Cum sa petreci un weekend in Moldova in 2020

Prima parte a proiectului #ExperienceRomania a demarat cu un weekend in Moldova  (Buzau, Roman si Neamt) . Partea asta a Moldovei e cunoscuta ca fiind o zona binecuvantata cu numeroase locuri turistice: manastiri vechi de secole, muzee fascinante, case memoriale, podgorii, fortarete si cetati, precum si multe parcuri naturale ideale pentru drumetii. Am sa incerc sa fac un ghid si sa va prezint tot ce puteti face intr-un weekend in Moldova.

weekend-in-Moldova
Acest articol face parte dintr-o serie de articole realizate pentru proiectul @ExperienceRomania, cel mai mare proiect independent de promovare a Romaniei (hotel-uri, natura, traditii, cultura, distractie, restaurante si aventura). Blogul Enciclopedia calatorului independent a reprezentat Romania alaturi de alti 50 de travel bloggeri si influenceri internationali. Cititi articolele de pe blog si urmariti aventura mea pe instagram @Enciclopedia_calatorului sub hastagul #AliceinRomania

O vizita la Muzeul Judetean din Buzau

Pentru inceput aveam inclus in program sa mergem la cel mai popular obiectiv turistic din regiune, Vulcanii Noroiosi, insa a plouat toata ziua, asa ca am fost nevoiti sa renuntam. Am fi iesit prea `noroiosi` din aventura asta. Drept urmare ne-am inceput ziua la Muzeul Judetean din Buzau.

Sincer n-am fost prea incantata fiindca muzeele judetene sunt plictisitoare, nu-i asa? Fals! Muzeul din Buzau are doua colectii care mi-au placut mult mult de tot, de aceea va recomand sa faceti si voi o oprire.Prima colectie se numeste `Ocolul lumii pe jos. Povestea celor 497 perechi de opinci` Aceasta e colectia primului globe trotter roman, Dumitru Dan, ce a facut inconjurul pamantului pe jos, acum mai bine de 100 de ani. A doua colectie ce mi-a placut mult e `Colectia de Telefoane`. Colectia de telefoane numara nu mai putin de 200 de piese romanesti si straine, cel mai vechi telefon datand din 1898. Aceasta e cea mai mare colectie de telefoane in stare de functionare din Romania.

Muzeul-judetean-buzau-pareri

Alte 15 obiective turistice din zona Buzau ce merita vazute intr-un weekend

1.Vulcanii Noroiosi (monument al naturii declarat din 1914) in comuna Berca

2.Tezaurul closca cu puii de aur (compus din 22 piese ce ccantaresc 19 kg de aur) se poate vedea in Muzeul National din Buzau

3.Monumentul de piatra alba de la Manzalesti

4.Cerul straniu de la Bozioru (fenomen unic in lume)

5.Tabara de sculptura de la Magura (cea mai mare colectie de Sculpturi din piatra, in aer liber, din Romania)

6.Muzeul Chihlimbarului de la Colti

7.Cel mai mare chihlimbar din lume se gaseste in Muzeul National Buzau si cantareste 3.450g

8.Lacul Vulturilor sau Lacul fara Fund din muntii Siriu

9.Pe Platoul Meledic se poate vedea cea mai mare pestera de sare din lume. Un alt fenomen straniu aici este lacul Meledic, cu apa dulce, desi este dispus pe un munte de sare.

10.Manastirea Branconveanu de la Ramnicu Sarat

11.Schiturile rupestre de la Alunis, Colti, Bozioru

12.Muntele de sare de Lopatari

13.Focurile vii de la Terca-Lopatari, un fenomen natural ce se poate vedea tot timpul anului la Lopatari

14.Statiunea balneoclimaterica Sarata Monteoru

15.Barajul Siriu (al doilea ca marime din lume dupa Barajul Retezat) construit fara ciment

Am savurat un pahar de Galbena de Odobesti si un pranz copios la Green Garden Resort

Nu putem vorbi despre un weekend in Moldova fara sa facem un popas pe drumul vinului. Toata regiunea e impanzita cu podgorii, iar vinul vedeta obtinut in acesta regiune este Galbena de Odobesti. Cu ocazia asta am facut un popas pentru pranz si degustare la Green Garden Resort, un resort pe care il recomand tuturor celor care cauta experiente autentice. Restaurantul e mare, are nu mai putin de 140 de locuri,  cu mese mari rotunde, decorate de sarbatoare, cu pereti pictati si numeroase sticle de vin ce stau in asteptare. Am inceput pranzul cu o degustare de Galbena de Odobesti, un soi sec si demisec, cu  o culoare galben stralucitoare si un gust placut, nu foarte intens, care a echilibrat masa copioasa ce a urmat. Ciorba de perisoare a fost ca la mama acasa, iar platoul de carne il recomand tuturor consumatorilor de vin.

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii si rezervari la >>> Green Garden Resort *

Green-Garden- Resort-Odobesti-pareri

Green-Garden- Resort-Odobesti-pareri-mancare

Cazare buna in Moldova la Hotel Roman Plaza 4* din Roman

Seara ne-am cazat exact in buricul targului cum s-ar spune, la Hotel Roman Plaza. Dupa o zi obositoare pe drumuri tot ce visam era un pat moale si confortabil si exact asta am primit! O camera mare si eleganta, cu un pat dublu imens, o baie curata, iar bonusul a fost decorul camerei, chubby chic, exact cum imi place mie. Mi-am scos o Cola din frigider, am dat drumul la muzica, am facut un dus si m-am culcat fericita.

