5 idei de Excursii din Paris pe cont propriu

Stiu ca Parisul are suficiente obiective turistice incat sa nu va plictisiti cateva luni insa mie in totdeauna imi place sa merg sa vizitez si imprejurimile de aceea m-am gandit sa va scriu cateva idei de excursii din Paris pe cont propriu, cu trenul. Daca aveti masina puteti merge intr-un tur al Castelelor de pe Valea Loarei sau la Castelul St Michel dar astea sunt mai greu de vazut cu mijloacele de transport in comun. Nu va intristati am ales pentru voi obiective turistice de top,care chiar merita vazute si sunt la maxim 1h si 30 min de Paris.

excursii-din-paris

Fontainebleau. Este comuna cea mai vasta din Ile de France. Se intinde pe o suprafata de peste 17205 hectare si este aproape in intregime acoperita de padure. Este o insula de verdeata unde multi francezi vin sa se relaxeze dar si multi turisti ca sa viziteze Castelul Fontainebleau ce dateaza din secolul 16, casa Royala in acea vreme si printre castelele preferate ale lui Napoleon.
  • Apartamentele mari se pot vizita pentru 11 euro, cele mici pentru 6.5 euro, iar muzeul de mobila antica tot pentru 6.5 euro. (GRATIS pentu copii sub 18 ani si rezidentii din EU sub 25 de ani)
  • Transportul se face cu trenul din Paris Gare de Lyon pana la statia Fontainebleau-Avon. De aici trebuie sa luati autbozul Linia A pana la Chateau (Castel).
Fontainebleau-castel-Franta

Giverny.Trebuie neaparat sa faci o excursie la Giverny, la casa celebrului pictor Monet (tatal impresionalismului francez) unde artistul si-a consacrat numeroaselor sale pasiuni, precum pictura, gradinaritul sau fotografia. Proprietatea este astazi un muzeu viu, cu mobilierul intact si reproduceri dupa cele mai importante panze (expuse pe peretii camerelor). Celebrele sale gradini au fost si ele recreate, astazi arata ca o gradina botanica, o oaza verde si plina de flori.
  • Puteti vizita casa si gradina pentru 10 euro/ adult si 5 euro copii. Poze nu aveti voie sa faceti inauntru!
  • Transportul se face cu trenul din statia Paris Saint Lazare si dureaza aprox 1 ora pana in Vernon. De aici, chiar de langa statia de tren sunt autocare care va duc in Giverny si va lasa aproape de casa lui Monet.

Giverny-franta-gradina-monet

Rouen. Este un oras in toata puterea cuvantului, are peste 100 000 de locuitori insa centrul zici ca e desprins din povestile copilariei noastre. Case foarte vechi, din lemn, strazi inguste cu bolti si un ceas medieval bogat ornamentat face si mai vie povestea. Rouen are cateva muzee deosebite, Muzeul Arehologic, Muzeul de Ceramica si cel mai interesant Muzeul de Fier Forjat in interiorul unei catedrale gotice.

  • Muzeele costa in jur de 5 euro de adult si gratis daca aveti pana in 26 de ani.
  • Transportul se face cu trenul din statia Paris Saint Lazare si dureaza aprox 1 ora si 30 de minute.

    rouen-franta-excursie

    Auvers–sur-Oise.Un sat mic dar cu un sarm aparte, situat pe malul raului Oise, are un bogat trecut artistic. Auvers-sur-Oise a primit pe stradutele sale niste pictori precum Cezanne sau Vincent Van Gogh. Acestia si-au gast aici linistea si inspiratia de care aveau nevoie. Van Gogh a trait si a murit aici, langa biserica pe care a pictat-o candva, astazi este un vertitabil loc de pelerinaj pentru amatorii de impresionism.
    • Pentru maxim 8 euro puteti vizita camera unde a locuit Van Gogh, , pentru 4 euro puteti vedea Muzeul Absintului si pesntru maxim 15 euro puteti vizita castelul Auvers, iar la cimitir puteti merge gratis.
    • Transportul se face cu trenul regional (doar din aprilie pana in ocombrie este tren direct) dureaza 35 de minute din Paris Gare du Nord
      anvers

