Vacante in imaginatia mea si ce am gasit in realitate - discutii turistice

Oricat de mult citesti, oricat de amanuntit iti pregatesti o vacanta, oricat de multe crezi ca cunosti despre un oras surpriza va aparea de indata ce vei ajunge acolo. Iar acesta surpriza e foarte importanta, practic motivul vacantelor caci altfel am putea vedea totul prin prisma cartilor, a emisiunilor de specialitate, prin fotografiile si relatarile altor oameni ce au calatorit. Insa cat de mare a fost surpriza ... diferenta dintre ce mi-am imaginat si realitatea vacantelor mele am sa va povestesc in detaliu in acest articol.

Maroc-detalii

Prima vacanta in Maroc avea sa ma zguduie bine

Cineva trebuia sa ma avertizeze ca Marocul nu e pentru incepatori. Odata ajunsa acolo eram fericita ca zona asta a Africii e totusi modernizata, pe alocuri facand progrese mai mari decat noi. In Maroc erau deja autostrazi cand la noi de abia se discuta despre ele, erau cluburi private cum inca in Cluj nici azi nu stiu sa existe, faleza din Casablanca era intesata de piscina in diverse forme si restaurante de lux pe cand in Mamaia inca terasele aveau scaune de plastic. Eram socata in bine.
Si socata in rau. Atatea cocioabe, privelistea unor mahalale in care zaream copii cum se joaca printre gunoaie, chiloti si djelleba puse la uscat, antene parabolice arse de soare, cersetori la fiecare colt de strada, protejatii lui Alah de pe langa fiecare moschee, negustorii ce ne hartuiau in bazar ........
Mi-a placut fiindca era foarte diferit insa mi-a trebuit mult timp pana sa inteleg cum functioneaza lucrurile, sa nu ma mai enervez si sa nu ma mai mir la fiecare pas. Marocul mi-a intrecut mult asteptarile fiindca la fiecare vizita am realizat noi motive pentru care sa te indragostesti: mancarea, aromele, piata de condimente, detaliile arhitecturale, mozaicurile si arabescursile, oamenii Marocului, culorile Marocului, obiceiurile oamenilor in ceea ce priveste religia, traditia, vestimentatia, relatiile etc. Atunci am si inteles ca o vacanta de 4 zile va fi doar o plimbare de 4 zile insa adevarata viata se poarta in interior observand zi de zi detaliile vietii.
Dupa Maroc am decis sa vad fiecare tara care imi trezeste interesul pe indelete si sa nu ma raportez doar la un oras, la un hotel, la o mana de oameni ...

Franta-Paris-detalii

Parisul orasul care nu mi-a oferit Paradisul pe Tava

La prima vacanta in Paris am ramas profund dezamagita. Nu obiectivele turistice m-au dezamagit ci atmosfera, viata din acest oras. Atatia tigani, atatia imigranti, atat de aglomerat, de murdar, de obositor, incat cu greu am inteles de unde pana unde faima; popularitatea asta de care se bucura Parisul, un oras prea scump si prea supraevaluat dupa parerea mea.
Deabia la a doua vizita am inceput sa inteleg. Deabia atunci cand am renuntat sa mai vad Parisul undeva sus pus pe un piedestal de oras de top care trebuie sa-mi ofere totul de-a gata si am inceput sa caut eu frumusetea, originalitatea, unicitatea Parisului, am inceput sa apreciez acest oras. Mobila antiq, vanzatorii din anticariate, florariile, apartamentele cochete din Montmartre, parcurile relaxante, artistii din metrouri, discurile cu muzica buna, rosu de Paris, cafenelele cu mese rotunde, decoratiunile Art Nuveau de pe usi, delicioasele clatite si fomidabilele muzee au facut sa imi schimb rapid parerea despre Paris.
Anglia-londra-detalii

Londra - Surpriza Surprizelor

Toata viata am vazut Londra ca fiind un fel de America din Europa doar ca plina de oameni sobri si seriosi, adevarati gentalman imbracati la patru ace si inabordabili.  Nu am apreciat niciodata Londra la nivel turistic, adica pentru Muzeul de ceara, Schimbarea garzii, London Eye si Bukingam Palace nu m-as fi dus niciodata la Londra. Orasul acesta era la fel de neatractiv ca si America. Doar ca promitea ``visul american`` mai aproape de casa asa ca am incercat.
Insa Londra a fost o imensa surpriza pentru mine. Chiar daca in final am parasit Londra, orasul acesta mi s-a bagat sub piele inca din prima saptamana si va ramane unul din orasele cele mai moderne, civilizate si surprinzatoare pentru mine. Cat despre zona turistica, dupa 3 luni acolo sunt convinsa ca daca m-as intoarce pentru inca 3 luni tot as mai gasi suficiente locuri interesante de vazut. Sunt prea multe evenimente, expozitii, galerii de arta, muzee, parcuri, strazi, piete, biserici incat sa te plictisesti. Practic in fiecare zi era o provocare sa imi fac un program care sa includa cat mai mult din ce era valabil ``doar azi```. Londra e orasul in care nu te vei plictisi niciodata doar daca esti plictisit de viata (si atunci e vina ta) iar pentru mine, care iubesc sa traiesc, sa vad, sa iau parte la diverse evenimente Londra insemna raiul.