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii si rezervari la >>> Hotel Roman Plaza *

Hotel-Roman-Plaza-Moldova-review

O vizita la Cetatea Medievala Neamt e obligatorie

A doua zi am inceput-o cu o vizita la Cetatea Neamt. N-am mai fost niciodata in zona aceasta si sincer nu am auzit niciodata de cetatea din Targu Neamt. Asa ca m-am dus cu zero asteptari. Cand am ajuns in parcare si am vazut unde e cetatea (adica in varful muntelui) am crezut ca-i o gluma. Chiar trebuie sa urc 1 km prin padure ca sa o vad? Curiozitatea ma impinge din spate, insa recunosc ca urcarea nu e deloc usoara, desi drumul e in serpentine pe tot peretele lateral, cararea e tot prea inclinata ca sa pot spune ca am facut o plimbare rapida, mai repede a fost un antrenament cardio de dimineata.

Partea buna e, ca efortul nostru a fost rasplatit cu o priveliste de milioane, cu un podet de lemn, suspendat la inaltime, pe care se face intrarea in Cetate. Locul e de o frumusete rara, mai ales acum ca e toamna si toata padurea ce imprejmuieste cetatea e ca o perdea de culori. Nu stiu cum am putut trai 30 de ani fara sa aud despre Cetatea Neamt, fara sa vad fotografii pe Instagram si fara sa citesc despre ea pe alte bloguri! Sincer acum realizez cata nevoie are Romania de promovare!!! Avem locuri extraordinare, ce merita scoase din anonimat!

poze-cetatea-neamt-moldova

Alte 10 obiective turistice din zona Neamt ce merita vazute intr-un weekend

1. Manastirea Neamt (cel mai vechi asezamant monarhal din Moldova )

2. Manastirea Varatec (locul unde te intalnesti cu valorile unei culturi vechi, dar mereu vii) din satul Varatec

3. Muzeul Cucuteni ( gazduieste cea mai importanta colectie de Arta Enolitica din sud-estul Europei)

4. Muzeul Memorial Ion Creanga din Humulesti ( promoveaza viata si opera sciitorului, in special a capodoperei `Amintiri din Copilarie`)

5. Casa Memoriala a Poetei Veronica Micle poate fi vazuta in Targu Neamt

6. Muzeul etnografic Nicolae Popa din Tarpesti (o uimitoare colectie de masti si sculpturi in piatra)

7. Drumetii montane pe Masivul Ceahlau

8. O vizita la Rezervatia de Zimbri Dragos Voda din Piatra Neamt

9. Stana turistica `Crucea Arsa` din satul Popesti, Farcasa, Judet Neamt

10. Casa Memoriala Mihail Sadoveanu din Vanatori (Neamt) este casa de vara a scriitorului ce mai pastreaza ambianta de epica si expune obiecte memoriale.

Lacul Bicaz singurul lac din Moldova unde se practica sporturi nautice

Pentru iubitorii sporturilor nautice acesta este locul perfect pe timp de vara. Toamna, asa cum am ajuns noi, e mai mult un loc de panorama pentru cei aflati in tranzit. Autocarul a oprit langa lac si toti am dat navala pe pod, de unde am avut doua privelisti superbe. In dreapta e o vale larga, ce-mi aminteste de peisajele vazute in Elvetia, iar in stanga e lacul cu cateva cabane pe margine si cateva barci. E un loc pitoresc pentru o iesire de weekend, daca e vreme buna se poate face si picnic.

Lacul-Bicaz-Romania

Cina la Hanu Ancutei - Un loc de basm cu o istorie de peste 300 de ani!

Nu cred ca exista roman care sa nu fi auzit de Hanu Ancutei, celebra cetate ce a stat la baza inspiratiei lui Mihail Sadoveanu. Restaurantul e unul de poveste, in care am simtit ca m-am intors in timp din prima clipa in care am pasit inauntru. Decorul rustic, traditional romanesc, mesele mari de lemn frumos decorate, lautari ce intretin atmosfera, preparate specifice bucatariei moldovenesti, farfurii cu inscriptii si citate, paharele de ceramica din care servim tuica, ospatari ce ne asteapta in port popular, camara cu bunatati din care poti sa-ti cumperi preparate pentru acasa, creeaza impreuna o poveste in care te integrezi perfect, ramai tot tu dar simti ca traiesti in alte vremuri.

Info: O masa la Hanul Ancutei incepe de la 30 ron (micul dejun) si trece de 50 ron (pentru un pranz sau cina). M-am simtit exceptional la Hanu Ancutei si cred ca orice vacanta in Moldova ar fi incompleta, fara o vizita in acest loc ce ofera o experienta culinara unica.

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii si rezervari la >>> Hanu Ancutei *

Hanul-Ancutei-Moldova

Hanul-Ancutei-Pareri-Mancare

Cazare buna in Moldova la Hotel Central Plaza 4* din Piatra Neamt

In cea de a doua noapte petrecuta in Moldova ne-am cazat la Hotel Central Plaza 4* din Piatra Neamt. Pasind in hotel am patruns intr-un ambient modern si rafinat, unde armonia culorilor, stilul si eleganta sunt la cele mai inalte standarde. Nici n-am ajuns bine la receptie, ca am si vazut fotbalistii din echipa Dinamo, asa ca toata lumea a trecut la fotografiat. Personalul ne-a intampinat cu un pahar de tuica si atmosfera s-a destins rapid. Dupa jumatate de ora am intrat in camera, unde am avut placerea sa gasesc un aranjament modern si o scrisoare semnata special pentru mine, un mic suvenir ce o sa-mi aminteasca mereu de aceasta scurta vacanta in Moldova.

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii si rezervari la >>> Central Plaza *

Hotel-Central Plaza-din-Piatra Neamt

Am facut un dus si m-am culcat fericita, gandindu-ma ca intr-o zi o sa revin din nou in Moldova pentru o vizita mai aprofundata.