Gradina Botanica din Barcelona - paradisul pierdut

Puteam sa aleg sa vizitez orice alt obiectiv turistic din Barcelona fiindca aveam o dimineata cu 4 ore la dispozitie dar am ales Gradina Botanica. Recunosc ca ideea de a vedea o gradina botanica cu plante exotice, asa cum se gasesc doar in tinuturile calde a fost tentant si i-am dat curs fiindca n-am mai vazut pana acum nici una  dar aveam in gand bogatia de cactusi din Gradina Majorell si m-am dus pregatita sa vad ceva si mai si, demn de o Gradina Botanica, intr-un oras modern precum Barcelona.

gradina-botanica-barcelona
 
Doar ca gradina asta nu a fost deloc Paradisul la care visam! 
*In primul rand ca e pe verticala asa ca accesul nu e foarte confortabil (de exemplu nu v-as recomanda sa mergeti cu copii in carucior), nici la pranz cand caldura e ucigatoare, nici cu persoane in varsta.

gradina-botanica-barcelona

*In al doilea rand e plina doar cu plante exotice (adica de teren arid) fara flori sau cu flori marunte. E putin socant sa vezi atata aloe, cactusi si arbori fara pic de culoare, fara o fantana arteziana, fara nici o statuie pierduta in decor. Nu tu gradina Japoneza, nu tu Sera cu Palmieri (desi ne aflam in Barcelona) nu tu sera cu nuferi, nu tu Orangerie, nu tu cactusi din aceia imensi cum sunt in Maroc. 

gradina-botanica-barcelona

gradina-botanica-barcelona

*Insa cu siguranta e o gradina moderna, cu alei trase cu liniarul, multe colturi, mult lemn!

gradina-botanica-barcelona

palmieri

*Sa nu ma intelegeti gresit, e mare, e plina cu plante, are 305 specii doar ca majoritatea nu sunt de interes, decat daca esti cunoscator si ai venit sa vezi plante pe cale de disparitie! Iar unica sera existenta, cea cu bonsai (suna bine, nu?) e inchisa in timpul sapamanii!Serios? Nu mi-a venit sa cred :). 
Erau ceva voluntari pe acolo si am reusit sa ma fac si de cacao cand am intrebat incotro se afla zona interesanta. Mi-au spus derutati, pai asta e zona de interes, stiti cat e de munca si cat de greu e de intretinut gradina asta? Evident, fiecare cu ce-l doare .... ei se spetesc saracii in soare si eu ma plang ca nu am ce vedea
flori

floricele
aliceee-barcelona

*Daca e sa vad si partile bune am remarcat faptul ca au un traseu marcat pentru turisti cu itinerar de 6 ore sau de 1h jumate! Dupa prima regiune, Australia, am inteles ca imi e de ajuns traseul scurt! Oricum cand ajungi in varf si ai o priveliste de ansamblu poti sa te orientezi in ce parte doresti sa mergi si cu harta in mana poti sa te abati oricand de la traseu.

barcelona-de-sus

*Singurul motiv pentru care nu regret ca m-am dus la Gradina Botanica a fost faptul ca aici am vazut cel mai frumos arbore din viata mea! E superb, are o coroana perfect rotunda si beneficiaza de o pozitie strategica de unde vezi frumos Barcelona de sus!

arbore-perfect

gradina-botanica-barcelona

*Cu ocazia asta am descoperit paradisul meu, si anume Gran Canaria (sau Insulele Canare) zona in care visez sa ajung dupa ce am vazut minunatiile de plante exotice din sectorul special al acestei regiuni!

insulele-canare-spania

cactusi-gradina-botanica-barcelona

plante-exotice

*In plus hai sa mai recunosc ca au fost cateva plante ce mi-au captat interesul si au un aranjament acvatic dragut chiar la iesire (daca fac abstractie ca apa era verde).

flori-superbe


floare

gradina-botanica-barcelona

barcelona

gradina-botanica-barcelona

gradina-botanica-barcelona-nuferi

gradina-botanica-barcelona

*Insa nu cred ca e totul pierdut! Gradina asta botanica e prea noua, are plante prea tinere, inca nu a ajuns la apogeul varstei, atunci cand la maturitate fiind, plantele vor arata cu totul altfel! Asa ca nu imi pierd speranta ca spaniolii au stiut ce au facut si va fi ceva de vis, un paradis in adevaratul sens al cuvantului peste 5 sau 10 ani!

Info: Puteti ajunge la Gradina Botanica din Barcelona cu metroul pana in Piata Spania si apoi autobuzul 123. Tichetul de intrare costa 2 euro studenti/4 euro adult! Aveti nevoie de minim 4 ore ca sa o vedeti (plus drumul pana la ea).

Citeste aici mai multe articole despre ->  BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

4 comentarii:

  1. O gradina minunata! Eu sunt oricum mare amatoare de gradini botanice, dupa cum stii. :P
    Tin minte ca am trecut pe langa ea si am admirat-o din autocar. Mi-ar placea sa ma plimb pe aleile ei cu aparatul foto la gat. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie imi place gradina asa cum o vad din pozele tale ! Cu toate astea cred ca nu as sta mai mult de o ora, nu de alta, dar as prefera sa vad mai degraba Parcul Guell, pe care l-am ratat atunci cand am vizitat Barcelona, din cauza ploii.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi se pare a fi chiar frumoasa , si interesanta, cel putin ultima serie de poze demonstreaza acest lucru . Si apoi, este gradina , nu parc, adica poate avea plante f rare, dar care noua , celor necunoscatori sa nu ne spuna nimic , Uite, ca tot esti din zona Cluj, prin anii 1990 am vizitat gradina botanica din Cluj, era august, florile se cam dusesera , si , cu exceptia plantelor exotice din sera ( unde era ca in sauna), nu m-a impresionat nimic; dar poate acum si-a revenit :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar ca e frumos copacul ala! Pare a fi o gradina frumoasa si pretul de intrare este foarte rezonabil. In anumite poze semana cu Gradina Botanica din Iasi. Ai reusit sa o vizitezi? Ti-o recomand, este foarte frumoasa.

    RăspundețiȘtergere