Vacanta in Turcia sau Croatia? - discutii turistice

Inca de la inceputul anului am fost contactata de agentia ViaRomania pentru o noua colaborare sub forma unei noi vacante. Circuitul Castelele Bavariei ce l-am facut impreuna anul trecut a fost un succes si au spus ca doresc sa continuam colaboarea, astfel pot spune ca aceasta e cea mai longeviva si placuta colaborare fiindca imi da posibilitatea sa aleg ce mi se potriveste lasandu-mi in accelasi timp libertate de exprimare.

Citeste si jurnalul  de calatorie >>> Circuit Castelele Bavariei

vacanta-turcia-sau-croatia

Asadar tot anul am copt vacanta asta, gandindu-ma mereu la ea, dar fiind mereu nehotarata. In primavara am vrut sa trimit un mail cu confirmarea pentru un circuit in Croatia. Pe cand sa o fac prietena Mary mi-a propus o vacanta cu ea in Olanda. Circuitul a picat.
Cand m-am intors din Olanda m-am hotarat pentru un circuit in Praga, perioada fiind propice, la inceput de vara. Nici nu am visat bine ca sotul meu m-a anuntat ca mergem in Barcelona pentru cei 6 ani de casnicie. A picat si planul cu Praga.
A venit vara, cand am zis pas circuitelor fiind prea cald, dar parca ce bine se potrivea un sejur in familie in Grecia sau Malta. Doar ca sotul meu nu a primit concediu asa ca ne-am multumit cu un city-break in Ungaria.

Iar acum, la inceput  de toamna sper sa ajung totusi intr-un circuit cu ViaRomania! Pe ultima suta de metri vreau  sa ma "inrolez" intr-un circuit, dar sunt nehatarata, Croatia sau Turcia? Amandoua mi le doresc la fel de mult! Croatia pentru parcul national Plitvice si Dubrovnik, Turcia pentru Pamukkale si Cappadocia! Sunt entuziasmata fiindca ambele sunt destinatii noi pentru mine. In final orice aleg e ok! Am intrebat numerosi prieteni insa tot nu au reusit sa incline balanta. Unii sunt pro Croatia, altii pro Turcia! In Croatia mi-e groaza putin de preturi care am auzit ca au facut boom in 2014 si nu mai e deloc o destinatie ieftina! In Turcia mi-e groaza de distantele lungi ce vor fi strabatute in mare parte in autocar! In rest ambele destinatii mi-ar fi imposibil sa le "fac" pe cont propriu din cauza mijloacelor de transport in comun nu foarte prietenoase prin partile astea.

colaj-turcia
colaj-croatia

Turcia sau Croatia? Voi ce ati alege si de ce?

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. In Croatia n-am ajuns inca, dar din ce am citit si vazut pe diverse bloguri sau la documentare TV merita din plin vizitata ! Nu stiu ce preturi sunt in 2014, dar cam peste tot s-a scumpit....
    In Turcia n-am vizitat decat Istanbulul, dar cu siguranta mi-ar placea sa vad candva Cappadocia si interesantele terase de la Pamukkale !
    Asa ca, si eu as fi putin cam nehotarata in ceea ce priveste alegerea uneia dintre cele doua destinatii, insa prima optiune a mea, ar fi sa vizitez Croatia....

2. N-am fost in niciuna din destinatiile astea, dar fara sa ma gandesc prea mult as alege Croatia. Tot citesc articole prin blogosfera, vad poze, iar vara asta ce-am vazut la Bianca despre peninsula Istria m-a dat pe spate. Mi se pare superb. Pe de alta parte eu personal, as merge in Croatia nu doar sa vizitez, ci si sa profit de mare, adica vara... Preturile mari despre care vorbesti cred ca sunt ca peste tot in plin sezon, toamna cred ca este mai ieftin. Spor la ales!

1. Daca ar fi pentru plaja si mare eu as alege Turcia, undeva in Bodrum sau Antalya. In Croatia plajele nu sunt excelente, majoritatea cu pietre...
      Nu ma prea incanta!

