

9. O foccacia si o punga de croasante

Eram in Levanto in vacanta prelungita in Cinque terre si aveam eu o patiserie de unde imi cumparam aleatoriu faccacia, croasante sau pizza la kg in pauza de pranz de pe plaja. Eu sunt genul de turist tipicar. Imi place ideea de familiar, zambetul de complice al d-nei de la tejghea care stie ca in fiecare zi imi iau ceva de la ea. Si apoi ma gandesc cu nostalgie la vacante, mi-e dor tocmai de rutina aceasta, de mirosul dulceag ce imi invada narile, zambetul d-nei, eu stand pe o banca in parc si halind cele cumparate in timp ce ma uitam in departare la mare, la plaja, la copii. Si fix in ultima zi in Levanto, ultima data cand mai aveam sa intru in patiseria aia dupa ce am cerut o felie de pizza, d-na mi-a indesat langa ea si o foccacia si mi-a mai adus o punga plina de croasante cu unt. Credeam ca nu a inteles, ea vorbind pe italiana eu pe engleza, tot ii explicam ca nu, nu e bine, eu vreau numai pizza si ea imi tot zicea "Per parte mia". Nu imi venea sa cred si nici nu intelegeam de ce tocmai mie. De ce fix atunci in ultima zi! I-am zambit cu tristete in suflet desi gestul ei mi-a facut ziua fericita! i-am zis "grazie" de 1001 de ori si am plecat pt totdeauna ....

10. Un Apus de soare fix atunci cand coboram cu barca pe canal Grande in Venetia

Sunt momente cand simti ca tot universul comploteaza pentru fericirea ta. Pe cat de putine sunt aceste momente pe atat sunt de valoroase. Si mie mi s-a intamplat exact in Venetia in city-break-ul romantic ce l-am facut toamna trecuta cu sotul meu. Cele 3 zile au fost perfecte. Nu am sperat la nimic dar a fost de 1000 de ori mai frumos decat imi puteam eu imagina! Fiindca Venetia iti ofera totul de-a gata! Clima blanda, calda, masti dupa care sa te furisezi si sa inventezi jocuri, gondolieri care sa te poarte cu indemanare pe canale in timp ce iti gadila urechile cu cate o sonata sa simti la propriu cum e sa traiesti intr-un basm! Si cand am primit un apus de soare de toata frumusetea in timp ce ne aflam pe o barca pe Canal Grande am zis ca e un Cadou de la Venetia, de la Soare, de la Divinitate!

De la sotul meu am primit multe lucruri gratis in calatorie dar astea nu se pun. Nu se pun nici momentele de maxima fericire ce le-am simtit in calatorii! Nici obiectele primite de la neamuri, petrecerile de ziua mea in Maroc, botezul surpriza al lui Kari, mii de zambete X fiecare vacanta!

Acum astept sa aud povestile voastre
Voi ce ati primit Gratis in Calatorii????

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Un ghid simpatic si savuros pentru calatoria de doua ore pe Zidurile Dubrovnik-ului, care m-a oferit povesti de istorie si momente vesele, de neuitat, care m-a acompaniat pe tot traseul si mi-a facut plimbarea mai interesanta si mai agreabila, un tip cult, foarte umblat si foarte prietenos, care a avut grija de mine...sa nu cumva sa ma plictisesc. :P
    Iar in Zadar, am avut parte de cel mai spectaculos asfintit pe care l-am trait vreodata, de un dramatism ce intrece orice imaginatie, de altfel, orasul de pe coasta Dalmata este celebru pentru apusurile sale minunate, considerate cele mai frumoase din lume. Evident, acelasi lucru se spune si despre Santorini...

