10 atractii turistice de vazut in Essaouira, Maroc

Scaldata de Oceanul Atlantic si biciuita tot timpul anului de un vant care a devenit marca sa, orasul Essaouira apare vizitatorului ca un diamant neslefuit, un loc linistit in care viata curge incet si care inca pastreaza esenta provinciilor marocane, a oamenilor simpli cu obiceiuri adanc inradacinate, pe care calatorul le poate simti in acest oras, deseori ocolit de turistii veniti in masa. Essaouira l-as clasa in top orase din Maroc, dupa parerea mea. Este perla traditionala de la  Oceanul Atlantic (cei in cautare de lux merg in Agadir), un oras de coasta fermecator, inclus in Patrimoniul UNESCO, a carui existenta se bazeaza in special pe pescuit si doar apoi pe turism. L-as descrie ca fiind un orasel linistit, departe de stresul marilor orase marocane, un loc ideal daca doresti sa te relaxezi pe plaja alaturi de localnici si sa te amesteci printre ei, in care vanzatorii din Medina nu se tin dupa tine, iar zgomotul si graba sunt doua notiuni inca straine, care nu au pus stapanire pe acest oras. Am stat 4  zile in Essaouira si desi initial mi s-a parut prea mult, apoi mi-am dat seama ca as putea petrece linistita si o saptamana aici, fiindca atmosfera de vacanta mi-a intrat in suflet inca din prima zi.

impresii-Essaouira-Maroc

Vacantele mele in Maroc le-am facut  de fiecare data pe cont propriu:Biletul de avion l-am luat din timp cu ~100 euro dus-intors de >>> AICI  Cazarea in Marrakech am facut-o prin AirBNB, site pe care primiti din partea mea un cupon de 20 Euro, valabil 1 an, pe care sa-l folositi la prima rezervare de cazare oriunde in lume, daca va faceti un cont gratuit, acum >>> VOUCHER AICI

10 experiente de incercat in Essaouira

1. Cazarea la un Riad

Pentru prima data in Maroc am ales sa ne cazam intr-un Riad de lux, acea casa traditionala marocana, cu o poarta micuta, aflata in medina, ce ascunde un intreg Palat, o data ce ii treci pragul. Ele se afla de obicei ascunse pe niste alei ce nu sunt foarte usor de gasit, au camere putine, ofera un tratament personalizat calatorului si o oaza de liniste si relaxare. Aflandu-ma in interior am realizat ce contrast brutal este cu exteriorul si diferentele excesive care exista in societate: lux si confort pentru strain, sacrificiu si oboseala pentru localnici. Pretul platit pe o noape a fost doar 20 de euro/pentru o  camera tripla (3 pers) intr-un Riad de lux cu mic dejun marocan inclus! Asta fiindca Essaouira are inca preturi `normale`.

Riad-Essaouira-Maroc

2. O dimineata petrecuta in  Port

In urma cu doua secole Portul din Essaouira era cel mai important din Maroc, insa deschiderea unor noi porturi, care au putut primi vase mai mari, a facut ca acesta sa se transforme intr-un simplu port pescaresc. Acest lucru nu ii rapeste din farmec. Din contra, mi s-a parut ca are un aer aparte, cumva nostalgic, datorita barcilor albastre ce se leagana incet in port si ofera o priveliste de vedere postala.
In dimineata in care ne-am dus noi, activitatea din port era frenetica. Pescarii descarcau peste din barca, direct in ladite din plastic, care ajung apoi in piata de peste din centrul Medinei, am vazut altii cum colecteaza pestele prins in plase, am vazut barbati in varsta ce stau pe stanci si curata peste si sute de pescarusi ce planeaza continuu in cautare de mancare, facand concurenta pisicilor si ele flamande. Daca aveti alergie la pisici sau la pescarusi, nu veniti in Essaouira :)))

3. Am vizitat Muzeul Sidi Mohamed Ben Abdellah unde am aflat despre Muzica Gnawa

Sincer n-aveam de gand sa vizitam nimic in Essaouira, fiindca orasul acesta nu se bucura de cine stie ce obiective turistice de care sa fi auzit vreodata pana sa ajungem aici, insa daca tot am stat 4 zile am zis sa-i dam o sansa celui mai mare muzeu din oras. Pentru turisti muzeul poate fi o introducere buna in cultura marocana datorita obiectelor de artizanat, insa pentru mine care am locuit 1 an in Maroc, resedinta pasei nu m-a dat pe spate. In schimb am invatat ceva interesant, cum ca muzica a fost si este una din preocuparile cele mai importante ale localnicilor din Essaouira si in timpul verii este un important Festival de muzica gnawa (muzica de transa) ce hipnotizeaza toata lumea din oras.
PONT: cautati pe youtube `gnawa music essaouira` ca sa intelegeti despre ce e vorba :)