3. În urmă cu doi ani am fost şi eu în aceiaşi dilemă. Diferenţa a fost că vizitasem ambele ţări. Am ales Croaţia din nou, nu doar pentru Dubrovnik şi Plitvice, ci şi pentru Opatija, Istria, Cetinje şi insula Krk. Balanţa a înclinat mai mult spre Croaţia pentru că este ceva mai ofertantă din punct de vedere al peisajelor ( zic eu), însă nu am renunţat la ideea de a revedea şi Turcia. Acum dacă aş fi în situaţia ta, aş aleg tot Croaţia . Şi asta pentru că visez să vizitez Parcul Plitvice toamna când este o splendoare. Multă baftă să-ţi iasă de această dată planul unei vacanţe fie ea în oricare din aceste minunate ţări.

1. Mie mi-ar placea un circuit lung prin Croatia, sa iau la pas fiecare statiune. Din pacate nu prea sunt, cele mai lungi includ doar zile de plaja, nu sunt mai bogate in vizite :(

4. Ca şi Maria, nici eu nu te pot ajuta prea mult căci şi eu fost doar în Istanbul şi Alania şi aş fi la fel de nehotărâtă ca tine.
    Dar parcă-parcă aş înclina spre Croaţia, de teama că s-ar putea scumpi şi mai mult pe viitor, la cât se scrie despre ea şi se recomandă peste tot. Vezi că Dojo are foarte multe informaţii despre Croaţia, fiind un loc de care s-a îndrăgostit.

5. Am fost in Croatia in 2008 si de atunci probabil ca preturile sau schimbat mult. Pe vremea aia a fost o vacanta extrem de ieftina. Atat de ieftina incat mai ca as mai fi stat inca atat cat am stat pe acolo.
    Noi am avut avantajul sa mergem masina personala. Si daca nu mergeti asa atunci in mod clar ar trebui sa inchiriati o masina. E pacat sa nu vedeti cat mai mult din tara asta minunata.
    Nu am fost decat in Istanbul dar Croatia mi-a placut atat de mult incat m-as intoarce oricand acolo. E un loc absolut minunat.
    La noi a fost o vacanta organizata cat de cat pe fuga si care se doarea a fi destul de ieftina ceea ce s-a si intamplat. Am fost cu masina si am facut un tur al tarii de la nord la sud. Primele trei zile am stat in Porec. Asa ca am vizitat: Porec, Pula si Rovinj. Cel mai mult din zona asta mi-a placut Rovinj, un oras foarte frumos, curat si plin de personalitate si cu plaja destul de frumoasa incomparabil mai placuta decat in celelalte doua orase. Urmatoarea cazare am avut-o in Zadar si in ziua cand ne-am mutat dintr-o locatie in alta am facut un ocol si am vizitat parcul national Plitvlice care mi-a placut extraordinar de mult. Este un loc ce nu trebuie ratat. Impresionant din multe puncte de vedere. In Zadar plaja nu mi-a placut foarte mult si nici orasul dar poate ca am fost prea incantata de celelalte locatii si de aceea sunt mai critica la adresa lui. Din Zadar ne-am mutat in Trogir care spre marea mea surprindere arata extraordinar. Si aici am mancat cea mai buna inghetata ever and ever Din Trogir am mers sa vizitam si Split-ul care a fost orasul meu preferat din Croatia. Modul in care casele sunt copsntruite pe vechiul palat al lui Diocletian mi s-a parut foarte deosebit. Tot aici am mancat si cel mai bine in toata vacanta noastra in Croatia. Oferta restaurantelor mi s-a parut mult mai buna si mai variata. Din trogir ne-am mutat in Orebic unde am stat pentru patru zile si am vizitat si Dubrovnicul si zona apropiata. Ca si plaje cel mai mult ne-a placut peninsula peljesac, am gasit in apropiere de orebic o plaja de nisip de care ne-am infdragostit si la care am mers in fiecare zi. Daca as mai merge inca o data in Croatia as inchiria o camera in una din casutele de pe marginea acestei plaje. Este intr-un satuc foarte linistit doar cu cateva case cu camere de inchiriat, fara restaurante sau magazine. Foarte rustic dar foarte placut.
    Pentru cazare am facut rezervarile pe internet cu ceva timp inainte de vacanta. Nu am platit poentru nici una avans si nu am avut chiar nici o problema. Am avut apartamente cu doua camere, foarte curate si bine intretinute si la un pret extraordinar de mic. In medie cred ca am platit 40 de euro pe noapte in conditiile in care eram trei persoane si cautam locuri cu trei paturi.
    Mancarea mi s-a parut foarte ieftina, mai ales la restaurant asa ca am preferat sa mancam cel putin o data pe zi la restaurant si sa nu facem decat micul dejun in camera desi aveam bucatarie.
    Ce mi-a placut cel mai mult in Croatia a fost faptul ca aveai ce sa faci in orele de la pranz cand nu puteai sta la soare. Am vizitat o grooaza de orase care mai de care mai frumoase, mai curate si mai bine organizate. Desi in Grecia de exemplu plajele sunt mai impresionante prefer in orice clipa Croatia pentru ca ofera aceasta alternativa statului la soare: plimbatul prin oras.
    In concluzie: Croatia este (sau era) o destinatie ieftina care ofera foarte mult. Parte de nord este mai ieftina decat parte de sud. Dar partea de sud este mai frumoasa (parerea mea).

1. Multe informatii utile! Mersi Adela!
      Din pacate in curcuit vezi (in graba) locurile, dar e un mod bun de ati face o parere si normal, daca imi place pot reveni candva. Din pacate eu nu am scoala de soferi si nici tragere sa o fac ceea ce ma face sa fiu dependenta de mijloacele de transport in comun. Desi stiu ca nicaieri nu e imposibil cu ele, chiar daca functioneaza mai rar, parca in Croatia mi-a fi groaza, la fel cum mi-ar fi si in Turcia de aceea chiar sper sa le vad pe ambele macar in circuit!
      Cred ca ati avut o vacanta foarte placuta, daca iti permiti sa stai cateva zile in fiecare oras, vezi altfel lucrurile si le intelegi mult mai bine!

6. Cred ca stii deja ce as alege eu. Croatia este tara mea preferata, sunt indragostita de tot ce inseamna ea, orasele ei medievale sunt unice. Turcia e... doar o alta tara de pe Glob. :))
    Am scris si la mine, dar si la tine pe blog de fiecare data de ce as opta pentru Croatia asa ca de data asta nu ma mai repet. :D Desigur, as merge in nord, in pen Istria, pentru ca Dalmatia am vazut-o. Desi mi-e cam dor de Dubrovnik si Trogir. Si niciodata nu m-as satura de ele.

1. Ah, si am uitat sa spun, iar ai pus link pe numele meu spre altcineva. Spre Mihaela Anghel. :))

2. Am sa repar link-ul, din pacate de multe ori nu se inregistreaza corect, desi il copiez, de aceea e bine sa il verificati si voi.
      Stiu dragostea ta fara de Croatia, de fapt incepand de la tine m-am gandit si eu la ea, ca posibila vacanta! Pana atunci era o destinatie in plus!

7. Hmmm...in Croatia a fost mama mea, a fost foarte frumos, i-a placut mult dar intr-adevar e o destinatie scumpa. Nici eu n-am fost in cele 2 locuri, asa ca mi-e greu sa te sfatuiesc.

Daca vrei mai multa relaxare, alege Turcia. E o destinatie de stat la plaja, cu exceptia unei zile de vizita la Pamukkale. Si e recomandata daca iti iei si baietelul cu tine, am inteles ca hotelurile au animatori pentru copii, zone de joaca, etc.

Croatia e destinatia perfecta daca ai chef de vizitat, de umblat, de vazut locuri frumoase. O sa fie insa mai obositor decat Turcia. Au si ei plajele lor, dar sunt cu pietre. Asta nu inseamna ca nu-s frumoase.

Oricum, orice ai alege sunt sigura ca o sa-ti placa foarte mult!

1. Avand in vedere ca merg in circuit nu prea se pune problema de plaja, nu avem zi libera pentru asa ceva :) Croatia categoric e mai scumpa decat Turcia, dar merita amandoua din plin!
      Sa vedem in final ce va fi :)

8. Alice, iar ai lansat o provocare tare interesanta.
    Am fost si la turci, si la croati. Nu am vazut obiectivele numite de tine, dar am vazut destule locuri frumoase. Daca ar fi sa aleg dupa starea mea sufleteasca, as alege Croatia pe care am vizitat-o in toamana anului 2009 timp de doua saptamani. Am vazut Istria cu Rovinj, Porec, Motovun. M-am plimbat pe Lungomore de la Volosko pana la Lovran, am coborat aproape zilnic de la Matulji pana la Opatia pe jos. Am vizitat Rijeka. Am ajuns pe Insula Krk pana la Baska. Pentru cei care iubesc Italia, Croatia este pe sufletul lor. Daca circuitul se face cu autocarul cred ca mai interesant este traseul pana la parcul national Plitvice si Dubrovnik (am studiat putin si pe site-ul agentiei de turism).
    Pamukkale si Cappadocia fac si ele parte din lista mea de interes, dar nu sunt prioritare sau poate ca inca nu am starea sufleteasca necesara pentru a le vedea.
    Sunt o mare fana a Italiei si imi place sa vizitez orice este inrudit cu ea. Eu zic sa alegi CROATIA.

1. Iubesc si eu Italia! Din cate am citit deja, din impresiile voastre, ma gandesc ca un circuit de 6 zile chiar nu e de ajuns! Ar trebui sa merg sa vizitez pe indelete, sa am timp si eu doua saptamani sa iau fiecare statiune la pas! Sunt putin in dilema si fiindca circuitul pe Turcia e mai lung (8 zile) pe cand cel din Croatia e mai scurt....

9. Eu zic Turcia. E un loc ceva mai diferit și curios și asta spune tot.

1. Da, e o tara cu iz oriental si mie mi-e atata de dor de Maroc, ca asta e un motiv in plus pentru care as alege Turcia!

10. La inceput cand am citit postarea ta mi-am zis ca trebuie sa aflu mai intai ce ar putea sa-ti ofere locurile din Turcia, dupa ce am vazut pozele reprezentative clar Croatia ar fi alegerea. Nu am vazut pe niciuna dintre ele, dar stiu de la Nice si alte bloggerite.
    Ce sa alegi tu, depinde ce iti doresti, sa mergi si sa vizitezi, si ai foarte multe de facut/prea multe pentru un timp scurt sau sa te relaxezi si sa vezi imprejurimile lasand gruel pe mersul cu autocarul.

1. Amandoua vor fi in circuit si deci nu se prea pune vorba de relaxare. Amandoua destinatiile sunt foarte ofertante, chiar daca sunt atat de diferite! Intr-adevar Croatia are mai multi fani datorita peisajelor! Ce mai, mi-a placea sa pot sa le aleg pe ambele, e asa greu sa decid ceva!

11. In Croatia am fost in urma cu 10 ani. Este o destinatie de vis in orice anotimp. In Turcia am fost in urma cu 3 ani, in Antalya. Am fost in luna iunie si a fost insuportabil de cald. Dimineata la ora 10 erau 40 de grade. Este enervant sa mergi in vacanta si sa fii nevoit tot timpul sa cauti cu disperare aerul conditionat din hotel, restaurant sau masina (asta in loc sa stai afara). Marea Mediterana este frumoasa, calda, albastra dar peisajele din Croatia mi-au cucerit sufletul definitiv. Deci as alege Croatia cu mare usurinta.
    Si inca ceva: in Turcia toata lumea sta cu mana intinsa dupa bacsis, lucru care m-a deranjat destul de mult - desi nu sunt o zgarcita :)

12. Dupa cat de frumos ai descris Marocul si dupa cat de mult pari sa il iubesti, cred ca Turcia ar castiga. E...altceva.

13. Eu si familia am fost in situatia de a alege intre Turcia si Croatia vara trecuta. In Turcia mai fusesem (insa nu la Pamukkale), dar Croatia reprezenta o destinatie cu totul noua. Ce a facut diferenta au fost preturile, incredibil de mari pentru Croatia, si incredibil de acceptabile pentru Turcia. Nu a fost atat vorba de a ne permite sa platim sau nu, cat de ideea in sine, in Croatia preturile mi s-au parut chiar nesimtite, si nu am ales-o tocmai ca o "revolta" fata de accesibilitatea unui loc care inca nu se ridica la celebritatea altor locuri din Vest, dar are pretentii de cost inca de la inceput.

14. votul meu merge spre CROATIA!!!!!!!!!!!!!!!!!