O vizita in satele traditionale din Macedonian Village (Skopje)

In weekend, proprietarul apartamentului ce l-am rezervat prin AirBNB cu care am ajuns sa fim prieteni, m-a dus intr-o excursie de o jumatate de zi pentru a vizita imprejurimile orasului Skopje, atractiile turistice de pe Muntele Vodno. Primul loc vizitat a fost Macedonian Village, un resort turistic cu 16 vile, fiecare cu arhitectura specifica unei regiuni diferite din Macedonia. E un muzeu, dar in acelasi timp vilele sunt folosite ca pensiuni pentru turisti. Aici se pot caza in total 100 de persoane, asa ca daca doriti sa simtiti atmosfera de la tara, sa faceti agroturism, dar sa fiti totusi aproape de capitala, e o idee buna de cazare. Mi-a placut mult Macedonian Village, iti da senzatia ca esti undeva departe, intr-un sat cu case de piatra si balcoane de lemn, in care stau agatati ardeii la soare.

Macedonian-Village-Skopje-Impresii
Vacanta in Macedonia am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Autocarul m-a costat 40 euro dus-intors Bucuresti-Skopje (drum peste noapte). Zboruri ieftine la 30 euro dus-intors sunt din Budapesta-Skopje si le gasiti aici  >>>Bilet de avion ieftin Skopje . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Macedonia  Eu am platit 100 euro pe 7 nopti intr-un apartament inchiriat la localnici,  prin AirBNB. Puteti citi detalii despre el in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Plimbandu-ma prin Macedonian Village am fost atenta la fiecare detaliu

Satul este compus din case  macedonene traditionale din diferite regiuni cum ar fi Prilep,Galichnik, Struga, Kratovo, Veles, etc. In centrul satului este un mare Han si un amfiteatru, iar unele case au hambare, cuptoare mari si alte obiecte care servesc turistilor pentru a afla mai multe despre obiceiurile locale si viata traditionala de la tara.

Proprietarul apartamentului mi-a explicat,ca fiecare casa este construita cu piatra tipica din regiunea din care provine si are un balcon diferit (sincer pentru mine toate erau la fel, adica trebuie sa fi cu adevarat cunoscator ca sa faci diferenta).

Majoritatea caselor sunt cu doua etaje. La etajele superioare casele sunt folosite drept pensiuni si au dormitoare, iar la parter fiecare casa prezinta cateva mestesuguri tipice regiunii din care provine. De exemplu in casa din Prilep este o masina de filetat tutun, in casa regiunii Kratovo am vazut o crama, iar in casa Galichnik se pot face degustari de branza. Am vazut si numerose ateliere de artiznat, ceramica si tesaturi tipice din fiecare regiune.

Macedonian-Village-Skopje-restaurant

Faptul ca am ajuns acolo toamna, cand aleile erau pline de crizanteme frumos colorate si bostani scobiti, a fost un mare bonus!
Macedonian-Village-Skopje-pareri

Peste drum se afla Manastirea Sf Panteleimon

Manastirea St Panteleimon are o biserica construita in secolul al XII-lea cu numeroase fresce facute de pictorii locali care au crescut in traditia picturii decorative bizantine. Din pacate in interior nu putem face fotografii, insa avem sansa de a povesti cu un calugar care ne spune mai multe despre frumoasele fresce (pentru cunoscatori, sunt pe nuante de albastru).
Curtea Manastirii este ca un platou pe Muntele Vodno de pe care se pot admira privelisti asupra orasului Skopje. Din pacate noi am prins o zi cu ceata in care n-am prea vazut nimic.

Manastirea-Sf- Panteleimon-Skopje

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Macedonia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Andrei9:54 a.m.

Foarte frumos, ingrijit si bine pastrat! Ceva similar am intalnit in Macedonia, in Ohrid.

1. Ai dreptate, in Ohrid in centrul istoric m-am simtit ca intr-un muzeu.

2. Buna Alice, cu ce autocar ai fost? Ce firma de transport?

1. Din autogara Filaret (Bucuresti). Nu stiu firma, insa este un singur autocar spre Sofia de noapte (cred). Se plateste la sofer. Din Sofia alt autocar.
      Recomand sa te uiti si peste BlaBlaCar, poti calatori mai confortabil si la pret mai mic, deseori.

3. Radu Ilie10:44 a.m.

Interesant articolul. O vizita sus la Crucea Mileniului sa vezi o panorama superba asupra orasului , casa memoriala Maica Tereza si Matka Canyon ti-as recomanda daca mai ajungi in zona.

1. Crucea Mileniunului nu am putut-o vedea din cauza vremii. Era mereu ceata :( Pentru Canion o sa mai merg o data in Macedonia, cand o sa fac o vacanta mai complexa, prin mai multe orasele si sate.

4. Imi place tot mai mult aceasta tara si simt ca merita vizitata, ca avem multe locuri frumoase de vizitat.

5. Vai ce poze frumoase, imi place mult sa calatoresc :)

6. Superbe poze! Imi plac tare mult articolele tale de calatorie! :*

7. Ce dragut ca ai ocazia sa calatoresti mult. Locatia e minunata, pozele sunt superbe!

8. Macedonia nu era până acum pe lista mea, dar citind articolul tău și văzând fotografiile, am trecut-o. O vacanță superbă! Mă bucur tare mult pentru entuziasmul pe care ți l-a creat.

1. Multumesc Alexandra. Daca ai nevoie de ajutor ca sa planifici nu ezita sa imi scrii.😍😍😍

9. Magdalena Tone11:17 p.m.

Ups! Multumesc pt idee! Nu m- am gândit niciodată la Macedonia. Pozele si impresiile tale m- au convins sa incerc o vizită si in aceasta țară! Doamne, te- as avea mai mult timp liber...

10. Wow. E o zona extraordinar de frumoasa. Imi place tare mult arhitectura locului.

1. Arhitectura eecucadadevar speciala. Sper sa ajungi curand 😍😍😍

11. Vai, cât de frumos se văd acele sate! 😍😍 Pare un peisaj de vis și plin de relaxare și calm. Foarte faine pozele!

12. Sunt absolut senzationale pozele. Imi plac mult aceste sate din skopje. Sunt tare frumoase si arhitectura este spectaculoase

13. Vreau si eu sa călătoresc atât de mult. Esti o norocoasă!!! Asteptam si alte articole care surprind astfel de călătorii.

Cum sunt preturile in Macedonia, raportate la cele de la noi. Tinand cont ca si noi calatorim cam in aceleasi conditii ca si tine, aproximativ de ce buget ai avea nevoie pentru o saptamana de stat in Macedonia
    Multumesc

1. In jur de 250 euro pentru o săptămână, în condiții bune și mâncat decent.

15. tot timpul ma minunezi cu locatiile pe care le vizitezi
    peisajele sunt tare frumoase!

16. Daca zici ca drumul cu autocarul a fost numai 10 ore, m-as baga. Daca e mai mult, renunt. Locuri minunate ce merita vizitate

1. Cum am calatorit noaptea si eram obosita, am dormit tot drumul.Astfel a trecut repede si m-am trezit la destinatie odihnita.

17. Ce poze frumoase, te-a costat destul de ieftin zic eu..

18. De vis pozele tale. :) Par foarte ingrijite locurile.

19. Auzisem ceva despre Gorno Nerezi si Biserica Sf. Pantelimon. Stiam ca sunt multe locuri de vazut in Macedonia, iar materialul tau confirma acest lucru :)