Vama Veche nu e cum a fost o data dar nici nu este alta statiune la fel

Dupa 3 zile la Mamaia cu copilul ne-am hotarat sa mergem in alta statiune ca sa vada si sotul meu altceva. Ca sa spun sincer asta a fost al doilea plan (dupa distractia lui Kari) sa-i arat sotului (fiind strain) statiunile de pe litoralul romanesc. Am fost putin in dubii la inceput ... pe de-o parte vroiam sa mergem in Vama Veche, pe de alta parte nu vroiam. Stiu ca Vama Veche nu mai e cum a fost o data, dar nici nu este alta statiune la fel. Cand ma gandesc la statiuni cu caracter, cu anumit stil de oameni, cu anumite decoruri, Vama Veche este cu siguranta unica. Cel putin e interesant de vazut. Dar ideea de a merge in Vama Veche cu copilul ma gandeam ca nu va fi prea buna, mai ales amintindu-mi cum ii judecam acum 10 ani pe tinerii parinti ce veneau cu copii si nu intelegeau ca in Vama nu despre asta e vorba. Cum sa ajung eu unul dintre ei? Eu, cea care le tineam morala cum ca nu vrem o Vama plina cu copii.
In plus stiam ca Vama Veche e unul din locurile alea pe care trebuie sa le simti, nu sa le vezi si fiind cu Kari posibilitatea de a iesi noaptea la distractie e egala cu zero. Deci jumatate de experienta oricum va fi ratata, dar macar o sa vada sotul meu despre ce-i vorba. De aceea ne-am dus!

impresii-vama-veche-romania

Pe autocar, tot drumul l-am pregatit sufleteste. I-am povestit ce imi place mie in Vama Veche, i-am explicat cat am putut de bine despre atmosfera, oameni hippy, suvite colorate, pletosi, rock, folk, La Stuf, la Expirat, plaja, tineri si tot ce-mi aminteam din vremea adolescentei mele. Stiam ca Vama Veche nu mai e cum a fost o data (se schimbase mult si acum 3 ani cand am fost ultima oara) dar am descoperit ca nu mai e DELOC cum o stiam eu. Partea buna e ca a ramas o statiune cu caracter, chiar daca nu mai e cum a fost, oricum e altfel decat restul statiunilor. E in continuare plina de tineri. De oameni creativi. Doar ca e mai cuminte. Mult mai cuminte....

suveniruri-vama-veche

la-codite-vama-veche

pescuiesc-iubire-vama-veche

restaurant-vama-veche

scoici-vama-veche

De exemplu nu am vazut pletosi (motociclisti) intr-un numar atat de mare. Un singur grup am remarcat, pierduti la o tarasa pustie. Nu am vazut nici punk-arii ce in trecut dominau Vama. Nici macar o creasta colorata nu am vazut. Nici un vagabond, in sensul bun al cuvantului. Stiti ca in Vama ajungeau nomazii, ajungeau tinerii faliti si cu minti luminate? Era o anumita atmosfera creata de ei. Acum e plin de hispteri care se intrec in tatuaje si cash in portofel, Cred ca s-a pierdut total ideea originala .... dar ma rog, acum ne bucuram de altceva. Cum ar fi restaurante cu mobilier de designar, plaja plina de hamacuri si sezlonguri de lemn, cafenele pictate si baruri pe plaja unde se  consuma cocktail-uri chiar si la pranz.

terasa-vama-veche

plaja-vama-veche-romania

Insa e  ceva ce mi-a placut teribil in Vama Veche anul acesta. E marea aceasta albastru azur ce te duce cu gandul la plajele exotice din capatul lumii si la plaja cu nisip (aproape) alb. Din nou m-am simtit undeva departe, zici ca nici nu eram in Romania. Eu nu tin minte sa fi vazut vreodata, in cei 10 ani in care am fost la Marea Neagra o asemenea nuanta a apei. Nici nu tineam minte ca marea in Vama Veche e atat de agitata, ca e cu valuri si la 3m in larg deja  trebuie sa fi inotator cu experienta. Ceea ce nu a fost prea amuzant pentru Kari, pana in momentul in care a intrat sotul meu in mare si au inceput sariturile artistice in valuri. A uitat instant de toata supararea ca nu il lasam singur in apa.

