Film Caramel - viata dincolo de clisee cu iz oriental in Beirut

Saptamana 94
Caramel (2007)

film-caramel-poster

Uneori mi se face dor de atmosfera tarilor islamice si atunci caut filme care sa-mi potoleasca cheful. As fi vrut cu Maroc dar cum n-am gasit nimic pe placul meu m-am multumit cu Caramel, filmat in Lebanon (Beirut). Acum sa spun sincer nu am avut mari pretentii de la el, m-am bucurat ca-i romance si nu istoric/triller/horror sau crime! Insa filmul "Caramel" a reusit sa ma surprinda! Inteleg de ce i-au pus numele caramel .... e un film dulce, lipicios, romantic, care te prinde. Fiindca vorbeste despre viata a 5 femei moderne, prinse intre visele si idealurile lor intr-un oras prea conservator precum Beirutul.

Layle lucreaza intr-un salon de frumusete de cartier si acolo, impreuna cu alte doua colege Nisrine si Rima, conduc afacerea si rezolva problemele vietii. 
*Layale e implicata intr-o relatie cu un barbat insurat si traieste mereu cu teama de a nu fi judecata de societate dar si cu frica ca el nu va fi niciodata a ei. Pentru a se putea iubi trebuie sa dea mereu explicatii, fiindca asa e viata intr-un stat musulman ....
*Nisrine urmeaza sa se casatoreasca si ii e frica ca sotul va afla ca ea nu mai e virgina, asa cum cere religia musulmana. Se gandeste la metode de a "ascunde" problema si in final reusesc impreuna sa puna la cale un plan.
*Rima se confrunta cu alta problema, a realizat ca e atrasa de femei, iar asta e aproape un blestem intr-o tara atat de conservatoare. Traieste si spera, iar intr-o zi are noroc sa gaseasca o femeie cu aceeleasi interese ca si ea.
*Jamale, una din clientele salonului si buna prietena cu ele e ingrijorata de semnele imbatranirii. Viseaza sa devina actrita dar e mereu refuzata si crede ea, ca-i din cauza varstei. Riduri, menopauza,alte probleme!
*Rose e vecina salonului,  are o mica croitorie si e trecuta de 60 de ani. Locuieste deasupra ca sa poata avea grija de sora ei Lili, bolnava psihic si desi intalneste acum, la batranete, marea iubire, e pusa in situatia sa se imparta intre obligatia de familie si sufletul ei!

Caramel este un film bun, genul care te prinde din primele 10 minute si nu il mai poti lasa. Nu e nimic exagerat, nu e romantismul acela plin de clisee, nu e nimic scump si extravagant, e doar povestea de viata a 5 femei simple si pline de viata, care se lupta sa traiasca dupa propriile principii intr-o lume cu reguli fixe.
Mi-a placut ca au scos in evidenta caracteristicile vietii in Beirut si obiceiurile de nunta fiindca Nisrine sa casatoareste si are o nunta de vis! Vazand filmul am inteles ca femeile sunt tot femei si au tot aceleasi probleme, in orice colt de lume s-ar afla!
film-calatorii-caramel

film-calatorii-caramel

L-ati vazut? V-a placut?

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

8 comentarii:

  1. l-am vazut , cam monoton , pare mai degraba un reportaj, cu viata asa cum este ea , cind mai buna, cind mai dura ( mai ales scenele cu Rose si Lili ) ; pe mine m-a intristat :( . Dar raman in asteptare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un film cu si despre probleme, dar totusi eu nu l-am vazut chiar asa trist, e o drama optimista dupa parerea mea. Multe scene te intristeaza (mai ales cele cu Lili) dar nu e nici chiar genul la care sa plang :)

      Ștergere
    2. A, nu este vorba sa plangi . Doar ca orizontul fiecarui personaj in parte , cu exceptia eroinei principale , pare sa fie inchis : Roze va trebui sa-si sacrifice linistea si sperantele -pentru a o ingriji pe Lili, Jamale este departe de a avea vreo sansa cu actoria , Rima , chiar daca si-a gasit o posibila iubire, nu are nici o sansa sa o si consume in acel oras , Nisrine va trebui sa "traiasca in pacat" , dupa cum spune si ea, fiind nevoita sa-si minta sotul , incat mie personajele mi-au facut impresia ca se zbat intr-o panza de paianjen din care nu au cum sa iasa . Doar Layla are speranta in fata ei , de a fi iubita de cineva , in pofida aventurii ei, de care politaiul indragostit , probabil si-a dat seama :)

      Ștergere
    3. Da, orasul nu e potrivit pentru modul lor de a gandi dar asta cred ca e scopul sa intelegem ca femeile sunt tot femei in orice mediu se afla. Daca ai ghinionul sa te nasti in tara nepotrivita incerci sa te adaptezi, dar suferi ...

      Ștergere
  2. Interesant! Mie mi-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere