Review film Boyhood - 3 ore in viata unei familii din America

Saptamana 145
Review `Boyhood` (2014)

review-film-Boyhood

Timp de doi ani am tot auzit de filmul Boyhood si toate recomandarile ce le-am primit au fost gen WOOW, este un film ce trebuie sa il vezi. Pe principiul asta m-am si gandit de multe ori sa il incep, dar are 3 ore si stiti cum e .... pt un film de 3 ore trebuie sa ai 3 ore libere. Iar eu nu aveam! Pana in acest weekend cand in sfarsit am zis ca nu mai renunt, ma uit la Boyhood, fie ce o fi!
ps: Filmul a primit nota 7.9 pe IMDB si a castigat 170 de premii la cele peste 200 de Festivaluri de Film la care a fost nominalizat!

Boyhood prezinta povestea de viata a unei familii din America, avandu-l in prin plan pe tanarul Mason (Ellar Coltrane) sora lui mai mare Samantha (Lorelei Linklater), mama Olivia (Patricia Arquette) si tatal Mason senior (Ethan Hawke) care cresc impreuna si lupta pentru o viata mai buna. Parintii sunt divortati asa ca Olivia face tot posibilul sa creasca copii intr-un mediu de familie acceptand partener dupa partener ca sa reintregeasca familia in timp ce lupta din greu pentru cariera ei ca sa reuseasca sa le ofere copiilor un trai decent. Tanarul Mason se transforma incet incet dintr-un baietel de clasa 1 intr-un tanar cu mari viziuni de viitor ce urmeaza sa merga la Universitate. Sora lui Samantha creste de asemenea sub privirile noastre si se transforma dintr-o fetetita rasfatata intr-o domnisoara gata sa-si ia viata in maini. Iar tatal lor pluteste in deriva, un spirit tanar si rebel in corpul unui om matur care refuza sa consimta la responsabilitatile sale dar in final se potoleste si incepe o noua viata de familie alaturi de alta femeie ce ii face un copil.

De ce mi-a placut acest film si ce treaba are cu calatoriile?
Ei bine, va recomand filmul Boyhood fiindca este o radiografie de viata si cultura americana. Vazandu-l am descoperit multe traditii si obiceiuri americane dar si modul lor de gandire si toate diferentele dintre ei si noi, intr-o poveste atat de reala pe parcursul a 3 ore de film! Ce este atat de exceptional la Boyhood? Poate faptul ca a fost filmat pe parcursul a 12 ani, avand aceiasi actori si vazandu-i cum cresc sub ochii nostri, punand accent pe schimbarile fizice, psihice si emotionale.
An de an au filmat secvente pentru acest film si apoi le-au unit toate sub numele de Boyhood!
Daca credeti ca e prea lung, atunci va asigur ca va inselati. De fapt, din punctul meu de vedere ar mai fi mers linistit 30 de minute, pentru ca fiecare an din viata lor sa fie dezvoltat o idee mai bine, dar oricum mi-a placut mult fiindca este un film uman, cu problemele, credintele si visele oamenilor din secolul nostru. Pe scurt filmul Boyhood nu este un film, este viata reala! Daca vreti sa vedeti un film artistic atunci mai bine cautati altceva :)
Iar din punct de vedere al calatoriilor ne sunt prezentate secvente din numeroase orase americane din statul Texas (fiindca familia se tot muta pe parcursul anilor) dar si cultura lor fata de vacante si drumetii.

boyhood-film-calatorii-impresii

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII