Dupa 5 ani de calatorii - 15 peisaje ce mi-au taiat respiratia

Dupa 5 ani de calatorii imi dau seama ca am calatorit mult si am vazut foarte multe peisaje ce mi-au taiat respiratia. Initial m-am gandit ca va fi un articol usor de scris dar D-ne cat de tare m-am inselat. Scriindu-l mi-am dat seama ca de fapt in toate vacantele mele am ales zone cu peisaje superbe, fiecare colt de natura, fiecare peisaj urban are povestea lui pentru mine si ca e foarte greu sa ma rezum doar la cateva. Initial am zis ca va fi "Dupa 5 ani de calatorii, 5 peisaje ... apoi 10 si in final am reusit sa ma opresc la 15 peisaje ce mi-au taiat respiratia" :)

"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away"

Lisabona

1. Muntii Atlas din Maroc
Se poate sa fi fost fiindca eram in prima calatorie din acesti 5 ani frumosi, fiindca muntii golasi semanau cu niste dune imense de nisip sidefate in albastru inchis, visiniu, verde, in functie de minereurile din subsuol. Calatoream pe un taram nou, magic iar drumul care serpuia pe munti era de-a dreptul spectaculos. Dar cu siguranta nu doar frumusetea locului mi-a taiat respiratia ci si frica! Tremuram la fiecare curba luata si prapastie depasita, dar dupa 5 ore de "tratament" m-am obisnuit.

muntii-atlas-maroc

2. Kasbah Ait Benhaddou
A doua oara cand am zis un mare WOW a fost doar dupa cateva zile cand vazandu-ma in fata Kasbahului Ait Benhaddou, de la marginea desertului, am inceput sa zambesc neincetat! Prima data cand am descoperit ca sunt momente in care nu te poti stapani, in care razi involuntar si esti fericita fara frontiere!
>>>Citeste Ait Bahaddou ca un imens castel de nisip

ait-benhaddou

3. Cetatea din Fes
A treia oara s-a intamplat dupa un an, cand tot in Maroc fiind, in Fes, am urcat cu sotul sus la cetate. Acolo am trait un moment magic fiindca am visat de cand se terminase telenovela Clona la el. Am vazut de atatea ori peisajele alea la televizor, valea cu case de lut ce se inghit una pe alta, chemarea la rugaciune pe fundal si iata-ma atat de repede aici, la cetate, avand peisajul acesta in fata ochilor. Atat de real incat am trait sentimente greu de tradus in cuvinte. A fost si primul meu vis implinit si am plans de emotie (poate a contrinuit si faptul ca eram insarcinata si Kari atunci mi-a tras primul "sut" :)

fes-maroc

4. Manarola, Cinque Terre
Al patrulea "lesin" m-a luat in Cinque Terre mai exact Manarola. Dar pe buna dreptate fiindca satele din Cinque Terre sunt superbe! Privelistea din Manarola am vazut-o pe stomacul gol, la primele ore ale diminetii, cand inca satul era pustiu si am avut tot peisajul doar pentru mine! Au fost mai frumos decat pozele de pe net si toate cartile postale cu Cinque Terre!
>>>Citeste Cinque Terre cele 5 perle ale Italiei

manarola-cinque-terre

5. Insula Capri
Un alt moment istoric s-a intamplat pe Insula Capri! Cand am ajuns sus in Ana Capri, la balconul Gradinii Augustus si am vazut in fata ochilor marea ce se intinde la nesfarsit, rocile Faraglioni, yacht-urile ce fac inconjorul insulei, parca a fost un vis. Un vis a fost si via Krupp, o aleie sapata in stanca de la inaltimea aia pana in mare! Arta nu alta ....
insula-capri

6.Villa Rufolo, Ravello
Cu riscul de a deveni plictisitoare trebuie sa va spun ca tot in acelasi an, aceasi vacanta a fost si urmatorul peisaj ce m-a lasat masca. S-a intamplat in Villa Rufolo din Ravello si pe bune acum, uitati-va la imagini, zici ca aveam Paradisul in fata ochilor. De as fi avut o villa acolo, cu siguranta ma mutam, atunci, pe loc! Numai sa vad marea din gradina in fiecare zi :)
 >>>Citeste Ravello mai aproape de cer decat de mare

ravelo-italia

7.Manastirea Montserrat
Manastirea Montserrat a reusit sa-mi taie respiratia din prima secunda cand am simtit viteaza cu care urca telecabina pe marginea versantului abrupt. Iar apoi a doua oara s-a intamplat dupa calatoria cu funicularul cand am ajuns deasupra Manastirii, atat de sus incat aveam impresia ca daca ridic mana ating norii. Sunt convinsa ca intr-o zi innorata nu poti vedea Manastirea si nici muntii ce o inconjoara dar eu am avut noroc.

manastirea-montserrat-spania

8.Lisabona
Lisabona e singurul oras care mie a reusit sa-mi provoace fiori datorita peisajelor urbane superbe. Orasul e cunoscut pentru faptul ca are numeroase locuri de "Miradoro" (panorama) practic in interior. In Alfama am vazut doua, una din Elevator si una din Bairro Alto! In total patru peisaje care mi-au taiat respiratia, de fiecare data altfel, in accelasi oras, Lisabona!

Lisabona

9. Brugge
Brugge mi-a dat aceleasi senzatii ca si Lisabona doar ca aici nu trebuie sa te urci sus ca sa ai privelisti de vis! E destul sa faci o plimbare cu vaporasul sau sa iei orasul la pas si vei intalni in fiecare colt ceva interesant de vazut! Acum daca e sa ma gandesc mai bine, arhitectura m-a incantat cel mai mult in Brugge, superbele casute cu fatada de turta dulce pe care visam sa le vad.

brugge-belgia

10. Cotswolds, Anglia
Doamne cata frumusete, cata culoare, cate flori, cata poezie in satele englezesti Costwolds! Am facut o excursie de o zi si fara exagerare in fiecare sat ma minunam ca un copil. Mi-au placut foarte mult satele englezesti, toata admiratia pentru oamenii muncitori de acolo care si-au realizat propriul paradis.

cotswolds-sate-englezesti

11. Toledo
Un alt peisaj care mi-a taiat respiratia a fost in urmatoarea vacanta in Spania, mai exact in Toledo! Ma plimbam pe strazi, cand, fiind atrasa de o statuie, m-am opriat sa o pozez si cand ma uit mai bine in spatele ei, era un loc de panorama splendid! Poate daca ma asteptam nu eram impresionata dar asa, surprinsa fiind, nu am incetat sa ma minunez :)
>>>Citeste Bijuteria medievala Toledo

toledo

toledo-priveliste

12. Ruta Romantica, Segovia
La fel s-a intamplat si a doua zi cand ruta romantica din Segovia m-a lasat fara cuvinte. Din nou din cauza surprizei dar si fiindca era un mix de culoare, spirit, clima ce se imbina perfect. Desi era primvara ma simteam ca intr-o zi tarzie de toamna fiindca totul in jurul meu era aramiu.
>>>Citeste Segovia mai frumos decat Toledo sau Madrid

ruta-romantica-segovia-spania

13. Peisajele Austriei
Austria e un vis. Nu Viena, nu Salzburg, nu Innsbruck,  ci muntii si toate cabanele presarate pe ele pana la cele mai inalte culmi. Iarba verde si ingrijita, lacurile glaciare cu apa curata, cu luciu ca de cristal, inaltimile muntilor Alpi, au reusit sa ma lase fara cuvinte!

austria

14. Pestera Ursilor
Un alt moment in care am spus "WOW, Chiar se poate asa ceva?" s-a intamplat in Pestera Ursilor. Nu as fi crezut ca exista asemenea peisaje in subteran, o pestera atipica datorita numarului foarte mare de stalagmite si fosile a ursului de caverna disparut acum 15 000 de ani,  au reusit sa o aduca in top 10 pesteri din lume si pe buna dreptate! E superba ....
>>>Citeste Pestera Ursilor cea mai frumoasa din Romania

pestera-romania

15. Transafagarasan
Peisajul mirific, serpentinele ametitoare, flora, cascadele, Balea lac, Transfagarasan este o opera de arta. Am facut numeroase opriri, mi-au tremurat genunchii de frica, dar a meritat!

transfagarasan

Astept sa imi spuneti voua ce peisaje v-au taiat respiratia intr-un comentariu sau puteti prelua sub forma de leapsa si lasati link-ul in comentariu (voi adauga toate link-uile in urmatorul articol cu Discutii Turistice)

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Ait Benhaddou imi doresc si eu tare mult sa vad. Cred ca oricine a vazut serialul Clona ar vrea...la fel si Fes si intreg Marocul de altfel. Cred ca ar putea fi o experienta interesanta. Iar daca prin muntii Atlas se pot face si drumetii la picior...gata planul pt urmatoarea vacanta :)).
    Cat despre peisaje care sa-mi taie respiratia...nimic nu ma impresioneaza mai mult ca muntii, oricare ar fi ei. De exemplu acum tocmai ce m-am intors din sud unde am facut o drumetie in Calanques de Marseille... Panoramele sunt splendide, daca n-ai rau de inaltime desigur :p.