Vacantele tale au coincis cu imaginatia? Care oras a fost mai presus de imaginatie si care te-a dezamagit?

Citeste mai multe articole AICI --> Discutii turistice

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Oarecum similar cu ce spui tu, am simţit şi eu la Paris. Am fost cu Blue Air şi până am ajuns în oraş de la aeroport, soţul meu a adormit. Am bombănit, bodogănit şi pufăit continuu şi l-am zgâlţăit de vreo două ori, iritată şi enervată că cineva poate să doarmă când ajunge prima dată în viaţa lui în Franţa, în loc să stea cu ochii în şapte pe geam. Ne trezisem pe la 3 dimineaţa şi săracul om şi-a văzut de somnul lui şi nu prea m-a băgat în seamă. Când am intrat în Paris, a venit rândul meu, pentru că m-am trezit gândind: "este doar un oraş ca toate celelalte; de unde atâta faimă şi visare?". După câte înghionteli îi trăsesem soţului meu, am tăcut chitic şi mi-am ţinut gândurile pentru mine. Din fericire, a doua zi, după ce m-am odihnit, lucrurile nu mi s-au mai părut la fel.

2. Mihaela bine ca ai inceput sa vezi Parisul cu alti ochi din a doua zi, mie mi-a trebuit o noua vacanta :))). Cat despre somn si eu dorm mereu pe drumul de la aeroport in oras mai ales daca fac 1 ora 2.

3. In cazul meu, mai presus de imaginatie a fost Berna, capitala Elvetiei. Nu as fi crezut ca poate sa existe un oras atat de curat, atat de frumos, fara agitatie...un oras cu atatea lucruri de vazut. Un oras unde soferii parca nu se grabesc iar mijloacele de transport in comun, nu se lasa asteptate. Un oras cu atata verdeata..cu atatea parcuri si flori. :-) Intr-adevar, Berna m-a lasat fara cuvinte. Si cred ca e singurul oras unde m-as muta maine :-)
    Experiente negative, inca nu am avut :-) Insa abia astept sa vad Parisul si Londra :-)

4. Din pacate(sau din fericire, depinde din ce perspectiva privesti lucrurile) nu am avut timp sa fiu dezamagita de orasele vizitate. Poate unele statiuni din Grecia continentala(Nei Poti, Olympic Beach) nu au fost la superlativ. Dar nici eu nu ma asteptam sa gasesc acolo raiul pe pamant. Si daca stau bine sa ma gandesc nici statiunile de pe Costa Maresme(Callela, Malgrat del Mar, Santa Susana) nu m-au cucerit.
    La polul opus am doar cuvinte de lauda pentru orasele-muzeu de pe Coasta Dalmata, in special pentru Trogir si Dubrovnik. Iar Zadarul este realmente fascinant cu faleza lui impresionanta. Pentru ele as reveni in Croatia cu toate ca, dupa cum stii, nu sunt adepta vizitarii unui loc de doua ori. Dar cum le-am vazut in fuga...
    Mi-a depasit asteptarile si Bruges-ul. Nu-mi venea sa cred ca sunt intr-o lume reala pasind pe stradutele lui medievale...

5. Imperfect Woman uite ca la Berna nu ma gandeam chiar deloc, adica nu a fost niciodata pe lista mea de interese turistice, inca Elvetia nu ma ademeneste poate si datorita preturilor prea piperate pentru buzunarul meu :)
    Parisul si Londra sunt 2 orase mari, frumoase, aglomerate si foarte diferite

6. Nice stiu ca Croatia te-a fermecat si de cand am tot auzit la tine despre el ma tenteaza si pe mine, poate chiar intr-o vacanta in acest an.
    Brugge m-a fermecat si pe mine, cu mult peste 'imaginatia mea'. E de poveste, perfect creionat, nimic nu te supara, nu iese din decorul perfect.
    Grecia continentala nici eu nu o vad ca fiind un Paradis, insa insulele, in special Santorini cred ca sunt deosebite, cu peisaje de vis.

7. Eu sunt genul de om care imi place tot, peste tot :)). Nu am asteptari niciodata, las locurile sa ma surprinda. Im plus, oriunde merg, chiar si in vreun sat uitat de lume de pe aici de pe langa mine, incerc sa vad partea frumoasa si sa fac abstractie de cea urata.

In alta ordine de idei, eu nu vad Londra asa cum ai vazut-o tu si asa cum o vad multi... uneori chiar stau si ma gandesc de ce, ce n-a functionat bine la mine :)). Dar as vrea sa vizitez Marocul.

8. Larisa si eu incerc sa vad partea frumoasa (ACUM) insa inainte ma gandeam ca daca platesc anumite sume (uneori maricele) ar trebui sa primesc ceva pe masura. Apoi mi-am dat seama ca nu e chiar asa, uneori muzee gratuite sunt mai interesante decat cele pe bani etcc

De ce nu ti-a placut la Londra?

