Dealul cu melci - vacanta in Apuseni (2)

Dupa Muzeul Etnografic din Lapus am mers sa vedem Dealul cu Melci. Citisem eu ca ar fi obiectiv turistic unic in tara si am zis ca merita sa il vedem. Traseu initial pentru ziua de azi de la Cluj la Arieseni este cu un mic ocol de 20 de km spre Muntele Gaina cu opriri  la Barajul Mihoiesti – Cheile Vaii Morii – Cascada Pisoaia – Dealul cu melci – Casa memoriala Avram Iancu.
Dealul cu Melci se afla in localitatea (satul) Vidra. Exista o tablita cu ei. Ca sa nu ratati "momentul" trebuie sa mergeti incet. Noi am iesit din sat fara sa o vedem.  Apoi ne-am intors ... Dealul cu Melci se afla chiar pe sosea, nu trebuie facut nici un fel de efort fizic ca sa-i vedem. Din masina nu intelegem nimic asa ca ne dam jos, ne apropiem si intr-adevar vedem melci, fosile de melci, melci pietrificati in stanca! E interesant

De pe tablita citim, zici ca pe limbi straine:

Dealul cu Melci este o arie protejată de interes național ce corespunde categoriei a IV-a IUCN (rezervație naturală de tip paleontologic), situată în județul Alba, pe teritoriul administrativ al comunei Vidra.
Dealul cu Melci este o rezervație paleontologică ce protejează un bogat punct fosilifer cu gasteropode, reprezentativ pentru faciesul recifal al senonianului, etaj al Cretacicului superior. Zona protejată se întinde pe o suprafață de 0,6 ha. Este un unicat geologic, cu o vechime de 65-70 milioane de ani, în care în depozitele sedimentare, formate dintr-o alternanță de conglomerate cu gresii și marne, sunt încrustate 35 de specii de moluște, cele mai reprezentative fiind gasteropodele marine din genul Acteonella, cu speciile Gigantea și Lamavki Cenura

Oricum retinem esentialul! Rezervatie paleontologică, vechime de 65-70 milioane de ani,  35 de specii de moluÈ™te

Acum mai in gluma, mai in serios, acest Deal cu Melci merita promovat putin! Daca ar fi in alta tara va zic sigur ca erau pe  pliantele de promovare! De altfel mi-ar fi placut ca la obiectivele turistice de interes sa fie pus o cutie postala (sa nu avem pretentia de birou turistic, om platit etc) ci pur si simplu o cusculie in care sa existe pliante sau un mini ghid cu toate obiectivele turistice, hotelurile, pensiunile, mic tratat culinar din zona, tradus in 2-3 limbi. Nu stiu daca regiunea Apuseni are birou turistic regional si cu ce se ocupa dar pe partea de promovare sunt cam 0 barat daca eu din Cluj, pasionata de turism nu am auzit de toate locurile astea ce se afla la 50 km de mine! Bienenteles ca daca te dai putin peste cap le gasesti dar mi-ar fi placut sa mi le arunce cineva in fata! sa aud de ele permanent. Sa-mi vina sa zic, ce naiba, trebuie sa ajung in Apuseni sa vad toate minunile astea! Fiindca chiar sunt minuni. Atatea pesteri, muzee, peisaje superbe, se risipesc degeaba, nevazute de nimeni sau de prea putini Adica vorba aia, am ajuns sa  vad bolovanii magici din Stonehange  mai repede decat Apusenii nostri frumosi! ceea ce e chiar o rusine. Si recunosc. Si mai rusinos e faptul ca turismul la noi nu e gandit deloc! Autobuzele de-abia circula pe acolo .... fara masina practic esti mort! chiar daca ajungi in Campeni pana la Dealul cu Melci cum te duci, zeci de km???!!

In fine, am deviat de la subiect, uneori ma mai ia valul, frustrarile. Mai ales cand sunt acuzata ca nu fac turism in Romania. Pt voi, va scriu randurile astea. Nu e vorba ca nu vreau sa fac turism, dar fratilor, e greu!
Sa revenim la subiect, Dealul cu melci e ceva ce nu am mai vazut niciodata si nici nu cred ca o sa mai vad! Ceva unic in Romania si merita sa il vedeti!

Toate articolele cu Vacanta in Apuseni le gasiti aici--> Romania

CE OBIECTIVE UNICE IN ROMANIA MAI RECOMANDATI ?

Multumesc

Rapa Rosie langa Sebes
    Groapa Ruginoasa Apuseni
    Trovantii de langa Ramnicu Valcea

2. Wow ! Habar nu aveam de existenta lor ! Super ! Bravo tie ca ne-ai zis si noua ! Sper ca vara viitoare sa ajung si acolo ! Chiar avem o tara foarte frumoasa si e pacat sa nu vedem ce minunatii ascunde !