Muzeu-Essaouira-Obiectiv-turistic-Maroc

4. Skala de la Ville pentru un apus de poveste in Essaouira

Zidurile fortificate, cunoscute drept meterezele din Kasbah, sunt poate cele mai vizitate din intreg orasul. Acesta este singurul loc din oras, unde ne putem plimba pe zidurile cetatii si unde localnicii stau si contempleaza valurile Atlanticului. Pentru noi a fost de asemenea o intalnire foarte personala cu pescarusii, ce sunt atat de obisnuiti cu oamenii incat ne mananca din palma.
PONT DE CALATOR: Un apus privit de aici, este o amintire pe viata!

5. Mellah - O plimbare prin cartierul Evreiesc

Cartierul Evreiesc din Essaouira este un loc care prinde viata o data ce majoritatea afacerilor incep sa se inchida si oamenii se indreapta spre casa. O informatie interesanta ar  fi, ca pana in 1952 orasul avea nu mai putin de 32 de sinagogi, asa ca comunitatea evreilor in Essaouira a fost din totdeauna foarte importanta.
PONT: Ridley Scott a ales in 2004 sa reconstruiasca in acest oras Ierusalimul medieval pentru filmul Kingdom of Heaven.

Mellah-Essaouira-Maroc

6. Plaza Mulay Hussein are o atmosfera unica

Centrul orasului, care face legatura dintre medina si port, este aceasta piata enorma, pe marginea careia sunt cateva zeci de tarabe ce vand peste proaspat, ce  poate fi servit apoi direct la terasa. Personal am descoperit ca preturile de aici sunt si de 10x mai mari decat pretul din piata, asa ca nu am mancat niciodata aici, dar am servit un suc de portocale si un ceai de menta, fiindca piata asta are o atmosfera unica la apus, cand este patrunsa de o lumina aurie ce pe mine m-a umplut de fericire, in sincron cu muzica gnawa cantata de un batran, la un instrument muzical traditional.

Plaza-Mulay- Hussein-Essaouira-Maroc

Plaza-Mulay-Hussein-Essaouira-Maroc

7. Medina - locul unde sa cumperi obiecte din lemn de cedru si ulei de argan

In Medina din Essaouira e cu totul alta atmosfera decat in celelalte orase din Maroc. Lipseste agitatia specifica, lipsesc oamenii ce striga ofertele de la toate tarabele, lipsesc aleile acoperite cu paie, lipsesc motociclistii grabiti si haosul specific. Centrul vechi s-a conservat foarte bine, avand numeroase stradute fermecatoare, cu multe case vopsite in alb si albastru, cu arcade sculptate si strazi flancate de magazine in care localnicii vin sa cumpere, sa faca afaceri, sa negocieze, iar turistii fac shopping, ratacindu-se in souk. La fiecare doi pasi este un magazin cu produse traditionale si multe   multe buticuri cu obiecte din lemn de cedru ce se produc aici. Mi-am cumparat o cutie de bijuterii imensa cu doar 200 dirham (20 euro), iar uleiul de argan e specific din regiune asa ca poate cel mai bine e sa-l cumparati din Essaouira. Am observat de asemenea ca preturile sunt relativ mai reduse (mai pentru localnici) decat in celelate orase din Maroc.

8. Piata de peste din Essaouira si un loc secret unde sa mananci bine

Daca tot am ajuns atat de aproape de ocean, ar fi fost chiar pacat sa NU mancam zilnic peste si fructe de mare, mai ales ca in Essaouira este una dintre cele mai vii piete de peste din Maroc, asa ca am dorit sa incercam toate sortimentele, stiind ca asta este o experienta ce nu o sa o putem repeta altundeva in Maroc.
PONT: Daca nu aveti ghid sau un prieten marocan, cereti sa fiti directionati spre `souk au poisson` locul unde se vinde peste.
PONT SECRET: Imediat  ce cumparati pestele cereti vanzatorului sa va directioneze spre terasa din spatele pietii, unde mananca localnicii si unde va pot pregati pestele cumparat de voi din piata (la pretul corect).
Intr-o zi am ales sardine (sardinele in Maroc sunt imense) si foarte sarate, in combinatie cu masline si salata face un pranz delicios. In alta zi am mancat creveti prajiti pana am crezut ca explodam, languste si crabi fara numar si pesti mari la gratar cu lamaie si sos de usturoi. Niciodata n-am platit mai mult de 100dh (10euro) pentru o masa imbelsugata de 2 adulti si 1 copil.