Chestii materiale nu primesc niciodata gratis. Pentru ele trebuie sa muncesc din greu. Dar natura imi ofera mereu clipe de bucurie, daruri unice, pretioase. Si oamenii cu suflet bun...care, iata, mai exista. :)

2. Dintr-un motiv care-mi scapa, nu-mi pot vizualiza comentariul.

Ai povestit asa frumos! Asta inseamna sa pretuiesti ceea ce traiesti, pentru asta iubesc eu excursiile! Mi-au dat lacrimile de-a binelea...
    La Paris, in timp se urcam scarile din Arcul de Triumf, am gasit o hartie de 10 euro. Bugetul nostru fiind limitat, mi s-a parut o suma enorma!!! :) Milly

4. Foarte fain articol! Si tema, si ce ai povestit! Imi place sa citesc astfel de articole. :)
    Am calatorit mult...dar sincer nu-mi amintesc sa fi primit ceva gratuit. Adica de genul cum ai povestit tu, cazari, mese, transport. Momente placute si romantice am tot primit. :)

5. Ce m-am amuzat :)))
    Nu-mi amintesc ce am primit gratis, cred ca nu prea multe. Oh- un tur al orasului casablanca - cu un jeep. Si papirusuri

6. Hapi this sounds good!!! tururi de oras gratis am primit si noi in Fes dar erau de la un prieten al sotului meu! De fapt am stat la ei si am mancat la ei.... In Maroc oamenii au fost foarte geneori cu mine si nu cred ca mi-ar ajunge un articol sa scriu cate am primit si cate am trait acolo

Mihaela inseamna ca trebuie sa faci calatorii cu mai multa aventura, sa vezi cate lucruri noi o sa ti se intample :)

7. Milly te rog, eu vroiam ca acest articol sa fie pozitiv, Hapi a zis ca-i amuzant :) hmmm cred ca mi-a scapat mie ceva.
    Bani nu ti minte sa fi gasit vreodata, ba da am gasit in satul de vacanta 10 ron pe vremea cand mergeam in tabere la mare :)

Nice de dimineata au fost ceva probleme tehnice de la blogspot dar intre timp ma bucur ca si-a revenit. Ma bucur ca ai avut parte de un super ghid in vacanta, ghidul nostru in circuitul Castelele Bavariei a fost brici la istorie, stia tot ce vrei de acum 1000 de ani incoace dar din punct de vedere turistic, obiective turistice, povesti amuzante mai putin. Chiar ma gandeam ca ghizii trebuie sa fie destul de impartiali si mai putin prietenosi ca sa se poata impune in fata unor oameni mai in varsta, mai bogati, mai cu tupeu etccc
    Cat despre apusuri de soare, si eu visez la unul frumos cu Santorini!

8. Cât de frumos!! :)
    Îmi amintesc că în Grecia, în Kos, o tipă simpatică s-a oferit să ne împrumute maşina ei ca să ajungem mai uşor la destinaţie - undeva pe vârful unui deal. Bine, până la urmă am luat-o pe jos, nici eu nici prietenul meu nu suntem cu condusul. În plus, tanti ne-a dat două sticle cu apă rece să avem pe drum (era foarte cald) şi ne-a găzduit bicicletele în curtea ei până la întoarcere :)

9. Alice, cred ca nu ai inteles, nu ma refeream la ghidul excursiei, la ghidul oficial, ca pe ala pana la urma l-am platit, nu?
    Nu, eu ma refeream la un turist din grup care s-a oferit sa ma acompanieze in unele plimbari. :) Ii placea de mine ca eram prietenoasa. Si mie de el, din acelasi motiv. In plus avea si simtul umorului. :P Si calatorise mult la viata lui... Imi plac barbatii de la care am ceva de invatat. :D

10. in afara de harti si stickere :D, am primit suc, intr-o piata din Verona si bere la hotelul din Praga. In rest... nu mai tin minte :)). Astea mi-au ramas in memorie pentru ca sucul mi-a prins super bine in acea zi extrem de calduroasa, iar berea nu m-a impresionat pe mine in mod special, dar fratele meu spune ca a fost cea mai buna bere pe care a baut-o el :D

11. like&share,imi place, particip.

