Pestera Ursilor din Chiscau cea mai frumoasa din Romania

Intr-o zi frumoasa de August am reunit toata familia, ne-am urcat in masina si am mers intr-o excursie de o zi in Apuseni, mai exact in Chiscau la Pestera Ursilor. Visez de ani de zile sa vizitez Pestera Ursilor, cred ca orice roman, pasionat sau mai putin pasionat de turism ar trebui sa o viziteze. E o minune naturala si cred ca trebuie promovata mai intensiv la straini si nu numai! Totusi sunt mandra ca macar aici exista excursii organizate atat din Cluj cat si din Oradea (chiar si din Baile 1 Mai si Baile Felix) in caz ca vreti sa mergeti vara, puteti face o mica incursiune in bogatiile naturale ale Apusenilor intr-o excursie de jumatate de zi in Pestera Ursilor.

Insa noi am ales masina!

Am calculat toate distantele si rutele posibile si am decis ca asta e cea mai scurta:

Cluj Napoca – 31 km – Turda – 62 km – Baia de Aries – 63 km – Arieseni – 36 km – Stei – 20 km – Pietroasa – 5 km – Chiscau (total ~ 217 km)

Care la drept vorbind, 200 km dus si 200 km intors nu sunt chiar o nimica toata pe o zi torida de August, pe acest drum de munte unde trebuie sa te limitezi la 60 km/h! Drumul a fost lung si obositor dar am facut cateva opriri sa culegem mure, sa privim peisajele, sa ne dezmortim picioarele, sa luam un mic picnic pe o banca din piatra.

vacanta-in-apuseni-colaj

Drumul spre Pestera Ursilor

La baza dealului este o parcare imensa care spre surprinderea mea mai avea si cateva locuri libere. De obicei in Romania nu sunt destule locuri de parcare in jurul marilor obiective turistice asa ca am ramas surprinsa pozitiv de data asta, ca aici era o parcare imensa si baieti care coordonau masinile incat treburile sa functioneze civilizat. De la parcare am luat-o in sus, in zig-zag oprindu-ne la tarabele cu placinte, savurand mirosul afinelor, cautand cel mai frumos urs pe care sa il luam acasa sub forma de suvenir.

-In pestera sa intra in grupuri de cate 100/ora
-Intrarea costa 20 ron adult/ 10 ron copii (25 ron filmatul si 15 ron fotografiatul)
-Orar: (Luni inchis) Marti - Duminica: 10-17

pestera-ursilor-suveniruri-colaj

Pestera Ursilor - cea mai frumoasa din Romania

Am avut de asteptat cam 15 minute pana s-a format grupul si de abia apoi am intrat. Inauntru un ghid ne-a povestit, pe tot parcursul Pesterii (800m) despre istorie, stalagmite, cum s-au format, ce reprezinta, basme si povesti care sa iti puna imaginatia la incercare cum ar fi "Lacul cu Nuferi", "Casa cu Pitici", "Ursul ce a incercat sa fuga din Pestera si a ramas blocat in tavan) etc! Toate nu sunt nimic mai mult decat formele ciudate ale stalagmitelor care arata ca in cartile de povesti pentru copii. Insa mai presus de vorbele ghidului, toata aceasta lume magica, ireala, plina de forme neobisnuite mi-a trezit sentimente de admiratie si mandrie fata de subteranele din Romania! Mi-a placut foarte mult si de cand am vazut-o am recomandat-o la numerosi straini!

Obiective turistice in apropiere de Pestera Ursilor

*Padis unde puteti merge la ( Cetatile Ponorului,Pestera Focul Viu, Cheile Galbenei)
*Valea Sighistel care e practic un canion unde pe doar 10 km patrati se gasesc 200 de pesteri
*Stana de Vale unde puteti vizita Izvorul Minunilor
*Chiscau (Muzeul Etnografic ) MERITA VAZUT!

Distante rutiere Pestera Ursilor

Constanta - Pestera Ursilor (aprox.750 km)
Bucuresti - Pestera Ursilor (aprox.550 km)
Oradea - Pestera Ursilor ( aprox.87 km)
Hunedoara - Pestera Ursilor (aprox.150 km)
Alba Iulia - Pestera Ursilor ( aprox.180 km)
Deva - Pestera Ursilor (aprox.120 km)
Timisoara - Pestera Ursilor (aprox.216 km)
Iasi - Pestera Ursilor (aprox.585 km)
Sibiu - Pestera Ursilor (aprox.240 km)

Daca nu ati ajuns inca la Pestera Ursilor, faceti-va timp si mergeti! E incredibil!

Ati fost la Pestera Ursilor? V-a placut??

Multumesc:

Portal Cazare www.Haisitu.ro Cazare in Baile Felix

Magazin Online  www.Copilas.ro - Haine ieftine de fete

Outlet Sportiv  www.Bravosport.ro - Ghete sport copii

1. ai dreptate, este superba! am fost de vre-o 2 ori, dar mai vreau!

2. Am planuit si eu ca anul asta sa fac un tur al Romaniei. Sper sa ajung si la Pestera Ursilor pentru ca m-ai convins ca este spectaculoasa.

3. Am fost si eu acum mult timp, prin precambrian si nu prea mai tin bine minte pestera. Nu-mi aduc aminte mare lucru. Stiu ca pare ciudat, dar pe mine nu m-au entuziasmat atat de tare pesterile. Cred ca de la Topolnita mi se trage... :)) E o poveste lunga, cine stie, poate o sa scriu un articol intr-o buna zi.

4. Eu am fost de cel putin 5 ori la Pestera Ursilor si e, intr-adevar, frumoasa, dar mie mi-a placut mai mult Pestera Meziad, chiar daca nu poate fi vizitata atat de mult ca Pestera Ursilor. Si, daca ajungi vreodata pe langa Petrosani, acolo e Pestera Bolii, care e si ea foarte frumoasa.

5. Nici eu nu am o atracţie deosebită faţă de peşteri din cauza unei uşoare claustrofobii, dar pe cele mai frumoase vreau să le văd. Aici nu am ajuns încă.

6. E spectaculoasa Pester Ursilor, iar suvenirurile sunt foarte simpatice ! Am sa-mi fac timp sa ajung acolo!

7. N-am fost la Pestera Ursilor. Doar la Pestera Muierii. Sper sa reusesc in curand sa vad mai multe astfel de obiective turistice.

8. Am fost de doua ori in Apuseni, cu cortul si rucsacul, in studentie. Ori nu este aceeasi pestera a Ursilor ori sunt mai multe, ori prin '92 nu era cu ghid si intrare :) Cand am fost noi cu cortul, langa Pestera Ursilor era doar 1 stana si padure. Mi-a placut mult si la Ponoare. Ma mai uit prin pozele alb-negru sa vad daca seamana nu ce ai pus tu pe-acolo.

9. Daca seamana cu ce ai pus tu acolo, ca am tastat gresit :)

10. Nu am fost niciodata, doar in pestera Sf Andrei am intrat si la gura alteia de pe langa Horezu. Dar mi-ar placea!

11. Cred ca e cea mai spectaculoasa pestera in care am fost vreodata. Cu siguranta merita vizitata. Pacat numai ca-s drumurile asa de proaste in zona.

12. Am aflat o mulțime de informații utile, mai ales pentru drum. Felicitări pentru articol, Alice!
    Eu am intrat în peșteră când eram numai eu și ghidul. :D Era o perioadă în care nu prea erau turiști, undeva pe la începutul primăverii. Pentru mine a fost o experiență un pic friguroasă, având în vedere temperaturile de atunci, decât pentru tine (bănuiesc că vara gradele sunt totuși mai ridicate în peșteră decât în februarie-martie).
    Țin minte că Peștera Urșilor a fost descoperită în 1975, cu ocazia unei dinamitări la cariera de marmură din zonă. Întâmplător sau nu, a fost fain că am vorbit unul dintre ghizii peșterii care e chiar fiul celui care a făcut această descoperire, ce încă mai trăiește și astăzi. E într-adevăr un dar al naturii peștera aceasta și merită revizitată.