      Provins (NU regiunea Provence) este un orasel medieval, la 25 de minute de Paris, inclus in patrimoniul UNESCO! Aici, in zilele calduroase de vara puteti trai atmosfera de odinioara, in Turnul Cetatii Caesar, in galeriile subterane, vizitand Muzeul Province si numeroase biserici vechi.
      • Transportul se face cu trenul din statia Paris Saint Lazare si dureaza aprox 1 ora si 30 de minute.
      Provins-Franta-oras-unesco

      Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
      Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

      18 comentarii:

      1. N-am vizitat niciunul din obiectivele de mai sus :)). In afara de Mont Saint Michel si Valea Loarei of course :D.
        Dar mi-as dori sa vad cateva castele din apropierea Parisului: Chantilly, Vaux Le Vicomte si Malmaison.
        Uite, eu acum ceva vreme am gasit un site pe care mi l-am savat, cu castele de langa Paris, unde sunt precizate si mijloacele de transport aferente. Il pun aici, sper sa nu te superi, poate va folosi cuiva: http://1001scribbles.wordpress.com/2012/01/22/7-castles-palaces-near-paris/

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Sper sa ajungi sa le vezi, nici nu stiam ca sunt atat de multe! E mai greu pe cont propriu de vazut dar voi studia din zor la urmatoarea vacanta

          Ștergere
      2. Am vazut doar Fontainebleau din castelele prezentate de tine si mi-a placut foarte mult (mai mult decat Versailles). As vrea sa vad castelele din Valea Loarei, insa e mai complicat. Probabil trebuie sa stai vreo 10-14 zile in Franta si sa inchiriezi o masina ca sa te deplasezi mai usor intre ele. Pe urma cazarea trebuie sa sti exact cum sa ti-o rezervi in functie de cat stai intr-o anumita zona.... Dar e ceva realizabil ce trebuie planificat riguros, din timp - experienta va fi de neuitat !

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Maria sigur ca se poate, eu am facut vacante tip circuit pe cont prorpiu, nu e asa de greu. Zona Valea Loarei e bine marcata si in plus sunt foarte multe castele, alegi doar 2-3 pe zi apropiate pentru a te bucura si de sate, crame si adevarata viata in regiune :)

          Ștergere
      3. Ah, știu de locurile astea faine de lângă Paris, dar de fiecare dată când am ajuns la Paris timpul a fost prea scurt ca să ies din oraș. Până și la Versailles am ajuns abia la vizita nr. 2 (și atunci am văzut numai Grădinile, că ne lua prea mult coada ca să intrăm în Palat)...
        Cred ca multa lume se confrunta cu problema asta: cât timp trebuie să stai la Paris ca să apuci să-i vezi și împrejurimile? :D

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Bia, ai dreptate, coada la Versailles e imensa, noi am fos in aprilie intr-o zi cu ceata si destul de mohorata si am stat aproape 1 ora la coada (si ne-au lasat unii in fata ca eram cu Kari in brate), altfel am fi stat si mai mult.
          Ca sa ajungi si la imprejurimi trebuie sa ai macar 10-12 zile de vacanta dar depinde si de interese. Eu am stat 3 saptamani (legate) si am fost la Rouen, Giverny, Valea Loarei si am facut o excursie in Brugge (Belgia). Dar altii fac in 12 zile circuitul Frantei, deci fiecare isi planifica vacanta dupa preferinte.

          Ștergere
      4. Ideea cu Provins a fost luata in seama. Sa vedem daca o voi pune in practica in iulie cand voi fi 8 zile in Paris :)
        Apare o neconcordanta totusi la timp:
        "la 25 de minute de Paris"
        "dureaza aprox 1 ora si 30 de minute"
        Din ce am studiat rapid cei 80 km se parcurg cu trenul in aprox. 80 minute.
        Ai fost in Provins ?