12. nu ca celelalte articole nu-mi merg la suflet, dar asta in mod special mi-a cazut tare bine. sunt zile si zile, poate ca-s eu de vina, dar cum zicea cineva mai sus, m-a emotionat si-ti multumesc :)
    vara trecuta am primit un apartament, in loc de-o camera cu 2paturi, in grecia si in fiecare dimineata faceam schimb de mancaruri sau bauturi specifice tarilor noastre (aha de tuica-i vorba :D ) cu gazdele, foarte calda atmosfera, extraordinara ospitalitatea! tot la greci, cam peste tot pe unde-am fost la finalul mesei primeam ceva in plus fara sa platim, fie apa la 2l, fie fructe. intr-o seara era ziua patroanei unei terase si ne-a dar o prajitura delicioasa.

13. :) O tema buna ! Cel mai recent cadou a fost o excursie in Finlanda ,de la prietenul nostru de acolo :)
    Din pacate eu nu am putut sa merg din cauza serviciului :( ,s-a dus doar prietenul meu.
    In rest am tot primit si in tara si peste hotare diferite lucruri dar si la randul meu am daruit cate ceva atunci cand s-a ivit ocazia (in special medicamente, eu plec cu o punga intreaga la mine si de cele mai multe ori le-am dat altora in vacante ).

Ne mai scriem :)

Little

14. Alice, cred ca este cel mai reusit articol, cel mai impresionant din cate ai scris pana acum! Mi-a placut maxim! Povestea cererii in casatorie, doamna cu croissantele si mancarurile Africii! Nu, toate mi-au placut! Felicitari si un mare multumesc pentru aceasta oaza de liniste si de exotic!

15. In Granada am intalnit o doamna foarte draguta care mi-a oferit un tur gratuit al propriei case si o multime de povesti despre istoria orasului. In Paris frecventez un magazin de incaltaminte si doamna ne daruieste mereu ceva pentru fetita noastra. Cand calatoream spre New York am primit un loc la o clasa superioara desi platisem un bilet economy. Din Turcia avem o intreaga colectie de talismane care considera ei ca te protejaza de deochi, pe care le-a primit fiica mea de la diferiti comercianti.

16. Mi-a placut punctul 3 :p! Un sot! Cred ca asta este cel mai fain cadou pana la urma. Adevarul este ca nici nu ma asteptam sa fii ceruta in casatorie altfel decat intr-o vacanta :). Frumos!

17. Foarte frumos articolul :).
    Eu imi amintesc cu drag de cateva (multe) shot-uri gratis primite undeva intr-un sat din Portugalia, de reducerile la bilete oferite de vanzatorii din Budapesta, de un Limoncello (primul de altfel) savurat intr-un restaurant italienesc din Vilsbiburg, de zecile de umbrele care mi s-au imprumuntat la lucru, in Germania, in zilele de ploaie, de zambetele localnicilor cand le ceream indicatii si multe, multe altele.

18. Acum cateva zile am citit postarea ta care m-a emotionat maxim, sotul, apusul din Venetia mi se par cele mai speciale, de suflet!

Un apus de soare tot pe Canalul Grande am vazut si eu in prima si singura calatorie in Italia -in ultima zi- de pana acum! Un cadou ca de ramas bun, printre multe altele, chiar calatoria si tot ce a insemnat ea a fost din partea unei doamne careia ii port o mare admiratie si gratitudine.
    Alte cadouri palesc in fata acestuia, dar pe toate le-am apreciat.

Felicitari pentru articol, frumos tare.
    Nu-mi amintesc acum decat despre un upgrade de la un hotel de 3* din Praga la unul de 4* pozitionat excelent si o sticla de sampanie (ca si scuza ptr. ïnconveniente").

1. Multumesc pentru comentariu.
      Ma bucur ca ati avut parte de un asemenea Upgrade!