3. Ai dreptate ca nu sunt promovati Apusenii cum trebuie. Eu am fost de vreo 5 sau 6 ori in Apuseni, la Arieseni mai exact, si abia acum aud de dealul cu melci. Abia anul acesta am vazut Groapa Ruginoasa si asta doar pentru ca a fost cu noi cineva care a mai fost in zona. Turismul in Romania e ingrozitor pentru ca ajungi sa vezi lucruri extraordinare pur si simplu intamplator fiindca nu ti se spune nicaieri ca exista.

4. Ioana din cele mentionate de tine nu am vazut nici unu! De fapt Rapa Rosie am vazut-o din departare

Georgiana sper sa ajungeti si prin Apuseni, toamna pe vremea asta e S.U.P.E.R.B

Andra Dealul cu Melci e dupa Campeni, trebuie sa te abati de la drum! Pe traseul spre Muntele Gaina! dar oricum cat am stat in Arieseni nu am vazut nici un pliant sau ceva cu obiectivele turistice!

5. chiar nu stiam , multumesc Aliceee!!! sper sa mai ajung prin zona!

6. Am fost si eu aici acum cativa ani si am avut probleme cu gasirea locului. Am trecut de dealul respectiv, desi eram pe jos, nu in masina. Ne-am intors, am dat ocol, nu stiam ce anume trebuie sa gasim acolo asa ca nu am vazut melcii pietrificati in zidul pe langa care ne invarteam :D Am urcat pe deal, doar- doar om gasi ceva. Frumos pe deal, dar melcii lipsa. Abia la coborare i-am vazut. M-a frapat ca erau multi smulsi din perete si unii chiar aruncati pe sosea. Oricine are chef poate sa se apuce sa care bucati intregi de roca plina de melci pietrificati! Pacat de locul acesta, asa lasat in paragina. A, si dupa asta aveam in plan sa vizitam zona cu dinozauri pitici din Hunedoara. Pe aia chiar nu am gasit-o :(

7. Am fost de doua ori cu cortul in Apuseni, in studentie, dar n-am stiut ca exista prin zona Dealul cu Melci. Trovantii din Valcea i-am vazut, am scris aici despre ei si am si link catre poze. E bine ca mai facem schimb de locuri minunate dar prea putin mediatizate din tara noastra. Spor!

8. Am auzit de Dealul cu Melci, stiam si cateva informatii, nu mai stiu de unde, probabil am citit pe undeva, candva. Dar cum n-am ajuns niciodata in Apuseni, n-am vazut nici locul asta.

Ai dreptate, suntem mult in urma cu turismul, ca si cu multe altele, e nevoie investitii, promovare si de ce nu de o mentalitate ceva mai diferita a celor care lucreaza in domeniul asta. Cu siguranta o alta tara vest europeana daca avea acest obiectiv, ar fi stiut tot continentul de el. E pacat, ca vorba aia, avem o multime de locuri faine in Romania. Dar cine stie, poate candva, in viitor, lucrurile se vor schimba in bine (sper!).

9. Aşa este! Un loc deosebit despre care nu am auzit în viaţa mea. Lasă că poate mai vine vreo publicaţie occidentală să îl descopere, cum a fost şi cu cascada Bigăr din Caraş-Severin, ca să mai aflăm şi noi.
    Dar totuşi, uite că faceţi voi o treabă mai bună, şi mai aflăm şi noi câte ceva citindu-vă. Şi mulţumim, zic.

10. Chiar si asa cu tine aflu de multe locuri din Romania!

11. nici eu nu auzisem de melcii astia, pana sa dau cu ochii de pozele tale din titlu ma gandeam ca-s melci din aia ce se plimba purtand casuta-n spate :)

Noi tocmai am fost prin zona, la Baile Felix, la hotel President. Aproape in fiecare zi, am fugit sa vedem cate ceva in zona. Concluzii: drumuri groaznice, zona superba, promovare frumuseti =0!!!!!!!!!!
    Am vazut, pa langa Pestera Ursilor, Pestera cu cristale din mina Farcu!!! Absolut superba!!! A doua din lume, dupa cea din America de sud!!! De care nici nu auzisem pana sa vedem un indicator in drumul nostrum!!! Pacat ca am ajuns tarziu si in perioada asta se intuneca devreme, in zona mai erau cel putin vreo 4 pesteri ce meritau vazute ( P. Unguru, Meziad, plus un traseu-rezervatie ce se face prin padure). Repet, daca as fi stiut din timp de atatea frumuseti, altfel ne-am fi organizat timpul, sa vedem mai multe! Pacat ca am fost in zona si am ratat atatea. Ramane pe viitor, dar de la Constanta pana in Apuseni e un drum asaaaaa de luuung!!! Milly

13. Anonim promit sa ma interesez despre Pestera cu cristale, nu stiam despre ea, in schimb stiu despre cea din America de Sud, e formidabila...
    Daca am sansa sa vad macar 20% din ce se regaseste in pestera din America, voi fi mega incantata