Totul despre Italia, impresii dupa 5 vacante acolo

Iubesc Italia. Am spus-o si o mai repet. In Italia am facut turism cumulat o luna. Am poposit un Craciun la Milano, am facut un weekend romantic cu sotul in Venetia, ne-am plimbat prin orasul studentesc Bologna, am ratacit prin toata Liguria cu opriri dese pe cele 5 taramuri magice numite Cinque Terre, m-am lins pe degete dupa un pesto genovez, apoi am trecut in inegalabila Toscana unde am descoperit ce inseamna Renasterea, Florenta si ale sale opere de arta, Pisa cu turnul sau inclinat, Siena cu strazile ei inclinate, Lucca orasul celor 99 de biserici. Apoi ne-am deplasat mai la Sud spre Vatican care vorbeste in numele tuturor catolicilor din Italia si in Roma Orasul Etern cu peste 1000 de comori ce te invita sa le descoperi,  ne-am continuat calatoria spre arsita din Catania, unde am dat pinii inalti pe palmieri si vestigiile Romei pe mizeria din Napoli, ne-am plimbat pe urmele lasate de romani in Pompei si am cautat locurile enuntate de Axel Munthe pe Insula Capri. Sa nu ma intelegeti gresit, nu iubesc Italia doar fiinca am vizitat-o la greu (in Anglia si in Maroc am stat mai mult si am vazut mai multe) doar ca Italia mi-a oferit 1000 de surprize placute in fiecare vacanta. De fiecare data cand m-am intors am gasit noi si noi motive pentru care sa o iubesc. De fiecare data cand am plecat, am facut-o fericita si plina de energie ca dupa o vacanta perfecta, visand la ziua in care voi reveni! Italia s-a prins de sufletul meu cu alte cuvinte....

atrani

De ce iubesc Italia? Mai jos aveti nu mai putin de 30 de motive! 

  • Italia e o tara extrem de bogata! Italia te ademeneste si are cu ce!
    Orase care s-au remarcat in toata lumea: Venetia, Roma, Florenta, Milano, Napoli, Genova sunt doar cateva. In Nordul tarii avem Muntii Alpi si 3 lacuri mari: Lacul Garda, Lago Maggiore si Lacul Como. Iar la Sud cizma Italiei e inconjurata de 3 Mari: Marea Adriatica, Marea Ionica si Marea Tireniana. In aceste 3 mari avem 19 insule ce aprtin de Italia: Sicilia si Sardinia fiind cele mai mari, apoi Ischia, Procida, Lipari, Panterlleria, Elba, Stromboli etc si cea mai frumoasa dintre toata Insula Capri. 
    Numeroase bai termale, 2 Vulcani (Etna si Vezuviu), multe  site-uri arheologice printre care orasul de sub cenusa - POMPEI si Herculanum, mii de km de coasta si plaje, zone rurale extrem de frumoase si ingrijite!Plaje, munti, sate, lacuri, insule, vulcani, orase, intr-un cuvand de toate. Spuneti si voi cum sa nu iubesti Italia cand are atatea de oferit?

