Urmareste Enciclopedia calatorului independent 

 | ABONEAZA-TE PE E-MAIL | FACEBOOK | INSTAGRAM |

Care e diferenta dintre avioanele low-cost, charter si cele normale

Exista trei tipuri de curse aeriene, cele normale (regulate) cele low-cost si cele charter foarte diferite din toate punctele de vedere: a destinatiilor, a preturilor si a modului in care functioneaza si azi m-am gandit sa va scriu pe larg diferentele dintre ele:

avion-charter

Cursele Charter
Acestea sunt avioanele care le vedeti vara umpland aeroporturile, avand curse "la cerere" spre destinatiile calde cum ar fi (cu plecare din Romania) spre Creta, Corfu, Santorini, Bodrum, Antalya, Kusadasi etc. Acestea se numesc charter fiindca nu zboara tot timpul anului, in general opereaza doar din mai pana in octombrie si sunt inchiriate de agentiile tur-operatoare care fac pachete turistice (cu All inclusive sau fara) si apoi le dau tuturor agentiilor de turism sa le vanda cedand comision. Turistii nu vor cumpara bilete de avion direct de la compania aeriana ci de la agentiile de turism si chiar daca in general acestea se dau la pachet cu cazare si masa puteti cumpara si doar bilet de avion (mai ales in regim last-minute) insa voi nu veti avea transport de la aeroport la hotel si asta poate fi putin complicat fiindca aeroporturile pentru cursele charter nu au toate sisteme de transport in comun iar taxi e costisitor.

Cursele Regulate
Acestea includ numele mari precum Tarom, British Airways, Lufthansa, KLM etc. Aceste curse se fac dupa un program regulat, fix, iar destinatiile lor sunt in general in orasele mari, pe aeroporturile mari. Preturile pe cursele regulate sunt cele mai scumpe dar primesti confort sporit, mancare gratuit, bagaj inclus in pret si calatoresti decent in ele. Cel mai bun pret il gasiti in general pe site-ul lor unde deseori au si campanii cu oferte, in plus puteti urmari constant preturile ca sa alegeti voi cand e perioada cea mai buna sa il cumparati si sa calatoriti. Comparati mai multe companii pentru a gasi pretul si varianta (orele de zbor /zilele in care merg) cele mai bune pt voi.

Cursele Low-Cost
De-a lungul timpului am auzit multi turisti care se plangeau ca mancarea costa, aeroportul e la zeci de km de centrul orasului, orele de zbor sunt nasoale... Ei bine, prin definitie asta inseamna low-cost. Avione la fel de bune, piloti cu zeci de mii de ore la bord, stewardezi competenti dar servicii low-cost. Avantajul lor sunt preturile, am dat 100 euro pe un zbor combinat in Maroc sau 10 euro pe un zbor spre Pisa. La asemenea pret (mai ieftin decat in propria-mi tara) e normal sa nu primesti mancare, sa fi mai inghesuit, sa zbori cu noaptea-n cap sau sa aterizezi dupa 12 noaptea, sa ajungi in Paris si sa faci 1 ora cu autocarul pana in centru sau chiar mai mult. Insa low-cost-urile momentan sunt o alternativa de a calatori si daca cititi articolul despre CAND sa cumperi cel mai ieftin bilet de avion low-cost  o sa va permiteti si voi sa calatoriti macar de 2 ori pe an fara prea multe sacrificii dar cu putina organizare si studiu.

Thanks for visiting,

Citeste articole cu sfaturi, idei, informatii aici --> PONTURI BUNE

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

13 comentarii : Leave Your Comments

  1. Eu stiu ca la cursele charter ai transport gratuit asigurat de catre agentia de la care cumperi pachetul. Pun la bataie niste autocare, asa am avut cand am fost in Corfu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si daca nu ai cazare prin ei?

      Ștergere
    2. Daca nu ai cazare, nu. Transferul este asigurat de regula de catre partenerul din tara de destinatie, in a carui sarcina nu intra transportul turistilor la alte unitati de cazare decat cele proprii/contractate.

      Ștergere
    3. Mersi de completare, asa ma gandeam si eu. Pana la urma e firesc ca agentiile nu o sa inchirieze un autocar pentru fiecare turist cu hotel diferit ... desi probabil ca pentru grupuri mai mari se poate face ceva la cerere ...

      Ștergere
  2. Util articolul tău şi cred că mulţi vor fi lămuriţi şi vor înţelege diferenţele. Ai dreptate cu low-cost. Sigur, dacă ai bagaje multe, pentru mine cel puţin nu mai e o soluţie bună, însă dacă am un bagaj mic, inclus în preţ sau cel mult unul mai mare, tariful este în general bun. Eu merg deseori cu low-cost şi a fost bine până acum. E adevărat că uneori orele de zbor sunt destul de incomod puse, dar cum spui tu, asta înseamnă low-cost. Dacă îmi iau o maşină de 4000 de euro nu mă aştept să fie la fel de bună şi să aibă toate funcţionalităţile ca una de 20.000 de euro. :) La fel este şi cu serviciile, cât se plăteşte, atât se primeşte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fiecare calatorie am vazut persoane cu fite, nemultumite de low-cost dar sunt sigura ca nu erau la prima calatorie si probabil ca ar fi putut alege o companie mai scumpa cu servicii mai bune, dar NU ei aleg sa plateasca putin si sa strice cheful tuturor. Pe un zbor am avut o cucoana din asta care non stop apasa pe buton sa vina cineva sa ii dea apa, sa ii aduca servetele, supica, desert, sa ii explice nu stiu ce, ca si cum si-ar fi angajat asistent personal platind biletul acela de avion :(

      Ștergere
  3. "bagaj inclus in pret" (referitor la cursele regulate/de linie)
    Acest aspect a incetat sa mai fie o regula! O parte dintre companiile aeriene de linie au retras bagajul de cala gratuit de cca un an sau mai bine. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede ca nu am mai calatorit demult cu companiile de linie, fiindca nu stiam ca au scos bagajele la cala ... Evident scumpirea carburantului ii dau si pe ei peste cap si de la an la an incearca sa pastreze acceleasi preturi.

      Ștergere
  4. Da, cu aceste curse charter eram eu usor in ceata, merci de lamurire, Alice. Daca pretul la low-cost ar fi cu adevarat low, as fi chiar fericita sa calatoresc fara mancare si fara cine stie ce confort. Insa pretul pana la Bruxelles si inapoi mi s-a parut destul de mare(200 de euro in 2008). Cu Blue Air. Daca acolo trebuia sa-mi platesc cazarea si masa nu mai ajungeam niciodata in capitala Europei. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nice sa spun drept Blue Air niciodata nu mi s-a parut a fi low-cost dar asta se poate sa fi fost si fiindca niciodata nu am stat sa studiez si sa urmaresc preturile lor cu atentie. O singura data spre Lisabona si tot asa costa peste 200 euro ceea ce evident nu mi s-a parut low-cost si am preferat sa zbor in Barcelona cu 50 euro si sa dau 20 de euro pe un zbor Barcelona - Lisabona cu Vueling, macar asa am vazut si ambele orase desi biletele au fost in total 100 euro + transferurile de la aeroport deci castigul nu a mai fost decat poate 50-60 euro....

    RăspundețiȘtergere
  6. asa merg si eu in Danemarca vineri, cu Wizz air. dar regret ca nu am putut sa aleg din nou o cursa regulata :(. acuma asta e. orice hobby cere sacrificii :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cazul acesta zic sa tii de bani bine ca Danemarca are niste scoruri maricele
      Vacanta frumoasa!

      Ștergere
  7. Buna! As avea si eu o nelamurire legata de bagajul de cala la Wizz Air...Anul trecut am calatorit cu El Al, companie in cadrul careia nu am scos nimic in plus din buzunar pentru bagajul de cala. La Wizz Air se plateste bagajul de cala? Sunt intr-o nelamurire totala acum.

    RăspundețiȘtergere

Faceți căutări pe acest blog

Jurnale de calatorie