piata-de-peste-essaouira

9. Essaouira a devenit un oras hippy datorita lui Jimi Hendrix

Poate de aceea mi-a placut atat de mult acest oras, fiindca am simtit in el atmosfera anilor 60`  cand Jimi Hendrix a vizitat  Essaouira pentru 11  zile si si-a lasat amprenta lui pe oras. Acum multe magazine vand viniluri cu muzica lui Jimi Hendrix, sunt terase cu design hippy si chiar o cafenea, undeva la 5 km de oras, unde ne-am dus special ca sa-i calcam pe urme. Stiu ca sunt a `capcana turistica` dar cand ai patru zile de lenevit intr-un orasel mic de coasta, orice pretext e bine venit :)

Jimi-Hendrix-Essaouira-Maroc

10. Pe plaja din Essaouira am vazut surferi prima data in viata mea

Essaouira e cunoscuta datorita vantului ce produce valuri tot timpul anului, asa ca surferii se vor simti in paradis aici. Am ajuns intr-o zi cand valurile nu erau atat de mari, asa ca singurii ce faceau spectacol erau copiii si tineri veniti la scoala de surf. Ne-am distrat  urmarindu-i, nu e un sport usor, va zic sincer. Iti trebuie multa putere, mult echilibru si sa stapanesti foarte bine valurile. :))))
Noi n-am ajuns aici vara, insa tot ce pot sa va spun e ca plaja e lata, are nisip fin si cred ca e foarte placut in sezon.
PONT: Cautati plajele Sidi, Kaouki, Tagharte si Cap Sim

M-as intoarce oricand in Essaouira si va recomand sincer orasul ca destinatie de vis pentru un sejur estival in Maroc!!!!

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Am locuit 1 an in Maroc vezi tot  jurnalul aici --> MAROC

Salutari,
    Cum e cu siguranta personala in Maroc? Sunt probleme?
    Multumesc

1. Nu sunt probleme, cat timp nu te aventurezi in locuri pustii si ai grija de lucrurile personale. De evitat plimbarile in timpul noptii (singurul oras nocturn ok fiind Marrakech).

2. Imi place sa calatoresc si citesc mereu cu drag blogul tau :)

3. Nu stiam de unde sa iau aceasta regiune ... nu stiam ca este vorba de Maroc. N-am ajuns nici macar cu gandul aici si mi-a placut sa aflu lucruri interesante si chiar noi

4. Foarte interesanta postarea. Si eu stiam ca in Maroc este putin periculos.

5. Ce util si bun articol! Cat te invidiez, in sensul bun, pentru locurile pe care ai ocazia sa le vizitezi. Pentru cultura pe care ai sansa s-o "atingi" putin :-). Frumos!

6. Cat de tare. Sa stii ca mi-a placut acest articol mult!!!

7. Foarte frumoase poveștile tale! Se pare că ai vizitat o altă locație unică, care se remarcă prin trăsături aparte. Parcă am citit niște file de carte! Foarte frumos. 😊

8. O postare pe care am sorbit-o mai mult. Nu m-am saturat de poze, si clar as vrea sa ajung pe acolo. Multam fain de recomandare~ ^_^

9. Fiecare articol al tău e ca un city break. Nu știam mai nimic despre Maroc, dar îmi place să aflu lucruri noi. Am făcut o plimbare prin oraș, am salivat la pește și tare mi-as dori o pereche de cizme și o geanta!

1. Mulțumesc Mihaela. Cizmele alea mi-au plăcut și mie foarte mult dar se găsesc doar în ESsaouira

10. Minunate fotografii! Sper ca anul acesta sa vizitez si eu mai multe locuri superbe

11. Imi plac articolele tale, imi place ca de fiecare data descoper lucruri noi. Imi plac mult imaginile care ni le prezinti de fiecare data.

12. Doamne ce imagini superbe ai! Și ce locuri frumoase aduci pentru noi aici pe blog. Te pup!