        Multumesc de idei !

        Mihai

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Mihai, trebuie sa modific, faci 1h25 min, cu trenul
          In Provins nu am fost.

          Ștergere
      5. In Paris am fost o singura data, si doar pt. un weekend, asa ca am punctat obiectivele turistice mai importante. Insa cand vacantele sunt mai lungi, preferam sa mergem in locuri mai "ascunse", de multe ori se gasesc magazine si cafenele dragute de care nimeni nu are habar.

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Exact asa si eu, orasele mari sunt frumoase datorita obiectivelor turistice dar eu gasesc mai mult farmec in regiune, sate sau orasele mai mici. :)

          Ștergere
      6. Am fost in Rouen , o zi, am vizitat doar centrul , mi-a placut f mult arhitectura aceea veche a cladirilor cu peretii intariti cu barne , si m-a impresionat efortul edililor de a le mentine in viata, fara sa le afecteze stilul . Mi-a mai ramas la inima si un ceai verde servit la un local micut dar f cochet " Dame cakes " , cu o aroma deosebita , l-am ales la intamplare si regret ca nu am avut inspiratia sa-i retin numele , asta in caz ca mai ajung pe acolo :) Si , ceva diferit de atmosfera orasului , aproape de muzeul inchinat Ioanei D'arc , aud o melodie cunoscuta : " drumurile noastre toateee , se vor intalni odataaa ..., etc" , bineinteles , nu putea fi decat o conationala ; am vorbit putin cu ea, era simpatica , nu cersea, doar punea si ea o pata de culoare in acel peisaj :)
        Si , Alice , mi-ai dat niste idei bune, plec peste o saptamana la Paris, pentru 6 zile, si chiar voiam sa mai vizitez ceva, in afara Parisului , cred ca aleg Auvers .

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Am fost si eu la Rouen, a fost splendid, orasul e chiar deosebit. Sunt convinsa ca sunt extrem de multe zone frumoase in Franta doar ca nu le cunoastem noi. Am de gand sa iau intr-o zi "Franta la pas" sa ajung in Provence, Coasta de Azur, Brietania,Strasbourg dar si Normandia mai in detaliu. Din pacate e o tara destul de scumpa, asta face sa stau inca departe de ea.
          Eu am fost la Giverny, e SUPERB! Gradina lui Claude Monet e extrem de frumoasa, am fost si eu primavara, era o explozie de culori ... si satul e frumos, in stil frantuzesc.
          Dar si Auvers e o idee buna, desi nu prea am gasit poze pe net cu el :(

          Ștergere
        2. Mi-ar place si mie sa ajung prin Provence, taman cand lanurile de levantica sunt in plina floare :)

          Ștergere
      7. Foarte foarte faine ideile!
        Acel Provins arata genial, nu stiam pana acum ca exista ceva asa interesant atat de aproape de Paris. Din cele 5 n-am fost decat la Fontainebleau

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Poate vei mai ajunge la Paris si atunci vei explora mai mult imprejurimile!

          Ștergere
      8. Am stat la Rouen 4 luni - a fost prima plecare peste granite si a fost si va ramane orasul vietii mele :)

        RăspundețiȘtergere
      9. Pina la urma, a fost sa fie Mont Saint Michele , o zi - 14 ore cu autobuz etajat ( Normandia este f frumoasa), cu o agentie de voiaj, 125 euro , in pret inclusa vizitarea abatiei. Timpul de vizita scurtutz, cca 4 ore juma , restul este drumul ; si plecand dupa-amiaza, nu am avut parte sa vad fluxul :( , si nu am avut timp sa vizitez partea cu casutele din sat , deci este necesara o revenire !

        RăspundețiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Totusi e bine ca v-au lasat totusi 4 ore jumate avand in vedere distanta! Cred ca voi merge si eu intr-o excursie organizata fiindca pe cont propriu nu prea intrevad si nici nu cred ca se poate ....
          O sa mai studiez problema

          Ștergere