Barcelona Ziua 3 - Tibidabo, CosmoCaixa, Fantana Montjuic si paella in Port

Dupa turul lui Gaudi complet facut inainte cu o zi am ajuns acasa rupti de oboseala asa ca azi mi s-a cerut un traseu mai usurel. Drept urmare am taiat din start Manastirea Pedralbes si Palatul Regal din Pedralbes pe care mi-ar fi placut sa le vad, dar sper sa mai fie si o alta ocazie ... Am sarit direct la Muntele Tibidabo pe care l-am ratat la mustata data trecuta datorita funicularului (care nu mai urca dupa 4pm) asa ca ma-m consolat cu gandul ca poate e mai bine sa nu risc din nou si sa mergem direct acolo.

fantana-montjuic

INFO. Drumul nu e greu doar ca se face din 3-4 schimburi si astfel adunate dureaza. Prima data am luat metro cu 2 schimburi pana la statia Av. Tibidabo apoi autobuzul 196 (se ia de peste drum de statia de metrou) care te lasa la gura funicularului! La funicular am asteptat din nou vreo 30 de minute pana am luat bilete si s-a pus in functiune! Metroul+ autobuzul intra pe un singur bilet daca va rezumati la 90min iar funicularul costa aprox 8 euro dus-intors!
(pont: incercati sa nu schimbati metro in Passaig de Gracia, statia asta e foarte mare, pierdeti 30 min numai pana o strabateti si asteptati Metroul L7 (care vine destul de rar, o data la 4 metrouri).

Muntele Tibidabo
Asadar cumulat am facut vreo 3 ore ca sa ajungem aici, pe plafonul Barcelonei, locul cel mai inalt din oras. Practic esti atat de departe incat peisajele, arborii, dealurile verzi te fac sa te simti la munte, nicidecum in  oras. In plus faptul ca sus este un Parc de distractii pentru copii, faptul ca sunt multe tarabe cu vata pe bat, inghetata, granita si mere caramelizate iti dau senzatia de balci, asa cum se tine la noi, la tara, targul de Sfanta Marie. Asadar pe Muntele Tibidabo m-am simtit undeva foarte depate de toata aglomeratia si agitatia din oras. Am simtit si caldura mai bine si curentul mai pronuntat si vantul ce-mi flutura parul in toate directiile.

Am facut cateva poze cu panorama, se vede splendid, am si avut norocul sa prindem o zi senina, am inteles ca mai rar asa ceva ... in general sunt nori si privelistea e stirbita!

funicular-tibidabo

muntele-tibidabo-barcelona

parc-de-distractii-tibidabo

Biserica Temple Expiatori del Sagrat Cor
Apoi ne-am indreptat atentia spre Biserica "Temple Expiatori del Sagrat Cor" (dupa Modelul Bisericii Sacre Couer din Paris), adevaratul motiv pentru care mi-am dorit atat de mult sa ajung pe Tibidabo! Aceasta biserica are o pozitionare strategica, zici ca vegheaza Barcelona, dar nu doar pozitia e de top ci si arhitectura. E imensa si foarte frumoasa( mai ales in exterior). Iar privelistile de la balcon, merita pe deplin cei 2 euro dati pe lift!
Cei cu conitie fizica pot urca pana in varful bisericii, barbatii au urcat si ne-au asigurat ca esti atat de sus incat simti ca poti atinge cerul cu mana! Dar eu oricum pluteam deja printre nori de fericire, fiindca am reusit sa ajung aici! Zici ca eu am escaladat muntele :)

Ulterior am luat pranzul in Parcul de Distractii de la un restaurant gen impinge tava unde am platit mult si am mancat prost. Chiar daca e unicul va recomand sa stati departe de el.

biserica-tibidabo

interior-biserica-barcelona

biserica-tibidabo-barcelona-spania

peisaje-catalane

peisaj-munti-spania

CosmoCaixa - Padurea Scufundata
Am coborat dupa ora 4 si fiinca autobuzul o ia pe o alta ruta, trecand din mers vad eu mare scris CosmoCaixa! Zic haideti repede sa coboram si asta a fost, am mers pe jos inapoi o statie de autobuz ca sa ajungem la Muzeul de Stiinta despre care stiam dar nu credeam ca e asa izolat, in mijlocul pustietatii! Ne-a iesit in cale din intamplare si am acceptat!
Am mers in CosmoCaixa pentru padurea scufundata unde te asteapta pauni si crocodili si pesti enormi printre arbori seculari si liane, un intreg ecosistem construit pentru turisti. Foarte reusita treaba! Dar chiar mai reusit mi s-au parut toate exemplele si mecanismele pe care le puteai activa apasand pe un simplu buton. Ploaie, vant, valuri, nisipuri miscatoare, umbre colorate, puteai chiar conduce un balon cu aer cald! Pentru copii e raiul asa ca mi-a parut rau ca nu l-am dus si pe Kari! I-ar fi placut garantat!

muzeul-de-stiinta-barcelona

padurea-scufundata-cosmocaixa

cosmocaixa-barcelona-padure-tropicala

cosmocaixa-muzeu-de-stiinta

Cina in Port (paella cu fructe de mare)
Deja s-a facut seara cand ne-am hotarat sa mergem in port, sa ne plimbam putin pe malul marii, sa vedem ambarcatiunile.... Doar ca imediat ce am ajuns acolo am decis ca merita sa ne luam cina in port, la o paella autentica cu fructe de mare.  A fost buna dar sunt convinsa ca la pretul acesta poti gasi ceva mai bun!
Locul e superb, privelistea superba, mancarea buna, pretul exagerat! Pentru pretul piperat (40 euro/paella mare) ma asteptam sincer sa aiba macar mai multe fructe de mare. Dar s-au scos cu Sangria care a fost de milioane!

port-barcelona

pescarus-barcelona

port-barcelona(spania-vapoarea

port-barcelona-yacht

paella-cu-fructe-de-mare

La 9 ne-am grabit repede sa prindem spectacolul Fantanii Montjuic! Am ajuns in Piata Spania la fix, cand incepeau fantanile de pe bulevard incalzirea si oamenii misunau de zor pentru a gasi cel mai bun loc posibil! Nu stiu cum e in alte zile dar noi am prins o zi OK, in care aveai loc sa stai oriunde chiar si langa fantana daca nu te deranja picurii de apa ce te udau mereu! Ne-am apropiat si noi de mai multe ori sa facem poze dar mai vine cate un val de apa de risti sa iti strici aparatul foto asa ca am stat tot cu spaima.
Am preferat sa ma bucur de spectacol de pe margine mai ales ca Fantana e absolut imensa asa ca nu ai cum sa ratezi! Spectacolul tine vreo 30 de minute si este extraordinar, mai presus de cuvinte! O experienta care nu trebuie ratata la Barcelona, mai ales ca e GRATIS! Culorile, formele, jeturile care danseaza pe melodii consacrate, oameni care danseaza, canta, Castelul in decor si Luna Plina ... va zic, o imagine greu de uitat!

fantana-montjuic

fantana-montjuic-magica

fantana-colorata-magica-barcelona

Citeste aici mai multe articole despre ->  BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Vai ce superba e si biserica Temple Expiatori del Sagrat Cor ! N-am vizitat-o pt. ca noi mai mult am umblat prin afara Barcelonei, asa ca n-am avut timp de ea. Altadata n-am s-o mai ratez, panorama de acolo e si ea fantastica.

2. Dar chiar a fost o zi superbă! Şi vremea şi tot ce aţi văzut. Fotografiile au ieşit execelente, unele par a fi picturi. Hei, Alice, nu ai nevoie de o secretară ? :))

3. Grozave imaginile ! Intradevar , cam scumpa paella , dar m-ai facut curioasa cu Sangria , incat ma apuc acum sa caut reteta ,n-oi reusi eu sa fac una reusita , dar macar pe aproape :)

4. Vai, chiar ca este impozanta Biserica Temple Expiatori del Sagrat Cor. Imi place mult arhitectura si peisajul din jurul ei!
    Cat despre spectacolul Fantanii Montjuic este pur si simplu sublim, iar fotografiile tale sunt pe masura!

5. Imi plac orasele care au un munte, un turn ceva unde sa urci ca sa le admiri de la inaltime. Si in cazul de fata, panorama din imaginile tale este splendida. Paella mie nu-mi prea place, am mancat de curand aici in Tours la un restaurant spaniol, unde tipa care-l tinea era chiar spaniola. Probabil trebuie sa incerc una veritabila la mama ei acasa, cine stie :)).

6. Fantastic spectacolul oferit de fantana, eu l-am ratat cu gratie pentru ca in ziua cand aveam programata o a doua excursie in BCN a plouat torential si am ramas in statiune. Foarte frumoase imaginile cu portul, paella, desi e mancarea mea preferata, mi s-a parut exagerat de scumpa. In aceste conditii prefer s-o savurez acasa, cu 15 lei, de la Auchan. :))