1. Larisa sunt multe trasee montane prin Muntii Atlas (vezi ca au si un Canion ) unde merg multi muntomani. Sper ca te-am convins :)

2. Sa stiti ca de la Clona mi se trage si mie dorinta de a vizita Marocul. Acum dupa ce am citit tot ce ai Alice pe aici, legat de Maroc, parca vreau si mai mult. Sper sa fie cat mai curand! Cat despre Calanques...splendid!

3. Oana sper sa ajungi in Maroc, e superb!

2. Mie doar pozele tale mi-au taiat respiratia, pe viu cred ca e si mai si.
    Imi amintesc partiile din Austria de la peste 3.000 de metri. mi s-a taiat respiratia la propriu, mai ales ca eram mai sus decat toata Romania :)

1. Da, cred ca de la aerul rarefiat ti se taie respiratia la propriu! dar e frumos :)

3. Cele mai multe trepidatii le-am simtit in Turnul Eiffel intr-o zi cu vant in care se misca varful, dar peisajele au fost incredibile. Mi-a mai placut mult Croatia (Plitvice in top) si Provence in iunie cand era lavanda in floare.

1. Sonia, Provence e un vis vechi de al meu. Sper sa ajungi si pe acolo ...
      In Turnul Eiffel nu am urcat dar am vazut un peisaj superb asupra Parisului din Montmartre.

4. Dar Olanda nu te-a lasat masca? vad ca nu ai inclus nimic din aceasta vacanta

Personal am ramas uimit de arhitectura si curatenia din Amsterdam, de peisajele rurale din Muntenegru, Ronda din Spania, Fiordurile Norvegiei si nu in ultimul rand Delta Dunarii de la noi. Merg in fiecare an si nu ma mai satur. Visez la Hong Kong, New York si Cappadocia (asa, pe lista scurta)

1. Dan ultimii 5 ani nu il includ si pe cel din curs de aceea peisajele din Olanda nu sunt in acest top. Vor fi cu siguranta in cel facut peste 5 ani :)
      In Delta Dunarii sper si eu sa ajung!

5. Sa stii ca si mie mi-au placut enorm peisajele satelor din Cinque Terre . La fel, cele din Montserrat, Cabo da Roca, Segovia, Portlligat sau Bleinheim.
    Imaginile tale din Maroc sunt fabuloase....

1. Portlligat sau Bleinheim sunt destinatii noi pentru mine, trebuie sa studiez!

6. Superbe destinaţii. Peisajele Austeriei sunt şi pentru mine un vis frumos. Mai ales regiunea Salzkammergut.
    În afară de Mănăstirea Monserrat şi evident Transfăgăraşanul, toate locaţiile sunt noi pentru mine. Mă bucur însă, că în iulie o să ajung să vizitez şi eu Cinque Terre. Abia aştept.
    Felicitări pentru imagini şi destinaţiile vizitate!

7. Apropo. Parcul Keukenhof nu ţi-a tăiat respiraţia? Ştiu că am văzut la tine imagini fabuloase de acolo.

1. Ba da, dar cum i-am scris si lui Dan, anul acesta nu e in top :) e vorba de ultimii 5 ani ...

8. Pe mine m-a lasat muta de admiratie imaginea muntilor Atlas , postata de tine, apoi imaginea cu manastirea Montserrat si apoi Cinque Terre ; macar aceste sate superbe sper sa le pot vedea in aceasta viata :)

1. Teo sper si eu!
      Cinque Terre e relativ usor cu zbor in Pisa sau Milano si relativ ieftin!

9. Ce ti-au vazut ochii Alice! Am ramas asa...nici nu pot sa-mi aduc aminte ce mi-a taiat mie respiratia pana acum :)).

1. Multumesc de vizita Federova! Sper ca in urmatorii 5 ani sa le vezi pe toate!

10. Se pare ca, cineva, mai sus, are aceleasi gusturi ca si mine. :D
    M-au lasat fara cuvinte peisajele Croatiei, mai intai panorama Dubrovnikului de sus, de pe autostrada, chiar inainte de ajungerea in oras, apoi privelistile cu marea albastra si insulele, dar si cu portul surprinse de pe zidurile medievale ce inconjoara Stari Gradul, orasul vechi.
    Nici peisajele din parcul national Plitvice nu pot fi trecute cu vederea. Din ce ai enumerat tu, desigur, imi vor ramane in suflet, imaginile din Bruges.
    Spectaculoase mi se par si Cinque Terre, dar si Coasta Amalfitana. din Italia. Campurile de lavanda din Provence m-ar cuceri instant daca as avea ocazia sa le vad pe viu. :))

1. Nice m-ai innebunit cu Croatia! Trebuie sa ajung, clar! :)
      Se va datora numai tie, fiindca povestesti cu atata entuziasm despre aceasta tara!

11. La mulți ani (de călătorii) ! Peisajele postate de tine sunt superbe, iar poza numărul 10 mi-a făcut poftă să vizitez Anglia. Dacă ar fi să menționez stric momentele care mi-au adus lacrimi în ochi de atâta frumusețe (da, se poate și asta), m-aș opri la imaginea oceanului văzut în Lisabona, Kaiserburg Nurnberg în plină toamnă aurie, grădinile Mirabel primăvara, Alpii văzuți de pe Zurichsee, Palatul Episcopal din Oradea, Dunarea vazuta de pe cetatea Belgradului și cazanele Dunării.

1. Izabelar din ce ai enumerat Cazanele Dunarii sunt atat de aproape!
      Sper sa ajung si pe acolo.Inca am multe restante nationale :)

12. Un loc superb pentru mine a fost ghetarul Perito Moreno,este situat in Argentina in Patagonia,al doilea ar fi muntii in sapte culori de langa Salta(Argentina),Colonia del Sacramento un oras cu iesire la ocean din Uruguay,astea ar fi un top 3.
    Ai vazut multe locurile frumoase,sper sa vizitez si eu Marocul,o sa ajung cu siguranta,dar mai sunt atatea de vazut in America de Sud.

1. Adina se vede ca te-ai indragostit de America de Sud. Daca ajung pe acolo si ma prinde sindromul e nasol, fiindca e scump (cred) sa ajungi acolo. De aceea inca aman chiar daca cred ca e foarte frumos

13. Am scris aici: http://salmi-ladrum.blogspot.se/2014/05/15-peisaje-ce-mi-au-taiat-respiratia.html

Superbe locurile tale :).

1. Salmi multumesc ca ai raspuns provocarii asfel ma inspir si eu din visele voastre.
      Sper sa ajung in Norvegia, m-ai convins!

14. Eu din tot ce ai vazut tu, am vazut doar Pestera Ursilor si Austria ;). Asa ca am pus pe lista cateva ce am gasit la tine.

1. Salmi sunt curioasa, care te tenteaza cel mai mult din lista mea?

15. Am gasit si bilete de avion cu 350 de euro din Madrid si intoarcere prin Londra cu Tam ,in Argentina peturile sunt asemanatoarea cu astea de la noi,Peru nu este asa ieftin cum se spune,in schimb excursiile si transporul costa foarte mult datorita distantei,nu este imposibil atata timp cat cineva isi doreste sa ajunga acolo.

1. Am citit pe numeroase bloguri cum ca America de Sud nu e asa ieftina cum credem, Argentina din cate am inteles e chiar scumpa, mai ales Buenos Aires. Am cunoscut un cuplu de acolo la Cluj si am povestit mult despre Argentina. Stiu ca are peisaje de vis, visez sa ajung pe acolo dar daca ar fi sa dau prioritate unui alt continent nou as alege momentan Asia. Chiar daca mi-e frica de caldura si umiditatea excesiva.

16. Alice, articolul tau ma face sa imi doresc sa calatoresc mai mult. Cand am inceput sa citesc lista eram sigura ca nu o sa regasesc nici un loc vizitat de mine in ea. Totusi, ultimele 3 puncte de pe lista le pot bifa si eu, ceea ce ma face sa ma simt putin mai bine. Dar per total lista ta este o adevarata inspiratie. Multumesc >:D<

1. Andra dar si tu calatoresti mult!
      Mie personal imi plac locurile unice, iesite din comun! Mai am atat de multe pe lista ....

17. Argentina este scumpa daca vorbim despre transport si anumite excursii,nu inteleg in schimb de ce Buenos Aires este scump,transportul in comun nu era scump,un pranz sau cina sa spunem 10 euro carne de vita si garnitura plus 2 bauturi dar se putea imparti la 2 persoane doarece o portie de carne avea cel putin 300 grame.
    Asia este mai ieftina este adevarat,sper sa ajung si eu dupa ce vizitez toata America de Sud si Centrala,oricum fiecare tara din lume ar trebui vazuta,din pacate majoritatea aveam un buget limitat.

18. Gata si eu, cam tarzior, dar mi-a placut leapsa asta :)

19. Toate peisajele sunt fantastice! As adauga Elvetia si Cappadocia, cu siguranță!

1. Acest articol l-am scris in 2014. De atunci as mai adauga multe :)))
      Poti prealua ideea, mi-ar placea sa vad, pe tine ce te-a impresionat!