Film Little England - o poveste de dragoste complicata in Grecia

Saptamana 129
Little England (titlu original Mikra Anglia) 2013

poster-little-england-review

In ultima vreme am facut review-uri la filme comerciale. Saptamana asta m-am decis sa va scriu despre un film foarte bun, capodopera as putea spune (nota 8.0 pe IMDB) genul ce ar putea castiga in cadrul Festivalurilor de Film. Nu e mainstream dar va asigur ca merita vazut.

Filmul Little England prezinta povestea marinarilor si mai ales a femeilor (neveste, mame, iubite, copii acestora) dintr-o statiune mica a Greciei (Andora) in anii 1930. Stiu ca va intrebati ... de ce se numeste Little England? cand de fapt e vorba despre Grecia. Ei bine acesta e numele unui vapor care joaca un rol important in film fiindca pe el lucreaza majoritatea barbatilor de pe insula.
Povestea incepe cu o poveste de dragoste foarte aprinsa dintre o adolescenta si un tanar marinar. Din pacate povestea lor de dragoste e intrerupta in momentul in care mama fetei refuza cererea in casatorie de catre familia baiatului, din motive financiare. Ea dorea un marinar bogat pentru fiica ei, asa ca aranjeaza de indata o casatorie cu un marinar strain si avut. Fata isi continua viata alaturi de noul sot, face copil dupa copil si aproape uita de prima iubire, pana in momentul cand totul ia o intorsatura groaznica pentru ea. Sora ei se casatoreste fix cu EL. Povestea continua timp de multi ani, e foarte profunda, complicata, o iubire nepermisa ce in final se dovedeste a fi ucigatoare cu toate ca ei nu se mai impaca niciodata.

Mi-a placut foarte mult filmul. E atat de intens, de profund, de romantic. Pe langa poveste ... filmul e extraordinar din punct de vedere cinematografic, peisajele surprinse in Grecia te fac sa-ti doresti sa ajungi maine acolo, toate traditiile ce sunt scoase in evidente, cele doua nunti a surorilor releva obiceiurile grecesti, costumele acelor vremuri, viata femeilor pe insula si a marinarilor plecati cu lunile pe mare.....

ps: Filmul are 2h si 40 de minute asa ca asteptati-va la o calatorie pe cinste :)

film-grecia-calatorie-review

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII