Senzatii ca-n jungla in Tropical Spices Garden din Penang, Malaezia

Weekendul meu in Penang se aproapie de sfarsit. Imi pare rau sincer ca nu am mai multe zile la dispozitie fiindca am descoperit ca Penang e cea mai turistica insula din Malaezia. As putea sa stau doar in George Town o saptamana si-s convinsa ca nu m-as plictisi niciodata sa hoinaresc pe strazi, sa fac turism culinar si sa intru in toate muzeele lor trasnite. Problema e ca in ghidul turistic primit la Hostel am gasit o lista cu alte 50 de obiective turistice ce le pot vedea in Penang, pe insula. Adica in afara capitalei si deja devine complicat cand stiu ca asta e ultima mea zi aici. Rasfoind ghidul am selectat 5 locuri ce mi-ar placea sa le vad azi: Ferma de fructe exotice, Gradina cu condimente, Plaja Batu Ferringi, Parcul National Penang cu Monkey Beach si Templele Kek-Lok.

Evident nimic nu e atat de simplu precum pare la prima vedere. Insula asta are aprox 300 km de la Nord la Sud, obiectivele turistice sunt dispersate, autobuzele circula, dar au multe opriri si dureaza ore de mers intre zonele de interes. Binenteles daca as avea masina, ar fi perfect, dar fara masina e nasol rau. Pierd 1 ora cu documentarea si in final ma decid sa iau busul 101 care ma duce la Plaja Batu Ferringi, la Gradina cu condimente si ultima oprire o are la Parcul National Penang. Nu e cea mai stralucita varianta, Templele si Ferma de fructe exotice m-ar interesa mai mult, insa sunt in directii total opuse si practic as putea alege sa vad doar un singur loc, macar asa voi vedea 3.

penang-impresii

Vacanta in Malaezia am facut-o pe cont propriu.

Biletul de avion l-am luat cu 450 euro dus-intors Cluj-India/Malaezia-Cluj de >>> AICI .
Toate noptile in Malaezia  le-am rezervat din mers, pe drum, folosind >>> Acest site unde am prins mereu oferte last minute cu 50% reducere. Eu am calatorit singura, insa daca mergeti in cuplu sau cu un grup de prieteni e mult mai avantajos sa inchiriati un apartament prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare, daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI

Tropical Spices Garden din Penang

Autobuzul 101 ma lasa fix in fata Gradinii (dupa ce apas pe butonul STOP ca sa atentionez soferul sa opreasca, fiindca in Penang soferii opresc doar la cerere in statie). Cobor si privesc in sus dealul acoperit de verdeata. De afara arata ca o jungla si o data ce-am pasit in interior mi-am dat seama ca n-am gresit deloc. Platesc 29RM/Ron biletul de intrare si primesc un pliant pe care e trecuta toata istoria locului, o harta pe care imi sunt semnalate zonele de interes si un ghid audio pe care mi-l prind in gat.
Tropical Spice Garden este o gradina deschisa publicului din 2003 si intruneste peste 500 de soiuri de fauna si flora exotica (cu accent pe condimente), imprastiate pe 8 ha de jungla secundara. Gradina a fost premiata cu diferite trofee in cadrul festivalurilor de peisagistica si a fost numita Gradina ECO a Malaeziei.

Inca de la intrare am observat ca apa joaca un rol foarte important in aceasta gradina

Senzatia de jungla imi place mult, mult de tot. Daca tot n-am ajuns in Jungla Taman Negara, macar mi-am putut face aici o mica impresie despre ce inseamna acest habitat. E placuta senzatia de salbaticie, zici ca esti undeva departe, departe, desprins de tot ce cunosti, insa clima e sufocanta. Umiditatea si caldura sunt la cote insuportabile

Am facut opriri multe. Un loc special pe care l-am gasit desprins din povesti a fost un balansoar de lemn, mare cat pentru 3 persoane, ridicat pe o platforma, inconjurat de plante exotice si arbori seculari ce umbresc tare locul, care te leagana deasupra apei si a gradinii. Am stat jumatate de ceas pe el, doar ca sa traiesc senzatia. Atat de aproape de natura, atat de bine in bataia vantului!

Este o zona terasata unde fiecare planta produce ceva. A fost amuzant sa vad plantele care cresc condimentele pe care le consum, insa am descoperit ca nu-s chiar atat de pasionata incat sa analizez fiecare planta.

Harta pe care am primit-o m-a ajutat sa identific si sa aflu mai multe informatii despre plantele pe care le-am vazut. Varianta ghidului audio ajuta mult ca sa intelegi mai bine, insa caldura si umiditatea creeaza un disconfort atat de ridicat, incat e greu sa te concentrezi si mai ales sa memorezi ceea ce asculti. La final m-am bucurat mult ca m-am dus in Tropical Spice Garden fiindca m-am simtit ca intr-un mic paradis cu vegetatie luxurianta, pasarele si cascade, o oportunitate unica de relaxare, dupa ziua agitata de ieri in George Town.

Relaxare pe Plaja Batu Ferringi

Partea si mai buna a fost ca dupa plimbarea prin gradina, am putut sa fac o alta plimbare pe malul marii, fiindca fix peste drum se afla cea mai populara plaja din Penang. Plaja este lunga, cu numeroase intrari, am citit ca are 4 km de resorturi si zone amenajate, insa eu am ajuns pe un petec mic de plaja salbatica, probabil o bucatica din tot ce inseamna Batu Ferringi. Nisipul alb si marea azur ma facea sa-mi doresc sa intru in apa, insa spre surprinderea mea plaja era aproape goala si in apa nu era nimeni ceea ce m-a facut sa-mi pun diverse intrebari: Sunt curenti? Apa e prea rece? Prea adanca? Pentru mine e ciudat faptul ca afara sunt 30 de grade si nu e nimeni la plaja. Chestia asta ma ingrijoreaza putin avand in vedere ca maine merg in Langkawi, o alta insula unde voi petrece 5 zile si am de gand sa lenevesc pe plaja si mai ales sa fac baie in mare. Decid sa nu-mi pun prea multe intrebari existentiale si sa urc inapoi la statia de autobuz, sa merg putin si in Parcul National Penang.

Stand in statie mi-am dat seama ca deja e prea tarziu ca sa mai merg in Parcul National si sunt prea obosita. Ziua agitata de ieri din George Town, caldura si umiditatea din Gradina cu condimente, timpul petrecut pe autobuz pana aici si gandul ca mai trebuie sa-mi cumpar bilet pentru ferybotul spre Langkawi si sa plec maine dimineata la 8, sa-mi fac bagajele si sa iau cina, m-au facut sa renunt.

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Citeste toate articolele despre Malaezia (click pe titlu pt a citi)