9. Si eu consider Parisul prea aglomerat, murdar, plin de imigranti, dar cum n-am vizitat nici 10 % din ce mi-ar placea sa vad acolo , daca as putea , as face o mica excursie la Paris in fiecare an macar de 2-3 zile pentru a mai descoperii din comorile acestui oras...
    Desi iubesc mult Londra, si la fel, daca as putea in fiecare an as mai poposi pe acolo macar vreo 2-3 zile sa mai vad cate ceva din ce are de oferit, orasul care mi-a depasit asteptarile a fost Venetia. Nu stiu de ce dar m-am simtit acolo ca intr-un film de poveste....poate de la ferrybot-urile inalte ce poposeau pe Grand Canal, poate de la atmosfera din Piata San Marco, poate de la gondole... Oricum, nu credeam ca o sa-mi placa asa de mult Venetia, dar pana acum ea a fost peste asteptarile mele...

10. Maria daaa, bine ca ai pomenit de Venetia si pentru mine a fost o surpriza foarte frumoasa! Am mers cu preconceptii ca va fi un oras turistic si atat, insa am descoperit un oras mai de seama modest, cu oameni batrani si linistiti, nimic grandios in afara de Piazza San Marco si o atmosfera in care sa te tot duci in vacanta.

Vacanta anuale as vrea si eu la Paris, Londra si neaparat intr-o zona din Italia :)

11. Am gasit Londra exact cum ai gasit tu Parisul prima data :)). Mi-au placut monumentele, obiectivele turistice, dar atmosfera, viata...prea obositoare pentru mine. Poate ca trebuie sa mai merg o data, cum ai facut tu.

12. Nu pot să spun că m-a dezamăgit vreun oraş, cred că am plecat eu cu aşteptări prea mari în unele cazuri, gen Florenţa. Adică mi-a plăcut, dar a fost sub aşteptări. De cealaltă parte, Varşovia a fost o surpriză extraordinar de plăcută.

13. Larisa sper ca la a doua vizita sa iti schimbi parerea si daca nici atunci nu iti place mergi in Coswolds sau Oxford orase si sate cu o totul alta atmosfera care poate te vor incanta. Pana la urma stii cum e, capitala e doar o mostra insa adevarate frumuseti se gasesc in afara.

Andre pentru mine a fost fix invers, Florenta a fost peste asteptari fiindca pe atunci nu stiam nimic despre regiunea asta, am prins un bilet de avion Cluj-Pisa cu 50 ron si m-am dus. Avand in vedere costurile, Florenta mi-a oferit paradisul :)
    Despre Varsovia tot asa nu stiu mai nimic doar ce am mai citit la tine si inca cateva articole pe alte bloguri, asa ca probabil as fi impresionata in bine!

14. Sa iau de pe "tava" Marocul in primul rand
    - m-asteptam la un Fes mai mult ca-n "Clona" cu mai multa viata, arome, cu mai putina saracie si mai putini turisti, cu traditia bine pastrata. Ei, n-a fost chiar asa dar dupa 3 saptamani in Casablanca Fes si Rabat mi s-au parut un Paradis. Ca sa nu mai vorbesc de Agadir.
    - Cairo- nu ma asteptam lanimic dar nici ce vazusem in filme si nici ce am citit nu m-a putut pregati pentru impactul cu aceasta metropola

- in general hotelurile de 5 stele IEFTINE din tarile arabe dar si din orientul mijlociu sunt in general de 3-4 stelute.....

15. Ce zone>/ orase au fost peste asteptari?Eze - un orasel mic de pe coasta de azur, o lume minunata demna de povestile cu castele, printi,printese
    Beirutul- in ciuda aparentei nelinisti ce plutea in aer pretutindeni , in nicio tara araba nu am vazut atatea femei "cosmopolite" aranjate, atatea extreme.

16. Monte Carlo mi s-a parut uimitor de frumos. Parca stralucea cu totul, m-a impresionat teribil.
    Un oras care m-a dezamagit este Bruxelles. Mi s-a parut plictisitor si urat. Poate am nimerit si eu intr-un anotimp ploios.

17. Hapi orasul meu preferat din Maroc pentru atmosfera si relaxare e (pana acum) Essaoira, iar pentru traditii si cultura Fes (cred ca e o idee mai autentic decat Marrakech). Insa mi-ar placea sa vad si Beirut si mai ales Cairo ca sa pot face o comparatie.
    Eze .... tin minte articolele tale! De vis :)

Mihaela Monte Carlo ma tenteaza teribil de cand am citit cartea "turist fiscal" pe care apropo ti-o recomand fiindca stiu ca iubesti sa citesti :)
    Bruxelles nu ma tenteaza ... Brugge insa e o bijuterie!

18. in general vacantele mi le-am planificat minutios, cu multe obiective...in ultimii ani am batut tara in lung si in lat!