  • Fara sa spun ca .... Italia are cel mai mare numar de monumente ce fac parte din Patrimoniul UNESCO!
  • Cu peste 40 de milioane de turisti pe an Italia e a 4-a cea mai vizitata tara din lume!
    Iubesc Italia fiinca stie face turism! Mai ieftina decat suratele ei din Vestul Europei primeste anual turisti cat inca jumatate din intreaga ei populatie. Si cu toate astea Italia face fata la acest tip de "suprapopulare". Au zeci de aeropoarturi, transpotul feroviar e foarte bine pus la punct, cazare gasesti la toate buzunarele, au cele mai multe camere de hotel din lume, campingurile chiar arata bine si merita luate in calcul, sunt abonamente si facilitati pentru turisti, iar mancarea e delicioasa!
  • Italia are nu mai putin de 3000 de muzee! iar eu iubesc muzeele. Cele mai apreciate sunt cele de arta precum Muzeul Vaticanului, Galleria Degli Ufizzi din Florenta, Villa Bourghese din Roma etccc 
  • Italia e plina de romantism! Destinatia perfecta pentru o vacanta in doi! Puteti citi roman dupa roman, puteti viziona film dupa film, puteti sa va uitati la sute de imagini pentru a vizualiza mental romantismul si frumusetea Italiei. Este o tara bogata in cultura, istorie profunda, fundaluri pitoresti si orase construite din dragoste pentru oameni! Italia este o felie de rai sculptat pe pamant! Locul perfect in care sa te indragostesti sau pe care sa il explorezi cu persoana iubita! 
  • Italia a reusit sa opreasca timpul in loc! Fie ca e vorba de Venetia, Verona, Roma, Florenta, Pisa, Siena, Sicilia, Italia a reusit sa pastreze aspectul, valoarea, atmosfera, identitatea acestor orase, traditiile create de stramosi, bogatia culturala si artistica (teatru, muzica, arta) este la fel de importanta si astazi ca in 1500 si chiar mai demult.
  • Pinocchio, personaj creat de un italian! pe care bunicul meu la reprodus pentru mine, sculptandu-l in lemn. Sunt numeroase magazine specializate in Italia, in care se vinde Pinocchio si de fiecare data cand treceam prin fata lor imi amintea de acea perioada a copilariei mele, de acel cadou ce il port in suflet si azi. 
  • Oamenii! Italienii sunt latini. Oameni pasionali. Energici. Curiosi. Prietenosi. Amabili. Curtenitori. Exuberanti. Se spune ca o tara e reprezentata in primul rand de oamenii ei. Oamenii sunt cei care se ocupa de tine, ca si turist. De la italianul care-ti zambeste de dupa geamul biroului de securitate cand intri in tara si pana la cel care iti livreaza Granita pe plaja, toti sunt responsabili de vacanta ta! Si cum eu am avut parte de vacante extraordinare in Italia, voi spune ca si italienii sunt niste oameni extraordinari!
  • Iubesc Roma pentru atmosfera romana contopita cu cea a sex XXI! La Roma un regizor poate gasi multe motive de inspiratie! Colloseumul, Forul, Scarile spaniole, Fantana Trevi, Piata Navona iti pot oferi decoruri de vis! Poti crea cu usurinta scene de lux, de fast, de bogatie pe un fundal istoric, dar in acelasi timp poti trai departe de toate astea intr-un decor modern, folosindu-te de toate gadget-urile si noile tehnologii.
  • Vinul bun italian! Initial consumat din cupe la banchetele romanilor, vinul a ramas una din licorile delicioase ale Italiei. In Italia nu am prea vazut sa se consume bere desi Peroni e o marca care imi place. Insa vinul dulce Chianti si Rosso di Catania are mare succes. Excursii cu degustari de vinuri se fac in Toscana.
  • Florenta! Capitala Renasterii, Capitala artei! desi arta am gasit in toata Italia nicaieri nu am gasit armonia, eleganta superfina, ornamentele rafinate ale Florentei!  Fie ca vorbim de Palatul Pitti sau Palatul Medici sau de artistii epocii Michelangelo, Donatello, Leonardo da Vinci, de multitudinea galeriilor de arta sau insasi Podul de pe Arno totul respira arta pura in Florenta!
  • Cele mai frumoase strazi le-am vazut in Italia. Niste exemplare ce-ti taie rasuflarea am vazut in Siena - capodopere urbane le-as spune! Dar si ulitele din cartierul Trastevere (Roma) sunt de mentionat. Sau aleile pline de flori de pe Insula Capri ....
  • Trattoria sinonim cu taverna sau carciumioara! e locul in care poti manca mancare buna, ca la italieni acasa! iubesc aceste locuri fiindca vin fara pretentii, si nota de plata fara supliment, adica costul turistic. In plus deseori am simtit ca mananc la italieni acasa.
  • Bisericile! Am mai spus-o si o repet - In Italia am devenit un turist religios- Fiecare biserica e ca o comoara. Unele mai bogate, altele mai sarace, mai austere dar toate impresionant de frumoase si diferite. Majoritatea catolice si incarcate :)
  • Gelato! nu e o simpla inghetata  ci o nebunie de desert cremos, foarte rece si colorat, intr-o mie de sortimente! Iar cornetul de inghetata a fost inventat de italieni! Daca as locui in Italia ar fi categoric desertul meu preferat!
  • Limba italiana! Suna a naibii de bine. Melodica, orgasmica...  
  • Il dolce far niente! Italia este o tara orientata catre confort! Catre fericire. Exact asa cum imi doresc eu sa traiesc. Alaturi de oameni ce traiesc simplu si gasesc bucurie in lucruri marunte. Oameni ce isi pastreaza cu sfintentie traditiile, care fac dintr-o simpla cina o sarbatoare, care inchid totul la panz fiindca tot italianul are nevoie de siesta, oameni care se definesc prin credinta si care stiu sa se bucure de viata dincolo de goana dupa succes, faima si bani! Il dolce far niente poate fi tradus si prin 'dulcea leneveala' sau 'bucuria de a trai' iar italienii stiu sa traiasca bine, cel putin relaxat.
  • Cinque Terre e un loc magic, creat special pentru visare, intr-o lume colorata de frumoasele case, ce ies parca din mare. In Cinque Terre am simtit ca opresc timpul si ca toata lumea e a mea, stiti voi, e unul din acele peisaje ce mi-a taiat respiratia.
  • Iubesc obiceiurile din Italia! Mai ales obiceiurile ce tin de pranz si cina. Modul in care gatesc, faptul ca dau importanta si celor mai mici detalii. Pregatesc totul intr-un ritm lent, relaxant iar in final totul se ridica la rang de arta. Distractia, glumele, veselia, ornamentele, preparatele, conversatiile lungi sunt obligatorii! La fel si pastele facute manual, tiramisu dulce, un aperitiv si un vin spumant! Mesele in Italia se bazeaza pe atmosfera si companie, iar mancarea e doar un pretext!
  • Toata nebunia si haosul! Nu iubesc neaparat aglomeratia insa ma hranesc cu energie. Haosul si agitatia sunt binevenite, atat cat sa ma activeze! cat sa ma faca sa simt ca traiesc 100%. Haosul italian e compus din motociclisti, claxoane, femei grabite pe tocuri, studente ce gesticuleaza mai mult decat vorbesc ....
  • Clima! Iubesc Italia fiindca are o clima blanda. Iarna nu cred ca scade sub 10 grade prea des. Prin Dolomiti probabil. Dar chiar si in Milano, care-i in Nord erau cu plus de Craciun. Verile in schimb sunt ucigatoare. Insa asta nu ma afecteaza fiindca mie nu imi place sa calatoresc vara. :)
  • Citricele zemoase si dulci! Mare exportatoare de citrice Italia produce cele mai mari lamai ce le-am vazut vreodata dar si cele mai dulci. La Sud de Napoli le gasiti in toate gradinile. Din ele se fac lichioruri fine precum Limoncello. Numerose creme si prajituri traditionale cu lamaie, granita, paste in sos de lamaie etcc. Portocale si bergomatele sunt de asemenea la mare cautare.  
  • Adevarata pizza Italiana! Margherita. Nici nu stiti ce delicatese fac italienii dintr-un simplu aluat, sos de rosii si mozzarela! Pizza a luat nastere in Napoli si a devenit cunoscut in toata lumea, am citit undeva ca pizza e una din putinele cuvinte ce le cunosc oamenii de pe toate continentele :) Parca inteleg de ce :)
  • Balcoanele, Usile, Obloanele! Stilul italian inseamna: 50% Arta, in special stil Art Nuveau, multe ornamentatii, sculpturi etc si 50% Simplu si Functional. Obloane verde inchis, geamuri simple fara termopane, doar cu cate 2-3 muscate in geam! La cat e de cald nici nu vad de ce sa se complice...
  • Arhitectura! Diferita de la oras la oras. De la sat la sat. De accea Italia e o incantare si vine cu o surpriza de fiecare data. Orasele si satele din Italia au cateva caracteristici comune dar per total fiecare oras a reusit sa se ridice si sa se faca cunoscut prin altceva! 
  • Piazzetele! Piazzetele sunt locuri de intalnire, majoritate spatii largi deschise, inconjurate de  un ansamblu de cladiri istorice.  Loc de refugiu si relaxare. Pe o terasa cu un limoncelo si o inghetata in fata. Admirand Domul sau Biserica pe care fiecare piazzeta o are. Privind fantana, statuia sau obselicul ce troneaza in general in punctul central. Eu savurand un spritz rece...
  • Litoralul! Chiar nu conteaza unde, Italia face din fiecare petec de pamant ce se contopeste cu marea un tablou de neuitat. Insa sufletul meu a ramas in zona Sorrento-Coasta Amalfi
  • Dar mai am un motiv pentru care iubesc plajele in Italia! Faptul ca vin fara complexe, inhibitii, pretentii! Fiindca aici plajele sunt fara limite, fara restrictii si fara judecata. Haine vechi sau noi, costume de baie in toate culorile si formele, tineri relaxati, oameni in vasta, copii jucausi, toti se amesteca si nimic nu conteaza. Plajele sunt doar despre apele dulci ale mediteranei de un albastru azur, nisipurile de cristal si frumusetea pura cu fundaluri muntoase in departare! Fara "show-uri cu silicon" si bikini super-minisculi.
  • Pastele - Mancare traditionala din Italia pe care le gasiti in nu mai putin de 140 de sortimente recunoscute! Cateva sunt: spaghetti, fusill, vermicelloni, penne, tortelloni, tortellini, lasagnette, spirali ...
  • Cladirile din Genova! La Genova tot bulevardul central e o opera de arta! Acolo am si facut un eseu foto din balcoane, geamuri si cladiri! Multe din ele zici ca poarta haina unui muzeu uzat dar pentru mine a fost fascinant! 
  • Venetia, e un oras ce nu pare real! O data ce ajungi acolo zici ca faci parte dintr-un decor bine pus la punct, de un regizor. Toate canalele, toate podetele, toate palatele delicate ce se oglindesc in Canal Grande, reflexii colorate si aurii, apusul de soare, multe decoruri vechi de secole, zici ca joci intr-un film. Dar va asigur ca e real ...
  • Amintirile care le-am "construit" in Italia sunt prea valoroase ca sa le pot descrie in cuvinte. Clipele petrecute cu mama, cu Kari, cu sotul in vacanta din Roma si imprejurimile orasului Napoli sunt zestre pusa bine pentru batranete. Dar si toate surprizele frumoase, admiratia, uluirea, un pachet de stari emotionale pe care le-am trait din nou si din nou in Italia. 

Thanks for visiting,


Citeste aici mai multe articole despre --> Italia (click)

  Apreciez fiecare Like si Share pe pagina de Facebook -> Aici

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)


"Ars longa, vita brevis"
"Ars longa, vita brevis

3 comentarii:

  1. Eu nu am fost decat in Pisa si Roma , dar Roma mi s-a lipit de suflet, am simtit-o ca pe o mama buna si calda , lucru care nu s-a intamplat la Paris, de exemplu .Parisul este superb, dar acolo am senzatia ca daca ar putea , mi-ar spune : " hai, mai du-te si acasa, nu-i locul tau aici " , si asta ma intristeaza :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de frumos ai scris, m-ai facut sa imi aduc din nou aminte cu drag de Italia, de omuletii sai vorbareti care gesticuleaza cu fiecare cuvant pe care il rostesc, mereu veseli, de piazzete care se umplu seara de adolescenti, de pizza care este Extraordinara chiar si in cel mai mic magazin de la colt de strada si nu numai. Imi regasesc sentimentele despre Italia in proportie de 90% in acest articol! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma gandeam oareum filozofal ca peste jumatate din motive pentru care placi t Italia, ma fac pe mine sa nu'mi doresc s-o vizitez prea des, desi cele doua calatorii (in Venetia si Milano) au fost foarte placute, aeropoartele mi-au dat batai de cap, si trenurile la fel, cu intaryieri de cateva ore, aglomeratie, inghesuiala, lipsa de respect pentru spatiul ala minim intim de care ai nevoie in jurul tau, sa respiri normal. Prefer vinul frantuzesc, in schimb pizza si pastele italienesti sunt excelente. Monumentele in schimb iti taie respiratia si ce admir la ei este faptul ca au reusit sa pastreze atat de multe vestigii istorice in conditii destul de bune, unele impresionante. Italia pentru mine este un amestec fascinant intre (foarte) vechi si modern. recunosc ca ma fascineaza mai degraba latura veche, istorica a tarii, dar te inteleg de ce esti atat de entuziasmata de tara asta :)

    RăspundețiȘtergere