vacanta-copil-litoral-vama-veche

vama-veche-litoral-romania-vacanta

vama-veche-plaja-nisip

hidrobicicleta-litoral-vama-veche

vama-veche-la-mare-romania

vacanta-la-mare-cu-copilul

Deci da .... Vama Veche cu siguranta nu mai e ce a fost candva ...
 Daca e mai BINE sau mai RAU va las pe voi sa imi spuneti

Mai multe articole din aceeasi serie aici -->>> Romania

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. vai ce mare este Kari!
    nu mai este ce-a fost si nici nu o sa mai fie! dar e bine inca!!

2. Eu nu stiu cum era inainte, dar anul asta vizitand Vama Veche mi s-a parut foarte dragut. Apa, nisipul, curatenia.. mi-ar placea sa revin si sa cunosc mai indeaproape.
    PS: ai link pt filmul din postarea trecuta?

1. Nu l-am vazut online. M-am uitat pentru tine de dimineata dar nu l-am gasit. :(

3. Vama Veche se schimba de la an la an. Si intr-adevar, nu mai seama deloc cu Vama de acum 10 ani. Iar prietenii mai in varsta imi spuneau ca nici Vama de acum 10 ani nu mai semana cu cea de acum 15 sau 20 de ani. Intr-adevar, e cu totul diferita de celelalte statiuni de pe litoral.

1. Cine stie, poate idee originala va fi implementata in alte locuri, la Corbu si alte plaje ce momentan nu au atatea facilitati...

4. nu am fost niciodata in Vama pentru ca am ales mereu efervenscenta Costinestiului, dar anul asta mi-a pus capac mizeria omniprezenta in statiune. Ma tenteaza Vama, mai ales ca urmaresc pe Fb niste guest house-uri foarte inspirat decorate si cred ca o sa le calc pragul la anul.

1. Apropo si curatenia m-a surprins in Vama anul acesta fata de anii trecuti. A fost mult mai curat, in miezul zilei (fiindca dimineata probabil e ca dupa razboi, la fel ca inainte). Cu siguranta e o optiune daca cauti atmosfera de tineret.

5. Eu n-am fost niciodata in Vama, asa ca nu prea pot sa-mi dau cu parerea. Multa lume vorbeste ca si tine despre schimbari. Unii sunt pro, altii contra... Totusi mi-ar placea sa merg candva, macar o zi, de curiozitate.

6. Alice, eu nu am fost niciodata in Vama. Nici la 2 Mai. Si nici nu mi-am dorit vreodata sa ajung acolo. Cred ca nu rezonez cu spiritul Vamii. Poate unde sunt eu mai cuminte, mai linistita, mai neprietena cu alcoolul si distractia de un anume fel.
    Dar imi place culoarea Marii Negre. :)

7. Eu n-am fost niciodata in Vama, asa ca nu am de spus nimic. Am citit si auzit ca intr-adevar nu mai e ce a fost odata, si din cate am inteles, nu a mers inspre bine.

8. Nici eu nu am fost niciodata in vama :D, de teama ca nu o sa ma regasesc prin multitudinea de personaje de care auzeam ca exista. Si imi pare rau, acum imi dau seama ca ar fi fost o experienta interesanta

9. N-am stat niciodata la Vama Veche. Am trecut pe acolo, am facut 2 pasi pe plaja. Dar atat. Mi-a placut ce am vazut dar nu am considerat ca este genul meu de statiune, eu cautand liniste si confort.

10. E supermisto in vama.. duceti-va macar 1 data.. va recomand! e viata!!